< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » klussen vanaf juni 2005

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
15/09/2008 @ 09:40
ann

Ada: Bedankt voor de aanmoedigingen, maar nu is het al wat te laat hoor, om erin te vliegen... Ventje is helemaal uitgeput, de klusperiode ligt al eventjes achter ons Volgens FF mag ik zondag gaan testen. Ik was eerst van plan om morgen ook al eens te testen (omdat ik eerst dacht dat mijn eitje vroeger was), maar ik ga me proberen in te houden tot zondag... Denk dat die laatste datum er toch beter uitziet... We kunnen weer aftellen he

Stom dat er niet veel aan te doen valt... En zo vaak naar de osteopaat gaan, is inderdaad onbetaalbaar... Die rekenen nogal door he... En er wordt ook bijna niks van terugbetaald...

Babietje: Hopelijk kan je schoonvader gauw weer beter slapen! Goede nachtrust is belangrijk voor een goed herstel he!

Vannie: Wat fijn dat je geen knip nodig had!!! Dat scheelt inderdaad weer een pak! Zo te zien op je profiel was het een pittige bevalling! Ik dacht echt dat het deze keer nog sneller zou gaan, maar blijkbaar niet. Ik kijk uit naar het hele verhaal!

M.: Als ik doorheb dat Lubbe gaat bokken of hij spookt iets uit, probeer ik hem eerst af te leiden. Als het echt iets gevaarlijks is, of ronduit erg stout (slaan of zo), vliegt hij op de gang in time-out (opnemen, in de gang zetten, uitleggen waarom, time-out, nog eens uitleggen, knuffel en kus). Meestal is 2 min ruim voldoende hoor. Dan komt hij zelf al zeggen dat hij terug braaf zal zijn. Soms is ie echt koppig en gaat hij 2-3 keer in timeout voor het doordringt.

Krijgt hij echt een crisis (zich op de grond gooien, stampen, krijsen, hysterisch gedrag) dan leg ik hem ergens neer waar hij zich geen pijn kan doen en laat ik hem uitrazen. Hoe meer ik probeer hem te kalmeren, hoe slechter het wordt, dus dat heb ik afgeleerd. Soms duurt het echt een half uur tegen dat hij kalmeert, maar dan is het ineens weer gedaan... Gelukkig doet hij dat niet zo vaak meer. We hebben af en toe eens een week dat hij dat zowat elke avond doet, en dan weer maanden niks...

Als hij iets roept zoals 'Mama stout, papa stout' dan negeren we hem gewoon. Zeurt hij (zodanig zagen voor iets dat hij nauwelijks verstaanbaar is), dan zeg ik hem gewoon dat ik hem niet begrijp en dat hij mooi moet praten. Meestal vraagt hij het dan beleefd met een "alstublieeeef" erachter aan!

Kathy: Wat worden ze groot he!!!! Ik kijk echt uit naar de eerste schooldag... Ik denk wel dat Lubbe er klaar voor is. Op de creche is hij precies een beetje uitgekeken. Ik ben vorige week uitgenodigd voor het eerste oudercontact in de klas. De juf heeft de dagroutine doorgenomen met ons en onze vragen beantwoord. Was echt super! Ik was nog een beetje angstig bij het idee onze kleine jongen naar school te sturen, maar nu zie ik het echt zitten! 't Is een super-juf! Ik ben jaloers dat ik niet meemag
Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 11:31

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Vannie ben benieuwd naar je hele verslag

Sophie is vandaag jarig, feestje zaterdag was heel leuk. Maar heb het zoooo ont-zet-tend in mijn rug. Denk dat het weer scheef geschoten is want het straalt door mijn hele been heen. Gelukkig kan ik straks naar de fysio en de visite die om half 4 zou komen, komt dan iets eerder zodat ze ff op sophie kan passen als ik weg ben.
Ik kan niet lopen, niet staan, niet zitten, niet liggen. Kon mezelf niet eens omdraaien in bed vannacht. Niet bukken, kan helemaal niks. En dan net vandaag

Sorry dus dat ik even niet op jullie reageer.... k kom snel weer langs hoor!

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 12:55
Kathy

Sophie, proficiat met je verjaardag!

Voor recente foto's van de kids kan je een kijkje nemen op m'n netlog. http://www.netlog.com/poesterke

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 20:08
Ada

hey meiden,
Er moet me iets van mijn hart!
Pff vind het zo raar om het te moeten typen, maar zit er al heel de dag mee verveelt!
Ik begin het emotioneel knap moeilijk te krijgen dat Faith bijna naar school mag.
Vanmorgen op school moest ik me vermanen of ik begon te huilen. Ik voel echt een krop in mijn keel komen als ik denk dat mijn kleinste meid ( die eigenlijk al een knappe grote meid wordt) eigenlijk al na de herfstvakantie naar school mag. Ik wil ze eigenlijk nog wat thuis houden, maar kan ik dat wel maken tegenover haar? Ze is er eigenlijk al klaar voor. Tegelijkertijd heb ik zo het gevoel van " neen laat mijn kleinste nog maar lekker thuis, ze heeft me nog zo nodig" Maar eigenlijk besef ik vandaag pas goed dat het eigenlijk alleen maar uitstel is! Precies of ik begin nu pas echt te beseffen dat ik binnenkort helemaal alleen thuis ben tijdens de schooluren ( allez in het begin enkel de voormiddag, maar toch!)
Ik heb het hier heel moeilijk mee!
Groetjes, Ada

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 20:20
Nessie

Even vlug voor ik Ilian in bed leg en Jinte haar flesje geef.

@ Vannie, dikke proficiat met je 2e boy!!! Geniet ervan meid. Het gaat veel te snel voorbij allemaal. Dacht al dat het zover was omdat je enkele dagen niet was geweest. Ben benieuwd naar foto's!!

@ Ada, ik had vandaag net hetzelfde voor. Kon wel huilen als ik de foto's van Ilian bekeek toen hij zo oud was als Jinte. Waar is die tijd toch? Soms wou ik terug in de tijd hoor. Dacht niet dat ik het zo erg zou vinden dat ze groter werden, maar toch. Misschien ook nog de hormonen en vermoeidheid die meespelen, maar binnenkort zet mijn jongen ook zijn 1e stapjes in de grote wereld. Heb wel de hele week van zijn 1e schooldagen verlof gevraagd. Zal het nodig hebben denk ik.

Allé, ik ga verder, Jinte ligt te mopperen en Ilian moet in bed.

Tot de volgende!!

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 20:40
Ada

Nessie,
Thanx, blij te horen dat ik niet de enige ben. Ik kan het daar ook zo emo mee hebben. Bij mij niet de hormonen of vermoeidheid hoor, ik ben gewoon zo'n emotionele mama. Het is toch een grote stap he! Ik vond die derde verjaardag ook altijd zo heftig ( dan heb je echt geen kleintje meer! Ik vond die 3 zo confronterend)
Ik zal mijn zakdoeken ook nodig hebben hoor, heb zelfs nog niet afgesproken hoe en wanneer Faith start. Ik wou ze eerst pas na de kerst doen door de klasindeling ( peuters vorig jaar zouden nog in het peuter blijven en pas na de kerst overstappen) maar nu blijkt dat enkel nieuwe leerlingen in het peuter zitten ( dus enkel de zuivere peuters en geen 1° kleuters erbij) dus mijn argument is weggevallen. De enige reden die overblijft om ze pas na kerst naar school te laten gaan is mezelf. en dat vind ik toch wel niet zo goed, hoewel ik emotioneel ze dus echt nog niet wil laten gaan.
Misschien dat ik maar eens ga afspreken om traag op te bouwen? Zo beginnen met 1 halve dag per week ( om mezelf te laten wennen?)
xxx

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 20:54
Ann

Ada: Wat je voelt is volstrekt normaal he! Ik denk dat elke mama dat heeft... Nu klink ik misschien dapper, maar een paar weken geleden zat ik ook nog met tranen in mijn ogen (op het werk dan nog) bij het besef dat het bijna zover was, school... Ik denk dat ik zelfs de papa ga sturen, om Lubbe de eerste dag af te zetten... Een huilende mama zou het afscheid niet echt beter maken he...

Maar tegelijkertijd hou ik me enorm vast aan het idee dat het zo'n ongelofelijk leuke ervaring zal zijn voor Lubbe!!!! Hij zit zo graag tussen de kindjes, leert graag nieuwe dingen... En het feit dat ik nu uitgebreid met de juf kunnen praten heb en echt alles gezien heb in het klasje (tot het knutselmateriaal toe) heeft ook enorm geholpen!!!

Misschien kun je inderdaad geleidelijk aan opbouwen, om de overgang wat zachter te maken. Als ze enthousiast is en graag gaat, zul je misschien automatisch haar wel wat vaker laten gaan dan je oorspronkelijk gedacht had... Ze zal wel laten merken wat ze fijn vindt! En als jij ziet dat ze zich er goed bij voelt, zul je ook wel vertrouwen krijgen he!

Zit er maar niet teveel mee in, tijd brengt raad!

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 09:12
Kathy

Euhm, ik voel me plots zo'n slechte mama, als ik jullie allemaal zo hoor.
Ik ben blij dat Serjenka naar school kan gaan en kijk er echt al naar uit. Ze is er echt klaar voor en doet niets liever dan met de kindjes te spelen. Ik ben echt trots, dat ze een grote meid wordt en straks naar school mag.

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 13:56
Ada

Maar kathy toch! Tuurlijk ben je GEEN slechte moeder!! Integendeel soms wou ik dat ik ook zo kon zijn! Ik ben best ook trots op Faith en merk dat ze er klaar voor is, maar heb het emotioneel moeilijk met die stap. Ik ben wel niet zo'n mama die huilt als haar kind het ziet, maar mijn hart breekt dus wel en ik laat wel tranen zodra ik uit het zicht ben.

Ann,
Dat zou ik dus niet uit handen kunnen geven, afzetten de eerste schooldag. Zou ik het nog vééééél moeilijker mee hebben. Snap trouwens niet waarom een mama geen verdriet zou mogen hebben, is toch maar een heel gewoon teken!
Nu vind het ook niet kunnen dat sommige moeders staan te huilen waar hun kind bijstaat. Zo maak je het voor je kind moeilijk, ik kan me gelukkig goed inhouden tot ze effectief weg is.

xxx

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 20:18
Kellytje

Dames, eindelijk kom ik hier ook nog eens mijn zegje doen! Het gaat goed vandaag, ik voel me niet te moe en dus "dwing" ik mezelf nu een beetje om hier nog eens te komen reageren!
Dwingen klinkt wel alsof ik het anders niet zou willen he? Nee, dat is echt niet de bedoeling dat het zo overkomt! Ik kom steeds bijlezen maar vanop het werk kan ik heel moeilijk reageren nu met mijn collega erbij en als ik 's avonds thuis kom, ben ik al blij dat ik mijn blog geschreven krijg!

Ik heb ook niet echt veel te vertellen eigenlijk.. Alles gaat zijn gewone gangetje, geen speciale zaken... Alleen dat ik de laatste dagen veel last heb van harde buiken, maar ik denk dat dat wel normaal is? Zolang ze niet pijnlijk zijn kan het normaal gezien geen kwaad, toch?

Kathy: Maak je geen zorgen hoor! Je bent zeker ook niet alleen! Met Laura-Lynn had ik ook geen last toen ze naar de kleuterklas ging en met Leroy gaat dat net hetzelfde zijn! Voor mij persoonlijk maakt het niet veel verschil of ik nu naar de onthaalmoeder moet of naar school... Maar daarom ben je zeker geen slechtere mama hoor!!!
Waar ik het dan wél weer moeilijk mee had: toen Laura-Lynn naar het eerste leerjaar ging! Toen heb ik ook serieus moeten slikken die ochtend! Mijn kleutertje was plots weg!!! En ik denk dat ik datzelfde nog eens ga hebben wanneer ze naar het middelbaar gaat gaan!

Ada: mijn schoonzusje had dat net zo met haar derde (en laatste)! Ze wilde net van die kleine zó hard genieten omdat het de laatste was en juist dát kleintje was met alles verschrikkelijk snel! Ze had dus al heel snel geen babytje meer in huis! Maar tegelijkertijd vond ze het ook wel dikwijls een voordeel.
Ik heb ook iemand gekend die haar zoontje pas naar school heeft gedaan toen hij al (als ik me niet vergis) bijna 4 was! Volgens haar was hij er nog niet klaar voor en hing hij te hard aan zijn mama nog. Haar zoontje is uiteindelijk gewoon naar school beginnen gaan en heeft totaal geen achterstand opgelopen ofzo. Doe het dus gewoon rustig aan... Als je haar nu gewoon halve dagen laat gaan, zou dat al niet kunnen helpen?

Ann, ik hoop dat als je test dat je een positief resultaat krijgt!
7 september was volgens mij de uitgerekende datum van mijn miskraam in februari... Het deed ook wel even pijn toen mijn vriendin vorige week beviel want onze kindjes zouden bijna even oud geweest zijn!
Maar voor mij is het uiteraard makkelijker te verwerken, ik heb opnieuw iets om naar uit te kijken...

Mekkie, nog een dikke proficiat aan Sophie voor haar verjaardag gisteren!!!! Ik hoop dat het wat meegevallen is? Die ruggen hier toch he!

Babietje, hoe is het nog met Emma haar uitslag? Ik zou daar toch niet te lang mee wachten om ermee naar de dokter te gaan hoor. Hopelijk is het niets te erg?

Vannie, ik ben ook héééél benieuwd naar je verslagje hoor! En natuurlijk naar heerlijke babyfoto's!!!!

Ik ga weer proberen wat meer te komen reageren he!
Liefs
Kelly

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 20:56
ann

Kathy: Nu ben ik ook in de eerste plaats erg trots hoor! Ik kan het niet geloven dat onze kleintjes alweer zo groot zijn... Die emotionele bui overviel me echt!

Ada: Ik denk echt niet dat ik mijn traantjes zou kunnen verstoppen, dus geef ik het echt liever uit handen aan de papa. Ik vertrouw er 100% dat de papa een prima job zal doen

Kelly: Natuurlijk denk jij er ook nog eens aan terug he... Ik moet zeggen dat de moeilijke dagen al bij al vrij vlot voorbij zijn gegaan bij mij... Ik lijk minder "last" te hebben van bolle buikjes en bevallingsverhalen, ik kan er precies wat beter tegen. Hopelijk blijft het zo, ook als de er zouden doorkomen.

De komende dagen heb ik cursus, dus geen internet overdag!
Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 11:07
M.

hoi allemal,

hier is t weer ziekenboeg, alle 3 met een kanjer van een verkoudheid
gisteren kwam de baas dan nog eens toe op t werk, megaziek, meer dan 38 graden koorts en maar hoesten
hij ging beter thuis gebleven zijn, t is goed om iedereen daar ziek te maken
gelukkig lijkt Laurine er niet al te veel last van te hebben, buiten een loopneus valt het goed mee en ze slaapt ook wat meer nu en dat is mooi meegenomen want heb er zelf ook deugd van gehad om eens goed door te slapen deze nacht

vannie, fijn te horen dat alles ok is met Justin, kijk al uit naar de foto's
geniet er maar van

babietje, hopelijk betert het snel met je schoonvader nu hij terug thuis is
heeft Emma nu de windpokken?

ann, alvast voor de komende nod hé
wie weet is t wel raak hé
jij lijkt me een goede manier van discipline te hebben zeg, en werkt dat telkens?
ik vrees dat Laurine voor een time out op de gang nog wat te klein is, zou zo graag iets vinden waarmee ik haar ook kan duidelijk maken wat mag en wat niet

mekkie, hoe is t met de rugpijn? en hoe was Sophie haar verjaardag?

ada, ik denk dat het normaal is hoor dat je t er even moeilijk mee hebt dat je kleinste meid bijna naar school moet, dat moest vast iets met je doen
een nicht vna mij had dat ook en zij heeft haar kindje zelfs wat langer thuis gehouden maar moet eerlijk zeggen dat dat het alleen moeilijker heeft gemaakt
ze zag het op den duur helemaal niet meer zitten om hem naar school te doen en hij heeft veel gemist van t 1e en 2e kleuter hoor
misschien kun je gewoon beginnen met halve dagen? dan heb je ze telkens nog de namiddag bij jou?

ga jullie moeten laten want Laurine vraagt om wat aandacht

groejtes

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 20:18
Ann

M.: We merken echt dat Lubbe duidelijke afspraken nodig heeft hoor. We zien dat in de creche ook. Als de bazin er niet is, gaat Lubbe sneller in de fout omdat hij voelt dat de regels minder duidelijk zijn. Toen Lubbe een jaar was, deed ik een soort mini-time out (want toen was het ook al een deugniet zunne). Hij kon maar stappen op 18 maand, en in het begin draaide ik gewoon ostentatief mijn rug naar hem als hij stout was en zei ik dat ik niet meer met hem wou spelen omdat hij stout was, hij snapte dat heeeeel snel hoor!!!! Na een keer of twee zat hij al lief aan mijn been te trekken om het goed te maken!

Soms moest ik hem wel eerst uit een "gevaarlijke" situatie verwijderen (stel dat hij naar een stopcontact gekropen was of zo en dat ik hem betrap). Ik pikte hem dan op, zei dat het gevaarlijk was, zette hem neer op zijn poep en draaide mijn rug naar hem voor een minuutje of zo. Meestal bleef hij perplex zitten. Toen hij niet meer bleef zitten, zijn we naar de gang verhuisd (en deur dicht). Eigenlijk is hij zelden alleen naar boven gegaan in al de tijd dat we dat toepassen (misschien twee keer in al die tijd, en dan nog maar echt de laatste maanden, en eigenlijk gaat hij voorzichtig de trap op). Hij maakt gelukkig zoveel lawaai als een olifant, dus als ik het hoor, grijp ik natuurlijk direct in he!

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 21:03
Ada

Hey, ik heb even snel een profiel gemaakt met wat foto's
Er staan ook 2 foto's tussen van de trouw, maar weet niet of je dat zo duidelijk zult kunnen zien.

doei!!

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 21:14
Ada

Ik vind bij mijn profiel aanpassen nergens de link naar avatar invoegen.
Pff ben toch ook zo'n prutser!!

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 10:25
Ada

Hey,
Heb me weer even zorgen gemaakt om niets, Faith mag pas na de kerstvakantie starten met school. Ze is 29 november 2 jaar en 6 maand en dan is de instapdatum al voorbij.
Dus hoef me niet schuldig te voelen dat ik ze wou thuishouden tot de kerstvakantie, want ze mag toch niet eerder naar school. Oef, serieuze opluchting!
ga hier nu dringend eens in actie schieten!

Vannie,
Hopelijk bevalt het leven met 2 kids je goed en heb je niet teveel last om een routine te zoeken in alles.

Groetjes

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 13:47
M.

hoi,

kom ook snel ff piepen
ben gisteren nog naar de apotheek geweest om siroop en vroeg in bed gekropen en voel me al iets beter nu
zal t nog even rustig aan doen want we hebben een druk weekend voor de boeg: zaterdag verjaardagsfeestje en zondag naar bellewaerde en wil dan zeker niet ziek zijn
gisteren ook moeten lachen met onze
ze was iets aan t mispeuteren en ik zei 'awel' ertegen en met haar piepstemmetje zei ze me direct na
kon me niet inhouden van lachen ze stond daar zo raar te kijken, begreep vast niet waarom ik aan t lachen was

ada, mooie foto's hoor
en goed voor jou dat je je meid nog even lekker kan thuislaten tot na de kerstvakantie, ben je weer wat op je gemak hé

ann, onze rug draaien naar Laurine helpt niet echt hoor, dan kruipt ze gewoon tot ze weer voor ons zit, tja ze begrijpt het 'straffen' nog niet echt denk ik
ook al is mijn stem dan soms wat strenger, meestal zit er dan zo gewoon raar te kijken,
tja zal wel beteren met tijd zeker, t is nu de moment dat ze alles ontdekken en leren hé

groetjes

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 20:43
ann

Ada: Mooie foto's hoor! Geeft toch wel een goed beeld van je trouwkleed!

M. Hmmm, ik weet het niet. Als ik bij Lubbe mij ostentatief draaide (armen gekruist, blik van hem vermijden) dan snapte hij maar al te goed dat hij iets verkeerd gedaan had hoor. Ik bleef me gewoon wegdraaien, en dat vond hij heel vervelend. Een keer ik zag dat het effect had, legde ik dan gewoon nog eens uit wat hij verkeerd deed en gaf ik hem een knuffel en speelden we verder. Misschien moet je het gewoon eens een tijdje proberen of zo??? Kwaad kan het toch niet he???

Lubbe deed me gisteren ook zo lachen! Hij had een stukje koek over en zei ineens met een ernstig gezichtje: "Dat is voor morgen!" En hij stak het in zijn broekzak, de sloeber... En een paar uur later nog een stukje rauwe wortel erbij. "Ook voor morgen!" 't Was de eerste keer dat hij zelf het begrip "voor morgen" gebruikte (zonder het na te zeggen of zo he). Heel grappig!

Voor de rest ben ik hard aan het aftellen tot zondag...

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 22:54
Vannie

Hallo lieve meiden !
Jullie zullen me wel vergeven denk ik als ik niet echt kan reageren op jullie haha. Het is erg hectisch momenteel hoor, maar wel heel erg leuk.

Er staan foto's op mijn profiel !!

Hier gaat alles goed. Vollop moedermelk (stuwing auw) de bv loopt heel goed en de kleine is een supertevreden manneke. De kraamweek is weer voorbij en we hebben 3 verschillende kraamhulpen gehad die allen echt super waren. Wat hebben we genoten zeg ! Echt een heerlijke week gehad. Ook zijn de gehoortest en hielprikje gedaan en Justin is nog een keer extra geprikt voor een bili onderzoek (voor het geel zien) maar dat was prima in orde. Vandaag mochten we voor het eerst met Justin naar buiten en dat was echt zalig. Vanaf nu zijn we echt helemaal met z'n viertjes. Best wennen hoor, het is zo totaal anders met 2 kids ! Maar we zijn dolgelukkig met die 2 kleine mannen en Kevin is dol op zijn broertje. Hij heeft getrakteerd op school (die kraambedankjes die ik zelf had gemaakt zijn echt een succes hihi) en krijgt van de meeste mensen ook kadootjes omdat hij grote broer is geworden en dat is erg leuk. We betrekken hem bij alles en dat vindt ie geweldig. Morgen gaan we even naar het CB om te wegen.

xxx

[Laatst gewijzigd door Vannie - 22/09/2008 @ 17:48] - Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 23:15
Vannie

En dan nu : een verslagje !

De bevalling van Justin !

11-09-2008

Ik zou vandaag pas 36 weken en 5 dagen zwanger zijn. Vanavond hadden we de bedklossen onder het bed gezet en de ondersteek gehaald. Dan hadden we die maar vast staan, net op tijd voor de 37 weken dacht ik. Ik had dus nog niet helemaal gerekend op een bevalling. Sterker nog : ik wilde graag weer thuis bevallen dus moest ik de kleine man nog even zien binnen te houden. Nu had ik door de vele voorweeën en harde buiken wel enigszins gedacht dat de bevalling misschien wel eens eerder zou kunnen beginnen dan bij 40 weken, maar niet dat het zoveel zou schelen. Blijkbaar wilde Justin graag bij zijn papa en mama zijn.
In de nacht van woensdag op donderdag 11 september rond 01:00 werd ik ineens bruut uit mijn droom gehaald. Ik schrok ineens. Zonder aarzelen bedacht ik me dat mijn vliezen gebroken waren. Half in trans en geschrokken maakte ik Martin wakker en zei wat er aan de hand was.Ik was inmiddels in halve paniek. Dit kon toch niet ? Oh nee he ! Ineens bedacht ik me dat ik dus naar het ziekenhuis zou moeten en dus niet thuis zou gaan bevallen. Ik was bloednerveus. Ik heb me verschoond en Martin belde mijn ouders om Kevin op te komen halen en de verloskundige. Beiden kwamen onze kant uit. Het was inmiddels rond half 2 in de nacht. Snel heb ik een tas voor het ziekenhuis ingepakt en Martin pakte Kevin’s logeerkoffertje in (dat zou ik eigenlijk toevalligerwijs vandaag overdag ingepakt hebben). Kevin vond het intussen prachtig om zo middenin de nacht uit bed te komen en wandelde nietsvermoedend en vrolijk door het huis en speelde met opa met een auto. Al snel kwam de verloskundige binnen en bevestigde wat wij al vermoedden en legde uit wat ons te doen stond. Snel namen we alle spullen mee en gingen de deur uit. Kevin ging met opa en oma mee naar huis en Martin en ik richting ziekenhuis, wat voor ons een ritje is van 2 minuten ! Ik had trouwens nog geen wee gehad op dat moment.

In het ziekenhuis aangekomen rond half 3 werd ik door Martin in een rolstoel naar de afdeling verloskunde/gynaecologie gereden en daar werd ik al opgewacht door een gynaecologe. Verloskamer nummer 3 was al helemaal voor me in gereedheid gebracht. Wauw ! Er liep wat verplegend personeel rond en ons werd verteld waar alles zich bevond en hoe nu verder. Ik werd aangesloten aan de CTG scan en hierop was wel wat weeactiviteit te zien zo elke 10 minuten, maar nog niet echt bijzonder. Om ca. half 5 is Martin naar huis gegaan om wat te gaan slapen. Ondertussen werd ik naar de afdeling verloskunde gereden waar ik werd geplaatst op een kamer voor 4. Er was daar nog 1 ander vrouwtje aanwezig, die lag te slapen.
Omdat ik toch nog niet echt weeën had en ik inmiddels een beetje van de grootste schrik begon te bekomen, probeerde ik na een uurtje ook maar wat te gaan slapen. Maar dit lukte niet echt. Ik begon toch wel echt weeën te voelen en keek telkens op mijn klok. Ze kwamen gelijk om de 3 à 4 minuten. Wel waren ze makkelijk op te vangen. Met mijn eerste bevalling van Kevin van krap 4 uurtjes in mijn achterhoofd heb ik na drie kwartier op de bel gedrukt. De verpleegster reed me terug naar verloskamer 3, sloot me weer aan op de CTG en heeft Martin voor me gebeld die gelijk weer naar het ziekenhuis kwam. Het was toen half 7 donderdagochtend.

Daarna volgde een periode van constante weeën die om de 3 à 4 minuten kwamen, maar ze waren lang niet sterk genoeg. Soms vielen de weeën zelfs ineens een half uur stil. Martin ging af en toe buiten roken, maakte een rondje en pleegde wat telefoontjes. We hadden besloten dat als er niks veranderde, hij rond 11 uur even langs huis zou gaan. Ik was die CTG inmiddels meer dan zat en vroeg of ik er niet even af kon want ik zat daar maar in dat bed en kon geen kant op. Ik mocht er alleen uit om naar het toilet te gaan en meer niet. Ik mocht van de CTG af om wat te kunnen bewegen en een douche te nemen. Heerlijk !
Toen ik na het douchen weer op de kamer kwam, stond er een lekkere lunch klaar en daar hebben we van genoten.
Na het eten nam Martin even een rookpauze en verdween naar buiten. De weeën werden toen ineens een stuk heftiger. Omdat ik gelukkig rond kon lopen probeerde ik ze op te vangen leunend op een tafel, het bed en op een kruk en noem maar op, maar dat werd steeds moeilijker. Toen Martin weer terug was kon ik ze nog met moeite opvangen. Ik wist echt niet meer hoe ik het had. Het ergste vond ik dat omdat mijn vliezen al zo vroeg gebroken waren ze me niet konden toucheren. De kans op infecties is dan te groot en dan stellen ze toucheren zo lang mogelijk uit. Waardoor ik dus geen idee had hoe ver ik was of wat dan ook. Straks had ik maar 3 cm ofzo, dat hield ik dan echt niet meer vol ! Dus dan maar morfine. Een ruggeprik hoefde van mij nu ook weer niet. Inmiddels stonden zowel de arts assistent en de verpleegster aan mijn bed. Na aandringen kwam de gynaecoloog erbij (echt zo’n oude grijze man, echt zo’n dokter) die wilde zien wat er op de CTG gebeurde als ik een wee had en mijn buik voelen als ik een wee had. Daarna besloot hij godzijdank om te kijken en te toucheren. Ik bleek op zo’n 6 á 7 cm te zitten. Hij zei dat hij niet wist hoe lang het nog zou duren, maar dat het best snel zou kunnen gaan. Dat gaf mij op de een of andere manier de kracht nog door te gaan. Al die pijn was niet voor niks geweest in ieder geval. Het was toen ca. half 2 in de middag. Het hele stel ging toen de kamer uit.

Daarna ging het ineens heel snel. Ik kreeg na nog 3 heftige weeën ineens persdrang en gilde dit tegen Martin die vervolgens de gang op vloog om de arts assistent en verpleegster terug te roepen. Na 2 persweeën werd Justin op mijn buik gelegd ! Wauw !!

Wat een klein kindje zeg, echt zo lief. Er kwamen gelijk allerlei kinderartsen binnen, want omdat Justin met 36 weken en 5 dagen geboren werd, worden er allerlei onderzoeken extra gedaan. Hij werd meegenomen naar een aangrenzend kamertje en Martin bleef daarbij. Aldaar werd de apgarscore gedaan en hij werd gemeten (49 cm) en gewogen (2780 gram) etc. Zover alles goed. Hij werd aangekleed in zijn eerste pakje die hij van zijn grote broer had gehad.

De kinderarts kwam terug en vertelde helaas dat Justin z’n bloedsuikerspiegel heel laag was en dat hij toch even naar de neonatologie moest en aan een infuusje met glucose zou worden gelegd. Aan de ene kant dus wel een geluk bij een ongeluk dat we in het ziekenhuis waren. Ik werd naar een eigen kraamkamer gebracht op de verlosafdeling. Ik vond het eigenlijk wel lekker hoor, het leek wel een hotel. En iedereen was zo aardig. Vrijdagochtend hebben we aangifte gedaan in het ziekenhuis.
Het was onduidelijk wanneer Justin van het infuus af mocht maar het ging erg goed allemaal. Inmiddels lag hij op de babykamer en ik ging elke 3 uur heen om te voeden. Toen ik bij de voeding van half 6 kwam vrijdag, was zijn infuus er af. Hoera ! De kinderarts kwam vertellen dat hij op zich best naar huis zou mogen. Maar omdat we dit rustig wilden voorbereiden kozen we ervoor om zaterdagochtend naar huis te gaan. Justin mocht komen om bij mij op de kamer te slapen en dat was erg fijn. Half 10 zaterdagochtend kwam Martin ons halen om naar huis om te gaan genieten van onze kraamweek.

Achteraf gezien vond ik het niet zo erg om te bevallen in het ziekenhuis. We waren er in goede handen en we werden er goed verzorgd. Het personeel (al heb ik er bij elkaar denk ik wel 40 aan mijn bed gehad) was allemaal superaardig. Ik kon echt ontspannen na de bevalling en ook Martin had erg veel rust op deze manier. Ik wilde graag weer thuis bevallen, maar in het ziekenhuis viel het me allemaal best mee. Ik heb er gerekend vanaf dat de weeën begonnen om ca. 6 uur donderdagochtend 8 uurtjes over gedaan en dat leek veel langer. Het persen duurde maar 6 minuten dus dat was heel erg snel.
Een heel andere zwangerschap, een heel andere bevalling en ook een heel ander kindje. We zijn dolgelukkig met onze tweede zoon en genieten volop van hem

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >