< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » mama's Geel

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
28/08/2008 @ 22:13
Baki

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@ liesbeth: Wij gaan op de Veerleseweg wonen.
We zijn nu druk bezig met poetsen en morgen en zaterdag gaan we al meubels en zo verhuizen.

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 14:05
liesbethje

weer eeuwen geleden dat ik hier nog iets schreef,

@baki: mijn ouders wonen ook in Zammel, (op de grotesteenweg) t is er wel leuk om te wonen vind ik.

@Liesbeth: waaw Mats naart scholeke, waar gaat hij naar school? vond hij zijn eerste dagje leuke?
Gaat hij hele dagen? of halve?

@ sofie: ook van mij, van harte welkom hier.

Met ons gaat alles heel goed, Febe groeit ontzettend, ze babbelt honderduit, kan tot 10 tellen, zingt heel veel liedjes mee, en begint de kleuren al te kennen. En dit terwijl ze in oktober nog 2 moet worden.
Een 3tal weken geleden hebben we een vreselijk accidentje gehad, maar gelukkig is alles goed afgelopen. Het glazen tafelblad van mijn eettafel brak in duizenden stukjes toen ik er een pint opzette, en ons meisje lag hieronder.
Gevolg: een snee in haar neus en 1tje boven haar oog. En een blauw oog.
Al bij al dus niet zo heel erg, maar ik was wel enorm geschrokken. En we hebben 3 uur op spoed gezeten, de dokter was met de MUG mee, dus wij moesten wachten.

Ga een beetje verder werken (zo tssdoor opt werk ff vlug berichtje posten)
Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 14:55
safirke

Online Status Bekijk profiel
Hallo dames,

Zal hier ook nog eens eventjes iets neerschrijven want is alweer lang geleden precies!

Sofie, welkom hier! En amai, wat een historie met Ilana...gelukkig allemaal wel goed gekomen. Hoe stelt ze het nu?

Nessie, helpt de pap met soja tegen de reflux voor Jinte?
En chapeau voor Ilian hoor!!! Al bijna zindelijk (ondertussen wrs helemaal?), hier zal het meer werk kosten dan bij Julie indertijd want meneer doet overal pipi (op de vloer, in bad, in z'n broek) maar helaas bijna niet op het potje
Nu ja, hij heeft nog tijd he, en de ene kan sneller z'n ontsluitingsspier controleren dan de andere zeker...

Liesbeth, spannende dag voor jou! en voor Mats natuurlijk ook...
Hoe heeft hij het gehad? Vind ie het leuk?
En Jasper naar den voetbal? Hier ga ik Julie wrs naar de tekenacademie laten gaan want zij doet dit enorm graag en heeft er naar mijn bescheiden mening ook wel aanleg voor

Baki, hahaha...dat zijn nogal veranderingen ja! Ondertussen goed verhuisd en gesetteld?

Liesbethje, oeioei! Ik zou ook nogal schrikkengelukkig is het, al bij al, nogal goed afgelopen he.
En Febe is een rappe hoor! Want idd, ze moet nog 2 worden en doet bepaalde dingen al sneller als onze jongen (zoals de kleuren bvb.) maar ieder op zijn eigen tempo he...

Hier vandaag verlof want wil die 1ste schooldag toch ook thuiszijn om seffens al die verhalen van Julie te horen.
Ze zitten nu met 18 kindjes in de klas en haar beste vriendinnetje van vorig schooljaar zit nu natuurlijk in het andere klasje dus dat vond ze niet zo leuk. Maar kom, er zitten nog zeker genoeg vriendjes van de vorige klas bij haar dus 't zal allemaal wel loslopen...

Zal dan ook eens gaan afronden zodat ik Thijs subiet kan wakker maken en dan Julie gaan halen!

Groetjes

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 20:55
Liesbeth

Baki: hoe is de verhuis verlopen?

Liesbethje: Mats heeft zijn 1e dag goed doorstaan. Hij gaat hier in Ten Aard. Deze morgen dacht ik dat er traantjes op komst waren maar toen ging hij met Jasper spelen en was het ok. Ze zijn deze middag thuis komen eten en Mats ging in de NM terug. Die stap hebben we ook weer gezet.
Wat een verhaal van het salontafeltje. Gelukkig is het goed afgelopen.

Safirke: spijtig voor Julie dat haar beste vriendinnetje in een andere klas zit. Gelukkig kunen ze op de speelplaats nog met elkaar spelen.

Verder weinig nieuws hier,
groetjes,
Liesbeth

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 20:33
Belle

Hey allemaal!

Bijna op pagina 3 beland. Hoog tijd dus om nog eens iets te posten. We moeten proberen deze groep levendig te houden en wat meer posten. En ik beloof alvast dat ik m'n best zal doen :)

Hoe is het met de schoolgaande kindjes? Het gaat snel he, de tweede week zit er alweer bijna op. Wat zal het gauw 20 april 2009 zijn. Dan mag Norah ook naar school. Ze is net een weekje te jong om op 1 maart te kunnen starten. Ze vraagt er al wel veel achter hoor! Ze gaat af en toe haar neefje mee halen van school en dan zegt ze: "Nona ook naar school, BIJNA mama, BIJNA! Ben eens benieuwd of ze de dag zelf ook zo enthousiast gaat zijn, haha!

Liesbethje, zo te horen is Febe ook een vlugge in het praten. Da's leuk he! Overal waar je komt zeggen ze dat ze toch al wel veel kan zeggen voor hare leeftijd enzo... Ik maak het ook mee! Met momenten sta ik echt verstomd als ze weer iets nieuws zegt. Echt alles kan ze in zinnetjes al uitleggen. In de week zag ze de nieuwe bananen liggen die ik gekocht had en ze riep: mama kijk! groene banaantjes! Ik moet zeggen dat het volgens mij toeval was dat ze de kleur juist had, maar ik schrok toch wel hoor! Haar mondje is nooit langer dan twee seconden stil. Meestal is dat wel grappig, maar soms probeer ik haar toch te doen zwijgen door haar aan te leren haar mondje dicht te houden. Mja, niet langer dan twee seconden lukt dat!

Dinsdag is onze meid al twee jaar geworden. Goh, het gaat echt veel te snel! Ik zou weer eens zo'n klein baby'tje willen vasthouden. Ik ben wel blij natuurlijk dat Norah al een flinke meid is, maar toch. Jullie kennen dat gevoel wel, vermoed ik? Of ben ik nu de enige dat met weemoed terugkijkt naar de babyperiode? Tijd om aan een volgend baby'tje te beginnen, hoor ik jullie denken. Maar die knoop kan hier maar niet worden doorgehakt. Langs de ene kant vind ik het nog wat te vroeg, omdat het dan ook echt wel de laatste keer zal zijn en ik wil die "babyperiode" dus nog een tijdje uitstellen. Langs de andere kant zou ik al terug zwanger willen zijn. Ik ben vooral bang voor het feit dat we het nu maar uitstellen en blijven uitstellen en misschien moeten we wel maaaaaanden proberen eer het weer raak is. Soms lig ik daar echt wel over te piekeren. Maar de vorige keer was het toch ook redelijk snel raak. De eerste keer, met die miskraam, was het van de derde keer raak en bij Norah van de tweede keer. Dus ik kan alleen maar hopen dat het de volgende keer ook zo snel zal zijn.

Het is hier een ego-berichtje aan het worden, ik voel het.

Heeft iemand van jullie een Facebookprofiel? Anne en Dabberke heb ik al toegevoegd als vriend, maar als jullie ook een profiel hebben, zoek ik jullie ook op! Is een beetje een verslaving aan het worden. Maar dat waait wel weer over zeker? Als je nog geen log-in hebt, zal ik je wel een uitnodiging versturen. Dan moet je me wel je mailadres geven, desnoods via een privébericht.

Zo, nu ga ik nog wat foto's inscannen om op m'n website van de oud-leerlingenbond te zetten.

Groetjes en tot gauw?
Belle.

P.S. de eerste onhaalbare deadline van op't werk hebben we al gehaald! Op naar de volgende!

[Laatst gewijzigd door Belle - 12/09/2008 @ 08:30] - Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 08:36
nessie@work

Hallo,

Er is weer leven hier!! Zoals jullie zien, ben ik terug aan het werk. Ben het alweer gewoon, maar eens thuis heb je bijna geen tijd meer over om eens tv te kijken.

@ Belle, nog een gelukkige verjaardag voor Norah!! En geloof het of niet, zelfs ik heb soms al heimwee naar de bevalling en 1e weken met een kleine baby. Zal zo elke keer zijn denk ik.

@ Safirke, die sojapap was het ook niet, ondertussen zijn we bij de 5e aanbeland en dat is Nutramigen geworden. Daar is ze heel goed mee, maar dat is echt een pap die stinkt en slecht smaakt. Maar zij lust het wel. En de Losec helpt goed haar reflux onder controle te houden.

@ Liesbeth, goed dat Mats toch nog droog is geraakt voor school. Tja, de ene is daar vlugger mee weg dan de ander hé. Ilian is goed zindelijk, heel soms nog eens een ongelukje, maar als hij voelt dat er pipi in zijn broek komt, stopt hij en doet hij de rest op het toilet verder.

Voor de rest gaat het hier prima hoor. Wel druk natuurlijk, maar dat hoort erbij hé. Nog enkele weekjes en Ilian gaat naar school. Heb de hele week verlof genomen om hem te brengen en te halen. Benieuwd hoe hij het gaat vinden. Hij praat er ook wel veel over, maar zien hoe hij reageert als hij er echt moet blijven.

Oh ja, jullie hebben de 27e afgesproken om nog eens een meeting te doen zeker? Ik kan er dan niet bij zijn, mijn ventje en ik zijn dan net 12jaar samen en we gaan een nachtje naar NL. Eens met zijn 2 alleen weg.

Groetjes!!
Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 08:35
Belle

Heykes allemaal!

Nessie, terug aan het werk? Dat is toch telkens weer moeilijk he. Ging Ilian tijdens je bevallingsrust ook naar de opvang? Of was die dagelijks thuis? En valt het mee om Jinte weg te moeten doen?

Hier spannende dagen! Een heel goei vriendin van me moest vorige donderdag 11/09 bevallen, maar ik heb nog altijd niks gehoord. Moet dus echt wel voor één van de volgende dagen zijn!

Eind maart zullen 3 van m'n vriendinnen bevallen! Dat wordt dus ook een heuse babyboom! Da's altijd plezant natuurlijk! Maar het zal dan ook wel een dure periode worden

Allez, we zullen er hier eens invliegen voor een half dagje. Norah moet om 13:30u. naar Kind en Gezin! Ben heel benieuwd naar haar lengte!!

Groetjes,
Belle.

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 15:06
Belle

Net dus weer naar Kind en Gezin geweest! Norah is op dit moment 88cm groot en weegt net 14kg. Al denk ik dat dat laatste toch wel echt te danken is aan het vele eten dat ze vanmiddag bij de oma gehad heeft. Ze vroeg zelf een tweede portie. Dat zou ik dus NOOIT doen als ik weet dat ik nog op de weegschaal moet

Blijkbaar heeft ze de laatste keer, op 15m geen spuitjes gekregen. Dus moest ze er nu nog 2 hebben. Pfff, dat viel tegen. Bij het eerste geen kick, maar dat tweede spuitje.

Soit, binnen een half jaar nog eens terug. Voor de laatste keer dan!

[Laatst gewijzigd door Belle - 16/09/2008 @ 15:49] - Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 14:56
Nessie

Hier vandaag ook naar k&g geweest met de kleinste. Ilian moet volgende maand de laatste keer gaan.
Jinte woog 6.630kg en 65.5cm lang. Haar curves gaan gelijk omhoog, dus geen opmerkingen haha.
Bij het 1e spuitje lipte ze eens, maar bij het 2e was het even gehuil, maar op mama's schoot was het direct door.

Allé, ga nog stofzuigen en strijken, voor zolang ze hier nog slapen.

dada

Link naar deze reactie
20/09/2008 @ 15:50
Belle

Ik kom eventjes melden dat een hele goede vriendin van me vanmiddag bevallen is van een dochtertje Lena. Eindelijk! Ze was een week en twee dagen overtijd

En daarmee staan we toch weer op pagina van het forum!

Link naar deze reactie
21/09/2008 @ 03:16
Marjan

Hallo streekgenoten.

Ik ben van Eindhout en pas zwanger.
Ik beval in Geel en zou graag weten waar mijn geboortelijst te leggen en waar ik moet gaan zien voor doopsuiker en geboortekaartjes.
Weten jullie raad?

Groetjes en hopelijk kan ik veel ervaringen delen met jullie...
Link naar deze reactie
21/09/2008 @ 13:49
Belle

Dag Marjan,

welkom hier en proficiat met je prille zwangerschap! Voor wanneer ben je uitgeteld?

Wij hadden onze lijst liggen bij Petite Souris in de Billemontstraat in Geel. Ze hebben ons daar goed geholpen bij het opstellen van de lijst. En ze hebben veel leuke spulletjes!

Onze geboortekaartjes en doopsuiker kwam van bij Bergmans in Mol. Veel keuze en goede service. Volgende keer zou ik het precies liever zelf doen. Maar toendertijd wist ik niet hoe het allemaal ging lopen en heb ik het allemaal maar laten doen. In Geel heb je ook nog Blobos. Ik geloof dat dat daar de Waterstraat is. Je moet het maar eens in de Gele Gids zoeken.

Veel succes met het kiezen en veel plezier met je zwangerschap!

Groetjes,
Bell.

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 20:16
Marjan

Dank je wel Belle.
Ik ben al eens een kijkje gaan nemen bij Petite Souris en het ziet er mij wel een leuke winkel uit. Ze hebben vanaf heden ook doopsuiker en geboortekaartjes... dus misschien is het wel gemakkelijk om alles bij elkaar te hebben. Ik weet alleen nog niet of ik het zelf ga maken of het daar laat vullen. Dat mocht je zelf kiezen en het scheelt natuurlijk ook een beetje in prijs... Ja, de werkuren zul je dan niet moeten betalen.

Als jullie nog tips hebben, mogen jullie het altijd laten weten.
Heeft er nog iemand ervaring met die winkel? Aanrader of niet?

Groetjes,
Marjan
Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 08:48
Liesbeth

Marjan: wij hebben 2x onze lijst bij Maya in Herentals gelegd omdat ik in Herentals bevallen ben. De 2e keer hebben we petite souris overwogen maar het leek ons niet praktisch voor de familie om een lijst in Geel te hebben en in Herentals te bavallen.
De eerste doopsuiker hebben we bok Blobos gehaald. Ik heb wel alles zelf gevuld. De tweede keer haalde we alles bij Bergmans in Mol; daar hebben ze een hele ruime keuze. Toen heb ik ook alles zelf gevuld.

Belle: je vriendin zal ook wel blij geweest zijn toen ze eindelijk haar dochtertje in de armen had.

Hier gaat alles zijn gewone gangetje. Onze 2 jongens gaan graag naar school. Ik had een maandje ouderschapsverlof genomen en dat is bijna afgelopen. Normaal had ik vandaag terug moeten gaan werken maar gelukkig heb ik 2 dagen extra verlof genomen. Ik heb nog helemaal gaan zin om terug te gaan werken. Maar ja, mooie liedjes duren niet lang.

groejtes,
Liesbeth
Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 11:01
Dabberke

Hoi Marjan,

eerst en vooral proficiat met je zwangerschap!

Ik had m'n lijsten ook bij petite souris liggen en was er 2x super tevreden over. Een aanrader dus!
De eigenares heeft nog bij me in de klas gezeten, dus ik wist op voorhand al met wie ik te doen had. We zijn dus ook nooit ergens anders gaan zien.

Trouwens, als je zin hebt, ons forumpje komt nog eens samen morgen! We hebben om 20u afgesproken aan't standbeeld van de Markt, dus je bent welkom hé!

tot morgen meiden!

groetjes,
Inne

[Laatst gewijzigd door Dabberke - 26/09/2008 @ 11:01] - Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 08:32
Belle

Hey allemaal!

het was toch weer gezellig he, zaterdag! Alleen spijtig dat het zo druk was. Het praten was soms moeilijk omdat de muziek tamelijk hard stond. Maar we hebben toch nog eens goed kunnen bijpraten!

Volgende keer zouden we nog eens met meer mama's moeten zijn. Het was weer een deel van de harde kern. Heel fijn natuurlijk, omdat we elkaar ondertussen al ietsje beter kennen dan alleen van op't forum. Maar toch... We zouden eigenlijk in de zomer eens een bijeenkomst moeten proberen te regelen met echt iedereen. Misschien als we nu al een datum proberen af te spreken dat het dan voor iedereen lukt Grapje natuurlijk!!

Norah heeft op dit moment een verkoudheid. Zondag op maandag 2 uurtjes geslapen en heel veel hoesten. Ben maandag met haar naar de dokter geweest en het was op het randje van een oorontsteking. Stopjes en Zinat gekregen. Ondertussen slaapt ze wel beter, maar ze hoest toch nog wel.

Voor de rest weinig nieuws hier. Dus hoop ik dat jullie nog iets te vertellen hebben

Groetjes,
Belle.
Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 19:55
safirke

Online Status Bekijk profiel
Hey dames,

Marjan, allereerst nog proficiat met je zw-schap!
Bij Thijs hadden wij onze geboortelijst ook liggen bij Petite-Souris en ook hier heel tevreden erover! Vriendelijke mensen en zeer behulpzaam en veel uitleg over bepaalde zaken.
Bij Julie woonden we nog in Oud-Turnhout en hadden we onze lijst bij Premaman in Tunrhout liggen maar daar was ik dus niet zo content van.
Onze kaartjes en boontjes bij Thijs kwamen van Blobos en waren we over 't algemeen redelijk tevreden over (hij is niet zo'nen vlotte en komt vrij stuurs over maar doet z'n werk wel goed)
Boontjes hebben we zelf gedaan dus was eigenlijk ook tegen redelijk schappelijke prijs. Maar heb ook al veel gehoord dat Berghmans in Mol goed moet zijn...

Belle, Inne en Liesbeth, 'k vond het ook wel gezellig maar zou de volgende keer toch wel liever ergens anders iets gaan drinken omdat de muziek idd toch wel hard stond he
Bijgevolg kon je niet zo goed verstaan wat er gezegd werd en waren we bijna verplicht om te gaan roepen en dat is niet zo goed voor de keel, he Belle?!
Hoe is t nu ondertussen met je keel? Al wat beter?
Ocharme Norah, zo ziekjes...is toch niet fijn he, onzen Thijs heeft momenteel diarree en klaagt over pijn in het buikje dus ik vermoed hier 'n buikvirus op komst...

Morgen heeft Julie 'n vrije dag (pedagogische studiedag) dus hoop ik iets leuks met hen te kunnen gaan doen en liefst niet te duur

Maar nu tijd voor m'n dagelijkse portie 'thuis'

Groetjes

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 22:48
hanmar

Hey Marjan!
Voor wanneer ben je uitgerekend? Ik ben een naamgenote en uitgerekend voor eind april. Ik ben woonachtende in Tessenderlo en werk in Geel. Dus ben ook van plan om in Geel te bevallen, geboortelijst komt misschien bij BabyBaby in diest, is vlakbij voor ons.
Groetjes,
Marjan
Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 22:48
hanmar

oei mijn tijdsbalkje staat er niet onder! Vreemd...
Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 13:20
Baki

Babybaby is een leuke winkel!
Daar zijn we ook eens geweest toen ik bevallen was van Constantyn.
Onze lijst lag bij premaman in geel.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >