< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Net zwanger en 30+

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Net zwanger en 30+
27/08/2008 @ 12:12
sylvia485

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallokes

Ondertussen nog maar 2 weekjes ... valt het op dat ik de dagen tel?

Ondertussen zijn jullie al op de terugweg veronderstel ik. Ik hoop dat het fijn is geweest.

Ik heb trouwens nog een heleboel vragen over een aantal praktische zaken ivm met vliegen met een baby. Dus als je terug bent ga ik je nog overstelpen met vraagjes.

Tot gauw

Sylvia

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 21:43
hope

Hallo Sylvia,

Wij zijn sinds vanmorgen terug van een zalige deugdoende vakantie! Het weer was fantastisch, se zijn lekker uitgerust en Pablo heeft het goed gedaan, ik vreesde voor aanpassingsproblemen maar hij heeft zich voorbeeldig "gedragen"! Goed geslapen, gegeten, de eerste wankele stapjes gezet..
Hoe gata het met jullie en Jasper?

Nog een paar daagjes en het nieuwe schooljaar is weer van start. Nog even een weekendje uitrusten..

vele groetjes

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 21:57
sylvia485

Hallo Ine

Sorry, ik had geen tijd om eerder te reageren, het was nogal een druk weekend en we hebben dan ook 100% van het mooie weer genoten.

Wat fijn dat het een leuke vakantie was en Pablo is zo flink geweest, super! Wow zette hij zijn eerste stapjes in Frankrijk! En stapt hij nu al flink of is het nog wankel en voorzichtig?

Zijn jullie veel gaan zwemmen of hebben jullie meer uitstapjes gemaakt?

Met ons gaat het heel goed. Vrijdag heeft ook Jasper zijn eerste stapjes gezet, 4 stapjes van de ene persoon naar de andere en dat gaat al goed, maar meer durft hij voorlopig nog niet. Hij had dit weekend ook veel last van tandjes en was daardoor nogal hangerig. Vorige week heeft hij een serieuse val gemaakt en had hij een wondje in zijn mond, dat bloedde nogal erg dus ik was al serieus in paniek. Ik zat al bijna op de spoed, mijn vriendin (mama van 3) heeft me tegengehouden, gelukkig want een mond bloed gewoon heel erg, maar het was uiteindelijk niet zo erg.

Jasper begint nu ook eindelijk dada te doen en zegt al mama en papa, of het al echt bewust is weet ik niet, soms denk ik van wel, maar anders is het voor hem ook gewoon een leuk woordje.

Nog een dikke week en wij vertrekken, gelukkig vliegt de tijd, want ik heb gemerkt dat wij dit weekend zo hebben genoten van het goede weer dat ik naar nog meer zon verlang! Dat zonnetje laadt toch wel ferm de batterijen op, moet ik zeggen.

Morgen de eerste schooldag en Pablo zal weer terug moeten wennen aan een ander ritme. Heb je hetzelfde uurrooster of is dat weer afwachten?

Zo ik hoor wel hoe je eerste werkdag is geweest en dan val ik je nog wel eens "lastig" met een paar vraagjes over op vakantie gaan en vliegen met een baby!

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 18:20
hope

Hallo Sylvia

Het zijn momenteel erg drukke dagen met de start van het nieuwe schooljaar, heb dus niet veel tijd om uitgebreid te reageren..

Hier gaat alles prima, ik vertel je later alles nog wel eens, als je nog vraagjes hebt beantwoord ik die dan met plezier!

Tot snel!

Vele groetjes

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 19:36
sylvia485

Hey Ine

Dat begrijp ik zeker hoor, ik kan het me goed inbeelden, ik heb 3 vriendinnen in het onderwijs staan, hahaha, het is niet bepaald de week om eens gezellig met hen bij te kletsten.

Ik zal al een paar vraagjes hier neerpennen en dan zie je maar wanneer je eens tijd hebt om te antwoorden. Ik hoor ook graag jou vakantie- en schoolverhalen.

* De buggy mag je meenemen tot je juist aan het vliegtuig bent zeker?
* Staat deze dan ook klaar als je op de bestemming aankomt?
* Mag je met een baby eerst instappen?
* Moest je met Pablo ook op de stoel aan het gangpad zitten? Of is dit alleen voor het stijgen en landen?
* Is er in de vliegtuigtoiletten een luiertafel? Ik heb daar nog nooit opgelet.
* Indien nee, hoe moet je dan een luier verwisselen in het vliegtuig?
* Kunnen ze aan boord flessen of eten opwarmen?
* Had Pablo last van zijn oortjes? Ik wil Jasper bij het opstijgen een fles geven zodat hij aan't zuigen is, maar we zitten met een tussenlanding en dan zal hij zeker zijn fles niet meer willen.
* Deden ze moeilijk over eten en drinken van een baby bij de controle?

Een hele waslijst met vragen en er zullen mij er nog wel te binnen schieten.

Zo ik hoor nog wel van je.

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 22:42
hope

hallo Sylvia,

Zo, ik ben klaar met alles, ik zal eens antwoorden op je vragen:

* De buggy mag je meenemen tot je juist aan het vliegtuig bent.
en normaal gezien staat die klaar als je op de bestemming aankomt. Dit kan wel even duren. Het mogen wel alleen van die kleine opplooibare buggy's zijn, onze pericles bijvoorbeeld zou niet meegemogen hebben.
* Met een baby mag je eerst instappen!
* Bij het opstijgen en landen hou je hem op je schoot met een speciale veiligheidsriem voor baby's, dus niet in het gangpad zitten.
* er is geen luiertafel, ik heb Pablo ververst (hij had kaka gedaan) op de stoel van de stewardessen, in hun "kotje", daarna zag ik ze duchtig spuiten met luchtverfrisser, hahaha.
* Aan boord kunnen ze flessen of eten opwarmen, wel alleen als het vliegtuig al opestegen is, niet bijvoorbeeld terwijl je staat te wachten om op te stijgen.
* Pablo had geen last van zijn oortjes, hij was ook niet ondretussen aan hetzuigen. Dat is natuurlijk bij iedereen anders, ik heb bijvoorbeeld op een vliegtuig last van mn oren, Bas totaal niet.
* Ze deden nit moeilijk over eten en drinken van een baby bij de controle, je mag wel alleen de hoeveelheid bij hebben die nodig is voor op het vliegtuig, geen volledige fles water bijvoorbeeld, ik had gewoon 2 flessen zelf al gevuld.

Voila, ik hoop dat je hier iets mee bent! Wanneer vertrek je juist?

Vele groetjes

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 09:46
sylvia485

Hallo Ine

Wij vertrekken woensdagmorgen voor 2 weken. Bedankt voor al je antwoorden.

* Wij nemen onze grote buggy ook niet mee, wij hebben zo'n Peg-Pereog die redelijk goed opvouwt en ineenklikt, ik vermoed dat die wel meemag.
* wij hebben onze stoelen al via het internet gereserveerd en daar stond op dat baby's altijd op de schoot bij de persoon met de zetel aan het gangpad moet zitten.
* Amai das wel straf, geen luiertafel. Dat zouden ze toch wel mogen voorzien, hoeveel mensen reizen er niet met baby's, tegenwoordig.
* Ik was van plan 2 warme (hete) flessen melk mee te nemen in een isotas en tegen dat we opstijgen hebben die de juiste temp. Ook bij het terug opstijgen (want wij hebben een stomme tussenlanding) wou ik Jasper nog wat proberen te laten drinken. Verder neem ik fruitpap en groentenpap mee. We zitten toch een 6tal uur op het vliegtuig en met alles er voor en erna ben je toch serieus lang onderweg.
* Ik neem ook 1 drinkbeker met water mee, ik zal wel zien, anders koop ik daar wel water. Mijn mama mag haar drinken ook meenemen, die heeft daarvoor wel een doktersbriefje, zij kan geen minuut zonder drinken omdat zij wegens bestralingen aan haar keel geen speeksel meer aanmaakt.

En hoe was de eerste werkweek? Valt de uurrooster mee, is het ongeveer hetzelfde en ook voor Bas? Anders moeten jullie elk jaar alles terug herorganiseren voor opvang.
Ik moet nog anderhalf dagje werken en dan ben ik er vanaf. Ik begin pas terug op 29 september.

Zet maar gauw wat vakantiefoto's op je profiel!

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
07/09/2008 @ 17:38
hope

Hallo Sylvia,

Zo, jullie vertrekken woensdad al! Super! Je kijkt er waarschijnlijk ontzettend naar uit met dat ellendig herfstweer hier. Blijven jullie 1 of 2 weken?

6 uur op het vliegtuig is lang natuurlijk met een baby, wij hadden ook een tussenlanding toen. Toen was Pablo nog maar 8 maand, hij bleef nog rustig zitten/liggen. Maar nu weet ik niet hoe ik hem 6 uur zou moeten bezighouden op een vliegtuig.. (sorry, klinkt niet echt bemoedigend voor jou) Hoe ga jij dat doen met jasper? Veel speelgoed meenemen waarschijnlijk.. Hopelijk slaapt jasper wat! Nu ja, dat is allemaal snel vergeten als je eenmaal daar bent. Dus, oma en opa gaan mee, tof dan heb je ook 2 babysits! Hebben jullie een hotel of appartement? Ik wens je nu al een superleuke reis toe!

Onze reis was heel erg leuk. We zijn dus eerst helamaal naar het zuiden gereden, hier vertrokken om 22.00 en we waren daar rond 9.30 smorgens, Pablo heeft bijna de ganse tijd geslapen, dan tent opgezet, iets gaan eten en die eerste avond vroeg gaan slapen. Dara zijn we dan 6 dagen gebleven, en dan zijn we 10 dagen naar dat huis geweest, in de Dordogne. De eerste 3 dagen daar waren onze vrienden er nog met hun zoontje en 2 vriendjes en daarna hadden we het rijk voor ons alleen. Het is zo'n prachtige streek, elke morgen gingen we een ander dorpje bezoeken, wat wandelen, marktje/terrasje doen. Snamiddags ging Pablo slapen en lagen wij enkele uurtjes aan het zwambad. Savonds aten we daar meestal barbecue. We zijn ook eens gaan paardrijden, kajakken, een kasteel en grotten bezocht. Een aantal keer smiddags lekker gaan eten maar vooral relaxen. Pablo heeft daar echt goed geslapen, wat later dan hier en heeft zich goed geamuseerd, er was daar ook een kinderbadje en heel veel speelgoed, hij sliep daar samen op de kamer met Anouk. Zij was ook superbraaf en heeft veel met pablo gespeeld zodat wij ook eens op ons gemak waren.

Ja en nu is het weer school. Ik vind het niet erg, werk op een toffe school met fijne collega's, alleen dat vroeg opstaan we zijn het alle drie niet meer gewend. Het ritme is natuurlijk ook weer aanpassen, ik was die siesta's snamiddags snel gewend en nu is het weer racen natuurlijk, pablo afhalen, koken, badje, schoolwerk enz.. Ik ben natuurlijk al weer verkouden, Bas had het de laatste dag van de vakantie, dan Pablo en nu ik natuurlijk. Ik ben er echt ellendig van. Bas is een gans weekend gaan spelen, dus het is effe doorbijten met ons actief ventje..

Mn uurrooster is voorlopig hetzelfde, ik ben op woensdag thuis, moet wel trouwens want onze onthaalmoeder werkt dan niet. Vanaf het nieuwe uurrooster (1 oktober) krijg ik er nog een halve dag bij. Ik hoop op donderdag of vrijdagnamiddag.

6 oktober ga ik mee met de zesdes naar Normandië. (5 dagen) Dat zal nogal wat gepuzzel worden voor Bas en Pablo aangezien Bas nu 3 avonden op de muziekschool lesgeeft (ipv 2).

Voor pablo was het toch weer even wennen bij de onthaalmoeder, dat vroeg opstaan en weer een nieuw tandje en verkouden, het zal ook allemaal meegespeeld hebben natuurlijk. Krijsen toen ik hem afzette, en mij niet meer loslaten vanaf dat ik hem ging halen.

Eet Jasper trouwens nog altijd fruitpap? Amai zeg, dat is makkelijk. Pablo wil dat al lang niet meer en die stukken fruit, dat is echt een geknoei. Hij eet zo'n nectarine in zn geheel, ik geef die helemaal, en hij bijt er stukken af, vind ie geweldig, alleen is het een vuiligheid van jewelste natuurlijk. Mijn huis is hie nooit meer echt proper (of ja, als ik stofzuig nadat ie gaan slapen is , dan is het proper tot ie opstaat ) Heb jij dat ook? (domme vraag waarschijnlijk) Ik ben gelukki niet zo'n pietje precies, maar heb toch graag dat het redelijk proper is.

Ik las op je weblog dat je de box van jasper weggedaan hebt. Hoe doe je dat dan, als je even moet koken of bellen of wat dan ook. Ik ben blij dat ik die nog heb, al is het sinds we uit vakantie terug zijn een gekrijs als ie erin moet. Nu, het is wel nodig, ik kan echt in het weekend hem geen ganse dag "vrij" laten rondlopen, aangezien een mens nu veel binnen is met dat weer.

Zo, als ik je niet meer zou horen, een goeie reis, geniet van mekaar en van je zoon!

Als ik nog tijd heb vanavond zal ik wat nieuwe foto's op mn profiel zetten.

Vele groetjes
Ine

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 16:00
sylvia485

Hallo Ine

Even vlug een mailtje vanop het werk, want ik kan vanovend niet meer online. Mijn laptop gaat binnen voor reparatie tijdens de vakantie.
Misschien dat ik morgenvroeg nog even hier kom piepen, maar ik weet niet of ik tijd heb. Ik zal eens vanuit het hotel proberen, er is daar een computerhoek met gratis internet.

Mooie vakantiefoto's, jullie hebben er precies echt wel van genoten. Ik kan me inbeelden dat het na 2 maanden serieus wennen is om terug te gaan werken. Een heel ander ritme, vooral omdat jullie met 2 in het onderwijs staan. Oei verkouden, dat is minder en Pablo weeral een tandje, amai zeg. Jasper heeft de laatste week ook veel last van zijn tandjes, ik vermoed dat nummertje 5 op komst is, hij heeft namelijk echt platte pampers en is ook een beetje verkouden.

Ik wou eigenlijk dat Jasper eens heel fruit wilde eten, maar die eet geen brokjes. Wel in zijn groentenpap, maar van stukken fruit moet hij niks weten. Hij knabbelt er wel op, maar dan spuwt hij het uit, hij wil het niet inslikken ... brood ook niet, dat eet hij dus niet, behalve geweekt in de soep (niet in melk). Hij is dan weer wel zot van cornflakes.

Ik ben ook geen pietje precies, ik heb het wel graag opgeruimd, maar poetsen, pff, daar heb ik een hekel aan, alhoewel ik ook bijna dagelijks met stofzuiger en swiffer in de weer ben. Met nat daarentegen, dat gebeurt maar max 1x in de week.

Wij gebruikten de box al een hele tijd alleen nog maar als opslagplaats voor rommel . Jasper zit meestal aan de ijskast met magneetjes te spelen terwijl ik kook. Hij heeft nu 2 speelhoeken waar hij tussen afwisselt en ik heb er eigenlijk geen probleem mee dat hij vrij rondcrosst. Hij mag in principe in heel ons appartement rondkruipen, behalve in de wc, de keuken als ik er niet bij ben, de badkamer en Peter zijn computerkamer. De andere kamers zijn babyproof . Ik loop hem wel meestal achterna, maar meestal speelt hij in 1 van zijn speelhoeken. De box wegdoen ging hier dus eigenlijk vanzelf.

Dit weekend was Jasper heel erg lastig (plakkerig, hangerig, bij het minste huilen), maar ik denk dat hij voelt dat er iets op til is.
Om eerlijk te zijn zie ik de vliegreis helemaal niet zitten, maar we zullen er toch doormoeten. Ik kan me niet inbeelden dat ik hem 6 uur moet bezighouden op mijn schoot, gelukkig kan hij afwissel op 4 schoten en zijn mijn ouders zeeeeer geduldige mensen

Zo als ik je hier niet meer zie, tot binnen een dikke 2 weken

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 19:35
hope

Hallo Sylvia

Ik wens je heel veel plezier en ook veel courage op het vliegtuig, wie weet valt het allemaal wel goed mee! En inderdaad gelukkig zijn jullie met vier, zo kan je eens afwisselen. Trouwens, moest je dit nog lezen een goeie tip, bas had zn laptop mee met enkele dvd's van Bumba, Hopla en de Teletubbies, daar zijn ze toch ook al gauw even zoet mee..

Heel veel groetjes en veel inpakplezier!

Ine

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 11:44
Sylvia (vanuit Gran Canaria)

Hey Ine

Alles goed daar in dat Belgenlandje? Hier alles ok. De vliegreis is heel goed meegevallen, we hebben Jasper goed kunnen bezighouden en hij heeft ook wat geslapen.

Ik kom juist van het zalige wellness-center en we hebben een heerlijke sauna genoten en een lekker bubbelbad. Oma en opa zijn met Jasper gaan wandelen.

Het hotel is heel goed en ook het eten, Jasper eet enorm goed en krijgt serieus dikke wangen en billen. Iedereen in het hotel (veel oude mensen) zijn allemaal gek van hem.

Stappen doet hij nog altijd maar een klein beetje, hij geraakt overal vlugger al kruipend. Hij begint wel ineens veel woordjes te zeggen en zwaaien doet hij ook naar iedereen. Eindelijk ook klappen in de handjes, och hij heeft het hier goed naar zijn zin en wij ook. Gisteren hebben we een auto gehuurd en zijn met ons allen de bergen ingetrokken, hij was enorm flink, echt een zalig mannetje.

Hoe gaat het met Pablo en geraken jullie het nieuwe ritme terug gewoon?

Groetjes en tot binnen een week.

Sylvia
Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 08:35
hope

Hallo Sylvia,

Leuk iets van jullie te horen!! Het lijkt me daar zalig: sauna's en bubbelbaden, mmmm... Geniet er maar van!

Hier ales ok, Pablo is opnieuw verkouden, alle kindjes bij d eon,thaalmoeder zijn ziek, ook bij mijn collega's hoor ik hetzelfde: de kindjes zijn verkouden, hoesten enz.. Tja dat is zo, het begin van het nieuwe schooljaar en dan nog dat raar weer hier: koud, warm, regen, zon..

Pablo zet nu al flink zijn eerste stapjes, om ergens te geraken kruipt ie ook, gaat net als bij Jasper veel sneller, maar hij is wel fier ook dat ie nu kan stappen.

Zo, ik ga eens naar school vertrekken!

Veeeeeel groetjes en amuseer je maar!!!

Ine

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 20:25
sylvia485

Hey Ine

Wij zijn sinds gisterenavond terug thuis. Het is een zalige vakantie geweest, maar spijtig genoeg is het weer voorbij. Maandag moeten we terug gaan werken en nu draait mijn wasmachine wat overuurtjes. Dat wassen is niet erg, maar dat strijken, pfff ...

Jasper zet nu ook flink stapjes en stapt goed mee aan één vinger. Amai hij is ook altijd zo fier als hij stapt, maar meestal kruipt hij toch.

Vliegen vond hij geweldig, bij de terugvlucht zat hij bij het stijgen en landen met zijn neus tegen het venstertje gedrukt en maar wijzen met zijn vingertje en achterom kijken van mama papa hebben jullie dat ook gezien? Hij is maar een halfuurtje lastig geweest uit verveling.

Ik probeer zo snel mogelijk mijn website bij te werken en geef je zo snel mogelijk een link naar de foto's door.

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
27/09/2008 @ 14:17
hope

Hallo sylvia,

Zo, terug int land! En alles goe meegevallen op het vliegtuig, zo moet dat! Nu weer binnekort werken, zal weer even aanpassen zijn!

Ja al dat strijken, heb daar ook een hekel aan. Ik doe dat trouwens altijd supersnel en helemaal niet precies, ik wil er altijd zo snel mogelijk vanaf zijn. Daardoor heb ik me vorige week goed verbrand aan dat stomme strijkijzer. Heb trouwens vanmorgen alweer een hele mand weggewerkt (in 20 minuten zenne)

Hier alles prima, Pablo loopt nu al supergoed, hij doet niet liever, zelfs voor korte afstandjes wilt hij lopen. Ik ga dat kruipen ook wel missen, vond dat zo schattig! Hij heeft echt zn willetjes, als je "nee" zegt begint ie te wenen, zo van dat melodramatisch nepgehuil zonder tranen, tis hilarisch, ik moet dan altijd zo erg lachen en die kleine wordt dan boos natuurlijk, ocharme. Maar je merkt echt wel het verschil met "echt" wenen. Verder speelt ie nu graag met alles wat binnen zn handbereik is, ook heel veel boekjes lezen vind ie fantastisch. Hij is absoluut geen knuffelaar, dat vindt de mama wel jammer, hij zit niet graag op schoot. Hij speelt wel graag samen. Is Jasper een knuffelaar?

Op school alles ok, nieuwe lesrooster begint maandag, ben dinsdagnammidag en woensdag thuis. Wel leuk. Begin wel altijd het eerste uur (zal even wennen zijn), vorig jaar altijd wat later, maar heb alleen de donderdag het achtste uur les de rest van de week ben ik klaar het zevende uur, dat is om 15.40. Dus ben echt wel content! Heb ondertussen een stapel verbeteringen liggen, kga daar morgenvroeg eens invliegen, dan gaat Bas met Pablo even wandelen, anders krijg ik dat nooit gedaan. Das echt erg, ik kom thuis van school met Pablo, samen spelen dan badje en bedje, dan alles opruimen, eventueel wassen of strijken of stofzuigen, dan koken, Bas is meestal maar thuis rond 21.00 (maandag om 22.00) samen afwassen en dan ben ik zoooo moe dat ik echt geen zin meer heb om te verbeteren, juist mn lessen voorbereiden. In het weekend was het de laatste tijd ook zo druk voor Bas dus dan doe ik leuke dingen met Pablo. Vanmiddag komt er een vriendin met haar kleintje (in juni geboren):Kornèl en dan gaan we samen op wandel, het is zo'n prachtig weer.

Ben jij trouwens ook zo moe savonds?

Gisteren zijn we in Antwerpen naar de nieuwe cdvoorstelling van Barbara Dex geweest (heeeel mooi) en Pablo is voor het eerst bij oma blijven slapen (of ja wel al eens toen ie nog heel klein was), het is super gegaan. We hebben ervan genoten, nog eens met 2 weg, jammer dat we dan altijd nog zo ver naar huis moeten rijden.

Maandag 6 oktober ga ik 5 dagen weg met de zesdes naar Normandië, miljaar ik ga dat kleintje missen!! 5 volle dagen, gelukkig is het een druk programma, maar savonds in mn bedje ga ik het wel moeilijk hebben, denk ik!!

Maar daar denken we nu nog niet aan, eerst een weekend genieten van het mooie weer en Pablito...

Prettig weekend!!!

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 22:14
sylvia485

Hey Ine

Hihihi ik strijk zoals jij, denk ik, alleen het noodzakelijke en ook supersnel. Ik heb me ook al verschillende keren verbrand aan het strijkijzer en heb er al 3 laten vallen en dus kapot. Mijn was is nu bijgewerkt, maar ik heb nog een hele mand strijk staan en ik heb er echt totaal geen zin in.

Wat leuk dat Pablo zo goed stapt. Hier is het met periodes, Jasper kan echt de ene dag van hier naar ginder stappen en de volgende dag kruipt hij alleen maar. Spijtig genoeg slaat de verveling bij het spelen erg snel toe en dan is Jasper hangerig en wil hij gepakt worden. Pablo geen knuffelaar, dat is inderdaad spijtig. Jasper kan en wil ook niet op de schoot blijven zitten hoor, maar hij komt wel zijn armpjes om mijn nek slaan en knuffelt dan wel. Hij begint nu ook aan ons al eens een kusje te geven.

Amai je lessenrooster valt precies wel goed mee. Wel altijd vroeg beginnen, maar ook vroeg gedaan, dat lijkt me wel ideaal. Ik zou dat echter niet fijn vinden om zo 's avonds nog zo veel voor het werk/school te moeten doen, pfff, chapeau daarvoor. Bij mij is het alleen in uitzonderlijke situaties dat ik al eens op een vrije dag of avond iets voor het werk doe.

Jullie eten ook laat precies, dan eet Pablo 's avonds alleen? Peter is ook vaak pas om 19u30 thuis en dan eten wij ook maar eerst rond 20u00 als Jasper in bed ligt. Ik kan me inbeelden dat je vaak zo moe bent, Bas is dan ook zo vaak weg. Bij mij valt het mee de vermoeidheid, ik kan er alleen 's morgens niet meer goed uit, terwijl ik, voor Jasper er was, een echt ochtendmens was, ik stond alle dagen vroeg op, ook in het weekend. Nu laat ik de wekker een aantal keer terug aflopen. Ik ga ook veel te laat slapen: 23u00 à 23u30. Vroeger lagen wij er vaak om 21u30-22u00 al in. Ik heb vandaag wel samen met Jasper tot 9u geslapen, zalig ... Zeg over die vermoeidheid van jou , je bent toch niet terug ...

Ik heb ondertussen de website van Jasper al wat bijgewerkt met reisverslagen en foto's, ik moet nog wel een paar dagen doen, ik sta wat achter, dus als je eens tijd en zin hebt moet je maar eens gaan piepen.

Amai dat zal een zware week zijn voor jou volgende week. Je gaat dat kereltje van jou wel missen denk ik. Overdag op het werk denk ik ook niet zo vaak aan Jasper, dat zal jij ook wel hebben, dan ben je bezig, maar inderdaad die momenten 's avonds. En dan moet je eigenlijk nog je 2 ventjes missen hé.

Vandaag nog eens naar K&G geweest, Jasper weegt nu 9.149 gram en is 74cm, een kleine fijne. De spuitjes vielen heel goed mee, hij heeft maar even moeten wenen en dan was het over. In november nog eens terug voor de verplichte polio-spuit.

Zo dat was het weer even, groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 20:49
hope

Hallo Sylvia,

Ik heb je weblog bekeken, wauw wat een prachtige foto's! Jasper wordt ook al een echt knap kereltje, dat babybaby is er af hé. Je ziet dat jullie er van genoten hebben, en zo handig een terras op het gelijkvloers aan de tuin..

Nee hoor ik ben niet zwanger, ik zou het je al verteld hebben hoor en trouwens we zijn ook niet aan het proberen, dat zal nog een tijdje duren, als het er al van komt..we zien wel. Jullie gaan niet voor een tweede zeker? Of zijn jullie van gedacht veranderd?

Pablo was goed ziek deze week, verkouden en hoesten, de dokter is geweest en zijn keel was helemaal ontstoken, hij heeft dan 3 dagen antibiotica gehad. Vanmorgen was hij super in orde, en na zn dutje staat ie op met 39 koorts. Ik hoop nu echt dat het over is tegen maandag want dan gaat ie 3 dagen naar mn schoonzusje en ook omdat ik me anders daar te veel zorgen ga maken in Normandië.

Zo, ik ga eens mn valiesje verder inpakken en vroeg slapen..

Groetjes

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 20:26
sylvia485

Hey Ine

Een fijne werkvakantie en probeer je ventjes niet te hard te missen!

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 20:58
hope

Hallo Sylvia,

Hier minder goed nieuws, Pablo ligt in ziekenhuis sinds donderdag. Hij was maandag tot woensdag bij mn schoonzusje want Bas was in Nederland, de dokter is daar 2x moeten komen. Woensdag was Bas terug thuis en ging het iets beter maar donderdag had ie opnieuw koorts, Bas is dan naar kinderarts geweest en die heeft hem onmiddellijk doorverwezen naar ziekenhuis, foto's laten maken, het is RSV virus, ik ben dan vrijdagochtend vervroegd teruggekomen uit normandie, samen met directeur (die was gelukkig met auto). Het gaat nu beter maar hij maakt nog altijd hoge koorts, gisteren heb ik daar geslapen, vandaag slaapt Bas daar zodat ik nu thuis wat kan uitrusten want ben natuurlijk kapot.

Zo, ik ga dan eens slapen, met Jasper en jullie alles ok?

Grts

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 21:16
sylvia485

Oei Oei Ine

Ocharme Pablo, amai wat een rotweek zeg voor jullie. Amai zeg, hoelang sukkelde Pablo al. Ik zit hier namelijk ook met een zieke Jasper.

Wat waren de symptomen dan? At Pablo nog? Hier gaat de koorts ook op en af, voige nacht had Jasper 40,1° koorts, deze morgen 36,5°.

Krijgt hij vocht bij? Was hij nog alert of niet meer?

Amai amai dat is allemaal toch onze grootste vrees hé. Ik ben blij dat het al ietsje beter is met hem. Rust maar goed uit.

Hopelijk zakt de koorst gauw en mag hij vlug terug naar huis.

Jullie zijn in mijn gedachten ...

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 09:03
hope

Hallo Sylvia

Bedankt voor je bezorgd lief berichtje

Ik ga nu vertrekken naar ziekenhuis.

Hij krijgt niets bij (vocht of baxter of antibiotica), alleen aerosol (4x per dag). Hij eet nog redelijk en drinkt wel goed. Hij is alleen volledig van zn melk, wil niet slapen, altijd in die kamer blijven, als hij geen koorts heeft speelt ie wel maar hij ziet echt bleek met rode oogjes, ocharme. Die kinderarts zegt elke dag dat het betert, maar ik vind dat ie altijd hetzelfde blijft, ik hoop dat die koorts nu eens zakt, vannacht heeft ie weer 2 x een koortsaanval gehad. Ka zegt dat ik geduld moet hebebn en laat dat nu net mijn sterkste kant niet zijn!

En Jasper ook ziek,ocharme, hopelijk is ie ook snel weer beter, amai 40.1 dat is ook genoeg!

Tot later
Grts

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >