< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Mei 2008-Club » Mei 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
04/09/2008 @ 20:43
sasje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey Nicole meisje je ziet het even niet meer zo goed zitten lees, jij was ook vaak iemand die me goed over de streep trok als ik weer is even niet zag zitten... Wel als ik het zo vergelijk, mijn meisje is ongeveer twee weken vroeger geboren dan jij kleine man en die heeft twee weken geleden ook zo moeilijk geweest, ook huilen en eens ervoor, beginnen lacen. (dat is trouwens iets dat ik hier nogal gelezen heb, huilen, krijsen, en een gezicht die betoverende lach, kijk je weg of draai je je om, opnieuw dat krijsen), ik denk dat ze al het een en ander beginnen door te hebben he...
Die tut 's nachts, zwijg me ervan, ook al is het maar 'pluggen', (die vond ik zo goed gevonde he van Esther), toch is het een hel, hemel toch, ik ben er telkens gebroken van en dan opnieuw na acht maanden terug werken en je concentreren.. En jij hebt er dan nog zo is een klein driftig meisje bij die ook al iaf en toe alles op stelten zet.
Ook het drinken is weer minder.. als ik het zo hoor is hij een echt wel een sprongetje aan het maken he... heel lastig he... ik snap je zo goed.. Lieve Nicole toch, als je zin hebt om de tranen te laten rollen, doe dat dan maar even, dat lucht wel op he. Lieve meid kom het hier maar gerust even vertellen he, ik hoop dat het al wat beter is... ik hoop dat je nog wat meer kan slapen in de dag als je meisje even weg is... veel knuffels van hieruit, ze komen vanuit België maar kunnen ver vliegen hoor... .

gimpet ach zeg wat blen he, ik snap dat je dat helemaal niet ziet zitten, heb het ook meegemaakt maar dan aan de andere kant, ben hele tijd verantwoordelijke geweest over meer dan twintig onthaalmoeders en er waren er meer en meer die stopten met die naschoose opvang, tja en dan kreeg ik die ouders aan de lijn en hun telleurstelling, dat was vaak er moeilijk om een goed oplossing te vniden, kan je helemaal niet op familie rekenen???Ik hoop dat er nog snel een oplossing opduikt. dikke knuffel hoor.

Vanessa ook al een flink loperke he, jazzdans dat zegt me ook iets hoor, heb ik vroeger als kind gedaan, heb hier ooit in het dorp is een les meegedaan maar amaai tussen de 50+ voelde ik me nu net niet iets te jong, snappie, wat is de leeftijd daar bij jullie zo gemiddeld..
Awel ik heb ook is een avondje tijd, ongelooflijk maar haar ritme is zo overhoop alles is zo opgeschoven, haar late maaltijd was om 21.00-22.00 en nu ineens vandaag al om 20.30 en ze sliep bekan direct in mijn armen, ze slaapt nu in haar park echt voor de nacht denk ik. manneke weg gaan trainen, en kindjes zijn bij mijn moeder (nextdoor) gaan slapen, zodat ze morgen iet zo vroeg moetne opstaan als ik en mijn ventje zo vroeg moeten beginnen. Kan is deugd doen he Vanessa, geniet maar van het thuis zijn, want mijn koppeke voelt barstenvol aan zene.

Esther ik duim voor jou dat alles vlot verloopt met het beginnen op je werk hoor... veel succes ishet maandag of in de loop van de week...??

Lin, amaai nog snel even, veel plezier met je vakantie, amuseer je, en geniet van de tijd er even uit he... kom zeker een verslagje brengen he...

Shirani, snelle meid, ik hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad, verslag komen geven eens meer tijd he... veel groetjes hoor.

Lieve meiden hoe is het met de rest??
Joke dat is weer lang geleden he... zo druk nu zeker met de kindjes, op en af gerij of geloop, ondertussen nog eten geven aan de kleine vriend..

Een mama van bij ons aan school is bevallen van een vierde, de tweede jongste zit bij ons Lente in de klas, en dat zijn vriendinnekes, en ocharme gisteren zat ze er al vroeg voor de bel ging op een bankje allen, ik er naar toe en dan zag ik het. Ze was bv aan het geven, ocharme onder het afdak zat ze daar, het ging niet anders zei ze, hij begon daar op de speelplaats kei hard te wenen van de honger... niet zo simpel toch he..

Mijn beste vriendinneke moet gaan bevallen voorzien van den 12de, och ik ben zo benieuwd he... kan bekan ni wachten..

alle ik ga gaan dikke kussen en tot hoors..

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 10:32
Lin

ik kom even snel gedag zeggen. Ben de laatste dingetjes aan het inpakken en dan gaan we lekker een weekje naar Landal in Overijssel! Volgens mij is dat 's nachts spoken besmettelijk. Ook alec meldt zich vaker. Vannacht om kwart over vier en toen om kwart voor zeven...na even mopperen toch een speen (kon zijn duim niet vinden) en toen sliep hij door.
Ik ga er snel vandoor, tot volgende week!

Link naar deze reactie
07/09/2008 @ 14:54
Nessie

Goh, dames, ik sta hier weer hopeloos achter. Zo druk altijd bezig en ook terug aan het werk nu, dus nog minder tijd om langs te komen.
Maar het gaat hier goed hoor. Wel moe, maar dat nemen we er maar bij hé. Jinte is een brave baby, bijna 6.300kg en 64cm. Haar laatste voeding is rond 21u en dan gaat ze de nacht in tot 8u 'smorgens. Af en toe moet ik haar tutje wel eens teruggeven tegen de ochtend, maar soms zeurt ze gewoon in haar slaap en is het na 5min. door. Overdag heeft ze haar tutje eigenlijk niet nodig. Enkel als ze moe is, kan het een troost zijn.

Voor de rest van de dag slaapt ze in de voormiddag bijna 2u (wel in haar eigen bedje, in het park is het maar 45min.) en in de namiddag soms wel 3u. En ze lacht altijd als je haar uit bed haalt, ook al moet je ze wakker maken. Dat moet 's middags wel omdat ze soms te lang slaapt en ze moet haar Losec op tijd hebben natuurlijk.

Ben blij te lezen dat het bij iedereen toch redelijk vlot loopt, al is het leven van een mama niet altijd even makkelijk. Het zal wel eens beteren zeker? En proberen af en toe tijd te nemen voor jezelf, hoe moeilijk dat ook is. Ik probeer 2x in de week te gaan fitnessen en 1x naar de zonnebank. Doet dan wel deugd om eens weg te zijn.

Allé, ga weer eens verder doen hier.

Link naar deze reactie
07/09/2008 @ 20:36
vanessa

Online Status Bekijk profiel
Wat een stilte dames?! Te druk zeker? Ja, het schooljaar is gewoon veel drukker dan de vakantie ook al waren er velen toe aan de kids terug uit huis

Hier gaat alles z'n gangetje. Vandaag was het dorpsdag in Brasschaat en om 16u dacht ik toch om in mijn eentje even met de 3 kids er naartoe te trekken.Lenne in de buggy, Lotte flinke stapper en Liewe in de draagdoek. Na nog geen 2min kregen we een stortbui (dacht ik toen) op ons hoofd, na 15min waren we drijfnat en heb ik toch maar rechtsomkeer gemaakt en thuis pannekoeken gebakken. Liewe vond het allemaal prima, lekker ingeduffeld onder mama's jas. Hij sliep dan ook lekker knusjes bij mama toen we na 25min terug thuis stonden.

Verder doet hij het nog steeds goed, maar ik moet hem toch stilaan afzonderen in zijn kamertje voor de dutjes. Hij wordt opgeschrikt door elke gil/lach/vallende en vliegende attributen en slaapt dan wel ERG kort overdag. In zijn kamertje ligt hij rustiger en slaapt hij langer, alleen zie ik er dan tegenop om telkens naar boven te gaan voor een tutje als hij niet onmiddellijk in slaap valt.

Verder is zijn inbakerdoek bijna te klein en vraag ik me af om nu al af te bouwen OF naar een "grotere" oplossing uit te kijken. Met zijn 8kg en 67cm is het nu echt wel nodig.

Ik ben nog niet gestart met de groentjes (ook al was het vandaag net 4maandendag), maar zal het later deze week doen denk ik. Voorlopig nog 5flesjes hier van 180ml maar daarstraks toch eentje van 210ml gemaakt en dan kan hij het net iets langer trekken dan STIPT 3u. Ik heb echt een kind met een ingebouwde horloge die exact 3u tussen zijn voedingen laat.

Verder gaat het met mama ook goed, morgen laatste les hardlopen en dan zou ik woensdag normaal mijn half uurtje moeten kunnen volmaken. Het wordt nu echter een pak moeilijker om 45min te vinden om te gaan lopen zo'n 3keer per week aangezien ook papa terug lesgeeft. Hij vindt dat ik Liewe dan maar moet "wegdoen" voor die 45min, maar ik vind dan weer dan je een kind daarvoor niet "dropt" bij de OM.
Ach, ik vind er wel iets op want ben nu net goed bezig. Verder dan nog jazz en tennis wekelijks (en ook nog ergens fitnessen want dat abonnement loopt wel!) en dan zullen we eindelijk wel eens in vorm komen zeker. En die kilos die eraan plakken...tja daarvoor zal een dieetje zich opdringen zeker

Sasje, ik dans bij een erg bekende groep in Brasschaat en GELUKKIG is het niet de 50+ bende. Er zitten zelfs nog jonge, goede dansers bij die wegens andere verplichtingen (werk, gezin, ...) de demogroepen niet meer kunnen verderzetten. Ik ben er ook zo eentje, eigenlijk te goed voor dit niveau en meer aankunnend, maar helemaal geen ruimte meer om me ten volle voor het demo-niveau te kunnen engageren. Jammer, maar helaas, die tijd is voorbij

Nessie, aaahhh, zo'n zonnebankje is ook niet slecht! Eigenlijk zit dat ook in mijn fitnessabo maar dan moet ik wel eens daar geraken. Jinte doet het ook lekker flink 's nachts, leuk hé.

Lin, leuke tijd in Landal meid!! Geniet van je gezinnetje. Even ontspannen voor de verhuis

<esther, als je deze week moet starten...veel succes met je werk! En hopelijk snel iets beter en vooral stabieler

Nicky, voel je je al wat lekkerder meid? En euh, als Matsje het zo "uithangt" aan de borst, niet beter stilaan afbouwen/overschakelen om ook jezelf wat rust te gunnen? En eveneens jezelf in staat te stellen om op een vrijere manier te kunnen sporten? Hij heeft echt wel al superveel van je meegekregen nu. Denk er maar eens rustig over na. Het baby-af zijn is inderdaad moeilijk, misschien wel de reden dat ik het groentenmoment nog enkele daagjes heb uitgesteld

Wanda, hopelijk is alles goed gegaan op de eerste werkdagen; Inderdaad het is hectisch hé, hier heb ik de afgelopen weken geleerd om ook dit huishouden beter te doen lopen door ...te plannen. Ik heb hier dagelijks lijstjes met wat ik die dag wil afkrijgen en het lijkt te helpen. Heb de afgelopen week al veel verzet en kom toch nog aan genieten toe.

Malika, alles OK?

Lisa, ook nog in orde?

En Kim en Lilli?

Wendy, onze thuisverpleegkundige?

Heidike met de twins.

Allemaal al een tijdje geleden hé?

Liefs, ik ga verder doen. Boekentassen maken

Vanessa

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 10:15
gimpet

Ik heb dit weekend moeten werken. En ons Femke heeft de buikgriep.
Dus van achter de computer zitten kwam niet veel van terecht.
Wel heb ik zaterdagochtend nog kunnen gaan hardlopen.
6.5 km in 47 minuten gehaald. Dat gaat al de goede kant op.

Jij bent ook goed bezig, Vanessa!
Ja, de tijd vinden is hier ook soms heel moeilijk.
Ik moet altijd wachten tot mijn man thuis is, maar soms komt hij weer zo laat thuis, dat ik het te donker vindt om nog te gaan.

Ik heb voor Jitte een inbakerzak. Daar kan ze nog heel lang in.
Het is voor Jitte voor haar rondmaaiende handjes. Soms werd ze gewoon wakker met een blauw oog!
Ze zitten er dus wel niet strak ingebakerd in.
Deze heb ik: http://www.puckababy.co...aby/Puckababy+MINI+Lila

Ik heb de mijne wel gekocht op marktplaats. Daar zijn ze iets leuker van prijs.

Oja, iemand vroeg wat voor werk ik doe.
Ik werk als woonbegeleidster van mensen met een geestelijke beperking en gedragsproblemen.
Heel leuk werk!

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 10:21
Nicky

hallo allemaal,

wat een rustig weekend is het hier geweest zeg..iedereen te druk met manlief en kindjes. Ik was te druk met "slapen"...heb echt veel bijgeslapen zaterdag en zondag. Zo moe ben ik.

Zaterdagochtend mijn 1e hardloopclinic van de Atletiekunie gehad. Dat ging op zich redelijk. Heb deze keer in ieder geval vol kunnen houden. Moet nu van de week zelf 2 keer trainen en dan zaterdag de 2e clinic. Op zich is dat wel fijn want je krijgt een hoop tips over je looptechniek en houding. Spierpijn viel gelukkig mee omdat ik natuurlijk al 2 weken geleden een beetje zelf begonnen was. Mijn knieen zijn nu ook nog redelijk, ben benieuwd hoe dat gaat als we langere stukken moeten gaan rennen.

Mats is nog steeds zo onrustig. Hij wordt echt een paar keer per nacht wakker en dan moeten we weer die speen erin pluggen. Vind het eigenlijk ook helemaal niet zo'n gek idee om hem mss maar die speen af te wennen, maar hier op het CB vinden ze dat niet zo'n goed idee omdat hij als alternatief zijn duim pakt. Ze hebben liever helemaal geen duim of speen, maar als het dan toch moet dan liever de speen dan de duim omdat die later makkelijker af te leren is.
Maar vannacht ook weer van 2 tot uiteindelijk 6.00 uur (toen hij gevoed moest worden) minstens 4 keer mijn bed uit om die stomme speen er weer in te proppen.

Vanessa, ja soms overweeg ik ook wel eens te stoppen met de BV. Mede ook met in gedachten dat hij misschien dan de nacht wel doorslaapt. Maar ja, aan de andere kant...dan begin ik weer zo te twijfelen. Hij doet het zo goed op de BV, alleen is het een crime om hem momenteel te voeden. Hij is zo onrustig en zo afgeleid. Ik zal het morgen eens op het CB overleggen. Mijn binkie moet dan weer voor z'n prikjes...de 3e van deze serie.

Mats wordt ook niet heel veel meer ingebakerd. Zijn doek was ook te klein. Heb wel van een vriendin de grotere opvolging gekregen (had zij niet meer nodig), maar daar trapt hij het klittenband steeds van los. Wordt dus wat gevaarlijk. Heel soms, als hij echt niet in slaap kan komen, dan baker ik hem nog wel eens in, maar meestal niet. Mede daarom moet ik ook zo vaak mijn bed uit voor die speen, die maait hij er met zijn armpjes er steeds uit.

Krijg zo koffievisite...ga snel even de boel klaar zetten. Kom later weer terug.

-XXX- Nicole

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 13:26
esther

Online Status
Even een teken van leven geven. Ik kom later nog om te reageren. Kan mijn ogen bijna niet open houden. En dan moet ik morgen beginnen met werken . Ik merk dat ik toch ook steeds meer moe ben. Zal waarschijnlijk ook met het weer te maken hebben. En dat Thijs wat vaker van zich laat horen 's nachts sinds twee weken en daarmee Bart ook. Pfff . Vanmiddag naar het CB voor de prikjes, dan zijn we er weer een paar maanden vanaf.

Tot later (in de week)!

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 22:00
Kim 1975

hoi dames ..

ja het gaat goed met ons .... maar het energiepeil is even laag .. zoals nog wel enkele dames hier. Ik kom gauw weer lezen en schrijven hoor! Vergeet ons maar niet :-)

knuffels
kim en lilli

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 20:00
sasje

een klein teken van leven, zodadelijk komt er een mama haar dochter terug ophalen die bij Robin in de klas zit en die komen spelen is. Eignelijk heb ik minder last van de kinderen als er iemand extra is dan wanneer ze hier met drie zijn. gek he.
Ik heb boven kunnen stofzuigen terwijl ze beneden speelden en ik heb beneden kunnen stofzuigen terwijl ze buiten speelden. Gemakkelijk zo. Sevens moet ik nog turnpantoffels gaan kopen, (heb dus al patatjes geschild en groenten is overschot van gisteren, dus enkel vlees nog bakken).

Ik ben hier niet de enige precies op wie de vermoeidheid begint door te wegen, ik ben eignelijk echt pompaf. Ik doe maar verder en verder.. deze morgen hoorde ik een deel mama's aan sschool praten over poetsulp via dienstencheques, hoeveel er zijn die hulp hebben. IS toch wel zalig he. Je betaald 7 euro per cheque, en je trekt daar via de overheid 2 euro van terug. Zo een cheque is dat per uur?? Dat weet ik nu wel niet??

soms zou ik toch ook wel iemand willen hebben, al is het voor mijn boven of zo. Maar langs de andere kant iemand anders in mijn huis zonder dat ik er ben..misschien is drie uur op woensdagvoormiddag wel iets?? Dan ben ik er toch..

goed ik ga maar weer, ik heb echt weer een dag dat ik weeral zou kunnnen wenen voor niks.. wat is dat toch met mij. Hormonen?? ik ben het wel beu.

goed lieve dames, ik ga.. dikke kus en tot later.

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 22:03
Joke

Goeieavond !

Terug thuis ! Een héél leuke Zwitserse vakantie gehad, een echte aanrader (met intersoc van de ziekenbond), een oekkie-vakantie (voor kids met allerlei animatie, verrassingen, uitstapjes, ..)héél veel lekker eten en drinken en all-in ...
Vandaag lekker veel was en plas (gisterenavond thuisgekomen) ..

ps: http://picasaweb.google...sels/Zinalseptember2008

Daar kun je al wat foto's vinden van ons, maar je moet wel zoeken hahaha (zeker als je ons niet life kent, mijn meiskes staan al in de bovenste rij met hun 'achteraanzicht' en dan bij het knutselen en nog wat familiekiekjes met de rode buggy) hebben diavoorstelling gekregen daar, collage van alle toeristekes daar!)

xxx

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 10:21
Lisa

Hoi iedereen, wij leven ook nog! Alleen bitter weinig tijd, er is altijd wel iets te doen en mijn huishouden ligt er dan nog niet proper bij. Alweer tonnen was en alles moet nog gepoetst worden.

Ik heb belgacom tv besteld 2 weken geleden, eerst een hele miserie om aan het pakketje te geraken, dan had ik het pakketje maar was de verbinding niet goed. (storingen) Nu heb ik gisteren per vergissing op mijn oud tv bakje geduwd bijgevolg: geen tv meer. Alles opnieuw proberen te installeren maar ik krijg enkel het blauwe scherm: pagina is aan het laden, even geduld... stond er zo gisterenavond een uur en 15min op en heb het dan nog eens allemaal uitgeplugd en weer ingestoken, weer dat scherm... maar niks van posten he! Argh!! Heb er mij al zo verschrikkelijk druk in gemaakt he, bah!!!

Dan is mijn vaatwas ook nog stuk, al 3 weken. Ging er iemand komen gisterenochtend, die raakte er niet, kwam dan gisterenavond maar we moesten naar K&G... dus ja mijn pa moeten inschakelen om thuis te wachten want zomaar iemand in mijn huis achterlaten zag ik niet zitten. Het is een soort waterlek, hij heeft het water weggepompt maar nog niks vermaakt, we moeten nu zien of hij weer lekt als we het vanavond proberen, anders kom hij de vaatwas halen... en zo heeft een mens altijd maar miserie met die techniek van de dag van vandaag...

amai ik klink als een oud wijveke, maar kheb het echt wel gehad met al die toestellen! verdikke, ga nu nog eens proberen vanavond met bgc tv maar ik vrees dat ik het niet meer aan de praat ga krijgen!!
Iemand ervaring met die brol?

Joke, kheb de foto's bekeken, heb toch twee foto's gezien met jullie erop. Jullie geamuseerd ja? Was het daar ook warm? Een reisje kan deugd doen he!! Ons weekendje ardennen was ook reuze, behalve het hotel... maar je gaat weg om buiten uitstapjes te doen he

Sasje, ik ben ook zo emotioneel de laatste tijd. Maar dan eerder explosief ipv wenen. Ik zou alles kunnen stuk gooien als er mij iets tegenzit, maar het is dan ook omdat alles mij de laatste tijd tegenzit. Gelijk wat ik aanraak, tis precies kapot, pff! die emoties zullen nog in ons zitten door hormonen die nog niet verdwenen zijn zeker? Ik zit bijvoorbeeld met acne dat het niet normaal meer is! Ben naar de dermatoloog geweest paar weekjes geleden en smeer er nu zalf op met cortisone, je moet niet denken dat het helpt he... domme hormonen

Kim, goed te horen dat alles goed gaat! Ja mijn energiepeil is ook laag! Raak met moeite uit bed de laatste dagen en ik geraak uit mijn woorden niet, zeg het omgekeerde dan wat ik denk enzovoort... zal toch wat oververmoeid zijn denk ik

Esther, jammer dat je 's nachts zoveel wakker bent zeg, kan het geloven dat je moe bent!

Nicole, ook al moe ja? Bijslapen kan deugd doen he. Heb ik geen 1 keer meer gedaan na de bevalling, mens moet er altijd uit 's ochtends voor die fles he, en dan blijf ik maar op, ben dan toch klaarwakker. Dat inbakeren is hier echt nog nodig, we hebben eens een armpje eruit gelaten en toen sliep ze weer veel minder vast... Die maaiende armpjes toch he, verschrikkelijk!

Ondertussen eet Sterre al groentepap... tis te zeggen, eten... 30gr meer krijgt de dagmoeder er niet in, ze heeft nog geen slikreflex? Ze spuwt het uit of zuigt eraan maar het raakt dan niet tot achteraan in haar mondje. Ik heb zondag haar eerste petatjes gegeven en foto's genomen, haha! zo grappig, welke gezichten ze toen trok!! Ze heeft wel niks gegeten dan. bij de dagmoeder de maandag 40gr... ik was zo fier he dat ze al zoveel gegeten had! De dagmoeder vond het precies maar niks... een normaal kind eet al gauw 70-90 in het begin... ja zeg daar ging mijn enthousiasme! en dan dinsdag en woensdag maar 30gr meer... K&G zei gisteren dat we het na een week dan best stoppen en twee weken wachten en dan nog es proberen ,dat ze er niet klaar voor zal zijn.
Natuurlijk, zoals verwacht, zegt mijn dagmoeder dan: ik ben van het principe om door te doen... pfff Wat denken jullie??? Wachten of doordoen??
Het is wel een feit dat ze, ook al is het maar 30gr, minder reflux heeft door die petatjes...

Gimpet, amai zeg, zo rennen!! ik zou dat ook wel kunnen maar heb er de voeten niet voor denk ik, ben ooit es gestart met start 2 run, heb een week lopen manken, spierpijn in mijn voeten.

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 10:25
Lisa

oeie gemist, ik wou nog schrijven maar drukte op verzenden per ongeluk... haha ale hier deel twee...

het wordt een gans dagboek geloof ik... zo'n epistel!

Vanessa, ik weet niet of er doeken bestaan die nog echt goed passen vanaf 8 maanden? Ik las ergens wel eens iets over een T Sleep ofzo? Maar weet nu niet meer goed wat het was, maar ik zag dat wel als oplossing voor als ze ouder was dan 6 maanden... eens in google intypen en zien ... Ben je nu al gestart met groentjes? Lukt het bij jou beter dan hier?
Zwijg van die kilo's Vanessa! pff! vreselijk he!

Lin, goed gesteld bij Landal? Was het in zo'n huisje? Was het verzorgd? Wij zijn ook es naar een Landal park geweest in de Ardennen, maar weet nu niet meer juist waar dat was, tis al 4 jaar geleden.

groetjes!!

Lisa xxx

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 21:37
Wanda

Online Status Stuur bericht
Hey meiden !

Gewoon laten weten dat wij ook nog leven, alles gat hier echt heel goed ! De balans tusen thuis en werken is moeilijk, vooral omdat school ook is begonnen en Robbe nu echt al puberstreken begint te vertonen, met hier en daar een puist en mega-humeur-schommelingen ... Is dat niet wat vroeg op 9 jaar ????

Met Felix gaat het zalig, hij geniet echt bij de onthaalmoeder, hij eet gigantisch veel, minstens 250 g groenten en sinds gisteren ook fruitpap. Fruit vindt hij zalig lekker dat vliegt er echt in Sinds een paar dagen gaan ze hier samen slapen rond 20u 20u30 en hebben we een rustige avond samen. Meestal gaan tegen 22u hier wel alle lichten uit tegenwoordig Ben hier wel blij om, want die slaap heb ik echt nodig nu ik ga werken ! Felix slaapt dan in 1 ruk door tot 6u30, vandaag moest ik hem wel wakker maken om 6u50 om nog op tijd bij mijn klant te geraken ...

Lisa, die Belgacom tv, al eens geprobeerd het langer op dat blauwe scherm te laten staan ? Bij ons heeft dat minstens een uur geduurd de eerste keer !!

Aan de andere dames: veel rust, kindjes die flink eten, een klein beetje tijd voor onszelf en hopelijk een rustig weekend !!

Tot binnenkort !

Wanda.

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 22:32
Kim 1975

even een snel vraagje voor vanessa...

je schreef een tijdje geleden dat je een vooraad ging inslaan van potjesvoeding bledina in Nederland... is daar een speciale reden voor? Moet je veel dezelfde potjes hebben en waarom voeding van NL?

tot gauw
kim en lilli

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 09:13
Lisa

vanop werk!
Een kleine update: de dagmoeder kreeg er gisteren de eerste 3 lepels groentepap vlot in, direct ingeslikt. (kan ze het dan toch zou je denken???) maar dan heeft Sterre het op een huilen gezet en kreeg ze er niks meer in?? Bijgevolg gaat ze het nu toch een goeie week stoppen en 22 sept opnieuw proberen. Haha, wel grappig. Zegt de dagmoeder dat 40gr niet veel is, dan eet ze maar 30. Zegt de dagmoeder: doordoen! Dan wil Sterre niet meer. tis alsof ze het begrijpt, lol!

En ivm BGC TV: heb mij een andere decoder gaan halen, alles opnieuw moeten installeren tot het telefoonnr en pincode toe, maaaaaar nu werkt het terug! En hopelijk voor een hele tijd hoor nu!

Wanda, die puberteit komt precies altijd maar vroeger he zeg. Raar! Vroeger toen wij 9 jaar waren, waren wij superbraaf (ale ik toch haha ) en nu zijn die gastjes al helemaal anders, niet meer op hun mondje gevallen. Nu ja, ik zat ook in een nonnenschool enkel bij meisjes (in het lager) en daar werd dus bijgevolg enkel over meisjeszaken gesproken. Toen we in het middelbaar kwamen bij de jongens waren we vaak gechoqueerd waarover die al spraken!
Wij steken Sterre in bed om 21.30 en dan slaapt ze tot 7.30-7.45. Behalve als ik eens een ochtend thuis ben dan slaapt ze tot 7uur, weer alsof ze het weet, de deugniet

Groetjes!!
Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 12:10
vanessa

Hey meisjes,

Het blijft bij iedereen lekker druk blijkbaar hé, hier ook maar vandaag heb ik een semi-rustdagje ingelast. Een dikke verkoudheid speelt me parten en ik heb zonet een uurtje met HUMO (Nl dames, dat is een weekblad ) in de zetel gezeten terwijl was- en afwasmachines draaien en Liewe een dutje doet. Zaaaaaalig

Ik zeg ook "oef" dat deze week voorbij is en dat stiefdochtertje een weekje terug bij mama mag logeren. Haar aanwezigheid is geen enkel probleem, maar ik merk dat ze veel minder kan verdragen van Lenne (4.5 jaar verschil in leeftijd) en dat we dan vaak ruzie in huis hebben en theatrale huilbuien van haar kant. Daarenboven moet ik haar dagelijks van en naar school brengen/halen en dat is telkens 45min heen en weer. De jongens moeten dan ook mee in de auto, uit de auto en weer in de auto, uit de auto...dussssss, weer even wat minder gesjouw nu we weer met vier ipv met vijf zijn.
En, soms krijg ik het lastig met het "betweterige" gedrag van de lagere schoolleeftijd. Ik weet het, ik zal er maar beter aan wennen maar van tegenspreken of betweterig doen (en uiteindelijk toch fout zijn) raak ik erg snel geïrriteerd. Zij was altijd erg meegaand en stelde de zaken niet in vraag, maar nu begint dat dus wel. Natuurlijk volstrekt normaal alleen moet ik nog wat aanpassen Als we bij de puberteit aankomen, dan haak ik helemaal af denk ik

Lisa, wel, vind ik dus ook net goed dat ze bijna niet wenste te eten bij de OM. Aangezien ik moeite heb met "betweters" valt zij dus volledig binnen het profiel en vind ik het geweldig dat ze het zelf mocht ondervinden en dan "toch wel even een weekje gaat wachten".
Ik heb een nieuwe inbakerdoek gevonden en besteld. Diegene die ik heb bestaat ook in Large en die heb ik dan gelijk besteld. Al is het voor 2 maandjes, hij heeft het echt nog nodig. Vanmorgen ook weer, wakker na 30min (door al dat heen en weer gesjouw) en erg huilerig. Bij thuiskomst in de doek en begint gelijk te lachen, "babbelt" nog een beetje en valt dan zonder tutje of enig ander hulpmiddel rustig in slaap.

Kim, ik koop de potjes in NL enerzijds vanwege de prijs (beetje goedkoper maar niet zoveel goedkoper als de flesvoeding) maar vooral omdat je een nog ruimer aanbod vindt dan hier. Andere smaken en mixen vind ik zelf leuk en bied die variatie dan ook graag aan aan mijn kindjes. Zelf vind ik winkelen in een "buitenlandse" supermarkt ook altijd leuk omdat je zoveel andere dingen vindt dan hier.

Wanda; geniet van je weekendje hé! Felix doet het lekker, heeft hij nog zo'n lange haartjes? En wat een eter zeg

JOke, lekker vakantietje gehad? Dan is het aanpassen aan het gewone leven altijd wel hard vind ik

Sasje, inderdaad 7 euro voor één uurtje, is weinig als je weet dat poetsvrouwen "in't zwart" vandaag de dag gemakkelijk 10euro vragen. Bovendien zijn zij en jij verzekerd als er iets misgaat én breng je het in bij je belastingsbrief. Nadeel: wachten alvorens je er eentje vindt. Ben nu ingeschreven bij een bureau dat enkel poetsdames tewerkstelt, maar wacht na 3weken nog steeds. Via een interimkantoor raad ik het minder aan want die dames hebben weinig garanties en zekerheden waardoor ze zelf ook zo'n attituden aannemen. Ik heb al zo'n 2 dames gehad en om de haverklap konden die niet komen wegens ziekte, ongeval, pijnlijke teen, depressie, overval en wat dan ook. Erg voor hen, maar ik was er niet mee geholpen en mijn huis bleef er vuil bijliggen. Doet mij er aan denken dat ik nog moet bestellen!!
Nog zo emo?? Ik heb er eigenlijk echt geen last van deze reis...wel haaruitval en mijn lijf dat "dik" blijft. Anderzijds heeft dat na Lenne ook 9maanden geduurd, dus moet nog geduld oefenen. Al had ik hoop op sneller verloop omdat ik nu al zo aan't sporten ben

Esther ook al zo moe? En hoe waren de eerste werkdagen? Geniet maar van je weekendje dan

Nicky, flink hoor met je hardlopen Je bent goed bezig, nu nog volhouden als het weer veranderd (dat zeg ik omdat ik er ook onderhevig aan ben ). Woensdag voor het eerst 35min gelopen aan één stuk Fier op mezelf. Normaal vanavond nog eens lopen...regen deert niet.

Gimpet, knap hoor 6,5km!! Ik weet eigenlijk niet hoever ik loop...het programma bereid je voor op 5km dus ik denk dat ik dat nu haal?? Zou eigenlijk eens een keertje met zo'n metertje moeten lopen. Alleen had ik woensdag een lege MP3batterij. Na zo'n 12Min gaf die er dus de brij aan en kon ik zelf zingen, maar vooral wist ik niet hoe lang ik al liep. Gelukkig loop ik altijd een min of meer vast parcours en kon ik een beetje uitrekenen. Vanavond toch maar weer met muziek want vind ik leuker.

Zo lieve meisjes, ik ga maar weer. Ik hoor mijn jongste een babbeltje slaan in de box...tijd voor dag 2 van de wortel-aardappel. Gisteren vond hij het geweldig, heeft goed "gegeten" en zat de hele tijd te schateren. Dacht waarschijnlijk dat mama met een nieuw spelletje op de proppen kwam: "lepeltje pakken en dan wortel overal aansmeren"
Maar op geen tijd had hij een half potje binnen, geen vieze gezichten of niks.

Tot later en lekker weekendje cocoonen! Gaan wij doen met onze verkoudheid én het herfstweertje.

Liefs,
Vanessa

Wat een epistel, beetje lectuur op een donkere dag dus...

[Laatst gewijzigd door vanessa - 12/09/2008 @ 12:11] - Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 15:23
Joke

Hallo'kes !!!

Ik kan nog steeds niet goed lezen hier, heb zoveel mogelijk geprobeerd haha. (heb strepen in scherm en dan schemeren daar zo'n woord of twee door, maar de grote context heb ik wel)
Wil m'n pc niet binnendoen ergens, want dan ben ik hem té lang (zeker maand vrees ik, ons kennende) kwijt ...

Vanessa, een lekker semi-rustdagje voor jou !! héérlijk toch ! dan moeten we daar extra van genieten als we er eentje krijgen hihi.
En de humo, I love it too !!!

Lisa, problemen met de groentepap dus ! Misschien is jouw kleine meisje er inderdaad nog niet klaar voor ... je instinct volgen hoor. Wat zegt de om, wil zij eventueel eventjes stoppen en zien of het een beetje later beter gaat ? dikke knuf !
(en dat helpt de reflux inderdaad, ben bij emma aan drie maand moeten beginnen)
Zet maar es een fotootje op je profiel, ben zo benieuwd !!

Wanda, lekker drukjes dus ook en moeilijk om een goed evenwicht te vinden .. maar gelukkig alles prima met jullie allen !
En al een puberende zoon ! auch !!! tsja, die leeftijd .. dat kan natuurlijk al beginnen hé, men is nu ook wel vroeger dan jaren geleden.

De vroedvrouw is hier vanmorgen geweest, ons ventje weegt nu al 8kg540 en is 68cm groot. Hij zit nu boven de hoogste curve !!!
En gisteren ben ik ook gestart met patatjes en worteltjes. Wel héél spijtig dat je dan ineens zo'n potje kwijt bent voor de eerste dagjes, want dat is niet 'eten' maar 'proeven' hé dat ze dan doen ... zo'n drie lepelkes en alles er terug uit uiteindelijk haha ! Maar hij trekt geen al te vieze gezichtjes, 't was wel goud waard dat zicht !!!
Morgen opnieuw, we blijven proberen ...

Meisjes ondertussen terug van schooltje, straks nog doop(zaal) bespreken en dan gaan de meisjes misschien zwemmen ...

dikke zoen, Joke !
Fijn weekend! x

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 19:27
Malika

Online Status Stuur bericht
hallo allemaal,

heb maar half terug gelezen maar wilde wel even een teken van leven geven. Heb het de laatste tijd zooooo druk echt niet te geloven gewoon, de kinderen komen idd in die bijdehande fase terecht die samenhangt met school helaas....

Verder heeft de waterpokken zijn intrede gedaan in ons huis deze week en het is natuurlijk ook nog ramadaan ( geen eten en drinken etc tot zonsondergang ). Oja en laten we vooral even niet de reuzesprong van onze grote vriend mu'aadh vergeten

Zo als je het daar nog niet druk mee hebt....dus vandaar de stilte rondom mij. Ach ja zijn fases waar je weer sterker van wordt he en als het dan weer minder druk wordt lijkt het alsof je weer zeeeen van tijd hebt.

Tot zover mijn relaas sorry geen reacties op andere mis het wel maar ik moet het maar even accepteren het komt wel weer

groetjes Malika

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 21:17
Kim 1975

hey dames..

jullie zijn hier allemaal al de kenners .. want de meeste hebben al ervaring van eerdere kindjes ..

hoe introduceer je de patatjes? geef je gewoon zo'n potje .. komt dan alles terug en geef je dan alsnog een fles of .. hoe werkt dat? Kan ik dat ergens gaan nalezen ofzo? Ik zou de uitleg vast wel bij Kind en gezin kunnen krijgen maar ik moet pas de 22e ofzo terug .. en ik denk erover om vroeger patatjes te geven?

ik vind het fijn dat hier toch bedrijvigheid is ondanks het vele werk met de kleintjes :-) ... fijn om hier even jullie verhalen te komen lezen en mijn vragen kwijt te kunnen :-)

het is ook leuk dat iedereen zo samen de fases doormaakt ... :-)

even een update .; ons lilli slaapt en eet nu eigenlijk goed ... ze eet om 6u of 6.30 ... om 11u om 15u ... om 18.30dan krijgt ze een badje en gaat ze in haar bedje ... en dan krijgt ze rond 23.30 nog een flesje en dan slaapt ze weer tot 6 of 6.30.

ze eet haar flesjes sinds kort helemaal leeg en het lijkt wel of de borstvoeding niet helemaal meer voldoende is .. Het duurt onnoemelijk lang eer ze klaar is met drinken en dat maakt het er niet gemakkelijker of haalbaarder op. Ik geef nl smorgens borstvoeding bij het ontwaken maar dan heb ik eigenlijk een half uur uitgerekend om te voeden omdat ik terug moet gaan werken ... We hebben dan ook beslist om de borstvoeding af te gaan bouwen ... Kan ik eigenlijk ook nog verder met 1 borstvoeding denken jullie? Of maak je dan zeker niet voldoende meer aan? Ik heb een beetje gemengde gevoelens om ermee te stoppen ... maar het vergt wel veel van mijn energie merk ik .. zeker nu ik terug ga werken enz ...

we denken er ook over dat het niet erg zou zijn om al eens te denken aan nummer 2 :-) indien ik nu zwanger zou zijn .. zou er iets meer dan een jaar tussen de twee zitten .. en dat is ok .. MAAR vooral ook .. het is niet evident voor ons om gezond kindje te hebben dus wie weet hoelang zal het ons nog nemen ... We zouden natuurlijk liefst wel in ons huisje zitten en energie hebben om een kindje te KUNNEN maken hihihi .... we zijn nog niet 100% vertrokken maar het zal dus ook niet meer zo heel lang duren :-)

zo nu zijn jullie even mee met de perikelen van Kim en Lilli etc ...

hopelijk vinden jullie even de tijd voor mijn vraagjes ..

groetjes en knuf
kim

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 21:25
Kim 1975

hey dames..

jullie zijn hier allemaal al de kenners .. want de meeste hebben al ervaring van eerdere kindjes ..

hoe introduceer je de patatjes? geef je gewoon zo'n potje .. komt dan alles terug en geef je dan alsnog een fles of .. hoe werkt dat? Kan ik dat ergens gaan nalezen ofzo? Ik zou de uitleg vast wel bij Kind en gezin kunnen krijgen maar ik moet pas de 22e ofzo terug .. en ik denk erover om vroeger patatjes te geven?

ik vind het fijn dat hier toch bedrijvigheid is ondanks het vele werk met de kleintjes :-) ... fijn om hier even jullie verhalen te komen lezen en mijn vragen kwijt te kunnen :-)

het is ook leuk dat iedereen zo samen de fases doormaakt ... :-)

even een update .; ons lilli slaapt en eet nu eigenlijk goed ... ze eet om 6u of 6.30 ... om 11u om 15u ... om 18.30dan krijgt ze een badje en gaat ze in haar bedje ... en dan krijgt ze rond 23.30 nog een flesje en dan slaapt ze weer tot 6 of 6.30.

ze eet haar flesjes sinds kort helemaal leeg en het lijkt wel of de borstvoeding niet helemaal meer voldoende is .. Het duurt onnoemelijk lang eer ze klaar is met drinken en dat maakt het er niet gemakkelijker of haalbaarder op. Ik geef nl smorgens borstvoeding bij het ontwaken maar dan heb ik eigenlijk een half uur uitgerekend om te voeden omdat ik terug moet gaan werken ... We hebben dan ook beslist om de borstvoeding af te gaan bouwen ... Kan ik eigenlijk ook nog verder met 1 borstvoeding denken jullie? Of maak je dan zeker niet voldoende meer aan? Ik heb een beetje gemengde gevoelens om ermee te stoppen ... maar het vergt wel veel van mijn energie merk ik .. zeker nu ik terug ga werken enz ...

we denken er ook over dat het niet erg zou zijn om al eens te denken aan nummer 2 :-) indien ik nu zwanger zou zijn .. zou er iets meer dan een jaar tussen de twee zitten .. en dat is ok .. MAAR vooral ook .. het is niet evident voor ons om gezond kindje te hebben dus wie weet hoelang zal het ons nog nemen ... We zouden natuurlijk liefst wel in ons huisje zitten en energie hebben om een kindje te KUNNEN maken hihihi .... we zijn nog niet 100% vertrokken maar het zal dus ook niet meer zo heel lang duren :-)

zo nu zijn jullie even mee met de perikelen van Kim en Lilli etc ...

hopelijk vinden jullie even de tijd voor mijn vraagjes ..

@ malika fijn om wat van je te lezen .. wat jammer van die waterpokken .. ik kan me best voorstellen dat je weinig tijd hebt voor reacties nu :-)

@ joke .. wauw jouw thomas is echt wel een hele beer :-) hij is een dagje ouder dan ons Lilli maar zij was laatst 5.5kg en 59.5 cm hihihi het is een meisje natuurlijk he ... en ze kan haar groeispurt nog krijgen misschien :-)

@vanessa.. ahaaa is de flesvoeding nutrilon dan veel goedkoper in NL bv ook? Ik vind het ook fijn om is in een andere winkel te shoppen hoor. Ik merk dat pampers ook wel goedkoper zijn in NL? Laatst hadden ze een actie daar drie pakken voor 25euro niet slecht toch ...
En ja er is bv ook veel meer vegetarisch beleg enz te krijgen bij de Albert Heyn .. hier hebben ze eigenlij kniet zoveel tenzij je naar duurdere speciaalzaken gaat he ...
Blij te horen dat je eens een momentje voor jezelf had en dat je het zo goed doet met het lopen enz :-) DOe zo verder zou ik zeggen ...
Bedankt voor al je raad en snelle reacties trouwens hoor!

@ lisa .. ze is nog niet helemaal klaar voor de potjes misschien ... of vind proeven nog leuker dan helemaal opeten misschien hihi ..
ALs jullie sterre om 9.30 in bed steken en geen fles meer geven .. heeft ze dan vijf flessen op een dag nog? Hebben jullie kindjes vijf flessen? Ik weet niet of ik de laatste fles van Lilli om 12u kan laten want ook al blijft ze slapen .. ze eet ze wel helemaal op of toch een heel groot deel .. is dat dan geen teken dat ze het nodig heeft? Haar aantal voedingen en tijden zie je hierboven ..

wat vinden jullie hier allemaal van dames? hoe is het bij jullie ondertussen???

groetjes en knuf
kim

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >