< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Adoptie- en pleegouderschap » Pleegouders gezocht

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
12/02/2008 @ 22:24
nic

beste,ben pleegmoeder van 4 toffe kindjes,problemen met de eigen ouders heb ik niet,heb met allemaal een goede verstandhouding,ik heb me vanaf dat ik ermee begon ook mezelf ingeprint dat ik de grootmoeder ben,want eigen ouders kan je nooit vervangen ,no matter what ,ze zeggen ook allemaal moeke en vake dat heb ik in begin bij elke plaatsing ook gevraagd aan de ouders, dat schept toch een band ,en is zo geen bedreiging van de ouders ,die blijven toch hun mama en papa ,nu zal je kindje dat nog zien als bezoekers maar dat veranderd nog wel,geloof me,en moest er ooit aan een terugkeer naar de ouders gewerkt worden,die mogelijkheid is er altijd met pleegkinderen,weet ik dankzij de goede verstandhouding er nog verdere contact met mijn pleegkindjes zal zijn,want ik zou ze voor geen geld terwereld willen missen,ik bezie dat zo altijd slechte mensen bestaan er niet ,omwille van omstandigheden is het kind geplaatst,slechte jeugd,drugs enz....,ieder komt onschuldig op de wereld
Link naar deze reactie
12/02/2008 @ 22:24
nic

beste,ben pleegmoeder van 4 toffe kindjes,problemen met de eigen ouders heb ik niet,heb met allemaal een goede verstandhouding,ik heb me vanaf dat ik ermee begon ook mezelf ingeprint dat ik de grootmoeder ben,want eigen ouders kan je nooit vervangen ,no matter what ,ze zeggen ook allemaal moeke en vake dat heb ik in begin bij elke plaatsing ook gevraagd aan de ouders, dat schept toch een band ,en is zo geen bedreiging van de ouders ,die blijven toch hun mama en papa ,nu zal je kindje dat nog zien als bezoekers maar dat veranderd nog wel,geloof me,en moest er ooit aan een terugkeer naar de ouders gewerkt worden,die mogelijkheid is er altijd met pleegkinderen,weet ik dankzij de goede verstandhouding er nog verdere contact met mijn pleegkindjes zal zijn,want ik zou ze voor geen geld terwereld willen missen,ik bezie dat zo altijd slechte mensen bestaan er niet ,omwille van omstandigheden is het kind geplaatst,slechte jeugd,drugs enz....,ieder komt onschuldig op de wereld
Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 13:48
Inti

Online Status Stuur bericht
Sorry hoor maar volgens mij bestaan er wel slechte mensen (ouders). Als je kind geplaatst wordt omdat het zo zwaar mishandeld werd dat het op 2 maanden ouderdom in het ziekenhuis terechtkwam met zware breuken dan ben je volgens mij geen goede ouder voor je kind.
Er zijn in mijn ogen geen excuses voor het mishandelen van baby's !

Groetjes,

Inti

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 17:09
Wendy

Online Status
PLeegouders
Ik ben een pleegmama van 2 kindjes (familie)
Het is niet altijd makkelijk maar als je denkt aan de kindjes die geen thuis krijgen krijg je weer moed telkens.
Of je ziet de vooruitgang. Tegen ons zeggen ze tante en nonkel omdat we ook zelf hun tante en nonkel zijn.

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 18:20
Inti

Hallo Wendy,

Ondertussen zijn wij ook in afwachting van ons tweede pleegkindje.
Ons eerste pleegkindje is nu iets meer dan een jaar bij ons en het ziet er naar uit dat ze ook bij ons zal blijven tot ze volwassen is.
Als ik het goed begrijp dan ben jij dus pleegmama van kindjes van je broer of zus?
Is dat niet moeilijk als het om je eigen familie gaat. Hoe gaat dat dan met de bezoeken?

Groetjes,

Inti

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 21:06
Wendy

Online Status
kindjes
Momenteel is dit heel zwaar, het zijn de kindjes van mijn schoonzus.
Ik woonde een maand alleen met mijn "vriend" toen de bijzondere jeugdzorg al aan ons deur stond met de vraag of we pleegzorg wouden doen met de kindjes.
Het waren wij of een tehuis, je wordt voor voldomme feit eigenlijk gezegt.
Nu hoor ik dat er te weinig pleegouders zijn om alle kindjes op te vangen.
Sinds 27/07 zijn we een jaar getrouwd en jah je neemt de situatie mee.
Ik ken de kindjes al sinds de geboorte, mijn schoonzuster is onbekwaam om haar kindjes op te voeden.
Dus bij ons is waarschijnlijk ook tot ze volwassen zijn.
De mama heeft 2 zaterdagen na elkaar van 13u tot 19u.
de week daarna is het volledig ons weekend en zo verder.
De mama probeerd nu liefde te kopen van de kindjes met cadeau's en snoep.
Soms komen ze ziek thuis dat ze teveel gesnoept hebben.
Maar je krijgt veel liefde en vriendschap van de kindjes.
Hoe zit het bij jullie ??
en de verhouding met de biologiche ouders van de kindjes??
ben wel eens benieuwd hoe het met andere pleegouders gaat.

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 21:23
Inti

Hey Wendy,

Je hoeft niet te antwoorden maar waarom is je schoonzus onbekwaam? Is ze soms gehandicapt?
En waar is je broer dan? Kan hij dan niet zelf voor zijn kindjes zorgen?
Wel fijn dat jullie de kindjes in jullie gezin wilden en konden opnemen. Moet idd niet gemakkelijk geweest zijn als je nog maar zo kort samen was met je vriend.

Dat van liefde kopen met snoep en cadeautjes ken ik maar al te goed. De bio papa van ons pleegdochtertje doet dit ook. Hier mogen de ouders elke week een uurtje op bezoek komen. Ze komen wel apart omdat ze uit elkaar zijn.

Groetjes,

Inti

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 21:56
Wendy

Online Status
Sorry, heb het vergeten bij te zetten het zijn de kindjes van mijn man zijn zuster (daarom schoonzuster)
het is een heel bizzare situatie.
De oudste wordt gevolgd sinds hij 2 jaar was, kindje sliep in kamer zonder ramen midden in de winter.
de ouders zijn nu gescheiden, terwijl ze aan het scheiden waren hebben ze de jongste gemaakt.
Het arme dutske was nog niet geboren en zou zijn vader niet kennen.
Hij is nu 3 jaar en heeft zijn papa nog nooit gezien, als de bio vader bezoekrecht wilt hebben moet hij dit aanvechten via de jeugdrechter maar tot hiertoe nog niet gebeurd.
Waarom mijn schoonzuster dit niet kan is moeilijk te beschrijven.
ze persies nooit een moedergevoel gehad, toen de kleinste een baby was verzorgde ze haar kind persies zoals een hond, eten geven en in de wieg leggen, weende het kindje gaf ze maar een fles.
en legde toen hem terug. echte moederliefde heeft hij eigenlijk niet gekend. de moeder heeft ook vrijwillig de kinderen afgestaan aan de pleegdienst. Dit zou ik als moeder nooit kunnen.
De kinderen kijken beiden wel uit op de komst van ons kindje.
Ze voelen hun eerder broer als neef.
Ben blij dat niet alleen bij ons is dat de ouders zo doen, (omkopen)

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 22:14
Inti

Goh zo triest! Gelukkig hebben die kindjes jullie!

Ons pleegdochtertje is met haar 2 maanden opgenomen in ziekenhuis met zware verwondingen. Daar is ze dan ook ongeveer 2 maanden gebleven. Vanuit ziekenhuis is ze naar een instelling gegaan. En daar hebben wij haar via de pleegdienst gaan halen.
Wij kunnen zelf op spontane manier geen kinderen krijgen en hopen die kinderwens ooit te vervullen via medische weg maar tot nu toe is dit ook nog niet gelukt (al 3 jaar bezig).
Vandaar onze keuze om pleegouders te worden. Het is nooit je eigen kind dat weten we wel maar we zien ons pleegdochtertje zeker even graag. Zij is van haar 10 maanden definitief bij ons.

Groetjes,

Inti

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 08:26
Wendy

Online Status
Ja het is wel leuk dat jullie dan een andere alternatief hebben gevonden. Als jullie weten dat de jullie pleegkindje tot ze volwassen is bij jullie blijft is het al een positief punt, bij sommige pleegkindjes is het een korte periode, dat zou ik eerder gezegt moeilijker bij vinden. Ik had altijd gezegt als ik er geen kon krijgen (eige kindje) dat ik nog pleegkinjes zou bijnemen. Wij hebben nu het geluk na 1,5 jaar eindelijk gelukt te hebben, we dachten ook dat kinderen krijgen niet aan ons was gelegd. Maar je kan ook zoveel van een pleegkindje houden als je eigen kindje, grtz

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 13:31
Huilende mama

Hallo,
Graag had ik wat informatie gekregen.
Mijn broer heeft 3 kindjes. Oudste is er 8, dan bijna 4 en 2.
Maar de kindjes hebben geen standvaste thuis.
Mijn schoonzus is echt onbekwaam. Ze heeft zelf sinds kidsaf in een weeshuis gezeten(haar moeder heeft haar afgestaan voor een andere man) en kent dus geen moederliefde. De oudste is ook geen kind van mijn broer. En dat kind heeft de eerste 3 jaar bij de grootmoeder geleeft. Wat ook niet gezond was want die heeft haar eigen kinderen zelfs geplaatst. Dus liefde was ook beperkt. Toen mijn broer haar leerde kennen nam hij er het kind graag bij en heeft er alles aan gedaan om hem in huis te halen. Nu zijn er 2 eigen kinderen en is de situatie drastisch veranderd. Ik vind het heel jammer want het is en blijft mijn eigen broer. Maar ik vind het verschrikkelijk.
De oudste heeft al in een instelling gezeten omdat ze dachten (of wat ik vermoed willen aantonen/voorloochnen) dat hem iets mankeerd.
Ja, doet hij ook. Hij mist een thuis, en liefde.
Ook de 2 andere kinderen worden niet echt met liefde en vreugde opgevoed. Nu de oudste weer thuis is (na 2,5maanden) hebben ze alweer besproken dat hij naar een dagopvang gaat.Dus s'morgens school, na schooltijd meteen naar het dagcentrum en tegen 19h30 (om te slapen dus) weer naar huis. Aangezien ze zelf geen auto hebben denk ik nu dat het maar een smoes is. En ze dan gaan zeggen dat ze hem niet elke dag kunnen gaan ophalen dus genoodzaakt is per week van huis te gaan. En zo dan stilaan in hun opzet om hem 'het huis uit' te krijgen gaan slagen. Mijn vader betreurd ook het hele gebeuren en heeft al meerdere malen voorgesteld om het kind zelf in huis te nemen. Maar dat werd steeds afgewinpeld. Omdat dan mijn moeder (ouders zijn gescheiden en schoonouders niet op bezoek kunnen komen in de periode dat hij bij mijn vader is. (verstandhouding tussen de 3 partijen is niet goed). Maar ik vind dat geen grond. Want het gaat om het welzijn van het kind. Niet dat van de grootouders, ouder!!
Zelf ben ik na lange tijd van proberen ook mama geworden. EN het doet me dan ook verschrikkelijk veel verdriet om de gang van zaken aan die kant te relativeren (in hoeverre dat natuurlijk kan) en ik wil dan ook iets aan de situatie doen. Maar ik weet niet WAT ik kan doen.
Normaal zijn mijn vader en ik van niets op de hoogte. Want het contact is heel miniem tussen mijn broer en ons. Maar mijn moeder komt er dagelijks (mede ook omdat de kinderen zo een warme maaltijd krijgen en er wat toezicht is, maar ze is te zwak om zelf maatregelen te treffen ((heeft ons in der tijd ook achtergelaten dus niet echt een voorbeeld) en die komt hier dan vertellen hoe het daar gaat en wat de volgende stappen zijn. We hebben al verschillende malen geprobeerd met zelf met hun te praten maar dat draaid steeds uit in woorden en verwijten (of met de tekst, het zijn mijn kinderen en ik doe ermee wat ik wil....). En zodoende worden we nog minder op de hoogte gebracht. Ook de school inschakelen is geen optie. Want die werken niet echt mee.
Hebben jullie (aangezien jullie pleegouders zijn) misschien enig idee wat de mogelijkheden zijn? Of we iets kunnen doen? En zoja... wat?

Ook tips zijn erg welkom en vragen worden beantwoord.

Liefs
Een huilende mama.
[Laatst gewijzigd door Huilende mama - 09/10/2008 @ 13:31] - Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 13:32
Huilende mama

Nog vergeten....
Proficiat met al jullie pleeg en eigen kindjes.
Het is en blijft iets wonderbaarlijks toch...

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 13:49
Inti

Huilende mama,

Ik kan me voorstellen dat je je helemaal niet goed voelt bij deze situatie.
Wat me wel opvalt in je hele verhaal is dat je zegt dat je schoonzus onbekwaam is maar waar blijft je broer in de rest van het verhaal?
Hij moet toch inzien dan dat het verkeerd gaat zo met de kinderen?
Als je merkt dat de kinderen echt niet goed zijn in die situatie moet je hulp van buitenaf inroepen. Neem eventueel contact op met BJZ (bijzondere jeugdzorg).
Heb je er aan gedacht om de kindjes zelf in huis te nemen?
Als ik het zo lees zou ik zeggen breng ze vandaag nog bij mij maar ja dat kan zo maar niet he en trouwens ik heb ook niet de ruimte om er 3 ineens bij te nemen. Anders direct hoor.
Ik zou eens serieus gaan praten met hen en zeggen dat je er over denkt om hulp van buitenaf in te schakelen.
De kindjes komen altijd op de eerste plaats vind ik. En hun welzijn is het allerbelangrijkste ook al zou je tussenkomst voor ruzie zorgen.

Groetjes,

Inti

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 15:57
Huilende mama

Inti,
Zijn plaats in het verhaal is eigenlijk nihil.
Voor hem is alles goed. Zolang zijn vrouw maar tevreden is. Dus... het is een laf kieken. Ik denk ook wel dat het een beetje een rol speelt dat het niet echt zijn zoon is. Als het met het 2de kind zo moest lopen zou hij wel reageren denk ik. Ik weet dat die reactie niet kan en mag. Heb het hem ook al gezegd. Maar als antwoord krijg ik dan.... jij weet niet wat het is... en dan moet ik weer zwijgen.
Ik zou die kindjes niet in huis willen omdat ik bang ben voor het welzijn van mijn eigen kind. Het klinkt raar, maar ik heb er niet de ervaring mee (wat te doen bij getraumatiseerde kinderen) en ik zou het niet betrouwen denk. Misschien klikt dat kleingeestig. Maar het beinvloed wel mijn leven. Moest ik geen kinderen hebben nam ik ze graag. Maar nu... liever niet. Door al wat er al gebeurd is heb ik er geen goed oog in mbt andere kinderen. Ze zijn agresief, jaloers en eigenwijs. Als ze bvb een namiddag komen spelen doen ze niets dan alles overhoop halen, stuk breken en mijn kind pijn doen.
Misschien uit jaloezie? Ik weet het niet. Maar dan zou ik niet gerust zijn in mijn bed.

BJZ kan dat zowel in Nederland als in België? Is het annoniem?

MVG
Huilende mama.
Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 09:48
Nitje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Inti, ben blij dat jou topic ge-uped is want ik vond hier inderdaad weinig pleegouders.
Nu moet ik eerlijkheidshalve bijzeggen da wij nog geen pleegouders zijn maar wel kandidaat-pleegouders. Wij zijn ons volop aan het informeren bij de verschillende diensten zodat we een beeld krijgen bij welke dienst wij ons het beste zouden voelen.
Mag ik jou vragen bij welke dienst jij bent? Het is altijd leuk om ervaringen van andere ook te horen hé.

Link naar deze reactie
17/10/2008 @ 16:46
Inti

Hallo,

Ik heb even je profiel gelezen. Wat een verhaal zeg. Je hebt er al heel wat tegenslagen opzitten.
Gelukkig heb je al een prachtig dochtertje. En daarmee wil ik niet zeggen dat je kinderwens nu minder serieus moet worden genomen maar ik kan me voorstellen dat het toch ergens een troost is dat je je kleine meid al hebt. De angst om kinderloos door het leven te gaan is er niet meer.
Bij mij dus nog wel. Ook al heb ik een pracht van een pleegdochter, de angst om nooit een kindje van mezelf te hebben is zo groot.
Natuurlijk zie ik mijn pleegdochtertje even graag, zij is mijn grootste wonder tot nu toe, maar die onzekerheid of ze voor altijd bij ons mag blijven speelt toch een grote rol hoor.

Wij zijn bij de dienst Onderweg. Deze werken wel alleen in Vlaams Brabant en Brussel.
Zijn heel tevreden over deze dienst. We hebben een begeleidster die altijd klaar staat om op onze vragen te antwoorden, te luisteren, ...
De plaatsing is zeer snel gegaan. We hebben ons aangemeld als pleeggezin, een kleine maand later waren we goedgekeurd en kregen we al direct een voorstel. Ongeveer 2 maanden na onze aanmelding bij de pleegdienst was er al het eerste contact met ons pleegkindje en nog eens een maand later was ze definitief bij ons.
Moet je wel zeggen dat wij veel geluk gehad hebben want het gebeurt niet dikwijls dat het zo snel gaat.
Nu zijn we trouwens aan het wachten op nieuws voor een tweede pleegkindje. Hopelijk weten we ook hier vlug iets over.
We zijn wel goedgekeurd om een tweede pleegkindje te mogen aannemen maar tot nu toe nog geen kindje voorgesteld.
We wachten nu al een maand.

Groetjes,

Inti

Link naar deze reactie
18/10/2008 @ 23:45

Pleegkindjes
Pff sorry dat ik even niks van mij liet horen op het forum,
Men Jongste pleegzoontje was ziek en ikke ook
Dit weekend zijn ze weer naar hun mama geweest, het kindje dat nog wat ziek was maar op beterehand heeft heel de dag snoep gegeven en buiten laten spelen. Alles wat de dokter ons afradde.
Ik heb het effe moeilijk mee al die toestanden, komt dit bij jullie ook voor of is dat alleen dat ik moeilijke "biologiche ouders" heb ...
De mama zit de oudste van 8 ook vanalls te beloven en is heel bijinvloedbaar.
Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 08:29
Nitje

Inti, je hebt gelijk hoor, mijn dochtertje is inderdaad mijn grote troost, maar zoals je zegt doet dat niets af van onze blijven kinderwens en eens je al een kindje hebt is dit voor de buitenwereld net iets onbegrijpelijker. Ergens hebben ze gelijk hoor, wij hebben al een kindje dus mogen al dankbaar zijn, en geloof me dat zijn we elke keer wanneer we haar zien

Maar toch, de liefde in ons hart is groot en ik zou het spijtig vinden als ze echt alleen zou opgroeien en daarom ons beslissing van in de pleegzorg te stappen. We zijn ook wel voor adoptie bezig maar dat verloopt zo traag dat we in de tussentijd ons Myrthe er toch aan gewoon willen maken van niet alleen te zijn thuis.

Wendy, ik kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt hiermee, jij doet je best om zo goed mogelijk voor dat kindje te zorgen en dan doet de 'echte' mama dat teniet door juist het tegenovergestelde te doen. Ik moet zeggen dat dat toch wel mijn grootste angst is, de omvang met de 'echte' ouders, maar ja, afwachten zeker?

groetjes

Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 14:25
Wendy

Online Status
Tja over de contact met de "echte" ouders vroeg ik me altijd ook af.
hoe dat zat met anders pleegouders. Onze pleegkindjes zijn oorspronkelijk de kindjes van mijn man zijn zuster.
Dus is dat familie, de echte mama probeerd mij in alle manieren slecht voor te laten komen omdaat zijzelf het zelf verknoeid met verkeerde dingen doen. Ze kan niet hebben dat wij positieve reactie krijgen en zij negatieve. Maar ik denk dat pleegkindjes juist daarom geplaatst zijn omdat ouders niet kunnen of niet meer tegoed kunnen hun kindjes verzorgen. Als je hoord hoeveel ongelukkige kindjes in een instelling zit of in een opvangtehuis. Daar zitten ze met vele kindjes samen en hebben geen thuissfeer. er is een groot te kort aan pleegouders.

Link naar deze reactie
24/10/2008 @ 23:25

interessante topic, wij hebben zelf een pleegdochter van 6. ze woont hier sinds de zomer en binnenkort is er meer bekend over de tijd die komen gaat...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >