< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » December 2008-Club » Kerstkindje 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » December 2008-Club
Kerstkindje 2008
20/08/2008 @ 22:58
Eef

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Zo Merel, wat een ideeën allemaal al ! Hier gaat dat allemaal wel weer last minute worden, vermoed ik.

Ik houd voor mijn zoontje en voor de kleine buikbaby een babysite bij. Nou ja bijhouden, ik loop vreselijk achter, voor die van mijn zoontje wel 8 maanden ! Gewoon echt geen tijd gehad. Ben nu de draad weer aan het oppakken.
Neem gerust eens een kijkje. De links staan in mijn profiel.
Je kan op zo'n site ook een wachtwoord zetten, zodat niet iedereen er zomaar op kan.
Maar je kan natuurlijk ook gewoon via web-log.nl ofzo een blog bijhouden.
Mijn ervaring is dat het heel erg leuk is. Voor jezelf en vrienden/ familie nu. Voor je kleintje voor later.

Zo, ga nu ff in bad...

O ja, hier nog heel warm. Gisteren eindelijk eens (een uurtje) naar 't strand geweest.

X
Eva

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 10:18
lieneken

Online Status
Hallo Dames

Ik kom uit belgië en ben 26 jaar. Ik ben in verwachting van onze eerste spruit en kijk er enorm naar uit!
Het is heel leuk om hier dingen te lezen die heel herkenbaar zijn
Ik ben uitgerekend voor 23 december en heb vorige week nog een 3D echo gehad. Was heel leuk om zien, gynae zei dat het een fotogeniek ventje was
Ik voel de beeb meerdere keren per dag hevig bewegen, mijn buikje gaat dan echt op en neer. Mijn ventje kan er elke avond in de zetel mee van genieten!

Groetjes en nog veel zwngerschapsplezier!

Liene

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 16:14
Antje

Hallo allemaal,
Het is echt al lang geleden dat ik hier nog eens wat heb geschreven, beetje verwaarloosd!
Hoe is het met iedereen?
Hier gaat alles super, we genieten dagelijks van het getrappel in mijn buik, mijn partner kan het sinds een paar dagen ook voelen, echt super!
Groetjes Antje

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 12:18
Tessa

Hey dames,

Bij mij was ook alles goed met de baby, maar het lag nog steeds in stuit en was ook wat preuts want de beentjes bleven toe, en dan te weten dat die normaal zo beweeglijk is hé.. Toch denkt hij nog steeds een meisje.. Maar nog geen zekerheid De kistjes achter het oog zijn verdwenen dus da wel goed nieuws.. Alleen ligt de nageboorte iets te laag dus dat ging hij in het oog houden.. Mijn gewicht daar moest ik ook op letten, nu ben ik daar niet goed van want gisterenmorgend woog ik 62.9 en nu 65 terwijl dak vorige week ook eens 66 woog dus dat schommelt toch. Nu ja das dus 5 kilo op 5 weken en das niet goed hé. Ben daar echt niet goed van en vindt zelf niet dat je dat zo ziet, maar ja ik ga nu wel wat gezonder eten en wat minder en zeker wat minder vettig..
Ben een beetje teleurgesteld zeker omdak men zus al zie lachen omdak zo veel bij ben.. Pfff

Tesje

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 10:21

Online Status
Hallo

Tessa, wat spannend zeg, nog altijd de beentjes dicht. Vind je het niet vervelend dat je het geslacht nog niet met zekerheid weet? Ik ben blij dat we het al weten, heb intussen ook al wat leuke spulletjes gekocht. Wanneer is je volgende echo? Ivm het gewicht, maak je niet al te veel zorgen, die kilo's gaan er heus wel weer af gaan na de bevalling. En elk mens reageert anders op een zwangerschap, de enen komt meer bij dan de andere. Eet gezond, en af en toe snoepen mag hoor. Een vriendin van mij heeft zwangerschapsanorexia, durft niet meer te eten en dat vind ik veel erger dan een beetje te veel bijkomen.

@Liene, welkom hier. We zijn voor dezelfde dag uitgerekend.
Hier ook een zeer beweeglijk baby'tje.

@Merel, jij heb zeker ook een echo gehad deze week? Hoe was het?

Volgende week maandag terug gaan werken na een maand thuis te zijn. Hopelijk hou ik het vol tot begin december, gisteren een wandeling gemaakt en had 's avonds wel pijn in mijn benen en onderbuik. Gelukkig voel ik het baby'tje wel nog goed.

Heb zo al zitten denken en ik zou het liefst wel wat vroeger bevallen, zodat ik met de kerstdagen zeker weer thuis ben. Ik vind het wel gezelliger om thuis kerst te vieren met de kindjes.

groetjes

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 20:04
Tessa

Hey,

Hier wat minder nieuws, ik heb sinds gisteren enorm veel last van jeuk, ben vandaag naar de dokter geweest en ik ze denkt dat het zwangerschapscholestase is. Das een leveraandoening tijdens de zwangerschap. Niet gevaarlijk voor mij, maar wel voor de baby, het kan dood geboren worden waardoor men meestal vroeger inleid. Er bestaat medicatie voor, maar ik weet maar pas morgen hoe erg het is. Het is waarschijnlijk door een te hoge dosis van die omeprazole dat het opgekomen is. Men HA gaat bespreken met men gynae hoe het nu verder moet. Normaal begint het maar in w30, maar blijkbaar kan vroeger ook. Ik mag ook geen vet meer eten en moet nu 2 tabletten omnibionta nemen.
De jeuk is verschrikkelijk, het is net of er lopen 1000 mieren over men lijf..
Hopelijk is het wat minder erg, maar ik heb nu ook last van men maag, ik kan moeilijk slikken, pfff ik maak me zorgen, net nu ik me wat beter voelde (mentaal dan)
Ik ga seffens nog eens naar het hartje luisteren, dat stelt me hopelijk wat gerust..

@Vé ben blij dat alles goed met je gaat, en idd wandelen gaat al moelijker, allesinds ik schrik er soms ook van hoe weinig ik kan zonder dat het me hindert..

Tesje

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 21:32

Online Status Stuur bericht
Hey Tessa, kom hier , hopelijk heb je vlug zekerheid en hoef je je niet ongerust te maken!!!
Ik heb ook veel last van jeuk maar dan alleen op mijn voeten...vorige maandag ben ik bij de gyne geweest voor echo op 22 weken en ik vertelde haar van mijn jeuk op mijn voeten. Ze vroeg of ik nog ergens anders ook last had van jeuk en dat is niet zo, ze is er dan niet verder op ingegaan...ik ben nu wel een beetje ongerust door jouw verhaal maar ik dacht dat ik dat bij mijn eerste zwangerschap ook gehad heb!?!

Hoe gaat het met de anderen? De echo was ok, de baby zit op schema (woog toen 570 g) en ik ben 4 kg bij! Binnen 2 weken naar HA en binnen 5 weken terug naar gyne.

Mijn buik springt er nu echt uit!!! De kleren van Mama Licious en Noppies draag ik graag maar andere jeans vind ik echt niet goed zitten!

Nog 3,5 maanden hé, wat vliegt de tijd!!! Genieten!!!

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 00:33
Eef

Tessa, jeetje meid dat hoor je niet graag zulk nieuws. Hebben ze nu bloed afgenomen voor verdere testen ?
Morgen weet je in elk geval meer begrijp ik.
Ik duim dat het "gewoon" een heftig gevalletje van zwangerschapsjeuk is. Ook bepaald niet fijn voor je natuurlijk, maar minder ernstig.
Sterkte !

Merel, 4 kilo maar, da's netjes zeg !!
Ik was tot voor kort ook nog maar 3,5 erbij, maar gisteren gaf de weegschaal toch wel +6,5 aan. Dan ben ik dus in 2 weken tijd 3 kilo aangekomen...
Ik heb hier nu ook Noppies aan, heerlijk idd. Van de positiekleding van mijn vorige zs heb ik nog nachtmerries, wat een rotdingen.

Verder hier alles OK. Buikje groeit goed, voel me meestal goed, op af en toe enorme hoofdpijn na dan.
Verder vind ik ook dat het allemaal zo supersnel gaat. 't Is alweer september ! "Onze" maand komt er aan hoor.

We zijn er wel min of meer over uit dat we in NL gaan bevallen, dus een hoop te regelen hier.
Huis/beestenoppas, verblijf in NL, ziekenhuis/kraamhotel, kraamzorg, verzekering, vervoer etc. etc.
Alsof we nog niets te doen hadden...

Eva

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 16:35
Tessa

Hey dames,

Heb hier positief nieuws gekregen.. De waarden zijn normaal dus heb geen zwangerschapscholestase maar moet wel opletten voor de lever dak die niet overbelast. Dus niet te vettig eten en ook die omeprazole maar eentje per dag zodat de waarden van men lever(die iets anders waren maar niet veel) terug normaal worden. Ik had er al wat hoop in want had vandaag niet echt jeuk gehad, enkel aan men navel maar door daar gisteren zo aan te krabben was men gaatje van men pearcing ontstoken.
Ik ga het wel in de gaten houden en er met mijn gyn nog eens over praten, maar het was zeker niet verontrustend.
Ben zeer blij want ik had het toch wel even moeilijk, met die jeuk kon ik nog leven maar dat er iets met mijn beebje kon gebeuren dat was moeilijk.
Bedankt allemaal van jullie steun, ik had dit echt nodig.. Nu pas besef ik hoe gelukkig ik wel mag zijn..

Groetjes

Tesje

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 19:38

Online Status
Hoi hoi

Tessa, gelukkig heb je goed nieuws gekregen!

Hier niet veel nieuws.
School is weer begonnen voor de oudsten en mama is ook weer gaan werken.
Het valt goed mee na een maandje verlof.

Dit weekend gaan we op weekend samen met schoonouders, schoonbroers en schoonzussen. Zie er wat tegenop, ben nogal op m'n privacy gesteld.
We zullen zien.

groetjes

ps. Ben de laatste weken ook 2,5 kg bijgekomen.

Link naar deze reactie
07/09/2008 @ 21:55

Hoi,

Ik vrees dat de laatste weken de kilootjes er vlug bijkomen, mijn buik schiet er echt uit nu...

@Tessa : blij te lezen dat je terug een gelukkige mama in spé bent!!!

@Eef : ho, lijkt mij heel druk te zijn bij jullie. Zo gaat de tijd idd nog vlugger!!! Voor we het beseffen zullen we hier babbelen over onze pasgeboren baby...

@Vé : is het weekendje toch wat meegevallen?

Verder niets speciaal te melden...nog rustig aan 't uitkijken naar december!!! Ik twijfel om de Quinny Zapp te kopen...iemand ervaring hiermee?

Daaaaaaaaaaaaaaaaaag

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 10:52

Online Status
Hoi, hoi

We zijn weer aan het aftellen naar het volgende bezoek bij de gyn, volgende week dinsdag. Normaal gezien mogen de twee oudste broertjes mee en ze kijken er enorm naar uit. De kilo's komen er hier ook snel bij de laatste weken, +6kg nu wat wel nog meevalt.

Tessa wanneer mag je terug naar de gyn? Ben benieuwd of jullie een meisje of jongen krijgen?
Eef jij krijgt een tweede zoontje zeker? Weten jullie al een naam?
En Merel weten jullie al wat het wordt of wil je het niet weten?

Wij weten wat het wordt maar hebben nog geen naam, vervelend want ik had al graag aan de doopsuiker begonnen.

Eergisteren heeft ons jongste zoontje (die toch bijna 18 maanden is) zijn eerste stapjes alleen gezet. Gisteren wou hij niet meer, niet forceren zeker, alle begin is moeilijk hé.

groetjes

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 18:56
Tessa

Hey iedereen,

@Merel, ben idd een gelukkige mama in spé, maar toch eentje die heel graag wil weten welk geslacht haar kindje heeft.. Hij/zij is zo actief en bij de gynea slaapt die, dat verstaat ge toch niet hé.. Heb geen ervaring met de quinny zapp, is dat de laatste nieuwen buggy, wij hebben ons nen 2de hands buzz gekocht, er moeten wel nieuwe wielen op want die rijdt wat te stroef, maar voor de rest is die in orde.

@Vé Mijn volgende afspraak is 30 september dus das nog even hé, ben zeer benieuwd of alles nog goed is want de laatste keer lag de nageboorte nogal laag, en was het redelijk klein vond ik, al heeft de gynea daar niet echt iets van gezegd.6kg dat valt toch mee, ik ben nu op men eten beginnen letten sinds men laatste bezoek, ik woog toen 'savonds 65kg bij de gynea, maar nu is het tussen de 63-64 dus ben ik 8 à 9kg bij.. Dus dat vind ik wel meevallen en het blijft al 2 weken zo dus hopelijk zo nog 3 weken en dan zal hij niets kunnen zeggen . Hoe lief van die eerste stapjes, forceren kun je idd niet doen, maar eens hij begint zal het wel vlug gaan zeker..
Hou ons op de hoogte van uw bezoekje aan de gynea hé..

Straks komen ze onze nieuwe salon leveren, ben zo blij, alles lijkt stillekesaan in orde te komen en das toch wel leuk. De kinderkamer volledig geverfd ook de gang en nu die zetel.. Ben een gelukkige meid, de depressieve periode is (hopelijk) voorbij..

Hoe is het met de rest??

Tesje

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 23:39
Eef

Hey,

Tessa, wat heerlijk dat je je zo gelukkig voelt ! Hopelijk blijft dat zo meid. En fijn dat jullie alles al zo op orde hebben. Genieten !

Vé, wat leuk dat je jongens meemogen naar de gyn. Krijg je dan ook een echo ?? En proficiat met de 1e stapjes van je ventje ! Die is toch ook van 17 maart '07 (of omstreeks..). En als ze eenmaal goed doorhebben hoe het werkt, zijn ze weg hoor.
Ja, wij weten trouwens wat het wordt, een 2e mannetje krijgen we. We hebben wel al een naam in ons hoofd, maar we willen graag twee voornamen, dus we zijn er nog niet klaar mee. Moeilijk hè...

Merel, de zoektocht naar de ideale wandelwagen... ik herinner het me nog als de dag van gisteren, heb alles uitgeplozen. En uiteindelijk tóch eentje gekocht waar ik niet helemaal happy mee ben (Chicco Trio), maar hier is de keuze wat minder, of je betaalt echt veel teveel (meer dan in NL/B).

Qua kilo's is het hier ongeveer zo als bij jullie. De laatste weken gaat het superhard. Ik las ergens dat het heel normaal is deze fase een pond per week te maken, dus ik maak me maar niet druk. Mijn record van de vorige zs ga ik toch vast niet halen (27,5 kilo)

Verder gaat het hier ook goed. We zijn er nu wel min of meer zeker van dat we in NL gaan bevallen ! Jippie !! Ik ben er echt superblij mee. We hebben contact met een VK praktijk, die gaan ons begeleiden. En we gaan voor een thuisbevalling ! Zo geweldig, want hier in Portugal beval je standaard in het ZH. En dat was echt mega-klinisch. Geen fijne ervaring.
Dat gaat dan zijn in het huis waar ik mijn hele leven heb gewoond, tot ik met mijn man ging samenwonen. Dus wel heel speciaal dat ons kindje daar (als alles goed verloopt) geboren gaat worden.

Morgen gaan we weer voor het 2e deel van de 20 weken echo, vorige keer was niet alles te zien. En na een hele hoop verschuiven en afbellen op het laatste moment (van hun kant dus) gaan we dan nu maar bij iemand anders. Ben benieuwd.
Mijn mannetje was een paar weken lang heel erg rustig. 't Is dat ik m af en toe voelde rollen, anders had ik me vast zorgen gemaakt.
Maar nu is meneer terug van vakantie hoor. Hij trapt nu HARD !!!

Jeetje meiden, wat is Kerst al dichtbij hè.

Eva

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 15:14

Hallooo allemaal

Vandaag een baaldagje, ik heb last van een oogontsteking. Ik ben deze morgen langsgeweest bij HA, alles ok, hartslag van de baby was terug + 150 dus goed actief! Ze heeft me één dagje thuis voorgeschreven, ik had graag nog enkele extra daagjes, jammer, de grote-kuisplannen zullen voor oktober zijn, dan neem ik elke week een dagje verlof en vanaf november 2 daagjes per week tot 18 december, mijn laatste werkdag.

Wij weten niet wat het geslacht wordt...lekker spannend!!!

Ik sta nu al te popelen om het doopsuiker te bestellen en het geboortekaartje vast te leggen...ben ik zoooo vroeg of zijn jullie er al volop mee bezig??? Werken jullie rond het thema kerst of helemaal niet???

Daaaag

Merel

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 11:09

Online Status
Hoi

Merel, de quinny zap daar heb ik geen ervaring mee. Wij hebben wel een quinny en zijn er zeer tevreden over maar het is al een oud model. Van onze oudste zoon die nu toch al 6,5 jaar is. Over de doopsuiker zijn we volop aan het brainstormen maar we hebben nog niks concreets, maar het zal niks met kerst te maken hebben. Ik wil eerst een naam hebben voor ons baby'tje.

Eef, ons klein kapoentje is van 16/03/07 en hij is er inderdaad mee weg hoor nu, hij wil zelfs bijna niet meer opgepakt worden.
Leuk dat je weer een jongen krijgt, ik vind dat onze drie zoontjes enorm goed met elkaar opschieten. Vooral de oudste twee zijn twee handen op 1 buik, elkaars beste vriend.

Tessa, geniet van die zalige periode. Wij zijn nog niet eens aan een nieuwe babykamer begonnen. Zal iets zijn voor als de baby er is denk ik. De eerste maanden slaapt die toch bij ons op de kamer.

Gisteren naar de gyn geweest en alles gaat goed. Ons baby'tje zal niet van de kleinste zijn want weegt nu al 980 gr, wat goed boven het gemiddelde is. Nu ja 't is nog altijd een schatting, bij mijn vorige zs zeiden ze dat ons zoontje rond de 3kg zou wegen en die woog ook 3kg885, we zien wel. De hartslag van de baby was goed, en het geslacht blijft hetzelfde, dus nu zijn we zeker.
Ik heb ook suikertest moeten doen en een kamer geboekt op de materniteit, waar we een leuke doos kregn met wat staaltjes, kortingbonnen, fopspeen en een leuk speelgoedje.

Merel hoe gaat het met je oogontsteking? al wat beter?

groetjes

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 12:57
wendyke

Online Status
ik heb alles al besteld
en het heeft totaal niet met kerst te maken
en mijn geboortelijst heb ik ook al gelegd bij dreambaby daar kan dit vanaf je eerste dag van je zwangerschap bij wijze van spreken

ik heb ook een quinny buzz gehad maar vond hem niet echt handig het voorste wiel vond ik niet echt praktisch nu heb ik voor een maxi cosi mura 3 gekozen
groetjes wendyke

Link naar deze reactie
21/09/2008 @ 07:59
Wendy

Amaai,het is is voor mij alweer lang geleden!!!! Zo te horen gaat het met iedereen goed. Hiet is ook alles in orde. We moeten nog alles voor de baby doen (geboortekaartjes, kamer). Geen idee wanneer we dit moeten doen. Het zal voor oktober zijn,denk ik!!!!

Een tweede keer zwanger zijn is toch anders dan een eerste. Ik vind het een pak zwaarder en heb ook veel meer last van harde buiken en steken in mijn buik. Dinsdag op controle en dan zullen we zien of alles nog in orde is. Ik ben zelf al 12kilo bijgekomen en dat voel ik enorm. Nu maar een beetje op mijn eten letten en minder snoepen!!

Ik ga stoppen want mijn meidje moet een boterhammetje hebben. Ze heeft ook voor de eerste keer pipi op het potje gedaan!!! Ik ben dan ook een enorm fiere mama!!

Doei en tot volgende keer!!!!

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 21:35

Hellooo

Ik voel mij kiplekker , geen kwaaltjes, waarschijnlijk heb ik vorige week wel een infectie (blaasontsteking) gehad maar ik heb het niet echt gevoeld...ik voel nu wel dat een druk weggevallen is, heb ik dan een blaasontsteking gehad zonder echt pijn te hebben?!? Blijkbaar kan dat tijdens de zwangerschap.

Op 6 oktober heb ik mijn volgende echo...aftellen!!!
Nu ja, aftellen is niet echt het woord, ik vind dat deze zwangerschap veel te snel gaat, ik heb precies geen tijd om er bij stil te staan of te genieten. Gelukkig heb ik nog een twintigtal daagjes verlof in 't verschiet dus dat zal veel goedmaken.
Ik begin ook "last" te krijgen van een kuiswoede : in het weekend had ik energie te veel en heb ik dan ook veel gepoetst!

@Vé : jullie ook nog op zoek naar een naam??? Wij zijn nog op zoek naar een jongensnaam, écht heel moeilijk...

@Wendyke : ik ben jaloers, je hebt alles al geregeld qua voorbereidingen. Hier nog niets concreet : op 6 oktober gaan we met een ontwerpje van het doopkaartje naar de drukker. Ik zoek nu in functie van het kaartje doopsuiker die er bij past...vind ik wel een leuke bezigheid...

Groetjes

Merel

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 20:40
Tessa

Hey dames,

Ook hier enkel positief nieuws.. Met ons beebje gaat alles goed, het weegt 1164 gr wat ik precies toch wel veel vind en de lengte ja daar spreek ik me niet over uit want weet het niet zeker..We hebben alles op cd laten zetten, maar nu krijg ik mijn schuifje hier niet open dus kan het niet bekijken. We wouden een 3D maken maar dat ging ook niet omdat het handje voor het gezichtje zit..
Maar natuurlijk het belangrijkste dat mag ik niet vergeten..
We krijgen een .. We zijn zo gelukkig, ik werd enorm emo..
Morgen wordt het kamertje geleverd dus alles komt in orde..

Ik heb nu een vraagje voor jullie, de lengte van de baby , hoe wordt dat uitgedrukt op die echo want op de één of andere manier vergeet ik het te vragen, maar wil het wel weten. Maar hier staan zoveel cijfertjes op in cm dus weet het niet.. HELP..

Ben blij dat het met jullie ook goed gaat...

Een overgelukkige mama

Tesje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >