< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er mama worden in mei 2006?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er mama worden in mei 2006?
30/09/2008 @ 14:27
kissie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi hoi
khira en knorretje zet hem op he en natuurlijk jullie mannetjes

hier gaat alles goed
ben allen vandaag begonnen met visolie omega3 tabletjes voor de dames
gevraagd daar of het kon met hun en er waren geen problemen het is pas vanaf 4 jaar
ze zijn hier zo druk en afgeleid en niet te stoppen hele dagen door en mijn man en ik zijn behoorlijk moe en geirriteerd daar door
rust zit er dus niet in dus vandaar dit als dit niet mocht helpen binnen dan is er een iets sterkere visolie tabletjes voor kinderen maar goed ik zie wel alle beetjes zijn welkom
dus de resultaten daar over horen jullie nog wel

het is niet gewoon druk hoor echt extreem

en verders ja ik ben weer hard aan het lijnen om de onnodige kilos er af te krijgen en tot nu toe na een week lijnen is al 5 kilo en nu sta ik even stil omdat dit de echte kilos zijn en niet snoep of lekkernij dus even door gaan en ik hoop toch weer straks onder het gewicht te zitten voor de zwangerschap van britt en trouwen en dat is 86 kilo dus en nu ben ik 88 kilo en hoop nog 8 af te krijgen en een tijdbestek van ruim 2 a 3 weken maar dat moet gaan lukken ik ruik de mooie kleren al

nou allemaal tot de volegende keer he

ohja dit is mijn laatste werkweek en dan heb ik en hubby 2 weken vrij heerlijk en zoals het er nu uit ziet gaan ik en hubby 2 nachtjes slapen in een hotel in noordwijk nog niet geboekt maar zijn we wel mee bezig hebben ene bon van zijn werk er nog liggen

kinders hebben eindeijk een kledingkasten gekregen van ons en nu door sparen want de droger is ook stuk gegaan helaas

groetjes kissie

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 19:33
Kathy

Lieke wat een ontzettend mooie foto's van je gezinnetje.

Finn is ook weer hervallen van haar verkoudheid maar ze is weer goed ziek deze keer. Vandaag de ganse dag aan het braken geweest, maar alleen maar slijm. Volgens de dokter zitten haar longen vol met slijm. Maar ben nu wel ongerust want ik ben niet imuum voor CMV. Heb ondertussen al naar de gyn gebeld (assistent aan de lijn gehad) moest ook bellen naar de kinderarts (weeral assistent en die gaan me terug bellen)

Kissie niet te snel vermageren hoor, dat zijn kilootjes die er toch niet afblijven.

Voor ons twee klussers doe dat goed hé, deze ronde moet het gewoon raak zijn

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 20:52

Khira beterschap voor Gilles

Liek mooi zo die fotos!
Wij willen ook nog steeds een keer naar de fotograaf maar het komt er maar niet van. Is een beetje in het slop geraakt toen Timmetie hier kwam. Eerst zou ze natuurlijk zo weer weg gaan dus wilden we wachten en daarna pas gaan (anders was het ook zo zielig) maar ja nu ziet het er toch naar uit dat ze blijft dus denk dat ze dan maar mee moet gaan op de foto... We zien wel ff. Opa en oma zouden ook nog een foto met Sophie krijgen hadden we indertijd beloofd voor hun 35 jarig huwelijk.

Khira en Knor, klus ze weer he

Kissie lekker ff vakantie. Hubbie en ik willen ook nog steeds een nachtje samen weg maar ja eerst maar eens wachten totdat BJZ ooit eens gaat uitbetalen voor Timmetie want we moeten nu álles zelf betalen en dat is best wel veel (taxikosten, kleding -ze had NIETS- schooldingen, zwemlessen enz).
Die drukte lijkt me wel vermoeiend. t Gaat hier niet veel anders (ze gaan timmetie nog testen op adhd ws) ben dan soms ook wel blij als ze naar school is hoor Sophie is ook heeeel stout. Vanavond beet ze timmetie weer heel erg hard omdat ze boos was. Ze is op t moment zooo jaloers

Kathy beterschap voor Finn.
En ook voor jezelf nog maar eens een dikke

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 13:32
Lieke

Bedankt voor de complimentjes...

Mekkie, je moet echt naar een fotograaf gaan, want je gaat er later spijt van krijgen dat je het niet gedaan hebt!Da's echt een hele mooie herinnering voor later!
Da's normaal hoor, dat Sophie wat jaloers is, eerst kreeg zij alle aandacht en nu moet ze die ineens delen. Ella heeft zich nu goed aangepast aan Daan, maar eens Daan groter is en begint te spelen met haar speelgoed... gaat dat ook nog iets geven, denk ik. Of het kan juist goed meevallen omdat ze samen opgegroeid zijn. Voor Sophie kwam er ineens een groter persoon bij, die de nodige aandacht vraagt, denk dat dat altijd moeilijker is... het betert wel na verloop van tijd hoor!

Kathy, weet je al iets ivm het CMV? Hebben ze teruggebeld?

Khira en Knorretje, doe dat goed ! Klus ze op het juiste moment! Veel succes!

Kissie, geniet maar van jullie 2 weken verlof!!

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 14:03
knorretje

Hoi,

Hier alles goed. Probeer een beetje afstand te nemen en ben ook vrij druk op het werk, dus niet zo veel tijd om op het forum te komen.
Met klussen weer met volle moed begonnen . Was vorige maand meer gespannen dan nu, waarschijnlijk ook omdat ik nu met van alles en nog wat bezig ben.

Annika heeft gisteren voor het eerst straf gehad op het kinderdagverblijf. Ze was kindjes aan het duwen en luisterde niet naar de juf... Dus ook Annika is wel eens stout.
We proberen haar af te leren om met speen te slapen, en dat ging heel goed, maar de afgelopen dagen is ze weer helemaal in paniek. Gisteravond werd ze om 11 uur 's avonds wakker en wilde ze niet meer rustig worden. Echt vreemd. Of ze nu echt last heeft van de speen die ze mist of dat ze gaat dromen, ik weet het niet, maar ze is dan echt helemaal in paniek. Proberen haar met liedjes zingen rustig te krijgen, maar soms toch maar terug de speen in haar mondje...

Nog even werken en dan weekend!! Doeg

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 09:38
khira

Hallo Dames,

Ik ben er een keertje geraakt, het is hier weer enorm druk...
Mijn eisprong heb ik vrijdag duidelijk gevoeld, nu hopen dat de zwemmertjes de juiste weg hebben gevonden ;o)

Knorretje, nog flink klussen hé meid!
Tja, ik denk dat al onze kindjes wel hun sloebermomenten hebben. Alleen is het niet altijd even gemakkelijk met hen ;o)
Je zei vorige keer dat je het druk had met een cursus en examens, wat volg je precies? Is dat een beetje te combineren met je werk en gezin?

Kathy, hoe gaat het? Hoe is het bij de gyne geweest?

Lieke, alles goed met je 2 schatten?

Mekkie, hm, ik denk dat het niet makkelijk is voor Sophie, Timmetie is er plots bijgekomen, ik denk dat ze dat moeilijk kan plaatsen. En natuurlijk zit ze nu in haar peuterpuberteit, dus geen ideaal moment. Maar ze zal er wel bovenop komen hoor. Nog veel sterkte met je 2 meiden.

Kissie, laat ons weten hoe je vakantie is geweest hé.

groetjes,
Khira

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 11:47
knorretje

Hoi,

Tijd vliegt voorbij. Zit alweer midden in m'n vruchtbare periode, terwijl ik voor m'n gevoel net nog ongesteld was. En we doen heel erg ons best, maar merk wel dat ik minder gedreven ben om met regelmaat te klussen of m'n benen in de lucht te houden etc. Ik zie wel of het lukt.

Ik volg een opleiding voor senior communicatieadviseur. Is druk, maar nog wel te doen. Voor de zomerperiode had ik 1 avond in de week les en nu is het vooral zelfstudie. Komt het dus aan op zelfdiscipline. Moet 20 oktober een notitie inleveren, heb 7 november theorie examens en eind november mondeling examen over m'n notitie. Dus spannende maanden voor de boeg. Hoop heel hard dat ik alles in 1 keer haal, want dan ben ik ook meteen verlost van de druk van die opleiding. Maar goed, meer dan m'n best kan ik ook niet doen.

Hoe is het verder met iedereen? Beetje stil hier...

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 12:45
khira

Hey Knorretje,
Dat klinkt wel zwaar die opleiding, ik zal voor je duimen dat je geslaagd bent in 1 keer hoor! Want ja, ik kan me voorstellen dat je eindelijk van die extra druk af wil raken. Heeft die cursus dan invloed op je huidige functie? Of volg je die cursus om dan nadien van job te kunnen veranderen?
Ja, inderdaad, de tijd vliegt! Deze maand hebben wij wel extra ons best gedaan, vorige maand was het hier wat rustiger ;o) Hopelijk met resultaat, maar ja, we zullen zien. Maar telkens met die benen in de lucht hangen vind ik ook vreselijk hoor.

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 14:43
kissie

hoi hoi
ja hier is officieel de vakantie begonnen voor hubby en mij of we weg gaan is nog een vraagteken en zo ja wordt het volgende week pas

het vermageren afvallen gaat nog steeds goed wel heel rustig aan en langzaam helaas maar goed te snel is inderdaad niet goed he

ik ben nu eindelijk op het gewicht wat ik was met trouwen en toen was ik 6 weken zwanger van britt eigenlijk wil ik nog zon 5 kilo er af hebben maar goed ik zie wel want woensdag stop ik er mee en vind ik het genoeg geweest wat de kilos dan ook zijn

ik laat jullie tzt wel weten hoe de vakantie was

groetjes kissie

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 20:48

Knor en Khira, dat met die benen in de lucht vond ik ook vreselijk hoor. Heb ik nooit echt zo gedaan indertijd maar een kussen onder je kont schijnt ook al goed te werken

Kissie lekker ff vakantie.
Nog een paar dagen dan heeft timmetie ook herfstvakantie. Hebben nog niet echt iets gepland maar wil wel wat leuks gaan doen met de kindjes.

Gaat nu weer beter hoor met Sophie, maar ze krijjgt ook haar achterste kiezen en daar voelt ze zich ook ellendig van. Ik had indertijd ook gezegd: ik wil geen kindjes zo kort op elkaar, dat vind ik te vermoeiend en ook een peuterpuber met een baby leek me nogal heftig ivm die jaloezie periode. En nu heb ik er geen baby bij maar wel een kind Het leven kan raar lopen he

Knor klinkt best pittig die studie. Zeker omdat het op je eigen discipline aankomt. Is toch lastig met nog een baan en een kleintje lijkt me.

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 10:39
knorretje

Opleiding is best zwaar, maar ik moet ook altijd wel een beetje uitgedaagd worden. Als het te makkelijk is, dan verlies ik m'n interesse. Het is vooral een opleiding waarmee ik zelf wil groeien en een volgende stap in m'n carriere wil maken. Niet dat ik zo'n carrieretijger ben, maar ik vind het wel leuk om iedere keer nieuwe dingen te doen en ook om steeds meer verantwoordelijkheden te dragen. Dus als ik deze opleiding heb afgerond, ga ik eens om me heen kijken. Tenzij ik al zwanger ben, dan ga ik denk alleen van baan veranderen als het echt om m'n droombaan gaat. Maar goed, ik laat het allemaal maar even gebeuren.

Mekkie, ik heb ontzettend veel bewondering voor jou! Je maakte inderdaad een bewuste keuze om voorlopig geen tweede kindje te krijgen en nu heb je ruimte in je gezin gecreeerd om een meisje een kans te geven. Terwijl dat jullie ook een hoop last en onrust oplevert. Fijn om te zien dat ze opbloeit onder jullie vleugels!

Kissie, goede vakantie!

Khira, ik duim voor jullie!

Op een van de topics waar ik meeschrijf heeft net iemand met zes weken zwangerschap een miskraam gehad. Ik was echt zo jaloers op haar dat ze in 1 keer zwanger was, dat ik me nu best een beetje schuldig voel dat ik het haar bijna niet gunde. Nu denk ik: ik wacht liever een paar maandjes voor ik zwanger ben, dan dat ik weer een miskraam zou krijgen...

Nou, ga snel weer even werken, vandaag een drukke dag. Als jullie het nieuws volgen, vandaag is het Najaarsoverleg (in NL), overleg tussen kabinet, werkgevers en werknemers. Ik werk bij NL vakbond, dus veel drukte vandaag.

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 12:49
Lieke

Hey dames,

Alles gaat hier prima zo te lezen...

Hier thuis loopt ook alles zoals het hoort met mijn 2 schatten. Daan slaapt nu sinds 4 nachten in zijn eigen kamertje (hij sliep eerst 's nachts beneden, zodat hij Ella niet wakker maakte). En dat gaat echt fantastisch hij slaapt meestal vanaf 20u30 tot 7u, vanmorgen was het zelfs 7u50! Had ik dat geweten, dan was hij al vroeger naar zijn kamer verhuist!

Volgende week vrijdagavond gaan we met vrienden eten, dat is al heel lang geleden, vooral door mijn hoge suiker in de laatste maanden van mijn zwangerschap. Aan de ene kant kijk ik er wel naar uit, maar aan de andere kant... goh Daan is dan nog maar 12 weken en moet dan bij mijn schoonouders gaan slapen. Ella was bijna 6 maanden voordat ze ergens bleef slapen... Ze zullen wel goed voor hem zorgen, maar toch... ik dacht dat ik daar bij een 2de geruster in ging zijn, maar dat blijkt toch niet zo te zijn!

Knorretje, dat is norma&al hoor, dat je jaloers bent omdat het bij haar zo snel ging... en ergens gun je het haar best wel, alleen had je liever zelf zwanger geweest! Ik denk dat dat bij iedereen wel zo is hoor! Voor je het weet ben je zelf zwanger... veel succes in ieder geval!

Khira, voor jou ook! Het aftellen is begonnen! Veel succes! Hoe gaat het met Gilles?

Kathy, hoe gaat het met jou?! Kan je het nog volhouden?

Kissie, geniet van je vakantie!

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 17:35
khira

Hallo,

Knorretje, het is gezond om af en toe bij te scholen om het voor jezelf aangenaam te blijven houden hé, daarvoor moet je nog niet een carrièremadam zijn ;o) Je kan zien wat de toekomst brengt, zoiets kan je moeilijk afdwingen.
Maar ik duim alvast weer héél hard dat je deze maand zwanger bent hoor. En ja ik versta je heel goed ivm die jaloezie. Je wilt het zo ontzettend graag en het gaat niet vanzelf en bij een ander wel, dan wringt het hé. Ik heb dat ook wel hoor. En ja, je hebt gelijk dat je liever nog wat langer wacht dan zo'n vreselijk miskraam te moeten meemaken.

Lieke, Daan slaapt flink zeg! Haha, hadden we geweten, dan zouden we... ik ken dat ;o)
Met Gilles gaat alles prima, hij heeft geregeld zijn kuren, maar op andere momenten is het zo'n schatje dat je die kuren weer direct vergeten bent ;o)

groetjes,
Khira

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 22:19

Knor ik kan je gevoelens heel goed begrijpen hoor dat je het moeilijk vindt als een ander wél in 1x zwanger is. Ik vond dat indertijd ook altijd best een beetje moeilijk, stiekem. Ook al gun je het een ander best. En zeker als iemand dan een mk krijgt....
Maar jouw tijd komt zeker hoor!!! En wellicht sneller dan je denkt
Bedankt ook nog voor je complimentjes

Lieke, lekker hoor zo'n goede slaper, die Daan!
Veel plezier vast bij het etentje. Is altijd moeilijk he die 1e keer je kindje zo achterlaten...

Vandaag lekker geshopt, ben nu wel moe hoor
Sophie heeft ook hele gave Disney Prinsessen Crocs gehad. Ze wilde ze niet eens uitdoen in bedje dus nu staan ze op de commode te pronken hihi.
Ow ja ze heeft 2x uit zichzelf aangegeven op het potje te willen plassen (gister) en 2x gepoept en geplast (vandaag). Echt goed he!! Lachen is dat ook hoor: dan wil ze het potje in de wc hebben, moet de deur dicht (neee mama egge dicht he!) dan moet mama weg en dan roept ze tegen me: neee mama, niet spieken hoor!!!" (dat heeft ze vast van timmetie dat laaste hihi). En ineens was het: JAAAAAAAAAAAAAAA mama KIJK! Ik vind deze leeftijd echt prachtig hoor!!!!

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 12:24
kissie

hoi hoi
hier is de vakantie begonnen voor ons
morgen alleen de kinders smorgens naar de ps
verders ben ik al 1 nachtje en een dagje naar mijn kameraad geweest en gisteren heerlijk in mijn oude dorp geshopt
wel op de centen gelet maar goed er komen vast nog meer van zulke uit geef dagen

het is wel echt nodig voor die 2 van mij bijna niks past of is verdragen
maar als je het langzaam aan in koopt en gelijk wat groter kunnen ze er een tijdje mee doen en ja hoef je niet alles in 1 keer te kopen

ik moet zeggen ik heb er nu 2 in de peuterpuberteit maar leuk is anders de visolie lijkt nog niet echt te helpen
of weinig
maar goed het is druk en ja energie moet je van verre zoeken

verders gaat het hier goed en heb eigenlijk al 2 a 3 dagen het lijnen opgegeven en natuurlijk wat ik ook wist zou ik 2 kilo aankomen als ik weer normaal ga eten maar goed is voor mij nog te doen heb wel zoiets van moet niet weer te gek worden anders 1 a 2 dagen ff oppassen en de rest laatste 8 kilo dan gaan er volgend jaar wel weer af als het dan niet meer is geworden
ik hoef het voor hier niemand te doen en niemand kijkt er naar dus erg motiverend is het niet helaas

nou ajuu

oja onze vakantie voor 2 dagen is nog niet gepland dus ik ga hem knijpen

groetjes kissie

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 21:38
knorretje

Hallo, even een kort berichtje van mij om te laten zien dat ik er nog ben... Maar heb niet heel veel te melden. Druk, druk, druk. Na vanavond weekend, maar dan moet ik nog wel veel aan de studie. Dit weekend moet m'n notitie af. Maar het wordt mooi weer, dus ik hoop ook nog wel even lekker naar buiten te gaan, naar het bos ofzo.

Khira, tijd vliegt. Alweer je laatste week van de cyclus. Ik ga heel hard voor je duimen!!

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 10:10
khira

Hallo iedereen,

Knorretje, dank je, ik zie dat jij nu ook buiten de vruchtbare periode bent gekomen, ik duim ook heel hard voor jou! Hopelijk mogen we deze maand allebei zwanger zijn!
Alvast veel sterkte dit weekend met je notitie, veel succes!

Mekkie, amai, zo flink van Sophie!!! Gilles heeft nu nog maar 3 keer op het potje geplast, maar meestal heeft hij er geen zin in. Je mag echt fier zijn op haar hoor!

Kissie, hm, dat is helemaal niet leuk als niemand je steunt bij je dieet! Al is het maar een klein schouderklopje, of een leuke opmerking dat je er goed uit ziet, dat kan al een héél verschil maken! Ik zou je zeggen, geef het niet op hoor, echt goed van je dat je op zo'n korte tijd zo'n succes boekt!
Geniet van je vakantie hoor!

Hier alles ok hoor, nog een week wachten (vreselijk), maar ik moet erdoor... Dit weekend gaat het lekker weer zijn, dus daar gaan we van genieten!

Prettig weekend,
Khira

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 15:45
Kathy

Hé Khira en Knorretje, ik duim voor jullie hoor, twee zwangeren erbij deze maand, dat moet gewoon, voila!

Mekkie wat goed van Sophie!!! Finn heeft nog totaal geen interesse in haar potje. En als ik haar vraag of we er gaan opzitten krijgen we steenvast NEE als antwoord. Dus ik forceer het niet ook hoor. Ze komt wel altijd zeggen als ze kaka gedaan heeft in haar pamper dus dat is al iets, maar dat doet ze al een half jaar

Lieke wat goed dat Daan zo goed slaapt... ik hoop dat onze tweede baby ook een goede slaper wordt. Maar die zal nog eventjes bij ons op de kamer slapen (net als Finn heeft gedaan trouwens) want wij moeten nog een kamer verder afwerken. Tja we blijven hier maar verbouwen in dat huis van ons.

Hier bij ons nog altijd hetzelfde, misselijk en 's morgens braken. Met Finn toch nog naar de kinderarts geweest dinsdag want ze blijft zo maar zweven tussen koorts en geen koorts. Maar volgens de kinderarts is ze behalve een verkoudheid een gezonde peuter. We hebben voor het noodgeval een aanvraag voor bloedafname meegekregen maar daar gaan we voorlopig geen gebruik van maken. Finn begint nu net een beetje vertrouwen in de dokter te krijgen dat we ook geen zin hebben om dit zomaar teniet te doen. En we zijn nu een soort vaccinatie in pilvorm aan het geven voor haar immuumsysteem. Dus we kijken de kat nog wat uit de boom.

Ik ga hier nog een beetje opruimen terwijl Finn nog slaapt...

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 13:25
knorretje

Khira, ik zal hard voor je duimen komende week! Als jij nu eerst goed nieuws hebt, dan volg ik daarna wel...

Kathy, je bent zeker ook echt al aan het aftellen. Kun je überhaupt nog wel genieten van eten als je zo blijft braken iedere keer? Vervelend dat Finn ook ziekjes blijft. Hoop voor je dat ze de rest van de winter sterker zal zijn.

Verder niet veel te vertellen. Ben zelf trouwens ook al meer dan een week aan het hoesten, gaat nog maar niet over. Maar ben er verder niet ziek van.

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 14:46
Kathy

Knorretje genieten van eten doe ik niet hoor... is vooral 's morgens dat ik moet braken, de rest van de dag misselijk. En de baby ligt nu zo volledig tegen mijn maag dat ik niet meer dan een tas soep (maar dan een gewone koffietas)naar binnen krijg. Warme voeding eet ik al al in twee maand niet meer, want als ik dan stop ik niet meer met braken dus ik neem het risico zelf niet meer.
Maar het voordeel is, dat ik ondertussen 6 kilo afgevallen ben en dat is voor mij een goeie zaak want ik ben zo een beetje volslank....
En verzorg die verkoudheid maar hoor, bij Finn zijn we ondertussen de 4de week gepasseerd en ze is nog niet volledig genezen. Maar volgens de kinderarts is een verkoudheid die een 6-tal weken duurt bij kinderen niets abnormaal
Ik ben deze morgen gaan shoppen voor Finn, die kleine pruts heeft een groeistoot gedaan en al haar broeken zijn te kort, en haar truitjes ook. Ben bij de H&M eens binnen gesprongen en ze hadden best leuke dingen (niet altijd vind ik persoonlijk) en dan bij Esprit heb ik ook nog mijn goesting gevonden.... En heb voor mezelf een armband gekocht met geld die ik van mijn schoonouders gekregen heb voor mijn verjaardag. Een zilveren om bedelaartjes aan te hangen die je appart kan kopen. Is eens iets anders en 't was gewoon leuk om voor mezelf eens iets te kopen, doe ik de laatste tijd veel te weinig. Maar dat kennen de mama's wel zeker?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >