< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Helaas door naar volgende ronde (maand)

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Helaas door naar volgende ronde (maand)
09/09/2008 @ 11:35
lorena

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hai esther

zozo een hele andere functie.spannend hou ons op de hoogte hoe het gaat met de sollicitatie.

hierzo gaat het z'n gangetje geen bloed,geeft moed he
maar moet het erg rustig aan doen.het is niet anders.

hoe gaat het met de rest?

liefs lorena

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 14:24
Mariël

Hé hoi,

Back in town! Al een paar dagen hoor, sinds zondag, maar nu pas weer even op het forum. Het was echt heerlijk in Zuid-Frankrijk. Prachtig resort, appartement voorzien van alles wat je maar bedenken kunt (zelfs een wasmachine, ideaal met een klein kind), de zee op loopafstand, heerlijk weer gehad en met Simon is het supergoed gegaan. De reis viel best tegen, veel files gehad, maar hij is zo lief geweest en vond het allemaal prima achterin de auto. Het zwembad vond 'ie helemaal het einde. We zaten vlakbij een vliegveld en iedere keer als er een vliegtuig overvloog, schreeuwde hij: o wauw! Sowieso begint het kletsen vaste vormen aan te nemen, ineens kent hij heel veel woordjes: auto, sok, bal, nana (=banaan), appel, zee, bed, tuk, uit, kijk, zitten, koe, saap (=schaap), fies (=fiets), jas, pap, appelst(r)oop. Ik kan nog wel even doorgaan, maar dan wordt dit stukje zo saai. Ik vind het gewoon geweldig, al die woordjes, dat snappen jullie wel. Goed, verder nog in Monaco geweest en in Saint Tropez bij de rich and famous, leuk om 's gezien te hebben. Vandaag ga ik weer aan het werk, maar daar heb ik ook wel weer zin in na bijna 4 weken vakantie te hebben gehad. Simon zijn driftbuien zijn op het moment weer over. Op naar de volgende fase.

Hoe is het met jullie?

@Lorena, dat zal zeker schrikken geweest zijn! Je bent er gelukkig vrij nuchter onder. Het scheelt misschien ook dat je al zoveel prachtige echo's hebt gehad, daardoor krijg je meer vertrouwen is mijn ervaring. Gianni doet het gewoon goed (ik denk dat 'ie zo gaat heten, of heb ik het mis? ;-)

@Esther, wat spannend, je sollicitatie. Je wilt een stapje hogerop dus. Blijf je dan ook nog voor een gedeelte in de zorg of wordt het alleen een managementfunctie? Hoe dan ook, heel veel succes!!

@Marjan, leuk om weer 's van je te horen. Fijn dat het beestje nu een naampje heeft en dat er puzzelstukjes op hun plaats vallen. Hopelijk geeft jou en je gezin dat meer rust. Wel bijzonder dat het zo laat pas is vastgesteld bij jou, zeg. Alles goed verders met man en kids? Ik ben ook benieuwd hoe het met Dees is. Heb al een tijdje niets meer van haar gehoord.

@Loesje, druk met je gezinnetje? Hoe is dat nou, een baby erbij? Ben ik dan weer benieuwd naar.

@Daphne, Bren, hoe gaat 'ie?

Ik heb gisteren nog een echo gehad en nu was het hartje goed te zien en te beoordelen. Alles prima in orde. Ook het lipje was dicht. Baby is zeeeeer beweeglijk, maar dat had ik zelf ook al in de gaten.
Nou, ik ga me ff klaarmaken voor the hospital.

Latersz!

Mariël

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 08:58
lorena

hai mariel

gezellig dat je er weer bent en goed te horen dat je een heerlijke vakantie gehad hebt met je gezinnetje
en dat de controle goed was dat geeft ook weer een geruststelling.

hierzo gaat het zijn gangetje gelukkig geen bloed maar kan niet veel dat merk ik wel was woensdag weer op controle en zag er rustig uit allemaal over 2 weken meten ze mijn baarmoedermond weer op,omdat deze korter kan zijn ivm de ligging van de placenta en dan moet ik plat in het ziekenhuis het is niet te hopen.
ze houden het goed in de gaten maar leuk is anders want dit is een zwangerschap dat je niet veel kan en bij jenna was dat wel anders maar ja,we hebben het niet voor het kiezen gelukkig is de babykamer af(kleine puntjes na)de kinderwagen is binnen dus daar hoef ik mij geen zorgen meer over te maken.

en nee de naam die je opnoemde is het niet hahaha

moppie
alles ok?
maak me een beetje zorgen om je hoop dat het goed gaat

loesje
lekker aan het tutten en genieten met de meiden

esther???aan het werk weer

liefs lorena

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 10:24

hoi hoi

mariel wat heerlijk dat je er weer bent met je enorme lappen tekst... super vakantie gehad zo te lezen, fijn.

zo ik heb even een nieuwtje. woensdag gaat mijn spiraal eruit want we gaan toch voor een tweede nu. ben echt super mega blij zeg. mijn man kwam er zelf mee dat hij wel weer toe was aan een tweede..

verder alles zijn gangetje net 7 dagen gewerkt en nu lekker 3 dagen vrij. ben ook helemaal munt nu. dus doen het rustig aan vandaag.

daphne hoe ist met jou?
lorena.... loesje.....mariel.

fijne dag

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 20:41
Mariël

Oh Esther, gaaf!!!! Gaan we weer lekker met jou meestressen rond je NOD's! Meteen spannend weer, hè? Ik ben helemaal enthousiast! ;-)

We zijn zaterdag bij een huis wezen kijken. We willen graag een twee-onder-één-kapwoning met garage en een grotere tuin dan dat we nu hebben. Dit was er één, maar helaas moest er nog te veel aan gebeuren en dat zien we niet zitten, zeker niet nu ik zwanger ben. Bovendien hebben we allebei twee linkerhanden. Dus we zoeken gewoon lekker verder.

Groetjes!
Mariël

Link naar deze reactie
20/09/2008 @ 08:30

hoi

nou ik ben woensdag naar de dokter geweest om mijn spiraaltje te laten verwijderen. en ik had gehoord dat dat nog wel eens pijnlijk zou kunnen zijn dus mijn man en daan mee. maar het viel allemaal reuze mee voelde er weinig van....
nu ben ik een heel klein beetje ongesteld maar nog niet zoals voorheen.

ze zeggen dat de mirena je cyclus niet beinvloedt dus eigelijk moet ik er vanuit gaan dat mijn cyclus nog steeds hetzelfde is als mijn banner, dus ga ik daar maar vanuit.

ik had niet verwacht dat mijn man er al aan toe zou zijn en moet zeggen dat ik het allemaal wel reuze spannend is. hoorde van mijn zus dat zij en haar vriend ook deze maand voor het eerst bezig zijn zeg maar, straks zijn we tegelijk zwanger, lijkt me super. maar het lijkt me wel vervelend als de 1 veel sneller is als de ander...,. maar ja dat hebben we niet in de hand..spannend allemaal weer.

hoe ist hier, wel erg rustig......

lo hoe ist met jou? hoe voel je je . hebben jullie eigelijk al namen.
daphne, hoe ist met jou en sven en je man
mariel hoe ist met jou
loesje; gaat het goed met de kleine? veel kados gekregen? wat vond het het mooiste?

groetjes en goed weekend

Link naar deze reactie
20/09/2008 @ 09:22
lorena

haihai

esther wat leuk zeg!dat je mannetje er zelf mee kwam dat scheelt een hoop..
ik hoop dat het snel gaat gebeuren voor jullie.
leef helemaal mee leuk hoor.

hoe gaat het met de rest?

moppie thanx voor je pbtje,geniet ze hoor.dikke knuf

hierzo gaat het redelijk was van de week wel weer in het ziekenhuis,ivm zware menstruatiekrampen.
moet het rustiger aan doen nog rustiger doen dus meer bedrust.
vind dat wel moeilijk,maar wat moet dat moet
merk dat het echt een andere buik wordt dan bij jenna,daar was ik rondom dik en nu steekt de buik alleen naar voren uit heb nog wel taille hihi,maar hij wordt aardig groot
de kleine beweegt erg goed.
ja we zijn uit de namen en hebben het geboortekaartje ook bijna klaar,jenna heeft deze uitgekozen en gemaakt erg apart en hun foto samen gaat er dan nog opkomen.
as dinsdag krijg ik de kraamafspraak en een deze weken zal ik mijn kraampakket ontvangen want ben alweer bijna 27 weken zwanger.
volgende week is ons meisje jarig die wordt dan alweer 6, en dan gaat het naar mijn idee nog sneller.

tot hoors

liefs lo en

ps wat een heerlijk weertje he

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 14:13
Mariël

Hé meidies,

Esther, kan me voorstellen dat het weer superspannend is! Hopelijk is het gauw raak!

Lo, jouw zwangerschap gaat niet van een leien dakje, zeg. Nog meer bedrust, pfff. Gelukkig weet je waar je 't voor doet, maar op deze manier kruipen de dagen voorbij of valt dat mee? Jenna bijna 6, een hele meid alweer!

Zaterdag hebben we meubeltjes gekocht voor Simon's nieuwe kamer. Een groot bed met bedhekje, een kast van 2 meter breed en een commode die je later nog als ladenkast kunt gebruiken. Echt heel leuk. We gaan proberen om Simon in december, als hij 2 wordt, over te plaatsen naar zijn grote kamer. Lukt het nog niet in het grote bed, dan gaat 'ie gewoon nog even in het ledikant. De eerste 2-3 maanden gaat de baby toch in een wiegje. Ik vind het wel lastig om Simon's kamer verder in te richten. Met een thema ofzo. Nu vindt hij de Teletubbies geweldig en ook Thomas, maar dat is misschien maar van korte duur. Is het dan niet handiger om iets neutralers te nemen? Esther en Daphne, hoe zien de kamers van jullie jongens eruit?

Ik ga me klaarmaken, zo weer richting ziekenhuis. Dan heb ik van zondag t/m woensdag gewerkt en vind ik het wel weer mooi zo. Eerst 's een paar dagen vrij, lekker thuis met Simon en ons huisje op orde brengen.

Groetjes!
Mariël

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 20:29
lorena

hai mariel
druk bezig zo te horen met de kamers van de kids.
je weet niet wat het gaat worden toch?

ik heb al die dingen gelukkig weer achter de rug,jenna nw kamer de babykamer is zo goed als klaar alles staat klaar alleen de box nog niet dat doen we over een maand
en de tijd het gaat rap hoor,deze zwangerschap is naar mijn gevoel veel sneller om dan bij jenna ik zit alweer in de 27 week,de 7e maand in.
en als het planning van de keizersnede doorzet wat ik wel verwacht 1 oktober bij de gyni dan is het nog maar 10 en half week hihi gaat echt rap!
ondanks de kwaaltjes geniet ik nog wel hoor,krijg een mooie buik echt een jongensbuik naar voren anders dan bij jenna.en bij jou?

tot hoors

liefs lorena

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 21:06

Heb het ff druk en frustratie met uitkering anavragen, omdat ik nog maar gedeeltelijk kan werken, blugh en gepeeuw op m´n werk. Kost veel energie en dus zweinig puf en zin om op het forum te komen!!
Hihi en Sven is een megapuber, maar wel ontzettend lief!!!
Ik zal eerst bijlezen enzo!!Ben jullie niet vergeten hoor!!! Nog lang niet!!

Daphne

Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 08:15

hoi hoi

he mariel, leuk zeg nieuwe kamer maken voor de grote broer. daan heeft nu sinds 2 maanden een groot bed. en we hebben zijn kamer blauw met wit en grijs gemaakt. het heeft niet echt een thema. als hij wat ouder is en we gaan weer verhuizen dan gaan we meer met een thema werken. want deze week vindt hij dora leuk en volgende week diego etc. na al die dagen werken heb je je rust ook verdiend hoor. en zeker als je zwanger bent valt dat niet altijdt mee. hou je het nog een beetje vol. is deze zwangerschap ook anders dan bij de vorige?

lo nog meer bedrust lijkt me best lastig en vooral als dit de 2e zwangerschap is. er zijn zoveel dingen die gewoon door moeten gaan en die moeten gebeuren. maar je man zal je vast wel helpen om voldoende rust te nemen. ikmoet zeggen dat ik de zwangerschap van daan ook enorm snel vond gaan. de eerste maanden niet maar daarna wel. ben benieuwd hoe dat met een 2e gaat. ik voel me wel heel relaxt nu en ben er eigelijk ook niet zoveel mee bezig. nou lo dan moet je maar vaker op het forum komen om een stukkie te schrijven. heb je gelijk je rust en dan kun je ons mooi vermaken.

daphne wat irritant dat gezeur zeg met uitkering etc. helpt je werkgever je daar dan niet bij??? hoe gaat het verder met je? hou jij het ook allemaal nog wel een beetje vol? lijkt me erg frustrerend als je zo jong bent en je kan niet meer de dingen doen die je daarvoor wel kon doen, of in iedergeval je houdt het niet meer zo lang vol.

loesje hoe ist met je en de kleine?

hier alles zijn gangetje ben weer lekker een paar dagen vrij. gaan volgend weekend een weekendje weg met mijn familie heb er super veel zin aan. (ik heb gewoon een leuke familie)

nou meiden ik ga er maar weer eens van tussen.
groetjes

Link naar deze reactie
27/09/2008 @ 09:31

hoi hoi

lo gefeliciteerd met Jenna, maak er een mooie dag van. het is de laatste verjaardag met zn 3en!!!!!!! jippie

groetjes

Link naar deze reactie
27/09/2008 @ 21:09
Mariël

Hé!

Ook namens mij: hiep hiep hoera voor Jenna!

Groetjes,
Mariël

Link naar deze reactie
28/09/2008 @ 11:51
lorena

dank jullie wel,het was een drukke dag
allebei de families kwamen bij elkaar wat normaal apart gevierd wordt omdat ze niet echt goed samen gaan maar jenna wilde de 2 oma's tegelijk op haar verjaardag hebben het is goed afgelopen maar erug druk ondanks iedereen probeert te helpen was ik blij dat het voorbij was maar jenna heeft een top verjaardag gehad en daar gaat het uiteindelijk om.

ben net klaar met opruimen enz...vandaag nog een plukje morgen op school uitdelen en dan woensdag een kinderpartijtje en dan is het weer gebeurd.

tot hoors

liefs lo

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 09:46
lorena

hai dames

wat een stilte hierzo hahaha!
aan het klussen esther?

mariel alles goed met jullie?

moppie ik pb je snel!rustig aan ik kan me voorstellen dat het een gedoe allemaal is ook geestelijk met dat geregel met werk enz...verwerking van dat soort dingen en confrontatie is ook stress...

gisteren jenna haar kinderpartijtje gehad dus we zijn nu klaar met haar verjaardag!pff ze heeft genoten gelukkig.

gisteren naar de gyni geweest,een andere had ik aangevraagd was niet tevreden over die ik had(was ook een arts in opleiding denk je dat die hun werk goed doen niet dus)dus nu bij DE gyni geweest en die heeft de kleine ff goed opgemeten enz...gaat goed met hem zijn hoofdje lag naar beneden en dat voel ik goed.
hij is ongerekend 27.3 weken groot,dus loopt qua groei klein beetje achter maar heeft goed ingehaald.
het wordt een geplande keizersnede,na sinterklaas dus dat is mooi te plannen (als het gewoon rustig blijft voor die tijd is te hopen).
de kans dat het goed zal gaan bij mij met een gewone bevalling is 50-52% dus dat risico gaan we echt niet nemen.

vandaag heb ik erg veel last van mijn onderbuik net of mijn darmen echt geplet worden.krampen dus ff aankijken en rustig aan doen misschien toch door het kinderfeestje?je weet het soms allemaal niet.

nou ga ff weer rusten,heb ook slecht geslapen vannacht

doeiiii

grtz lorena

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 13:58
Mariël

Hé hoi!

Inderdaad wat stiller hier. Maakt niet uit, we houden elkaar toch wel op de hoogte!

@Esther, hoe staat het leven? Druk aan het fantaseren over nummertje twee?

@Daphne, wat een gedoe met zo'n uitkering. Druist ook misschien wel een beetje tegen je gevoel in: je had gewoon graag volledig aan de slag willen gaan, alleen werkt je lijfie niet mee. Sven lekker aan het peuterpuberen? Simon is sinds onze vakantie weer voorbeeldig, echt superlief en makkelijk. Maar ongetwijfeld zal er weer een volgende fase aan zitten te komen.

@Lorena, je moet je idd wel goed voelen bij je gyn. Een geplande keizersnede joh? Wat vind je daarvan? Aan de ene kant geen weenë en baringspijn, aan de andere kant wel consequenties als je buikwond, 6 weken niet tillen etc. Mijn placenta ligt aan de voorkant, maar niet helemaal voor de uitgang en daar ben ik zo blij mee, want dan kan ik ws. gewoon vaginaal bevallen.

Loesje, druk met je gezinnetje?

Bren?

Hier alles goed. Ik groei alleen echt enorm! Durf nauwelijks meer op de weegschaal, maar ik ben denk ik al zo'n 8-9kg aangekomen. En mijn buik is echt mega!!! Gisteren hadden we een bruiloft en ik had een positiejurk aan. Er was nog iemand met dezelfde jurk (tja, kun je hebben), zij was 35 weken ver en een kéurig buikje! En dan mijn toeter. Iedereen dacht dat ik verder was dan zij! Ik heb ook meer last van vreetbuien dan met Simon, met name zoetigheid. Ik weet het, ik moet proberen me een beetje in te houden, want straks moet 't er allemaal weer af, maar ik vind het echt moeilijk. Bij Simon was ik met 25 weken nog amper gegroeid en nu dit! Vind het lastig om Simon in te stoppen, want mijn buik zit in de weg. Kan al minder makkelijk mijn schoenen vastmaken. En ik moet gewoon nog 3,5 maand! Ik heb verder weinig last van dingen, af en toe bandenpijn, maar dat was het, dus dat is nog een geluk. Nou, ff mijn frustratie van me afgeschreven. Ventje vindt mijn zwangere buik geweldig, ik voel me een olifant....

Nou meiden, tot zover weer even.

Groetjes allemaal!

Mariël

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 10:30
lorena

haihai

ja mariel het gaat wat sneller met de buik dan bij nr 1,zelfs na 6 jaar is het zo!ik ben nu 10 kilo zwaarder geworden en een buik van hier tot tokyo.
zelfs de gyni zei je baarmoederstand is bij een zwangerschap van 34 weken maar ik ben klein dus denk dat het daar ook wel meete maken heeft.

ben juist blij met de keuze geplande keizersnede,kan voor jenna alles van tevoren regelen niks onverwachts en ja het is beter voor de kleine en ik hoop dat ik net zo goed en snel herstel als bij de eerste maar ga ervanuit dat ik het goed rustig aan doe.
tony is tot 1 januari 2009 vrij,die heeft een nw baan per 1 januari 2009 en tot het einde van dit jaar een exitregeling getroffen dus dat is ook prettig te weten dat die veel nu met me kan doen.
dus ben nu aan het voorbereiden met alles,ook voor de kerst enz moet ik het nu een beetje doen,want als ik straks bevallen ben kan dat niet dat is het minpuntje met een bevalling in een drukke maand december maar dat maakt het ook wel weer leuk...

ik heb nu pilletjes en drankje voor mijn darmen en ontlasting want dat zat niet helemaal goed veel druk op anus enzo,kan doordat de kleine met zijn hoofd de boelverdrukt, maar nu wordt alles verdund dus het gaat iets beter.

wat een weertje he vandaag pff storm en regen.
ik zit nu pannekoekjes te bakken en tikken hihi.

tot hoors

liefs lorena

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 16:55

hoi meiden

we zijn afgelopen weekend naar duitsland geweest met de familie vandaar dat ik nu pas reageer.

wat heerlijk mariel en lo om jullie verhalen te lezen, zelfs de minder fijne dingen (al gun ik jullie dat niet hoor)
lijkt me weer heerlijk om zwanger te zijn zeg.

mariel je hoort wel vaker dat je bij een tweede een veel dikkere buik krijgt he, maar ja de boel is ook al wel aardig opgerekt, haha.
wat gaat het toch snel he allemaal, lijkt veel sneller te gaan dan bij de eerste.

lo wel zo fijn om nu eigelijk al te weten wanneer de kleine komt idd ook ivm oppas voor de kleine meid.

hebben jullie al namen eigelijk, ben wel benieuwd!!

sinds de spiraal eruit is bij mij, was ik een week vaag ongesteld, maar niet echt. ik weet ook niet wanneer ik dan wel ongesteld zou moeten zijn. maar moet ook zeggen dat ik tot nu toe niet zo mee bezig ben als met daan. met al die ovulatie testen etc. mijn man maakte tijdens ons weekendje weg al zon opmerking van goh ben je zwanger ofzo je doet zo kortaf en dan denk ik wel van goh zou het zo zijn, maar dat lijkt me dan ook wel erg snel, maar ja we wachten het allemaal wel af.

daphne hoe ist met jou?

loesje?

de spoeling wordt hier wel steeds dunner he....
dus meiden reageer maar weer.
fijne avond alvast

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 17:13

Hier ff kort berichtje want ik moet liggen, ben net uit het ziekenhuis. Kreeg zondag enorm hoofdpijn en koorts. Maandag naar ziekenhuis door de scan. Zit een soort schil(bloed met vocht) met dikte van 3 cm en dat geeft pijn en druk in mijn hoofd. Is niet gevaarlijk, maar wel erg vervelend. Dus 2 nachten op de stroke afdelening gelegen aan alle toeters en bellen. Ben verde stabiel dus mocht naar huis. Krijg nu een oproep en dan gaan ze een sneetje maken in mijn hoofd en gaatje boren en een drain erin, zodat het er uitgaat. Pff weet ook sinds 2 weken dat ik ziekte van pfeiffer heb, vraag me niet van wie ik dat hetb gekregen, want heb geen flauw idee. Heb waarschijnlijk lage weerstand.Voelde me al tijden zo moe en dikke opgezette klieren en koortsaanvallen.Meiden ik ga rustig bijlezen en dan weer wat mee kletsen, ga nu eerst weer liggen, want het bonkt alweer daarboven.

Dikke kus Daphne

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 08:34
lorena

hai dames

moppie wat erg voor je,wanneer houdt het een keertje op zeg!
heel veel sterkte toegewenst en een dikke knuf.

esther
dus alles gaat lekker,en ff afwachten op je gewone cyclus.
spannend hoor hoop voor je dat je snel zwanger mag wezen....
zal nog wel ff leuk zijn voordat ik klaar ermee ben hihi.

verders hierzo zijn gangetje,de kleine springt af en toe bijna mijn buik uit zo druk kan hij wel eens zijn

en ja de namen hihi,die staan klaar hoor!
en bij jou mariel ben je er al helemaal uit?
heb je het vermoeden dat het een meid wordt deze keer?

tot hoors

liefs lo

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >