< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » Zijn er nog mama's van dysmatuurtjes?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
Zijn er nog mama's van dysmatuurtjes?
17/09/2008 @ 11:15
LiLLeBi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Amai Kelly, bij jullie is er veel te doen! Erg leuk lijkt mij!

Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 08:37
LiLLeBi

Strax om 12.15u naar de oogkliniek! Wat een uur Dan gaat ze meestal slapen of ligt ze al lekker te knorren! DSie gaat dus moe zijn!
Heb ze nu om 7u uit bed gehaald, en ik ga proberen haar om 9.30u er trug in te leggen ...

Ik wil effe heel trots zeggen dat ons Zoë vandaag voor de eerste keer uit zichzelf al 2 x op het potje gegaan is!

Hoe gaat het met iedereen?

Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 18:39
Kelly

Lillebi hoe is het gegaan bij de oogarts. Hopelijk heb je positief nieuws gekregen.

Hoe gaat het met de andere mama's en kids.

Hier alles perfect in orde. Dinsdag ben ik naar K&G geweest. Kenji woog 7460 gr en hij is 69 cm groot (klein). De dr zei gewoon dat hij wat slijmpjes op de longen had en daarvoor heb ik gebeld naar de KA om te weten wat ik moet doen. De verpleegster zei ook dat hij eigenlijk meer zou moeten eten maar dat ze al weten dat het geen zin heeft met Kenji om meer te proberen. Hij is op motorisch vlak een maand of 3 voor. Hij doet nu al dingen die kindjes normaal maar op 1 jaar doen.
Ben dus heel tevreden over ons manneke. Hij slaapt nu al een week volledig door. Anders moest ik nog een paar keer uit bed komen voor zijn tutje maar nu kan ik ook weer rustig genieten van mn slaap.

Ga mn ventje wakker gaan maken. Hij heeft de hele week al de nacht en kon vanmorgen niet slapen. Daarmee is hij pas voor de middag in bed gekropen.

Groetjes

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 11:08
LiLLeBi

Kelly, je kan dat manneke niet dwingen om te eten he!

Hoe is het met de slijmpjes op zijn longen?

Verder doet hij het dus meer dan goed!

Ivm de oogjes...
De arts was heel duidelijk en heel vriendelijk. Ze begon de testen te doen en vulde alles in op haar pc. Ons Zoë begon het dan uit te hangen...
Ineens vroeg die aan Danny om met ons Zoë buiten te gaan . Dat was wel effe schrikken...
Daarna excuseerde ze zich maar ze had al een hele morgend wenende kinderen gehad en haar hoofd stond op springen en zonder ons schreeuwend meisje erbij kon ze mij duidelijker uitleggen en kon ze haar beter consentreren.
Heb dan een hele uitleg gekregen:
we zijn goed bezig met afplakken, elke dag een uurtje en afwisselen.
Door het scheelzien word dus ook een deel van het gezichtsveld niet ontwikkeld (wist ik dus ervoor niet). Dat word ook verholpen door een oogje af te plakken (en is dus niet enkel voor het scheelzien!!!).
Als wij recht voor ons zien kunnen we ook zien wat er bijvoorbeeld rechts van ons gebeurd. Als ze scheelzien kijkt het rechtse oogje dus meer naar links en ontwikkeld het zicht dus maar tot recht voor hun of niet veel verder dan dat.
Scheelzien gaat ook dikwijls gepaard met verzien (wat zij dus heeft) en verzien gaat dan weer dikwijls gepaard met brillen.
Als het kindje brilt en de oogjes staan minder scheel dan is er kans dat na een operatie de oogjes naar buiten draaien. Daarom dat er dus dikwijls meerdere operaties nodig zijn. Het is dus ook heel belangrijk om te testen of de oogjes al geholpen worden met een brilletje.
Ze moet ook 10 kg wegen voor ze kunnen opereren. We zitten nog maar aan 9 dus word sowiso nog effe wachten.
Over de operatie zelf heb ik nog niet veel uitleg gekregen, eerst testen doen op 16 dec. Dan moeten we eerst bij de orthoptiste gaan en dan zullen we van haar verdere uitleg krijgen.

Het is een arts die mij toch wel de indruk geeft dat ze weet waarmee ze bezig is. Ze geeft klaar en duidelijke uitleg en wimpelt je vragen ook niet zomaar af.

Ze vroeg ook of ons Zoë slechte ervaringen had met dokters en heb dan ook kort uitgelegd dat er inderdaad wat voorgevallen was.

Ze neemt echt haar tijd en luisterd naar wat je te vertellen hebt.

Als we de 16e moeten gaan dan ga ik vragen of ze eerst effe bij mij iets willen doen. Zo dat ze ziet dat ze dus niemand pijn doen ofzo.
Tgaat echt moeilijk worden en ik hoop dat dat snel achter de rug is!

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 14:16
LiLLeBi

Vanmorgend heb ik de uitslag gekregen van het bloedonderzoek van die speciale dermatologe in mechelen ivm ons Zoë haar muggengifallergie. De juist woorden/thermen weet ik niet meer. De X - waarden bij een persoon moeten onder de 30 liggen. Ze kunnen meten tot 5000 en bij ons Zoë liggen de waarden zo hoog dat ze niet gemeten kunnen worden. Dus hoger dan 5000. Testen op muggengif en rode mieren was negatief. Uit de resultaten blijkt ook dat de waarden van haar witte bloedcellen en bloedplaatjes te hoog zijn. We zijn deze morgend opnieuw naar het ziekenhuis geweest om bloed de laten nemen voor verdere testen…
Ik heb geen idee in welke richting er nu word gezocht…

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 16:54
Kelly

Lillebi ik hoop echt dat alles positief uitdraait. Zowel haar oogjes als de bloedtesten. Wanneer weet je dan de uitslag van die nieuwe testen. Ik zit met de koude rillingen sinds ik je berichtje las en weet niet echt goed hoe ik erop moet reageren. Ik dat alles toch snel goed komt.

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 22:18

Hoi allemaal,

Even snel, want 't is hier nogal druk. Ik kom er maar niet aan toe om te schrijven.
Carmen, ik wil je heel veel sterkte wensen en duim dat alles in orde is met Zoë. Ik weet dat die onzekerheid heel lastig is. Veel succes, meid en hou ons op de hoogte.

Voor de rest, als ik nog een gaatje vind, beantwoord ik de rest, maar nu heeft ons Frauke weeral honger.

Veel liefs
van Klaartje

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 10:54
LiLLeBi

Ik spreek mezelf maar moe in dat het zo erg niet zal zijn omdat ze nu hier ook vrolijk rondloopt zonder medicatie ...

En Danny maakt zijn eigen dan bijna helemaal niet druk!

Mannen gaan daar toch anders mee om he!Hoe gaat het met jullie?
Het is hier stillekes de laatste tijd he...

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 20:28
Tiny

Online Status Stuur bericht
Hallo allemaal,

hier ben ik nog weer. Onze vakantie is goed meegevallen. Maar vooral Plopsaland was voor onze Niels het hoogtepunt. Als hij nu naar de foto's kijkt wordt hij weer helemaal enthousiast.
Ben indertussen al weer een week aan het werk. Pff niet te geloven hoe het werk zicht opstapelt in die korte tijd.

Lillebi, ik ben blij voor je dat de nieuwe oogarts zo goed is meegevallen. Het is toch plezant als ze alles goed uitleggen en je geen schrik moet hebben om vragen te stellen hé.
Maar Zoë haar bloed uitslag niet zo goed? Ik hoop dat het tweede bloedonderzoek betere resultaten geeft. Misschien is het ook helemaal niet erg, maar er moet toch een reden voor zijn.

Kelly, Kenji heeft toch een mooi gewicht, het zal gewoon een kleine eter zijn. Ik vind het eigenlijk veel belangrijker dat ze alles leren eten dan dat ze meer eten.

Klaartje, iedereen wil zeker de kleine Frauke komen bewonderen? Geniet er maar van. Nu onze Niels groot wordt merk ik pas hoe vlug je het vergeten bent hoe het was met een babytje.

Onze Niels is trouwens vorig jaar 2 geworden. Het was stralend weer, iedereen op het terras en natuurlijk veel pakjes. Hij wist niet waas eerst kijken. Hij viel 's avonds als een brok in slaap.

Tot volgende keer
Tiny

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 20:29
Tiny

Ik bedoel dus dat onze niels vorige WEEK 2 is geworden hé!!

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 19:49
LiLLeBi

Ooooooooooh nog een gelukkige verjaardag voor je knulletje Tiny!!!

Leuk dat je terug bent!
Plopsaland staat hier ook nog op het lijstje!
Kan me voorstellen dat het geweldig is!

Hier binnen 1 week eenjarige!

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 22:10

Carmen,

al nieuws?

groetjes
evi

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 08:30
LiLLeBi

Pfff nee, ik heb met de ka gebeld en die heeft met het labo gebeld en ik moet nog 14 dagen wachten op de resultaten.
Die test noemt 'TRYPTASE'. Ze gaat die resultaten doorsturen naar DR De Swert, war ik 30 juni met ons Zoë geweest ben, omdat de ka zelf die test nog nooit gedaan heeft en er niets van kent.
Ik moet nu binnen 14 dagen trug de ka opbellen maar wat kan ze mi zeggen als ze er niets van kent? Zal dus dan een afspraak bij Dr De Swert moeten maken denkik.

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 09:35
Kelly

Lillebi ik hoop echt op heel goed nieuws en dat de zorgen voor niets geweest zijn. Ik blijf voor positief nieuws

Hier hebben we een kleine zieken. Hij was al een paar dagen heel lastig maar anders geen koorts ofzo. Enkel een paar keer lichtjes hoesten. Ik moest toch naar de dokter voor mijn medicatie die ik dagelijks moet nemen dus heb ik Kenji maar meegenomen. Ze hoorde inderdaad slijmen op zijn longen aar doordat het aan de achterkant zit heeft hij er minder last van. Hij moet nu medicatie nemen voor alles los te doen komen. Maar doordat alles los gaat komen zal hij iets zieker worden. Ik moet hem dus eigenlijk zieker maken dan hij al is.

Anders alles goed met de andere dames?

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 19:57
Tiny

Een heel gelukkige verjaardag voor Zoë

Pff lillebi, 14 dagen wachten is toch wel lang hé voor een bezorgde moeder. Hopelijk weet je snel meer.

Kelly, hoe gaat het met Kenji. Is het al beter met zijn slijmen?

Hier gaat alles zijn gewone gangetje. Nog een beetje genieten van het goede weer. Ik denk dat we morgen nog eens naar de kinderboerderij zullen gaan.

Groetjes
Tiny

Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 12:15
Katje

Zoë, een heel gelukkige tweede verjaardag.

Katje en Kiano
Link naar deze reactie
13/10/2008 @ 21:30
LiLLeBi

Hey!!!!!

Het was hier een superweekend!
ze is ROTverwend !! Er staat een foto van de kadootjes op men profiel!

Hoe gaat het met iedereen?
Hier hebben we deze maand geen babytje gemaakt!

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 07:41
Katje

Volgende maand beter hé Carmen!

Ik zag op jouw foto's dat jij bumba-versiering (vlaggetjes, tafellaken,...) had op het verjaardagsfeestje van Zoë. Waar heb jij dat gekocht? Ik zou het namelijk ook willen kopen voor Kiano zijn verjaardag.

Groetjes
Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 12:31

katje,

wij hebben onze vooraadbumba versiering in het kruidvat gehaald!!

groetjes
evi

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 18:08
Katje

Bedankt evi

Hebben ze da daar altijd? wanneer heb jij dat van jou gekocht?

Groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >