< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Augustus 2007-Club » eten en slapen

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
05/09/2008 @ 23:18
IlseVR

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Veel beterschap voor Janne!
Hoe was het bij de dokter?

Lissa weegt ongeveer evenveel als Lynn en is ietske groter.

Prettig weekend!

Groetjes

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 08:26
Katrien

Online Status Bekijk profiel
hey Bieke en Lynn

het is dus buikgriep, volgens de dokter zijn er heel veel kindjes van ong een jaar die het hebben en ze verwacht volgende week ene piek.

Bij de huisdokter woog Janne maar 8kg 860, in de creche begin deze week nog 9kg 160. Ligt het aan de weegschaal of is ze afgevallen, ik weet het niet.

Janne moet nu motillium en enterol nemen en veel drinken met glucopur in.

Binnen een paar dagen zou het beter moeten zijn.

Bieke, wat goed dat lotte begint te wennen, weer een last die van je schouders valt.

groetjes
Katrien

Link naar deze reactie
14/09/2008 @ 14:02
Bieke

Hey Katrien en Ilse,

Katrien, hopelijk zijn jullie al genezen. In de crèche hangt ook buikgriep (2/3e van de kindjes was al geveld), maar gelukkig is Lissa (en Lotte ook) tot hiertoe gespaard gebleven...

Lissa heeft gisteren ook haar eerste stapjes gezet! We waren op bezoek bij familie van mij en ze zag wel iets in de rijsttaart die op tafel kwam, dus heeft ze maar al haar moed bijeengeraapt en ze is dan van de zetel naar de tafel gestapt Daarna had ze de smaak duidelijk te pakken, want ze heeft dan nog een paar keer tussen de tafel en mama gelopen

Groetjes en een prettig weekend verder!

[Laatst gewijzigd door Bieke - 14/09/2008 @ 14:03] - Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 18:43
Katrien

hey Bieke

dikke proficiat met de eerste stappen van Lissa!!!

Janne is ondertussen genezen, ik nog niet bijgeslapen :-)

Voor de rest hier alles ok. Zondag heeft een collega foto's genomen van Janne en een paar van ons beide. Oorspronkelijk was het voor rond haar eerste verjaardag maar toen was het nooit mooi weer.
De foto's zijn heel goed gelukt, het waren er meer dan 100. Dus heb keuze genoeg :-)

groetjes
Katrien

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 09:32
Katrien

hey Bieke

ik las hier ergens anders dat Lissa stapt!!! Dikke proficiat!!!

wij hebben hier net een 2de buikgriep achter de rug. Blijkbaar was het virus toch niet helemaal uit haar lichaam. Vandaar dat ik al zolang niets meer had laten horen. Op het werk wa shet ook superdruk.

Janne stapt achter haar loopwagentje en aan de zetel en tafel maar kan nog maar een paar sec alleen staan!!

Morgen vertrekken we voor een weekje op vaknatie naar de zon. Dat zal ons beide goeddoen!!

groetjes
Katrien

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 17:13
Bieke

Ja, Lissa stapt, kruipt overal op en over en valt er dan langs de andere kant weeraf
En ze begint ook zelf te eten met de lepel, al heeft ze nog wel een beetje oefening nodig...

Veel plezier op vakantie!!!

Groetjes

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 08:08
Katrien

hey Bieke

wij hebben een ontspannende vakantie gehad. Vliegen vond Janne helemaal niet erg.

Janne stapt nu aan 1 hand. Ze stapt ook flink achter haar loopwagentje.
Ze drinkt ook zonder morsen uit een beker, als ik hem vasthoud anders giet ze alles over haar. :-)
Ze eet ook met een lepel maar idd kan ze wel nog wat oefening gebruiken. Met haar handen gaat het prima :-)

Dinsdag gaat ze terug naar de creche. Ben eens benieuwd het is 14 dagen geleden en ik denk dat ze terug zal moeten wennen.

prettig weekend nog!!
Katrien en Janne

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 13:33
Bieke

Amai, Janne maakt snel vorderingen!

Hoe ging het in de crèche? Lotte had daar eigenlijk nooit echt last van, van zo'n onderbreking van een paar weken en Lissa dit jaar ook niet, die voelde zich onmiddellijk weer thuis.

Naar waar ben je op vakantie geweest? Zijn jullie onder jullie tweetjes geweest?

Groetjes

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 19:10
Katrien

Hey Bieke

Janne heeft een slechte dag gehad in de creche. veel geweend en de kindjes mochten niet in haar buurt komen. Ze moet dus duidelijkw eer wennen. Ze heeft 14 dagen de aandacht gehad van eerst mijn mama en dan van mij.

We zijn naar Spanje geweest, in de buurt van Marbella. Het was er nog zo'n 20 à 25 graden. Zaalig dus. We zijn met ons tweetjes geweest en hebben er heel erg van genoten.

Janne kan sinds dit weekend nog iets nieuws. Ze kan zo van die vormpjes in de juiste opening van speelgoed steken. Ze moet nog wel wat zoeken maar het lukt wel.

Met jullie alles ok?

Link naar deze reactie
26/10/2008 @ 09:56
Bieke

Met ons ook alles OK.

Lissa heeft deze week voor het eeerst zelf komen zeggen dat ze 'kaka' gedaan had, supergrappig, ze keek naar mij en zei 'kaka' en toen ik ging ruiken, bleek het nog waar te zijn ook

Blokjes door de juiste opening steken, doet ze nog niet. Ze is er een beetje te lui voor denk ik, want ze pakt de gemakkelijke weg: ze doet het deksel eraf en steekt ze er langs de bovenkant in
Wat ze wel al een tijdje kan, is van die kleine houten blokjes met een gat erdoor, over een stokje steken (is een trein en de blokjes moeten op de wagonnetjes). Daar verschoot ik ook wel van, want dat doet ze al sinds ze 12,5 maanden is, terwijl Lotte dit pas véééél later kon, een maand of 16, denk ik. Blokkentorens bouwen kan ze ook al van voor haar 1e verjaardag, dus volgens mij heeft ze een goede fijne motoriek.
In praten is ze dan weer trager dan grote zus. Ze kan nu 6 woordjes: mama, papa, poes (poef), bumba, kaka en ham (als ze honger heeft of een hap in haar mond wil). En ze zegt ook 'pa' terwijl ze haar armpjes in de lucht steekt als ze opgepakt wil worden.
Lotte kon denk ik tegen die tijd al meer woordjes, maar dat zal wel komen zeker. Lissa is meer van het ondernemende type dat geen seconde stil kan zitten, terwijl je met Lotte vanaf een maand of 10 al rustig in boekjes kon zitten kijken.

Lotte begint trouwens Engels te leren van haar nieuwe klasgenootjes. Deze week begon ze 'Happy Birthday' te zingen in bad en ze zegt nu ook 'Bye bye'

Groetjes

Link naar deze reactie
09/11/2008 @ 10:10
Katrien

hey Bieke

heb hier al 2 keer een reactie geplaatst en telkens id die nadien verdwenen. Hopelijk lukt het nu dus wel.

Ik vind dat Lissa al heel veel kan hoor. Ze zegt duidelijk al heel wat woordjes. Hier enkel mama, dada, kijk en dit.
Janne begrijpt al wel heel veel. Als je zegt "hallo" brengt ze de hoorn naar haar oor, ook haar speelgoed kent ze goed en als je vraagt om de deur dicht te doen, doet ze dat.

Sinds deze week zit ze in de creche bij de peutergroep. Daar is ze terug de kleinste. Maar ik vind dat het al heel goed is gegaan, enkel de drukte, daar moet ze nog aan wennen.

We zijn ook volledig op volle melk overgeschakeld en ze eet nu gewoon mee van tafel.

Stappen kan ze nog niet alleen, sinds deze week kan ze wel zelf rechtstaan zonder iets te moeten vastnemen.

Voor de rest zijn de nachten hier redelijk onderbroken door kiezen die doorkomen. Blijkbaar heel pijnlijk bij Janne.

Leuk dat Lotte al happy birthday kan zingen!!! Gaat ze graag naar school?
Ik hoop dat alles verder goed gaat met jullie?

groetjes
Katrien en Janne

Link naar deze reactie
10/11/2008 @ 10:03
Bieke

Hallo Katrien,

bizar van je vorige reacties... Maar deze keer is het dus wel gelukt!

Lissa is ondertussen ook in gang geschoten qua woordjes, ze begint nu dingen na te zeggen. Zo zei ze ineens 'aap' toen er een aap op tv kwam . Maar in Planckendael waren alle dieren wel nog gewoon 'poes' dit weekend
Ze zegt nu ook, net zoals Lotte, 'Iya' tegen Ilya de poes!

Maar het is inderdaad bizar hoe goed ze dingen al verstaan hé! Als ik tegen Lissa zeg dat ze moet gaan slapen, knikt ze gegarandeert 'nee' en als ik vraag of ze honger heeft, begint ze te wippen en knikt ze heel uitbundig 'ja' Je moet je prioriteiten kennen hé
En als ze haar sloefje weer eens kwijt is en ik vraag 'Lissa, waar is je sloefje', kijkt ze rond tot ze het gevonden heeft en dan, dribbel, dribbel, gaat ze het halen en brengt ze het terug

De deur dicht doen, doet ze (gelukkig) nog niet. Eén grote zus in 't oog houden die constant de deur open en dicht doet, is al genoeg!

Lissa zit in een mini-crèche met 21 kindjes. Alle kinderen zitten dus in 1 grote ruimte, maar de kleintjes zijn wel afgescheiden van de groten. Het gaat daar dus ook iets losser aan toe qua in welke groep ze zitten. Vanaf dat ze beginnen te lopen, zetten ze hen geregeld bij de groteren, maar als het te druk wordt, gaan ze dan soms ook weer bij de kleintjes. Lissa zit dus al een 2-tal maanden afwisselend bij de groten en de kleintjes, maar de laatste maand, sinds ze ook in de crèche nooit meer kruipt, bijna altijd bij de groten. Ze wordt inderdaad soms nog bij de kleintjes gezet als het écht te druk is. Maar nu na de vakantie zijn de oudsten weer vertrokken, dus ik denk dat ze nu wel altijd bij de groten zal zitten.

We hebben Lissa proberen over te schakelen op gewone Nutrilon, maar ze blijkt nog altijd allergisch te zijn, dus nu drinkt ze Soya Alpro groeidrink ('giraffenmelk' want er staat een giraf op de verpakking )
In de crèche eet ze sinds een maand mee met de groten, dus 'gewoon' eten, thuis eet ze eerst een fles en daarna mee warm, maar het hangt er dus vanaf hoeveel honger ze nog heeft of dat veel of weinig is. En als we iets met witte saus of kaas maken, mag ze er natuurlijk sowieso niet te veel van hebben...

De nachten gaan hier voor de moment goed, vorige week heeft ze weer valse kroep gehad, maar door direct de waterbevochtiger te zetten, hebben we een zware aanval kunnen tegenhouden, alleen kleinere hoestbuien dus. Maar ondertussen is dat weer achter de rug en slaapt ze opnieuw door.
Kiezen krijgt ze nog niet, ze heeft wel net 2 onderste tanden bijgekregen. Ze heeft er nu 4 vanboven en 4 vanonder.

Lotte vindt de school geweldig, ze was dan ook echt blij dat de herfstvakantie vorige week afgelopen was!

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Bieke - 10/11/2008 @ 13:37] - Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 13:19
Bieke

Hey Katrien,

hoe is het met jullie?
Ook naar K&G geweest vorige week?

Lissa weegt 9,5kg en is 76cm. Voor de rest vroeg de dokter al lachend of ik zeker was dat ze nog maar (bijna) 15 maanden was, want zowel voor grove als fijne motoriek en taalvaardigheid blijkt ze voor te staan op haar leeftijd...

Nu is ze ziek, virale infectie (net als mama). Ze hoest een hele dag en nacht door en is al een paar keer flauwgevallen ook (waarschijnlijk combinatie van haar BHS, lage bloeddruk door ziekte en vermoeidheid van slecht slapen de laatste 4 nachten)

Allé, 'k ga mij ook eens in de zetel leggen, want mijn bloeddruk was ook maar 9 over 6, voel mij dus ook een beetje slappekes...

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]