< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » gestart met groentenpap !!!

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
gestart met groentenpap !!!
03/10/2008 @ 20:27
Inge

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hier gaan de potjes goed. Ze eet een potje helemaal op. Verse groentjes moet ze helaas niet hebben. Ons meisje verkiest potjes. Alleen spijtig dat er zo weinig variatie in die potjes is!

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 09:00
sofie

Hier gaat het eten terug wat beter. Groentepap eet ze tussen de 200g-230g dus dat gaat goed. De fruitpap gaat ook terug beter,maar ze blijft er maar max 180g van eten. Daarna krijgt ze nog een klein flesje melk (soms moet ze dat nog hebben, maar soms ook niet). Ik denk dat ze na een tijdje genoeg heeft van de fruitpap en dan gaat haar mondje ook niet meer open ,maar zolang ze ervan eet ben ik content.
ZE drinkt ook niet altijd haar flesjes op hoor. Soms alles en lijkt ze nog honger te hebben, maar soms laat ze ook halve flessen staan en komt ze ook toe. Ik heb ze zelf eens gewogen en op het 1ste zicht lijkt ze nog wel op haar curve te zitten (ik moet pas 1 dec terug naar K&G). Volgend weekend gaan we een weekendje weg met mijn schoonfamilie. Ik ben eens benieuwd wat dat gaat geven.
Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 10:10
Emmertje

Online Status Bekijk profiel
@ Inge: Nog eventjes, ze is bijna 6 maanden dan is er al heel wat meer variatie in de potjes. Ik weet niet of je vlak bij de Nederlandse grens woont of e Duitse grens maar daar hebben ze een veel breder gama aan smaken. Ik ga mijn potjes altijd daar halen.

@ Sofie: Hoe oud is jou kleintje? Ik was dus bij de KA met Emma en zei dat ze de laatste tijd minder at, ze vroeg dus hoeveel ze eerst at en dat was een 250 gram. Zij zei dat dat al een serieuze portie was. De potjes van 8 maanden zijn ook maar 200 gram en dat is blijkbaar voldoende volgens haar. Als ze meer honger ook goed natuurlijk

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 13:16
sofie

Mijn dochtertje is 7,5 maand. Ik was het ook al aan het denken hoor. Die potjes van 6 en 8maanden zijn idd maar 200g.
Net pompoen + appel + eidooier.Ze vond het heel lekker,maar het vulde nogal snel. Ze heeft iets meer dan 200g gegeten.
Ik ben nu ook blij als ze rond de 200G eet. Soms drinkt ze ook maar zoveel van haar flesje (soms meer, soms zelfs minder).
Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 11:05
Barbara

@Emmertje: aan 't proberen voor een tweede??

Ik ben naar Kind en Gezin geweest de 30ste september, alles was goed, juist een klein koppeke, hij volgt wel de curve, maar vanonder... mij lijkt zijn koppeke ni echt klein ma bon, dat komt misschien door al dat haar!

HIer geen fan van de potjes à la carte, ik wel, Briek niet! Hij zal zijn gelijk de papa, ni teveel speciaal.

Ja, dat is ook ne goeie tip van emmertje, eens over de grens gaan. 't is sowieso al de moeite voor pap en pampers, maar ook voor de voedingetjes hoor! Ik breng geregeld eens fruitpap mee van holland (een ander merk dan olvarit want dat vind ik allemaal maar zuur eigenlijk!) en Briek lust die veel liever (en ze zijn een stuk goedkoper bovenop!)

Briek wilt geregeld geen fruitpap meer 's avonds, normaal volgens kind en gezin. Ik moet nu eens afwisselen, dan eens boterhammekes, dan fruitpap of stukjes fruit (maar dat laatste is pas als hij tandjes krijgt). Tot nu toe werkt 't goed, hij heeft gisteren 2 boterhammetjes opgegeten! Flink hè??

@ Véro en Greet: alles oké met de kleine spruiten en met jullie!!??

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 11:14
Vero (Bieltje)

hallo allemaal,

Vlug vlug nog een klein berichtje.

We vertrekken sebiet naar de Ardennen voor een paar dagen. Ben eens benieuwd.

Ze heeft wel al een paar dagen last van diarree. We zijn deze morgen naar de dokter geweest omdat we nu weg zijn voor de zekerheid. En is niet zo erg, ze is zeker niet uitgedroogd en ze heeft er geen last van maar is wel veel was voor de mama. Het enigste wat ze moet nemen in Enterol en nog iets om de flora in de darmen te verbeteren maar meer kan er niet aan gedaan worden.

Als ik terug ben antwoord ik eens uitgebreid.

Heb voor Aurélie potjes mee oa de macaronischotel van olvarit. Ben eens benieuwd naar haar reactie.

Veel plezier en tot binnenkort!!

Groetjes Vero
Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 11:22
c-ke

@ Barbara,
Dat van die fruitpap vind ik hier ook heel herkenbaar. Tess eet daar van, maar eens ze half weg is, en dus de grootste honger gestild is, gaat het nog heel moeizaam. Als ze echt te weinig gegeten heeft, smeer ik nog een boterhammetje en dat gaat dan heel vlot binnen.

Een vraagje, zijn er mama's onder jullie die de groentepap 's avonds geven, en 's middags boterhammetjes/fruitpap?
Ik begin stilletjes aan in die richting te denken, zeker tegen de tijd dat Tess van de tafel zal mee-eten. Wij eten elke avond warm... het zou logischer zijn zo.

@ Bieltje,
Veel plezier in de Ardennen! Geniet ervan!

[Laatst gewijzigd door c-ke - 06/10/2008 @ 11:23] - Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 17:54
Barbara

@Vero: veel plezier in de ardennen meid!!

@ C-ke: Ja, ik denk dat ik dat stillekesaan ook ga beginnen doen. Dan is hij 't een beetje gewoon tegen dat hij echt mee-eet met ons. We eten wel maar laat ma ja, zijn fruitpapje eet hij meestal toch ook maar rond 18 u dus...

De laatste tijd slaapt hij terug wat beter door, hout vasthouden. Tip gehad vandaag: melkpapje (met lepeltje te geven) met 7 granen van bambix. Rond 20.30 en dan 's avonds nog eens 120 papke. Iets dat te proberen is de komende dagen

Bon, vele groetjes en tot binnenkort

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 05:31
c-ke

@ barbara, hoe laat gaat Briek dan naar bed? Wij eten meestal rond 17.30u à 18.00u. Nu eet Tess rond 16.00u à 16.30u fruitpap en rond 20.00u laatste fles. Ik vraag me af, als ze met ons mee-eet, dat de tijd tussen eten en laatste fles niet te kort is.

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 11:13
Emmertje

@ Barbara: we zijn al aan het dneken aan een tweede kindje. Maar bij ons is dat iets meer plannen omdat we 2 mama's zijn Dus als we er voor willen gaan moeten we op tijd een afspraak maken i.v.m. de lange wachttijden.
Ik hoop voor je mee dat het nu wat beter blijft gaan met zijn slapen. Want als je dat niet gewoon (meer)bent dan is het vreselijk.
Mag je stukken fruit geven vanaf te tanden hebben? Maar dan moeten ze toch beseffen dat ze moeten kauwen of niet? Emma heeft al 5 tanden maar ik denk als ik een stuk appel geef dat ze er dan in stikt.

@ C-ke: Ik was net als jij in die richting aan het denken om de groentepap 's avonds te beginnen geven omdat wij ook 's avonds warm eten. Maar ik zit met de tijden in de knoei.
Wij eten rond 6 uur maar Emma krijgt al tegen 7 uur à half 8 haar pap. Ik zie nu al vaak als ze iets in haar handjes krijgt als wij eten dan drinkt ze haar volledige fles niet meer op en wordt ze ook 's ochtends vroeger wakker.
Best wel moeilijk allemaal.

Emma in tegenstelling tot Briek houdt wel van speciaal eten. Gisteren was het theekransje in ons familie met een aantal tantes en nichten met kinderen (elke week) En er waren olijven. Plots had er eentje te pakken gekregen en beet ze er een stuk af. Ze vond het heerlijk wou nog, maar dat kon natuurlijk niet.

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 11:56
c-ke

Ik moet tegen het einde van de maand naar K&G. Ik zal eens horen wat ze daar zeggen.
Hier waren het gisteren voor het eerst asperges met een hard gekookt eitje. In de lijst van K&G stond dat vanaf 8 à 10 maand je zowel het ei wit als ei geel mocht geven, dus hebben we beiden gebruikt. Tess heeft nogal gesmuld! Ik had groene asperges genomen, en ik vond het zelf vrij bitter... Maar Tess vond het blijkbaar heerlijk!

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 13:31
Emmertje

Even off topic maar ik weet dat er hier al een paar op vakantie zijn geweest met een kleintje.IS dat te doen? Kan je zelf nog genieten of ben je de hele dag bezig met je klein spruit?

Wij zouden in november graag 10 dagen naar Italie gaan met het vliegtuig. We hebben daar logies en ontbijt. Emma zal dan ongeveer 9.5 maand zijn. Heeft iemand ervaringen met potjes,... in Italie?

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 13:55
c-ke

Wij hadden de potjes zelf meegenomen, dus over potjes in het buitenland weet ik niks.
Tess slaapt niet meer in de buggy, dus lieten we haar elke dag haar dutjes doen in het appartement, en dan gingen wij op het terras zitten lezen ofzo.
Wanneer ze wakker was speelden we met haar, of maakten we wandelingen.
Ik was wel heel blij dat we een (gelijkvloers) appartement gehuurd hadden, en dat we dus konden eten wanneer we wilden, en dat we buiten konden gaan zitten als Tess sliep. In een hotel is dat volgens mijn bijna niet te doen, en moet je al in de kamer of op het balkon blijven dan.
Ik kon me wel ontspannen, maar het is toch een hele andere vakantie geworden dan vroeger. Maar wel leuk hoor!
We hadden voor 's avonds de laptop en de DVD's van the lord of the rings meegenomen... We wilden Tess haar rust ook gunnen dus lieten we haar op haar normale uur gaan slapen, en hielden we haar niet onnodig wakker. Dus om 20.00u legden we haar in bedje, en wij keken nog wat film.

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 14:07
Barbara

@c-ke: Briek gaat pas slapen rond 22 u. Ik (en hij bijgevolg ook) zitten een beetje in een luxepositie, ik ben nog steeds thuis bij hem. Hij hoeft dus 's morgens er niet uit en kan overdag ook altijd slapen. Hij staat 's morgens ook meestal maar op rond 8.30 - 9 u.

@ Emmertje: in ieder geval veel succes voor 't tweede beebje!

Wij gaan normaal deze maand nog een weekendje weg, zal ons deugd doen...

Bon ik ga naar mijn venteke want hij ligt te wenen, geraakt precies niet in slaap.

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 14:09
Vero (Bieltje)

hallo dames!

Ondertussen al terug uit de Ardennen. 't Was wel leuk (wel kort), maar geen goed weer. Dinsdag viel het nog mee, niet te veel regen. Blijkbaar was het hier wel goed weer.
't Is toch een hele verhuis e met een kindje op reis. Eigenlijk maakt het niet veel uit of je voor 3 dagen of voor een week gaat, het meeste moet je toch meenemen. Maar tis idd een andere vakantie dan dat je met zijn 2tjes op reis gaat. Anders doen we alles volgens hoe het ons uitkomt, nu was het volgens het Aurélie uitkwam.
Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 14:14
c-ke

Idd Vero, zo hebben wij dat ook ervaren, Tess bepaalde wanneer we wat gingen doen. En ja, je moet veeeeel meenemen.
Mijn ventje heeft een ford focus, en ikzelf had tot voor de zomer een peugeot 306. We gingen normaal met de ford op vakantie. In de zomer hadden we een buitenkansje, en hebben we de peugeot verkocht, en een ford focus clipper (stationwagen) gekocht. Gelukkig maar, want we zouden niet alles in het focusje gekregen hebben! De clipper zat helemaal vol!

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 14:21
Vero (Bieltje)

Oeps, per ongeluk op verkeerde toets gedrukt....

Aurélie heeft een week diarree gehad en is nu gelukkig zo goed als over. Ze had er gelukkig geen last van, twas meer de mama die last had van de vele was.

Het eten gaat zoals zovelen hier melden iets minder. Zal die 8,5 maanden sprong wel zijn zeker.
Anders zo een goed etertje en nu moet ik er bijna 200 gram instampen (bij wijze van spreken e).
Ik had naar de Ardennen potjes mee olvarit 8maand (macaronischotel en kipstoofpotje) en ze vond het allesbehalve lekker. Echt gezichten trekken niet te doen. waren het nu de stukjes of gewoon de smaak, zou het niet weten. In november gaan we met mijn ventje zijn familie (ouders en broers en zus) naar Sunparks en dan ga ik toch proberen vers daar te maken of om vers op voorhand te maken en in te vriezen (als ze daar tenminste een diepvries hebben).
Gisteren naar kind en gezin geweest en vanaf nu stilaan stukjes beginnen geven ook eventueel stukjes fruit mocht ze gewone fruitpap niet maar graag eten. En ook leren drinken uit een gewone beker. Ik deed dit al als ik geen meehad of als alles in de vaatwas zat, maar nu dus meer oefenen. Wel grappig om te zien.
O ja, Aurélie kan kruipen sinds dinsdag, je ziet dat verandering van lucht toch iets doet e! t is wel nog heel voorzichtig.
De laatste dagen slaapt ze ook veel. En van zodra ik even naar de keuken ga of nog maar 2 stappen van haar zet is ze aan het wenen, ze heeft blijkbaar veel last van verlatingsangst momenteel. Ik ga straks eens gaan lezen in mijn "oei ik groei" boek.

Voorlopig hier nog steeds s middags gp en in de namiddag fp. Bij de onthaalmoeder is het ook zo en anders zou ze als enigste boterhammetjes 's middags moeten eten.

Onze meisje/kereltjes worden groot e!!

Vele groetjes
Vero en Aurélie
Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 20:43
greet

Online Status Stuur bericht
hoi iedereen ,

sorrrrrrrrrrrrry dat ik hier zolang niet geweest ben .
megadruk op't werk , jesse al een maand ziek ... hij zit ondertussen aan zijn 2e antibioticakuur. zijn beide oortjes zijn ontstoken en ook zijn rechtse oogje.

ik heb alles een beetje bijgelezen ... onze beebjes groeien idd als kool en leren erg veel bij op deze leeftijd he , gezellig !

mijn man heeft eergisteren ineens een reisje geboekt. we gaan een week naar fuerteventura in november. iemand hier ervaring mee ? best mss alle voeding meenemen ? groenten toch , fruit kan ik daar wel kopen en pletten.

hoe maken jullie je hapjes nu er stukjes in mogen zitten ?
fruit raspen en pletten ? en wat met de groentenhapjes ?

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 20:58
c-ke

hey Greet, dat is inderdaad lang geleden! Ocharme Jesse, zolang al ziek!!! geef hem maar een dikke knuffel van mij hoor!
Ik dacht daarstraks nog aan je, ik was benieuwd naar het babyzwemmen, zijn jullie al geweest? Waarschijnlijk niet nu Jesse ocharme zo ziek is.

Een reis naar Fuerte! Wauw, mijn vent gaat jaloers zijn hoor!!! Hij zou daar eens zo graag naartoe gaan om te gaan surfen.
Ik heb potjes groenten meegenomen. Olvarit à la carte. Tess vindt ze allemaal super lekker. Je kan dat misschien voor zeker te zijn thuis al eens een paar keer proberen?

Ik plet Tess haar groentenpapjes gewoon met een vork. Ik doe dat al een hele tijd, en dat gaat hier super vlot!
Het vlees snijd ik in hele kleine stukjes.

[Laatst gewijzigd door c-ke - 10/10/2008 @ 22:22] - Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 08:51
greet

Online Status Stuur bericht
hoi c-ke ,

wel , ik heb nog aan je gedacht bij het babyzwemmen... er is een lange wachtlijst , er mogen slechts 8 kindjes deelnemen. we zijn de eerste 2 weken maar telkens met 5 kindjes geweest ! vorige week ben ik idd niet geweest met de zieke jesse. vind het erg dat er mensen moeten wachten terwijl anderen blijkbaar gewoon niet opdagen !
ik moet morgen met jesse terug naar de arts. hij is precies wel genezen , hopelijk mag hij terug mee gaan zwemmen vrijdag , want hij vind het echt wel leuk.

krijg jij alle groenten geplet ? vb witloof of prei ? heb het nog niet geprobeerd eigenlijk. maar boterhammekes gaan goed hier , dus denk geplette groenten ook wel.
die olvarit a la carte zal ik eens bekijken. hoeveel zit daar in ? jesse kan makkelijk 250gram op , soms zelfs 300gram !
ondanks dat hij ziek was , verminderde zijn eetlust gelukkig niet.

hoever staat tess ondertussen ? kruipen , optrekken ?

en barbara , hoe is het met briek ? wordt hij snachts nog wakker om te eten ?

bieltje , met aurélie alles in orde ?

groetjes !

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >