< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » December 2008-Club » Kerstkindje 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » December 2008-Club
Kerstkindje 2008
30/09/2008 @ 22:23
Eef

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Tessa, gefeliciteerd met je !
Qua termen, maten etc. kijk hier eens:

http://www.zwangerschapspagina.nl/about14195.html

Hier ook alles prima, druk druk met alle voorbereidingen (nog steeds).

Nog helemaal niets af in de zin van kamertje/ bedje, geboortekaartje.

Hier trouwens ook nog op zoek naar een naam. We kunnen maar geen mooie originele vinden. En we moeten er weer 2 hebben net als bij onze andere knul.

Verder gaan we dus in NL bevallen en hebben op 17 november al de 1e afspraak bij de VK. Wat vliegt de tijd !!!

Maar eerst vanaf morgen even met z'n 3-tjes 3 daagjes op hotel, ff ontspannen. En dan zaterdag de 4D echo. Eindelijk, wil het mannetje zoooo graag bekijken.

X
Eva

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 16:07
Tessa

Hey dames,

@Eef bedankt voor die lijst hé, dat maakt het wat duidelijker..

Wij hebben dus vandaag ons doopsuiker besteld, ik was gisteren al eens gaan kijken, maar vandaag is Mike en zijn zus meegeweest en we hebben het gekozen en we zijn zeer tevreden. De kleuren zijn erg trendy en het is eens iets anders, meer verklap ik niet. Het was wel duur maar zijn zus is meter en zij betaald alles, we hebben dit niet gevraagd maar zij wil dit echt.. Voor kaartjes heb ik ook gekeken maar ik had géén wow gevoel, dus we gaan er nog even mee wachten.. Maar ik wil natuurlijk in dezelfde kleurlijn blijven..
We hebben ook al sterretjes op de kinderkamer gehangen wat een zeer mooi effect geeft, nu wil ik er nog schilderen op de muur en dat maakt het compleet..
Ik kijk er zo naar uit naar de komst van ons dochtertje en wil dan ook dat alles piekfijn in orde is...

Moest het bij ons een jongen zijn dan hadden we deze namen in onze gedachten:
-Lenn
-Axel
-Vinz
Maar ja das misschien niet echt uw smaak.. Hopelijk geraken jullie eruit. Onze naam is al zeker en ik noem haar nu al bij naam, uiteraard niet in het openbaar..

Hoe is het met de rest???
Veel liefs

Tesje

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 18:14
evie

Online Status Bekijk profiel
Hoi iedereen,

Was effe curieus naar de toekomstige kerstkindjes en zo kwam ik hier terecht, hoe vergaat het iedereen zo een beetje? Vorig jaar rond deze tijd was ik ook precies aan het aftellen en ja hoor wij kregen een kerstkindje!!Het mooiste kerstcadeau ooit dus (zonder de lange en zware arbeid dan natuurlijk gerekend )
Aan iedereen nog veel genot gewenst tijdens de laatste maandjes want vanaf nu gaat het echt vliegen hoor!!

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 18:08
Tessa

Hey dames,

Hier niet zo goed nieuws, ben net ontslaan uit het ziekenhuis. Heb zondagnacht een bloeding gehad. Ik werd wakker rond 1u omdat ik naar het toilet moest en ik voelde toen dat mijn broek nat was. Ik dacht bij mezelf dat ik men broek had geplast en toen ik aan het toilet kwam zag ik dat ik bloed was verloren en op dat moment kwam er nog een bloedklonter mee. Ik was onmiddelijk overstuur en ben beginnen roepen op Mike. We zijn dan naar spoed gereden en daar heb ik dan het hartje gehoord, waarvoor ik dus super blij was. Ik heb ne ganse nacht aan de monitor gehangen, heb ook een gewone echo en een inwendige echo gehad. Waarschijnlijk is er door een scheurtje in de moederkoek het beginnen bloeden en er ook een stuk meegekomen. Met ons meisje is alles goed en voor haar kan het geen kwaad maar nu moet ik natuurlijk rusten.. Ben al tot het eind van de maand thuis en hopelijk kan ik daarna gaan werken, maar ik mag er niet op hopen hé..
Wat was dat effe schrikken hoor.. Hopelijk blijft nu alles goed gaan..
Ik zal morgen nog eens komen piepen want ik moet platliggen hé..
Veel liefs..xx

Tesje

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 18:51
Wendy

Online Status Stuur bericht
Tessa: ik kan wel geloven dat je enorm moet zijn verschoten!!! Al een geluk is alles in orde met jullie meisje en dat is het aller belangrijkste!! Neem maar voldoende rust en laat je maar verwennen door je ventje!!!
Heel veel liefs

Wendy

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 21:36

Hallooo allemaal

@Tessa : jouw berichtje was idd effe verschieten. Rust maar veel en nog niet denken of je daarna terug kan werken. Natuurlijk wil je dat liefst om je zwangerschapsverlof al niet te moeten opgebruiken voor de bevalling waarschijnlijk...het was waarschijnlijk wel eenmalig en je hebt bevestiging dat jullie meisje het goed doet...

Ik ben maandag naar de gyne geweest : alles gaat super met de baby. Ze zei zelfs dat het een "kloeke" baby is. Ik vroeg dan : "bedoel je dan dat ik mij aan een gewicht van 4 kg mag verwachten?" Daarop kon ze alleen maar zeggen dat het geen tenger babytje zal zijn. Nu ja, 4kg zie ik toch niet zitten hoor (en ik die deze keer wil bevallen in een bad?!?). De baby woog 1,380g en zou 3 weken voorsprong hebben op schema. Ze zei wel dat dat helemaal niet betekent dat hij/zij vroeger zou kunnen komen. Dus afwachten...op 10 november terug naar de gyne!

Ondertussen zijn de namen, het doopsuiker en het ontwerp van het kaartje gekozen. We wachten nu op een proefdruk van de drukker. Ik kijk er naar uit .

Oktober wordt nog druk (werken + uitstapjes met vrienden) maar in november start ik met de voorbereidingen : dan ga ik alle babyspullen van de zolder halen en babykleertjes wassen en kleine spulletjes kopen die ik nog extra nodig heb (badcapes, nieuwe papflessen,...).

Zo, hoe gaat het met iedereen? Is iedereen nog fit???

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 23:44
Eef

Hey,

Jeetje Tessa, da's schrikken ! Gelukkig blijkt het allemaal goed te zijn met jou en je kleintje. Maar wel rustig aan blijven doen hè, laat dat werk maar eens liggen.

Merel, mijn zoontje was meer dan 4 kilo en da's toch ook gelukt hoor. Al ben ik dan wel met ruggenprik bevallen (Portugal hè, spuit stond er al zowat weken tevoren in... )
Een 2e zou groter uitvallen normaliter en volgens de echo's zou dat wel eens heel goed kunnen gaan kloppen. Tóch ga ik nu voor een thuisbevalling in Nederland.

Hier nog erg fit. Ook met dank aan mijn liefhebbende echtgenoot, die mij elke avond een onderrug/been/voet massage doet. Nog geen last van die vervelende blokkade die ik vorige keer had. Dus... happy me.
Wel erg druk, met name met de verbouwklussen en het uitzoekwerk voor de reis naar en bevalling in NL. Dat valt toch nog niet mee hoor.
Je zou denken dat ik de eerste ben die dit doet. Nergens weten ze mijn vragen te beantwoorden... (hoe kom ik zo snel aan een paspoort voor de baby, hoe regel ik de vaccinaties, etc.)

De kinderkamer, geboortekaartjes e.d. denken we nog niet eens aan. Maar dat regelt zich wel. Het enige waar ik me een beetje druk om maak is de naam.
We kunnen maar niets vinden wat echt aan al onze wensen (eisen) voldoet.
Nou ja... we hebben nog 11 weken .

Eva

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 09:29

Online Status
Hallo

Tessa, dat was even schrikken zeg. Hou je rustig en denk aan je baby'tje.

Merel, hier ook een groter en zwaarder wordt geschat dan gemiddeld. Maar ik weet uit ervaring dat ze wel eens fout kunnen zijn. Ons jongste zoontje zou een lichtgewichtje zijn volgens gyn, maar woog toch 3kg900 bij de geboorte.

Eva, ik kan ook zo genieten van een massage. Maar echt fit ben ik niet meer hoor, vooral 's avonds klaag ik steen en been. IK heb pijn in mijn onderrug, bekken, 's nachts last van harde buiken. Alles wordt zwaar en ik kan niet wachten tot het december is.

Volgende afspraak bij de gyn op 21/10. Ik hoop dat het baby'tje dan gedraaid is en al met het hoofdje naar beneden ligt. Daar maak ik me de laatste tijd steeds zorgen over? Heb reeds drie snelle, relatief makkelijke bevallingen achter de rug en nu maak ik me zorgen?

De naam daar zijn we ook nog niet helemaal uit, we hebben al eentje maar het is niet echt ons volledig ons ding. Kaartjes en doopsuiker zijn volop in ontwerpfase, maar zonder naam lukt het niet om er aan te beginnen.

groetjes

Link naar deze reactie
19/10/2008 @ 15:39
Tessa

Hey dames,

Heb ondertussen weer 4 dagen in de kliniek gelegen, met weer een bloeding, het blijkt dus een scheur te zijn in de placenta en waarschijnlijk kan dit nog gebeuren, nu is het zo dat het niet tot vroeggeboorte zal leiden of het loskomen van ie placenta, maar ik moet me natuurlijk héél rustig houden.

@Merel ons meisje weegt nu 1489 gr dus ik vind dat ook veel hoor, we zullen wel zien hé..Ik heb nog geen geboortekaartje maar ik ga er deze week werk van maken, voor het geval at ons meisje beslist om voeger te komen..Ik zou ook nog bij paradisio kleren op de lijst moeten gaan leggen maar ik vrees dat dit niet voor direct zal zijn of misschien ook niet, ik denk dat men zus er zal moeten gaan kiezen, ook de draagmand, autostoel en nog een paar spulletjes.Dit is heel ambetant voor mij dat ik dit niet kan afwerken..

@Eef, wat een geweldige echtgenoot heb jij.. Ik verlang ook wel naar zulke massages, maar ik vrees dat Mike me meer pijn doet dan deugd In feite heb je nog tijd om al die dingen te regelen, maar door die bloedingen besef ik toch dat het misschien sneller zou kunnen gaan..

@Vé, wij zijn echt blij dat het uiteindelijk een meisje is want moest het een jongen zijn dan hadden we ook nog geen naam, nu ligt onze naam al voor 100% vast.. Ik hoop dat het hoofdje reeds gedraaid is en dat alles vlot blijft verlopen..

Dames het komt echt wel dichterbij hoor..
Groetjes

Tesje

Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 09:25

Online Status
Hallo

Oei Tessa, dat is natuurlijk niet erg leuk om in het ziekenhuis te liggen, hopelijk geen bloedingen meer voor jou. Hou je maar rustig zodat jullie meisje nog wat kan groeien. Nog twee weekjes en dan ga ik ook stoppen met werken, heb nog 14 dagen verlof staan en dan ga ik in zwangerschapsverlof. Eindelijk dan ook een beetje meer rust!

Morgen terug naar de gyn, spannend zeg. Ben benieuwd naar het gewicht van ons baby'tje en of ons kleintje al met het hoofdje naar beneden ligt (hoop van wel).

Ik ben ondertussen ook begonnen met het sorteren en wassen van kleertjes. Gisteren eindelijk de knoop doorgehakt ivm de naam, zodat ik deze week al kan beginnen aan de kaartjes en de doopsuiker.

Hoe gaat het met de rest?

groetjes

Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 14:38
Wendy

Amaai Tessa, jou zwangerschap is wel vol met hinderissen. Hopelijk krijg je geen bloedingen meer!!!!! Zolang je dochter nog in orde is, is het goed.

Ik ben nu een weekje thuis. Lekker rustig en alles kalm aan doen (Johan is ook thuis dus kan hij ook een paar taken overnemen). Alhoewel dat ik precies een energiestoot heb gekregen. Ik kan niet stilzitten en wil precies aan de grote kuis beginnen!! Johan begrijpt er niets meer van.

De voorbereidingen voor de geboorte beginnen te vorderen!!! De geboortekaartjes zijn gekozen, de naam staat vast (maar dat was al een tijdje), de kamer is geschilderd, de erkenning is gebeurd. We moeten nog een meter of peter vinden en de doopsuiker in orde maken. Het laatste hopen we deze week nog te doen.

Ik moet nog in totaal 5 weken werken!!!! Ik zou graag op 08/12 stoppen met werken om me voor te bereiden op de slapeloze nachten.

Dames, geniet nog van de laatste weken van jullie zwangerschap!!
Wendy

Link naar deze reactie
21/10/2008 @ 20:29

Online Status
Hallo

Deze namiddag een afspraak gehad bij de gyn.
Ik was enorm zenuwachtig, pfff had gedroomd dat ons baby'tje niet wou draaien en was daar zo bang voor. Maar ons kleintje ligt met het hoofdje naar beneden en zal volgens de gyn niet meer draaien. oef

Verder groeit ons baby'tje goed, was vandaag precies 31 weken en ons baby'tje weegt ongeveer 1900 gr nu, dat wijst ook op een "kloeke" baby. We mogen ons ook verwachten aan eentje van 4 kg.
M'n andere kindjes wogen 3kg195, 3kg780 en 3kg885, het gewicht ging steeds omhoog, dus ik verwachtte me wel aan een grote baby. De vorige bevalling ging héél vlot zonder epi zodus ben ik er ook deze keer redelijk gerust in.

We hebben ook een 3d echo gehad van het gezichtje en wat een ferm bolleke zeg, echt al dikke wangetjes Ook de grote broers vinden het al een schatje.
Goh ik kan echt niet wacht tot het zover is en ik ons kleine baby'tje in mijn armen kan houden.

groetjes

Link naar deze reactie
22/10/2008 @ 09:14

Hellooo

Een dagje verlof vandaag die volledig volgepland is...badkamer kuisen, strijken en in de tuin werken.

@Tessa : hoe gaat het nu met jou? Geen bloedingen meer gehad? Het gewicht van jullie meisje zit heel goed eh...'t is net of we allemaal een stevig beebje mogen verwachten.
Wij hebben bij Paradisio (leuke winkel hé) een nieuwe buggy, een Maxi Cosi Mura 3 gekocht. Ik kijk er al naar uit om er mee te rijden :-))

@ Vé : wij hebben ook beide namen nu vastgelegd en wachten (vol ongeduld) op een proefdruk van het kaartje (maar de drukker komt zijn beloftes niet na :-()

@ Eef : hoe verloopt het verder met jullie? Wanneer vertrekken jullie naar NL?

Ik schrik toch even als ik denk dat binnen 9 weken alles werkelijkheid wordt...en ik werk nog tot 18 december (3 dagen per week).

Heeft er iemand van jullie kraamhulp aangevraagd? Ik twijfel nog een beetje...

Link naar deze reactie
22/10/2008 @ 16:41
Wendy

Merel: heb heb me geïnformeerd achter kraamhulp maar we hebben het uiteindelijk niet gedaan (de prijs wordt berekend aan de hand van onze inkomens). We hebben een poetsvrouw en die hou ik lekker aan (ook al ben ik thuis en ga ik na de zwangerschapsverlof halftijds werken)!!!!

Hier is ons boeleke aan de kleine kant (1300 gr). Ons Yana was bij de geboorte ook 2450gr na 40 weken zwangerschap en het ziet ernaar uit dat deze spruit van zin is om hetzelfde te gaan doen!!!!

geniet nog van deze dag!!!!

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 08:37

Hallooo

Wij hebben de knoop doorgehakt en kraamzorg met poetshulp bij aangevraagd.

De proefdruk van het geboortekaartje is ondertussen in orde...ben blij met het resultaat :-))

Ik ga vandaag op zoek naar "neutrale" babypyama's...ik was zaterdag op zoektocht geweest in H&M en alles was uitgesproken jongen of meisje...hopelijk vandaag meer succes...in de H&M zag ik wel een babykerstpakje, heeel schattig maar ik heb het toch maar laten hangen want we weten niet of de baby zich houdt aan kerst of niet...

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 14:22
Wendy

Hoi iedereen,

Iedereen is precies nog druk bezig want het is hier wel heel rustig op het forum..

We zitten hier met ons drietjes in de lappenmand. Ik heb een urninewegen infectie achter de rug (ben wel bijna zo goed als genezen), ons Yana heeft koorts en heel veel slijm en mijn ventje heeft klierkoorts!! We zijn dus echt wel een schoon stel. Allebij niet echt goed in staat om van alles en nogwat te doen. Hopelijk is de klierkoorts tegen de bevalling achter de rug zodat hij me kan bijstaan in de drukke periodes!!!
Bij mij was ook bloed afgenomen en ik had als eens klierkoorst gehad (zonder te weten en heb hierdoor antistoffen). Al een geluk want klierkoorts zou schadelijk zijn voor onze kleine spruit!!!

Dit was nog eens een kleine update.
Hoe zit het met de anderen. Binnenkort gaan de eersten wel met bevallingsrust gaan en hebben we wat meer tijd. Ik heb mijn datum vervroegd van 08/12 naar 02/12.

groetjes

Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 21:08
Britt

help zeg

ik kom al keilang opt forum en heb NU PAS door dat er hier clubjes zijn voor de bevallingsmaand goe bezig britt... mag ik bij jullie clubje please?

Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 22:35
Eef

Hey allemaal !

Pfff, lang geleden dat ik es hier schreef. Zo druk ook hè. We hebben onze reis inmiddels een weekje uitgesteld omdat we het allemaal ook niet gaan redden.
We hebben echt al zoveel gedaan, maar de lijst wil maar niet korten. Daarnaast ook wel veel tegenslag gehad, hopelijk hebben we die fase nu achter de rug en gaat het nu allemaal voorspoedig (*duim duim*)

Verder gaat het hier OK, heb wel duidelijk teveel van mezelf gevraagd, heb nu steeds vreselijke buikpijn, dus de laatste dagen maar wat kleinere klusjes gedaan. Kapotte dingetjes lijmen enzo, moet ook gebeuren.

Maar verder, onze kleine vent draait en schopt nog flink. Zaterdag de 32 weken echo, heb er echt zin in hem weer eventjes te zien.

Nog steeds geen naam kunnen kiezen. Waaaaahhhh, volgens mij zijn we gewoon te veeleisend haha.

Britt, welkom hier ! Gezellig, een kerstmama erbij.

Wendy, beterschap voor de familie en wat een opluchting dat jij zelf al immuun bent.

Merel, ik zie het ook al helemaal voor me, zo'n kleintje in Kerstoutfit.. smmmmmmelt.
Je zou voor de lol es hier moeten shoppen. Alles, maar dan echt alles is hier blauw of roze ! Hele winkels vol. Links blauw, rechts roze. Mensen gaan ook echt met een vrachtlading blauw de winkel uit. En wij dan tegen elkaar... "Hmmm, zouden ze een meisje krijgen?"...

Wij hebben hier ook maar kraamzorg aangevraagd, omdat de VK daar min of meer op stond. Maar eigenlijk hebben wij dat liever niet, moet je rekening houden met iemands komst enzo. Opzitten en pootjes geven gevoel krijg ik daarbij (maar ieder zijn ding hè). We hebben dan ook echt gevraagd of we zo min mogelijk uren kunnen krijgen (zij flink verbaasd daar, haha). Nee, we regelen het zelf wel, hebben we hier in Portugal ook gedaan. Ze doen ook wel een beetje of je volstrekt achterlijk bent. "Ja maar, ze helpen met in bad doen enzo". Ja hoor... dat lukt me nu na 1,5 jaar bij mijn zoontje inderdaad nog steeds niet...
En verder, mijn man neemt vrij en houdt met gemak het huishouden draaiende hoor.

Waar gaan jullie trouwens allemaal bevallen ? Althans, wat is het plan ?
Ziekenhuis ? Thuis ?

Vé, lekker dat je beebje al is gedraaid ! En gefeliciteerd met het kiezen van een naam. Toch een speciaal moment hè.

Tessa, hoe is het bij jou nu ??

Zo dit maar es posten.

Knuf voor alle buikjes.

Eva

Link naar deze reactie
04/11/2008 @ 15:24

@ Britt : kom erbij!!

@ Wendy: iedereen genezen ondertussen? Ik moet gaan werken nog volhouden tot 16 december maar ik heb af en toe wel verlof...zoals vandaag... ik heb zonet de zolder geplunderd en alle (neutrale) babyspulletjes afgehaald om te wassen...

Ik heb vandaag wel regelmatig harde buiken en er is veel gewroet vanbinnen...de laatste dagen was hij/zij echter eerder zeer rustig.

@ Eef : je hebt wel gelijk hoor ivm kraamzorg...als ze teveel over de vloer komen is het ook niet gezellig...ik ga maar 2u kraamzorg en 4u poetshulp per week vragen. Ik wil gewoon dat het huis er opgeruimd en netjes uitziet voor het bezoek want ik herinner mij vorige keer dat ik mij wel ergerde aan het tijdsgebrek om te poetsen...mijn baby had dan ook reflux en veel last van darmkrampjes.

@ Tessa : hoe gaat het????

Nog maar 7 weekjes te gaan, onvoorstelbaar eh

Link naar deze reactie
04/11/2008 @ 20:54
Tessa

Hey meiden,

Hier gaat het wel, ben ondertussen terug aan het werk, maar we hebben zonet afscheid moeten nemen van een goeie vriend, ben redelijk aangedaan van het overlijden dus zal later nog eens reageren op jullie verhalen..

veel liefs

Tesje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >