< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » zwangerschapstesten online bestellen

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
zwangerschapstesten online bestellen
01/10/2008 @ 21:51
Neentje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi meiden,

daarstraks zijn we dus ook op onderzoek geweest. Alles ok.
Babytje ligt bij mij wel al vast in bekken. Baarmoederhals nog 1 vingertopje?! (dus bijna verstreken stel ik dan vast?)
Dat het onderaan wat gezwollen is, is normaal. De ene vrouw heeft er wat meer last van dan de andere. Maar door het gewicht van de baby en de verweking en de indaling komt dit allemaal een beetje.
Opening heb ik nog niet.
Het is een heel actieve baby (wat ik duidelijk zelf ook voel, veel actiever dan Mattis).
En ja, nu spreken ze plots al dat de baby rond de 4kilo gaat wegen... pffff.

Voor de rest ca va he. Aftellen zeker.

Amai Vanessa, nog 2 weekjes werken en je bent er vananf. De laatste weken werken zijn de ergste he. (vermoeiend)
Ja en dan die heisa rond de banken...
Ik ga ook werken tot 38weken zwangerschap, als alles goed blijft gaan.
Hoe lang gaan jullie thuis blijven?
Ik ga 1 maand ouderschapsverlof bijnemen. Dus eerst zwangerschapsverlof 15 weken + 4 weken ouderschapsverlof.
Dus als alles goed gaat, blijf ik thuis op 28oktober, en ga ik terug werken rond 11 maart volgend jaar.

doei xxx

[Laatst gewijzigd door Neentje - 01/10/2008 @ 21:52] - Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 09:54
inge

Online Status Stuur bericht
Ik neem na de bevalling 5 maanden borstvoedingsverlof. Dus stel dat ons kleintje op 3 december zou geboren worden, begin ik terug te werken op 3 mei, net 5 maanden na de bevalling.

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 18:13
vanessa

Online Status Bekijk profiel
Ah Inge, nog niet te snel panikeren. Alles is nog mogelijk. Ik hoorde onlangs nog van een kennis bij wie het kindje ook in stuit lag. Moet nog gedraaid zijn tussen 34 en 36 weken. Nog een beetje afwachten dus. En misschien af en toe eens poken...

Ik neem nog één maand bij en heb nog twee weken verlof die ik overzet naar volgend jaar en dan ook aan mijn zwangerschapsverlof kleef. Ik zal dus nogmaal thuis zijn tot half maart. Drie maanden vond ik toch wel te kort.

Hoeveel zijn jullie intussen al bijgekomen?? Ikke elf kilo. Valt al bij al nog mee hé. Ik was zeer snel beginnen aankomen en had snel een buikje, maar de laatste maanden komt er in verhouding nog maar weinig bij. Alles zit eigenlijk in mijn buikje. Gelukkig maar!

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 22:03
Neentje

hoi,

Hoeveel ik al bijgekomen ben? Awel eigenlijk valt dit tot nu toe goed mee. 4 kilo en half. Flink he. Nochtans ik eet normaal, en snoep zal ik ook niet laten staan.

Vandaag alles in de winkel gaan halen, wat je zoal als eerste nodig hebt. Lekker fijn. (vind ik toch, mijn ventje niet zo zeer., =er is toch verschil tussen man en vrouw he)
Wat hebben we gaan halen, het bedje, de kast, matrasje, lakentjes bedje, nieuwe speentjes zuigflessen, nieuwe zuigflessen, ... alle ja. Het hoogstnodige.
Ook heb ik het huisje wat op orde proberen te stellen, vensters gepoetst... beneden toch al. Boven ga ik deze proberen om woensdag te poetsen. En het plafond wil ik graag overal nog afwassen. Als dat klaar is, dan zal het wel goed zijn.

hihihi nesteldrang zeker?

zo, fijne avond nog he.

xxx

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 09:06
inge

Ik ben ondertussen 6 kg bijgekomen en ik ben eigenlijk ook tevreden. Bij de andere 3 kwamen de kilo's er veel gemakkelijker bij.

Ik weet ik moet niet paniekeren maar toch ... ik ben er niet gerust in en ik betrap mezelf erop dat ik er eigenlijk veel mee bezig ben.

groetjes,
inge

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 13:22
Neentje

hupla, 5 kg... nu gaat het precies wel sneller dat bijkomen.
Niet dat dit veel is, maar ik wil toch niet teveel bijkomen ook deze keer. Vorige zwangerschap was ik 15 kg verdikt. Wat ik zelf toch wel vrij veel vond. Alhoewel ik toen 12 kg kwijt was, als ik thuis kwam van het ziekenhuis na de bevalling.

met jullie alles ok??
Hier wel hoor. Vandaag eigenlijk nog geen last gehad. Want dit scheelt tegenwoordig van dag tot dag.
Soms heb ik veel last van harde buiken. (waarschijnlijk ook, omdat ik niet echt stil zit zeker)

doei xxx

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 16:05
vanessa

Amai, en ik was nog blij dat ik 'maar' 11 kilo ben bijgekomen! In mijn omgeving hoor ik van iedereen dat ze tussen de 16 en de 28 kilo waren bijgekomen, dus vond ik 11 wel mooi. Hmm... Hoop maar dat ik ze snel terug kwijt ben. Ben gelukkig niet verdikt in mijn gezicht en zo.

Nog één weekje werken en ik ben ervan af! Oef... Nu begint het toch zwaarder te worden. Gelukkig is't einde in zicht.

Alles goed bij jullie? Ik mag dinsdag nog eens naar de gyne. Dan legt ze me aan de monitor ook. Ik hoop dat er toch al een beetje beweging te bespeuren valt!
Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 09:47
Neentje

Gisteren op controle geweest, alles ok.
Inwendig heeft ze niet gevoeld of ik al enige ontsuiting heb, had dit wel graag geweten... maar ja. Binnen 2 weekjes moet ik terug.
snachts wordt ik soms wakker van serieuse krampen, normaal zei de gyn... voorweeen. Nemen we dit er maar bij. Nochtans bij Mattis heb ik dit nooit gehad. Wel harde buiken, maar die deden nooit echt pijn.

Bij jullie alles ok?

Link naar deze reactie
18/10/2008 @ 08:08
vanessa

Vandaag mijn laatste werkdag... Oef! Blij dat ik ervan af ben. Zijn jullie nog aan't werk?

Ben dinsdag bij de gyn geweest. Anderhalve centimeter ontsluiting. Ik hoop maar dat het nu niet lang meer duurt. Ik kijk er zóóó naar uit!! Het ziet er nogthans niet naar uit dat ik vroeger zal bevallen zei ze. Ik mag donderdag terug op controle. Hopelijk doet ze dan ook nog eens een echo, want de laatste twee keer heeft ze er geen gedaan, dus ik heb helemaal geen idee van grootte en gewicht.
Link naar deze reactie
19/10/2008 @ 13:46
Neentje

je laatste werkdag gepasseerd... wauw fijn he.
Ik moet nog 1 weekje werken. Maandag 27 oktober zal ik normaal mijn laatste werkdag doen.
Voel je al iets vanessa? Denk je dat je kindje zich snel zal aankondigen nu?
Ik heb de laatste dagen veel harde buiken, die kunnen pijn doen. Maar ze komen niet regelmatig ofzo. tja, oefenweeen zeker.
En bij jou Inge? Alles nog ok?

geniet er nog maar van, van jullie buikjes.

doei xxx

Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 11:55
inge

Amai, plots schrik ik ervan hoe ver jullie al zijn!
Vanessa nog 1 week en Neentje nog een week of 3 en jullie hebben dat kleine schatje al in jullie armen!! Het gaat plots snel!
Is alles al in gereedheid gebracht?

Ik ben stilaan met de voorbereidingen begonnen. De kaartjes zijn besteld, de proefdruk is gemaakt, de helft van de omslagen zijn geschreven, de suikerboontjes zijn bijna in orde en ik deed vorige week grote kuis op de zolder en op de slaapkamers van de kinderen. Nestdrang? Ik denk het! Maar nu ben ik wel uitgeteld! Gisteren deed ik niks, heb ik heel de dag in de zetel gelegen en vandaag kom ik ook tot niks. Ik zal maar wat naar mijn lichaam luisteren want ik ben moe, slaap slecht en heb ook al regelmatig last van oefenweeën.
Ons kleintje is enorm beweeglijk maar naar mijn gevoel is het nog steeds niet gedraaid. Woensdag mag ik terug op controle en dan zal ik weten of we nog steeds een stuitliggertje hebben. Ik ben er eigenlijk nog steeds niet gerust in en zal blij zijn als ik meer weet.

Hou jullie goed en moest de bevalling beginnen voor ik jullie hier terug zie; veel succes!!! en geniet ervan!!

Link naar deze reactie
22/10/2008 @ 10:09
vanessa

Goh, wat ben ik ongeduldig!!! Alles is klaar, het huis is gepoetst van boven tot onder, vanbuiten en vanbinnen. Ik zit alleen nog te wachten tot het zover is. 'k Heb al vanalles geprobeerd. Veel trappen, veel poetsen, ramen lappen, wandelen, gini, seks, een heet bad. Tot nu toe allemaal tevergeefs. Heb nu ook vaak harde buiken, maar daar blijft het voorlopig bij. Afwachten is het enige wat ik kan doen zeker!

Bij jullie alles ok?
Inge, wanneer mag je nog eens naar de gyn? Hopelijk heeft het kleintje zich toch al gekeerd!
Link naar deze reactie
22/10/2008 @ 11:20
inge

Ik ben gelukkig!!!!!
Ik ben net terug van de gyn en jaja, ons schatje heeft zich gedraaid en ligt met zijn of haar hoofdje naar beneden!!
Ik was echt overtuigd dat het nog in stuit lag. Ik voel regelmatig rechts bovenaan in mijn buik een harde bol en zei dat tegen de gyn. Toen ze dat voelde zei ze ook; oeps, ja het ligt nog in stuit en dat is het hoofdje dat we voelen. We gaan binnen 2 weken een afspraak maken, dan kom je naar het verloskwartier en na een echo waarin we controleren of hij of zij nog steeds niet gedraaid is, ga ik het helpen draaien.
Maar wat zagen we op de echo, 3 minuten later; Jaja, een perfecte ligging! Onze kapoen heeft blijkbaar een harde poep!
Hij of zij wordt al geschat op een gewicht van 2kg362 ...
Ik ben zo tevreden!

Dank je wel, lieve kleine schat, ik ben trots op je en een supergelukkige mama!

Link naar deze reactie
22/10/2008 @ 14:26
vanessa

Fijn dat je ukje zich toch nog spontaan gedraaid heeft! Nu kan je helemaal ontspannen uitkijken tot de bevalling. Ik kan me voorstellen dat het een hele opluchting is. Geniet er nog maar van!
Link naar deze reactie
22/10/2008 @ 17:00
Neentje

wauw Vanessa, nu is het echt voor elk moment bij jou eh meid.
Geniet nog van je bolle buikje. Ook al is dit net de vermoeiendste periode van het zwanger zijn. Maar voor je het weet, heb je je kleintje vast in je armpjes.

Inge, goed he dat je kleintje toch goed gaan liggen is.
Nu kan je ook rustig verder genieten van je zwangerschap he meid.

Hier alles goed, ja de laatste loodjes zeker he... was ik helemaal vergeten van bij Mattis... maar nu weet ik het weer... die wegen het zwaarst.

doei xxx

[Laatst gewijzigd door Neentje - 22/10/2008 @ 17:00] - Link naar deze reactie
22/10/2008 @ 18:16
inge

Jullie meisje zal er ook snel zijn, Neentje!
Blijf ook nog maar genieten ondanks die zware laatste loodjes! Eens je bevallen bent, mis je dit gevoel weer wat ;-)
Allez, zo gaat het bij mij toch altijd!

Link naar deze reactie
25/10/2008 @ 22:02
Neentje

Maandag nog 1 dag werken, en het zit erop. Zal wel blij zijn. Alles wordt toch wel wat vermoeiender eh.

Hoe gaat het met jullie?

doei xxx

Link naar deze reactie
26/10/2008 @ 07:02
vanessa

Ha Neentje, je bent er ook bijna vanaf! Ja, die laatste weken worden toch wel zwaarder hé.

Hier nog geen verandering. Ben donderdag naar de gyn geweest en die stelde me niet echt gerust. Ontsluiting vordert niet, baarmoederhals is nog steeds maar heel licht verweekt, kindje zit nog vrij hoog. 't Ziet er dus niet naar uit dat het onmiddellijk zal komen en bovendien neigt dit naar een zeer zware bevalling. slik...
ah ja, afwachten is het enige wat we kunnen doen hé.

en hopen maar dat we ons ukje nu heel snel in onze armen hebben!!
Link naar deze reactie
26/10/2008 @ 21:16
Neentje

Hier vandaag veel harde buiken.
Wie weet is er al iets aan de gang. Ze beginnen ook meer en meer pijn te doen.
sebiet eens in bad gaan, kijken of het dan wat minderd.
Oei is niet zo motiverend voor jou, als je gyn je al een beetje teleurstellend nieuws heeft gegeven. Maar dat kan allemaal plots snel gaan, en toch nog allemaal meevallen he.
In ieder geval, moest het een van de dagen beginnen bij jou... wens ik je veel succes.
xxx

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 13:39
inge

Ik wens julle allebei heel veel succes met het dragen van de laatste loodjes!
Vanessa,
Voor hetzelfde geld ben je nu aan 't bevallen; komaan, he, meisje! Je kan het! En je weet bijna wat je in de plaats zal krijgen!! Binnen enkele dagen, ben je al vergeten welke 'ellende' je nu moest doorstaan.
Moest je nog zitten wachten tot het eindelijk begint, wel, probeer er toch van te genieten! Het is zo'n mooie, leuke belevenis! Iets wat je je de rest van je leven (nee, de pijn vergeet je, maar de rest niet!) zal herinneren! Laat jezelf maar wat verwennen en geniet ervan! Heel veel succes! Ik duim en ik brand een kaars!

Hier alles onder controle. Ik ben bezig met de laatste voorbereidingen en heb meer en meer last van kwaaltjes maar we weten waarom . De harde buiken komen regelmatiger en ik word er zelfs van wakker. Vannacht zat ik om 1 uur in bad en het was bijna half 4 voordat ik terug sliep. Och ja, we rusten overdag maar wat meer
Ik ga hier zeker niet klagen!

liefs en tot binnenkort!
doe het goed he meiden!!!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >