< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Babygeluk in 2006?Wie ook ?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Babygeluk in 2006?Wie ook ?
29/09/2008 @ 09:17
M.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
L, is idd wel een heel goed idee met dat konijntje dat slaapt en wakker is en aangezien het bij Yerko werkt zal het later bij de twins ook wel lukken
alleen jammer natuurlijk dat je er nu nog zo vaak vroeg uitmoet hé
komen ze eigenlijk s nachts nog veel wakker?
hier is Laurine al 2 dagen aan het slapen tot 9u30 ongeveer, is echte luxe maar ze komt s nachts wel enorm veel wakker en dan voel je wel hoor
zou dan liever hebben dat ze maar tot 7u30 of 8u slaapt maar aan 1 stuk door

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 14:14
Lieke

Cindy, ik denk dat Daan het lang slapen weer verleerd is! Al 3 nachten achter elkaar is hij er rond 2u à 3u... ik kan hem meestal nog een half uur sussen met een tut..; maar dan moet hij echt wel zijn fles hebben. Ik hoop dat het snel weer over is...

M, hoe was het in de speelplaneet? Hebben de kinderen zich kunnen uitleven?

Wij zijn gisteren naar de dierentuin geweest, echt een fijn dagje uit met het gezinnetje! Genoten van de laatste zonnestraaltjes... Het was echt wel gezellig!

Vorige week hadden we foto's laten nemen bij de fotograaf, ik heb er enkele op mijn profiel gezet. Wat vinden jullie ervan?

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 07:28
L.

M
snachts slapen die gewoon door zenne! tenzij er iets is, verkouden of ziek of zo...

gisteren de eerste keer geaerosolt
k vond het vreselijke
elk met een huilend (wat zeg ik brullend) kind op schoot
en Yerko helemaal over zijn toeren omdat hij niet wist welk broertje eerst troosten!

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 09:34
Lieke

L, is het de eerste keer dat ze aan de aerosol moeten? Of hebben ze dat ooit nog gedaan?

Daan heeft ons vannacht nogal verwend seg, hij heeft geslapen van 20u30 tot 7u!! Ik ben een paar keer gaan luisteren of hij nog wel ademde, ik was er niet gerust in... dus eigenlijk heb ik niet zo goed geslapen

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 07:27
L.

hoi dames

hier alles ok met de twins
gisteren weer een aerosol toegediend aan de kids en t ging al héél wat beter als de avond ervoor (bijna niet meer brullen en ze voelden zich er al minder bedreigt door...)
vorige keer hebben we ze elk in een andere plaats gegeven en dat waqs misscien ook wel fout, ze hoorden elkaar huilen en wisten niet waarom he!!
enfin, gelukkig ging het deze keer héél wat beter en we hopen dat het deze avond op hetzelfde gaat gaan!

lieke
tis de eerste keer voor zowel ons als de twins...
maar ze deden t goed he!!

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 08:27
M.

hoi,

ons Laurinetje heeft gisteren haar 1e 2 stapjes gezet in de opvang! super hé, vind het wel jammer dat ik er niet bij was maar als ze het thuis nog eens doet zal het voor ons ook als de 1e keer aanvoelen
ze staat nu al vaak recht uit het niets, heeft dus niets meer nodig om haar aan recht te trekken
ze zeiden in de opvang dat het nu vast niet lang meer zal duren eer ze er mee weg zal zijn
we waren zowiezo van plan om zaterdag nieuwe schoentjes te gaan kopen voor onze dus t komt nu nog goed uit ook
ben supertrots op haar hihi

lieke, blijkbaar dat Daan het gehoord heeft dat hij weer minder goed sliep, aangezien hij jullie verwend heeft met een goede nacht
was t deze nacht ook goed?
de speelplaneet was heel leuk, t was mooi weer en daardoor was er niet veel volk en hadden ze alles voor hen alleen
we hebben vooral veel gespeeld in het springkasteel en ballenbad
de dierentuin wil ik ook nog eens naartoe maar dan als het terug mooi weer begint te worden
mooie foto's hoor trouwens, echt knap gedaan, zo in zwart wit

L, fijn dat de aerosol beter gaat nu, t is even wennen hé, zowel voor jullie als voor de kids

groetjes

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 09:34
Erika

allo;

't is hier maar stillekes precies!

ons meisjes zijn weer goedgekeurd, ze zijn allebei van hetzelfde kaliber (lange smalle)
Myrthe is op 25maand 91cm en weegt 11kg.
ons Amber op 14weken 61,5cm en 5,5kg.
de haargroei van Myrthe moeten we in't oog houden, zolang het zo blijft geen probleem, anders moeten we ff bloed prikken (hormonaal) voor te zien of ze geen cushing of te hoog testosterongehalte heeft. Verder blaken ze beiden van gezondheid.Amber moet nog de Nutramigen krijgen maar we mogen stillekes afbouwen en overschakelen op soja. Voor de echte zware koemelkallergie zou ze normaal boebeltjes op haar gezicht moeten gehad hebben, en dat was niet.
Ze is alleszins ergens allergisch van in de pap.Dus als we met soja terug verslechtering zien, moet ze tot haar 1jaar Nutramigen drinken.
De kinderarts vond haar een héél erg actief, goedlachse baby. Natuurlijk na de prikken was da wa anders
Wie heeft er ook Rotarix laten geven?

Ons meisjes zijn gisteren samen om 21u gaan slapen, en ze liggen er nu nog beiden in! ongelooflijk! Heb al ontbeten en ff naar de huisarts gebeld, want ik zit met een hardnekkige blaasontsteking, medicatie verhoogd en kweekje van urine laten nemen.
Heb wel wat last van spotting door m'n spiraal ... Lotte had jij dat ook?
Verder heb ik ontdekt dat ik een nieuwe hobby heb: koken. Heb er nu de tijd voor, en het lukt wel! Zou graag een cursus gaan volgen... Alleen de doodsimpele, huismoedersrecepte 4/4 cake lukt nooit! altijd pap nog vanbinnen... heeft iemand hét recept? al geprobeerd van internet, boerinnenbond, piet huysentruyt ... of ligt dat aan mijn oven? (combi)...

L. wat moet je aerosollen? ventolin met atrovent of duovent?
Lukt het steeds beter? ik vond dat als kind ook grellig, de eerste keer, en toen was ik al 14jaar ... je krijgt een soort 'nijpend' gevoel met dat masker met stoom en lawaai uit dat bakje. Flinke ventjes hoor! Waren ze ziek?

Lieke, mooie fotokes!Hoe is het nu daar? Heeft hij nog last van reflux?
Volgens mij heeft Daan een 8-wekensprongetje!
Amber is net die van 12w gepasseerd, zij krijgt die telkens 2w later omdat ze 2w tevroeg is geboren, en dat is echt zoals in het boek.
Zij mept nu tegen haar beestjes in de relax, 'roept' in haar box, zit veel op haar handjes te zabberen, trekt zich recht als je haar 2 handen vasthoudt. 't ga zo rap ... dit is een veel hevigere baby als Myrthe, die zal wel veel sneller baby-af zijn ook vrees ik ...

Cindy, moet je Hanne nog wegen? Voor een rode poep pak ik Inotyol en als ze echt open, kapot is: ff eosine, dat laten indrogen, helpt zeer goed.
zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen.
Wss met die nieuwe pap andere soort stoelgang, dat bijtend is.
Jochen nog steeds blij met zn zusje?
Hoe was het in de sauna? Ik mocht 3weken ni in bad/zwembad/tampons gebruiken, ik hoor soms 6weken ... heeft je gyn er iets over gezegd?

M. leuk he die eerste stapjes! ja nu moet ze degelijke schoenen krijgen, alhoewel het beste blootvoets is of op bobuxen, ze moeten nl. hun voetjes goed op de vloer neer kunnen planten. Als je nu al schoenen met zolen koopt voor de voet zijn die wel stevig maar ze moeten er wel goed mee kunnen stappen.Dus mss nog ff wachten tot ze echt goed alleen stapt.

Allee, ik hoor beweging boven... doei!

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 15:41
cindy

Hey,

M, proficiat met Laurine haar eerste stapjes!! Heeft ze het thuis ook nog gedaan? Spijtig dat het in de creche was, maar ja.

Lieke, hele mooie foto's van jullie gezinnetje. Erg he, dan slaapt hij eens door, dan ben je weer ongerust Ik hoef niet ongerust te zijn, Hanne slaapt al 3 nachten achter elkaar nauwelijks. Ze slaapt tussen haar voedingen maximum een uurtje. Mijn man en ik wisselen elkaar nu af met onder met haar te blijven zitten, zodat de andere toch eens kan slapen. Alleen op ons wil ze slapen 's nachts, zelfs tussen ons in bed is niet goed genoeg. Hopelijk betert het weer snel, want zo wordt het wel heel vermoeiend.

Erika, geweldig dat je meisjes zo goed hebben geslapen. Die 4/4-cake lukt hier ook niet zo denderend. De buitenkant veel te hard en van binnen mocht hij wat harder zijn. Ik ben dan ook wel geen kookwonder, maar ik zou ook wel willen weten hoe het dan wel moet.
Had Myrthe teveel haargroei op haar rugje? Ik denk dat ik iets gemist heb. Myrthe is wel een grote, he. Jochen was 2 weken geleden 88 cm.
De sauna is heel fijn geweest. Eigenlijk mocht ik ook geen tampon gebruiken, maar ik vond het zo stom om daar de hele tijd te zitten en niks te mogen. Plezant was het wel niet, want ik gebruik het voorlopig toch niet meer, maar 1 keertje zal wel geen kwaad gekunt hebben.

Zo, ik ga door nu. We gaan nog even weg en om 18u komen mijn ouders eten.

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 15:42
cindy

Ah ja, Hanne woog gisteren op K&G al 4.090 gr en is 53 cm groot. Ons meisje doet het dus goed. Haar poepje is trouwens ook weer beter. Alle keren Dermocrem en als het open ligt eosine.

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 13:44
Lotte

hallokes iedereen,

@Lieke: slaapt Daan terug al wat beter? 't is vermoeiend é als ze zo slecht slapen. Nu ja, hij is nog klein hé. Tot wanneer ben je eigenlijk nog thuis?

@L.: ik heb met Lily ook al moeten aerosollen maar zij was nog een pak kleiner dan je ventjes nu hé. dan beseft ze dat ook veel minder. Kan mij voorstellne dat uw ventekes er niet gediend met waren!

@Erika: ik heb ook spotting sinds ik mijn spiraal heb. Wel vervelend soms omdat je dat helemaal niet kan voorzien. Ineens zit je dan op het werk op het toilet en lap, een plek... 't is nu de laatste weken precies wel beter bij mij.

@M: leuk dat Laurine gaat stappen! 't is toch wel gemakkelijk als ze zelf al eens wat stapjes kunnen zetten. Moet je er niet altijd met rondzeulen en als ze het beu zijn in de buggy, kunnen ze zelf al wat rondwandelen.

Ik ben donderdag met Lily ook naar k&g geweest met Lily. ze weegt nu 7,2 kg en is 64,5 cm op 26 weken.
Vroeger zat ze altijd bovenaan de curve,nu wat meer naar het midden toe. Maar dat is normaal als je van bv overschakelt naar vaste/fles voeding. zeker omdat het vrij lang geduurd heeft eer ze goed patatjes at. Maar ze volgt nog altijd mooi haar curve dus er is niks abnormaals.
Ze is helemaal goedgekeurd door de dokter. Moest gelukkig deze keer geen spuitjes krijgen.
@Erika: ik heb dat rotarixvaccin ook gegeven maar dat wordt oraal gegeven hé.

Ik heb heel wat foto's op facebook staan van de kids, ik zal de link es posten:

http://www.facebook.com/album.php?aid=89834&

voila, nu kunnen jullie mijn dochters es bewonderen!

[Laatst gewijzigd door Lotte - 05/10/2008 @ 08:11] - Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 14:06
L.

hoi allemaal

hier een beetje stil geweest, ben bezig geweest met solliciteren, t ging naar een finale ronde toe en opeens laten ze me weten dat het bdrijf nog niet klaar is voor een fulltime QM, was er helemaal door aangedaa, was een fijn bedrijf op amper 5km van de deur...
nu hebben ze misschien volgend jaar iemand nodig... en is t voor mij nu beslissen of ik nog een jaar wil wachten of iets anders ga zoeken???
heel zwaar geweest emotioneel...

en zondag werken- openbedrijvendag!

M
wat super van laurine!!

erika
wat goed dat je meisjes weer zijn goedgekeurd!!

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 15:38
M.

hoikes,

kom ook nog snel even piepen hier voor Laurine helemaal wakker is
wat een weer zeg, echt niet te doen, water gieten hier!
had gehoopt er nog even tussenuit te kunnen maar t is echt geen weer om buiten te komen nu
gisteren zijn we dus schoenen gaan kopen voor Laurine, had nog een kortingsbon en die was niet lang meer geldig
maar goed ook want schrok nogal van de prijs, bijna 60 euro
nuje, t zijn mooie en degelijke schoenen dus ze zal er wel een tijdje mee doen
thuis zit ze wel gewoon met haar bobuxen aan maar de schoentjes zijn echt wel handig als we weggaan
we zijn gisteren naar de kermis geweest en plots was mevrouw de buggy beu dan maar stappen aan de hand en t was veel beter en zo zijn de schoenen direct ingelopen
ze heeft ook voor de 1e gevist aan het eendjeskraam, nuja met wat hulp van papa natuurlijk maar t was echt megaleuk en ze was zo trots op al die eendjes in haar kommetje
en ook nog een leuke prijs nadien dus we hebben haar gans de dag niet meer gehoord
ik zie dat iedereen hier ook naar K&G is gemoeten, fijn dat al de kleine en grote spruiten het goed stellen
is wel eens fijn zo af en toe daar heen te kunnen en de evolutie te volgen, vinden jullie niet?

erika, vrees dat ik je niet kan helpen met cake, heb dat nog nooit gemaakt, ben eerlijk gezegd ook geen echte keukenprinses, allee vooral met desserts dan
is t al beter met de blaasontsteking?

cindy, Laurine begint meer en meer te stappen thuis ook hoor, is echt leuk om te zien

lotte, moeten we via die link niet direct bij jullie profiel terechtkomen? dan lukt hier niet echt

L, wat jammer van de job
wat ga je nu doen?

ga jullie laten want is goed wakker aan t worden nu

groetjes en tot later

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 15:40
M.

oja, hier ook naar K&G geweest (dacht dat ik dat al gezegd had)
Laurine meet nu 75,5 cm een weegt 9,100 kg
ze zit weer iets boven t gemiddelde en dat is goed want de vorige keer hangde ze er wat onder en dat vond ik niet zo leuk
ook terug 2 prikjes maar ze heeft er niet veel last van gehad

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 22:38
Lotte

neen, het gaat precies niet...

http://www.facebook.com/album.php?aid=
89834&l=c54d4&id=1191862150

als jullie het bovenstaande knippen en plakken, zou het wel moeten lukken.
Ik krijg de volledige link niet in mijn bericht...

[Laatst gewijzigd door Lotte - 05/10/2008 @ 22:50] - Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 10:19
Erika

hoi allemaal,

hebben jullie last van stakingen? mijne man ni, die werkt in de metaalsector ...

L. krijg je een extra dag vrij dan of wordt die zondag werken uitbetaald? Kregen de mensen kopjes koffie dan?
Zijn de kids beter met de aerosol?

M. vanaf ons Myrthe stapte wou die ni meer graag in de buggy.Wel lastig want soms moét ze en dan ist brullen ...
Tegenwoordig 'hangt' die graag mee aan de voituur naast Amber.

Cindy, nu moet ik eosine aandoen ons Amber haar poep heeft kleine open blaaskes. Vermoed na da rotarixvaccin want daar heeft ze veel diarree op gedaan.
Seg dan zal Hanne ook lang kleine kleertjes kunnen dragen he.
Ja Myrthe is een heel grote al. Qua lengte heb ik grote dochters.
Als ik lees dat Lotte's Lily 63 is momenteel, denk ik dat ik reuzedochters krijg.

Enne, Myrthe had donkere haartjes op haar bovenbeentjes en bovenrug. We vonden dat deze zomer erg opvallend. Had ze ni van de geboorte.Dokter wilde dat eens nakijken. Omdat ze mooi gegroeid is en ni een mega scheut heeft gekregen is het nog normaal.
Moest het verergeren, of ze ineens weer keihard groeit, gaan ze bloed nemen om te zien of ze ni teveel testosteron/cushingsyndroom heeft.
Momenteel ist idd stabiel, ze zijn zelfs verbleekt.

Lotte is Lily's verborgen reflux genezen? Die foto's van die fuif vond ik wel gieren! is je vriend DJ?

Sebiet bellen, heb urinestaal binnegedaan.'t is al wa beter, maar nu heb ik mijn regels weer cyclus heb ik precies nog ni met dat spiraal, pff. En je mag gn tampons gebruiken...

[Laatst gewijzigd door Erika - 06/10/2008 @ 10:20] - Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 14:09
Lieke

Lotte, Daan slaapt terug heel goed. Hij slaapt nu al 3 nachten in zijn kamertje boven en dat gaat fantastisch.(sliep eerst beneden om Ella niet wakker te maken)Hij slaapt van 20u30 tot 7u15 ongeveer. Hopelijk blijft het zo goed gaan..
17 november moet ik terug gaan werken, ik zie er eerlijk gezegd enorm tegenop!

Morgen moeten we naar de crèche om Daan zijn inschrijving in orde te brengen. Hij gaat ongeveer 4 maanden zijn als hij naar de crèche moet, vind dat nog zo klein, maar ja het gaat niet anders!

M, die buggy is Ella ook een tijd beu geweest, zeker toen ze pas kon stappen. Nu maakt ze er geen problemen van om in de buggy te gaan zitten.. moet ze stappen is het ok, moet ze in de buggy is dat evengoed ok. Behalve als ze te moe is, dan is niets goed!

Erika, zowel ella als Daan hebben Rotarix toegediend gekregen. Gelukkig wordt het nu terugbetaald... dat was bij Ella toen nog niet het geval!

Cindy, fijn te lezen dat het zo goed gaat met jullie meisje! En is grote broer er fier op?

L, heb je al een beslissing genomen?

Overmorgen laat ik een spiraaltje plaatsen. Ik hoop dat ik er niet te veel last van ga hebben. Zie er wel tegenop! Maar ja, dan zijn we weer lange tijd gerust!

Ik had begin september een factuur van mijn verblijf in het ziekenhuis gekregen, vond het eerlijk gezegd nogal weinig. Ik ben het gaan laten controleren bij het ziekenfonds en dan bleek dat de honoraria van de dokters niet aangerekend waren. Waarschijnlijk vergeten... wat dus toch niet zo blijkt te zijn, heb vandaag een 2de factuur gekregen! Amaai wat valt dat dik tegen zeg. Gelukkig hebben we nog een hospitalisatieverzekering via het werk van mijn man en krijgen we daar nog het meeste van terug!

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 14:53
Erika

Lieke, hoeveel bedraagt jou ziekenhuisfactuur?
De mijne was 1300euro ingeleide bevalling + 1persoonskamer
maandagmorgen opgenomen voor inleiding en donderdagnemiddag naar huis... alles volledig door Fortis betaald.

Tof zeg, dat Daan terug doorslaapt. Eigen kamertje de reden mss? ons Myrthe is eigenlijk nooit wakker geworden als Amber weende 's nachts.
Hopelijk heb jij ook weinig last van het plaatsen van het spiraal, alleen was het bij mij nadien dat ik last kreeg van spotting, soms krampen, en nu mijn regels al na 3weken ...

oja in mijn urine zaten megaveel kristallen en witte bloedcellen.Moet straks terugbellen, want goed was het alleszins ni.Mss van antibiotica veranderen voor het opstijgt naar mijn nierbekken.

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 18:10
L.

Lotte
wat een toffe fotos zeg!!

erika
verzorg je maar, hopeljk voel je je snel beter

Hier voor die zondag 2 dagen verlof gekregen, die we vrij dit of volgend jaar mogen kiezen dus ca va he!!

M
voor die job, k weet echt niet wat te doen... ff laten bezinken, aan het kijken naar andere dingen maar er is niet veel
en deze week denk k nog eens een mailke naar dat bedrijf doen, of ze t menen dat ze over een jaar mij willen aannemen en me eventueel iets op papier kunnen zeten daarover... zodatik dan ook hen de garantie zou geven dat ik na één jaar naar hen kom

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 20:54
Lieke

Erika, ons factuur is ook zoveel, 372 euro + 925 euro, dus totaal ook iets van een 1300 euro. Ook ingeleid + 1 persoonskamer, woensdag binnen zondag naar huis. Momenteel ben ik nog alle facturen en doktersrekeningen aan het verzamelen (alles van 1 maand voor de opname tot 3 maanden erna wordt terugbetaald).
Heb je al teruggebeld, weet je iets meer?

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 09:30
M.

hoi,

hier terug een zieke mama mensen toch, ik voel me mottig
ferme keelpijn en al mijn spieren zijn stijf en stram
t zat er aan te komen, heb de vorige keer direct medicatie beginnen nemen en was er snel weer door maar t heft nooit helemaal doorgebroken en is t nu wel aan t doen
ga t maar even laten komen en dan goed uitzieken want altijd maar half en half genezen is ook maar dat
komt er dan nog bovenop dat Laurine enorm slecht heeft geslapen deze nacht echt niet te doen, zo krijsen in haar slaap en als je dan binnengaat heeft ze haar tut nog in haar mondje en merk je dat ze niet echt wakker is
heb al eens overwogen ermee naar een osteopaat te gaan
wat denken jullie daarvan?

lotte, t is gelukt hoor, mooie foto's hoor
jullie nemen er precies ook veel hé is hier ook zo, willen precies ieder moment vastleggen

erika, hoe is t met Amber haar poepje? ocharme t meisje, moet vast pijn doen
weet je nu al meer wat je moet doen na je urineonderzoek? heb je al tergu gebeld?

lieke, fijn dat Daan zo goed slaapt in zijn kamer
hoe was de inschrijving in de creche?
en t plaatsen van t spiraaltje? alles vlot gegaan?

L, heb je al gebeld naar dat bedrijf nu? t is idd niet makkelijk om de perfecte job te vinden hé

ga jullie laten, ff wat proberen te eten

groejtes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >