< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » miskraam bij eerste zwangerschap

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
miskraam bij eerste zwangerschap
16/10/2008 @ 21:47
akiki

Online Status Bekijk profiel
hoi,
hier ben ik ook weer es.
Ikke, ik had je berichtje al gelezen maar had geen tijd om te reageren. Ik ben eigenlijk heel opgelucht te horen dat je je verhaal al aan verschillende mensen hebt verteld. Je zult een luisterend oor zeker nog nodig hebben de komende weken/maanden. Hier kan je zeker altijd terecht, maar probeer ook steeds te communiceren met anderen, zeker met je partner!
Zelf heb ik ruim anderhalf jaar geleden een miskraam gehad op acht weken. Ik begrijp zeker hoe je je voelt. Het is ongelooflijk ingrijpend om een miskraam mee te maken. Je dromen vallen plots in duigen, je verliest een deel het vertrouwen in je eigen lichaam. Natuurlijk begrijp je rationeel wel wat je overkomt, maar emotioneel is het een harde dobber. Hoe dan ook, ik duim voor jou dat je dit een plaats kunt geven, en dat je gauw terug zwanger wordt.
Hier is alles oke. Het is druk druk druk. Werken in combinatie met een kindje, en dan altijd die overvolle weekends, tsja... Jasper doet het prima. Hij heeft wel vaak last van zijn tandjes maar voor de rest is zijn slaapgedrag wel stukken beter dan vorige maand. Zelfs bij de onthaalmoeder slaapt hij tegenwoordig 1,5 tot 2u in de namiddag! En hij leert vooruit te kruipen!! Langzaam maar zeker kruipt hij vooruit, en voor de rest rolt en schuift hij gewoon alle kanten uit.
Ook ik voel me steeds beter. De vitamine B12 inspuitingen en de rustigere nachten (en mijn eigen discipline om vroeg in bed te kruipen) zorgen ervoor dat ik me fitter voel. Gelukkig maar!
Sophie, ik ben benieuwd hoe het met Leander gaat? En hoe voel jij je intussen? Het zal wel een slopende week geweest zijn, bovenop je zwangerschap?
Tot later allemaal!
x

Link naar deze reactie
18/10/2008 @ 14:11
Fietje

Hoi lieve meiden,

Vlug effe een reactie want ik weet eerlijk gezegd niet waar m'n hoofd staat.
We zijn sinds een paar dagen terug thuis uit het ziekenhuis met Leandertje. Hij begint zich nu te herpakken, wil sinds gisteren terug patatjes eten, wil weer meer drinken, zijn buikloop is bijna voorbij. Ons ventje is echt heel erg ziek geweest. Hij heeft mij en mijn man ook ziek gemaakt, en mijn ouders ook (mijn mama ligt zelfs in het ziekenhuis). Ik ben vorige week een paar keer flauw gevallen omdat ik niets meer van eten kon binnen houden.
Dinsdag op controle geweest bij de gynaeco en ik kreeg slechte punten: 4 kg vermagerd. De gynaeco heeft voor de zekerheid een bloedonderzoek gedaan om te kijken of onze kleine spruit geen nadelen heeft opgelopen van mijn ziek zijn, en gelukkig heeft hij of zij er niets aan over gehouden!

Hoe gaat het nog met jullie? Hoe gaat het trouwens met Fropsel...ze mag ook gaan aftellen hé?

Trouwens, is er al een nieuwe date gepland?

Allez, ik ben er terug vlug vandoor want ik sta er alleen voor. Ik mail in de komende dagen uitgebreider terug en reageer op de rest.

Groetjes
Sophie

Link naar deze reactie
18/10/2008 @ 17:52
akiki

hoi
Fietje, amai zorg maar goed voor jezelf. Het moet wel een erg smerig virus geweest zijn, dat jullie er allemaal zo ziek van geweest zijn!! Ik hoop dat je allemaal goed herstelt!
Fropsel stelt het trouwens goed. Ze is heel mooi rond, moet nog een weekje werken en dan is het aftellen geblazen! (Fropsel, ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik dit allemaal in jouw plaats vertel)
We moeten idd es een nieuwe datum afspreken! Dan kunnen we Fropsel haar mooie kindje zien, het buikje van Fietje, en al onze kindjes die groeien als kool.
Spreken we af in december, januari, februari? Cindy, wanneer zou het voor jou passen? Jij komt van ver, dus ik wil zeker rekening houden met jou!!
Groetjes allemaal
x

Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 11:19
fropsel

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi meiden

Ik heb niet alles meegelezen met jullie. Alleen de laatste berichtjes en ik weet van Akiki dat Fietje terug zwanger is: WOW meid, veel succes! Gelukkig gaat alles goed.
Ik denk dat ik misschien later opnieuw flink zal meelezen, dan zal ik me misschien terug wat meer thuisvoelen, maar nu, zo zonder baby, 't is nog altijd alsof ik iets mis...hopelijk begrijpen jullie dat.
Deze week is voor mij de laatste werkweek. Rond en gezond. De laatste loodjes wegen het zwaarst en dat is hier letterlijk en figuurlijk te nemen. Voor mij hoeft de baby niet te wachten tot 40 weken, maar ja, ik heb niet te kiezen.
Ik ben nu 37 weken zwanger en het is genoeg geweest. Volgens mijn vroedvrouw een heel gezonde instelling.
Ik houd jullie op de hoogte en geef Akiki het fiat om als er nieuws is, dat hier te vertellen.

groetjes
F.
[Laatst gewijzigd door fropsel - 20/10/2008 @ 11:20] - Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 13:53
akiki

hihi fropsel, ik houd mijn gsm in de gaten!
Geniet van je laatste werkweek. Het zal nu allemaal sneller voorbij zijn dan je denkt!
Hier alles ok. Jasper heeft een verkoudheid. Slijm in zijn luchtwegen, af en toe koorts en zo. Hij slaapt hierdoor weer enorm slecht. Tsja...
Sommigen onder jullie hebben facebook ook ontdekt? Leuk om jullie daar tegen te komen!
Gisteren ben ik naar een workshop rond rugdragen geweest. Het was enorm interessant!! Weer es een aantal nieuwe knooptechnieken aangeleerd om Jasper op de rug te kunnen dragen. Ik blijf echt fan van draagdoeken!
En verder hoop ik dat de volgende tandjes nu even uit blijven. Het is effe genoeg geweest. Maar ook hier hebben we natuurlijk niet in te kiezen he.
Jasper is de living aan 't afbreken, meiden, dus ik ga hem effe van de kasten afhalen.
Geniet van 't mooie weer!
akiki

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 22:06
Cindy

Hi meiden,

Ik weet niet waarom maar ik kreeg geen melding meer als er hier een berichtje was geplaatst?!Ik hoop nu weer wel...rare dingen hoor die computers!

Blij te lezen dat het met iedereen weer iets beter gaat!
Hier gaat het ook goed.Djoshua krijgt nu geen pap meer want hij bleef ervan spugen, maar hij krijgt nu wel al een week een half potje groentehapje!En ookal eet hij maar een paar hapjes, het blijft wel binnen en hij vind het lekker!!OOk de rijstewafel en nu ook al liga koek vind hij vreemd maar lekker en sopt hij lekker op. Hij eet het nog niet echt maar de smaken leert hij kennen!

Ik ben wel erg moe de laatste tijd, want Djoshua slaapt helaas ineens niet meer door. Maar ach, het kan tijdelijk zijn zegt de consultatiearts, dus dat hoop ik maar!

Verder weet ik niet meer of ik het al had gezegd maar ik heb aanstaande maandag een sollicitatie gesprek!!! Weer voor in de kinderopvang. Ik ga er heen en ga eens zien hoe en wat we kunnen gaan regelen.

Sophie, ben blij dat het weer beter gaat met Leander! Hij was wel heel erg ziek dan he? Hoe gaat het met je mama nu dan? Mag ze snel ook naar huis?

Gelukkig heeft jullie nieuwe kleine spruit er niets van gemerkt! Je bent alweer 17 weken?! Wat gaat dat dan ineens snel?!Alweer bijna op de helft!
BEn stiekum een beetje jaloers op je hoor!!! En een kleine uk in je armen en 1 veilig in je buik!

Akiki, jij voelt je ook weer beter?! Fijn dat die vitaminen je goed doen!En Jasper verkouden...Djoshua had van de week ook zijn eerste kou te pakken. Hij bleef maar niezen en het water liep zijn neusje uit!Was echt zielig!Hij had er wat verhoging bij, gelukkig geen koorts.Geef die kleine man van je maar een knuffel van Djoshua!We wensen hem beterschap!

O en wij zouden graag eind januari afspreken? Het liefst zaterdag 31 januari?

Fropsel, ik ben zo benieuwd! Ik denk echt dat je een zal krijgen. En we begrijpen het wel hoor dat je je hier nog niet helemaal thuis voelt!Kom gewoon wanneer jij je daar goed bij voelt!(Maar houd ons wel,via Akiki,op de hoogte he!?)

Ikke , ben blij te lezen dat je er in ieder geval met iemand over kan praten! Want dat is toch wel belangrijk om het te verwerken hoor!

Garnaaltje, dankjewel voor je hele lieve woorden!!!!Ik had er traantjes van in mijn ogen!Dankjwel voor de moed die je me hebt gegeven!

Ik wilde jullie trouwens om jullie adressen vragen?!Via prive bericht?Ik zou graag eens een kaartje sturen, met kerst bijvoorbeeld! Van een paar heb ik het adres al maar niet van iedereen. Verder kan ik misschien voor wie het wil ook ons adres geven en mijn hotmail adres? Dat gebruik ik erg vaak voor mail en dergelijke. Face book en hyves(kennen jullie dat ook?)gebruik in minder vaak namelijk.

Nu ik ga snel naar bed, Djoshua slaapt al anderhalf uur!

LIefs Cindy!

Link naar deze reactie
26/10/2008 @ 12:03
sweety

Hoi lieve meiden!

het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier langs ben geweest en dacht zo vn: ik ga ng eens piepen en laten weten dat alles goed is met me.

Cindy,
zo een puzzelmat is echt wel plezant ze vr de kindjes.
Vnavond zet mijn vriend de foto's die op onze kodak staan op de pc en dan zal ik er een foto met yano erop zetten op mijn profiel.
Wij hebben een stenen vloer en onder ons woont er niemand dus krijg je ook geen warmte nr boven vndaar dat we het ook gekocht hebben en zo heeft hij zijn eigen speelhoekje.
Ik ben ook blij te horen dat je druppeltjes hebt vr Djoshua zijn doorkomende tandjes!Het helpt echt hoor!
Het gevoel dat je hebt van geen tijd hebbe, vr jezelf ken ik hier ook.Mijn vriend gaat 2 keer per week trainen vr voetbal en zondag is het dan voetbal en ik ben in de week altijd bezig met mijn werk thuis, op het werk zelf en dan heb ik ook weinig tijd over.Ik heb erover met mijn vriend gepraat en dat gezegd en nu gaat hij volgende week eens een hele dag met yano iets doen zodat ik wat tijd vr mezelf kan maken.
Heb je geen muziekmobieltje vr djoshua aan zijn bedje?
Wij hebben er zo een sterretje aan hangen en als je dat opzet heeft yano 10 minuten muziek en op zijn plafond ziet hij dan een mooie tekening.
En als yano na 10 minuten ng niet slaapt zetten we het ng eens op mr hem eruit halen doen we niet tot na de derde keer proberen.Maar oppakken zou ik eens niet meer doen cindy.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Meiden, ga straks terug komen piepen moet me klaarmaken om nr de voetbal te gn.

Grtjs, sweety

Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 21:08
Cindy

hey meiden!

even snel hoor, vandaag dus een sollicitatie gesprek gehad. Ik weet niet of het wat gaat worden. Ze werken volgens een bepaald principe en eigenlijk weet ik niet of ik daar wel binnen pas.

ik krijg wat te horen over ongeveer 2 weken.

Nou ik ga naar bed want ik ben echt heel erg moe!
(Hopenlijk slaapt ons kleine ventje weer eens een nachtje door!)

Liefs Cindy

Ps Sweety: Djoshua heeft een muziekmobiel boven zijn bedje maar die speelt hooguit 1 minuutje een muziekje en dan is het klaar.Maar we proberen hem nu gewoon te laten liggen, is wel moeilijk...

Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 21:40
sweety

Hey cindy,

Mijn vriend moet ng altijd die foto met yano op zijn speelmat op de pc zetten.Van zodra hij dit gedaan heeft zal ik hem op mijn profiel zetten.
Hopelijk heb je binnen 2 weken goed nieuws in verband met je sollicitatie!!!!
Ik zal duimen vr je!
Ik begrijp jullie ook dat het moeilijk is om als je je zoontje hoort huilen niet op te nemen uit zijn bed mr geloof me in het begin is het moeilijk mr na een tijdje leert hij wel om in zijn bedje in slaap te vallen.Dat gaat het vr jullie ook makkelijker maken 's avonds.

Liefs sweety

Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 22:12
sweety

hey meiden,

ik heb eens andere foto's op mijn profiel gezet.
Moesten jullie nieuwsgierig zijn?

Veel liefs sweety

Link naar deze reactie
30/10/2008 @ 10:25
Cindy

HI Sweety,

Leuke foto's van Yano!
Badderen vind Djoshua ook heel erg leuk! Wij hebben geen zitje of iets voor hem, wat wel soms wat zwaar is want hij wil wel zitten maar kan het nog niet dus moeten we hem nog ondersteunen zelf! Maar we gaan over 7 weken(met kerst en oud en nieuw) naar een bungalowpark van Landal. Dan kan hij elke dag zwemmen en kunnen wij eens met hem samen in bad!(Wij hebben thuis enkel een douche en voor Djoshua zijn eigen bebejou badje).
Ik denk trouwens dat Djoshua uit dat zitje zou wippen want hij zit nooit stil!!

Die puzzelmat ziet er erg leuk uit!!Hij is wel groter dan ik had gedacht ! Daar kan Yano zeker lekker op spelen en rollen!

Djoshua heeft een speelkleed maar die is niet zo groot hoor!Ik zal wel een foto plaatsen als het lukt!

Liefs Cindy.

Link naar deze reactie
30/10/2008 @ 18:02
akiki

hoi,
Sweety, wat een prachtige foto's!! Yano ziet er een enorm guitige jongen uit!! Het fotoke waar jij op staat is wat onduidelijk op het pc-scherm, maar nu kan ik me toch al een beetje een beeld vormen van jou.
CIndy, ik duim dat je sollicitatiegesprek toch beter is verlopen dan je zelf denkt, en dat je dus over een paar dagen/weken positief nieuws mag krijgen! Zo'n puzzelmat kan je trouwens zo groot maken als je zelf wilt: je kiest gewoon hoeveel puzzelstukken je koopt en hoe groot de puzzelstukken moeten zijn. Je kunt ze ook verticaal in elkaar steken en zo een huisje bouwen en zo. Wij hebben zelf geen puzzelmat, maar het lijkt me wel iets leuks. Jasper speelt bij ons vnl. op ons tapijt, dat we in Marokko hebben gekocht deze zomer. In de living ligt er inmiddels ook kurkvloer, en ook dat is lekker zacht en warm om op te spelen (vooral in vgl met tegels).
Sorry dat ik zo weinig ben komen schrijven de laatste tijd. Het is zo immens druk! En 's avonds ben ik zo moe dat ik liefst gewoon languit in de zetel ga liggen... Jasper heeft intussen zes tandjes (twee onderaan, vier bovenaan). Hij kruipt sinds een goeie week vlot vooruit. Hij heeft vorige week een enorme verkoudheid gehad, en ook nu is hij precies terug wat ziek: hij moet al twee dagen heel veel overgeven. Nochtans maakt hij geen koorts en heeft hij wel nog steeds een enorme eetlust. Jasper krijgt trouwens nog steeds borstvoeding. Ik weet niet goed wanneer ik hiermee zal stoppen. Voorlopig vind ik het best wel gezellig, en ondanks het feit dat ik niet meer kolf op het werk, is het precies toch niet aan het teruglopen. Dus ja, we zien wel wanneer het zal eindigen he. Sunshine, geef jij nog bv? Cindy, jij geeft ook nog bv he?
Garnaaltje, hoe is het met Finn? Hij was toch ook ziekjes he?
En Sophie, is Leander intussen al wat bekomen van zijn ziekte? En je schoonmoeder? En hoe voel jij je? De 20-weken echo komt er algauw aan, niet?
Zo, ik ga jullie alweer laten. Ik heb geen zin om te koken vandaag. Waarschijnlijk gaan we gewoon iets afhalen. Dat doen we niet zo vaak, maar nu heb ik gewoon echt geen zin om achter de potten te staan!
Tot later allemaal!
x

Link naar deze reactie
31/10/2008 @ 20:16
Garnaaltje

Dag meisjes,

Ik moet hier tot mijn scha en schande toegeven dat het al erg lang geleden is dat ik hier postte. Bij deze haal ik mijn schade maar even in!!!

Het is hier een helse week geweest... onze jongen was ziek en deed 's nachts geen oog dicht. Jeroen moest toen net 5 nachten na elkaar werken. Gevolg: de nachten waren voor mama alleen. Mama voelde zich ook niet echt lekker, dus ja, ik was (ben) echt geradbraakt. Gelukkig zijn mijn schoonouders te hulp gesneld en hebben zij een nacht van mij overgenomen. En ons lief boeleke blijft sukkelen: hij heeft steeds maar verkoudheden. Medicatie hielp niet meer, dus zijn we overgeschakeld op aerosollen. Echt, de doktersbezoeken volgen elkaar hier in een hels tempo op. Vandaag kwam er dan weer wat pus uit zijn oortje (een zogenaamd loopoortje), dit al voor de derde keer op 2 maanden tijd. Dus misschien mogen we maandag opnieuw naar de dokter. Het aerosollen biedt totnogtoe trouwens ook niet echt soelaas: hij blijft maar piepend en reutelend ademen. Nu ja, de dokter had ons wel verwittigd dat hij waarschijnlijk erg gevoelig zou zijn voor verkoudheden e.d. En dan met de winter voor de deur...

Gisteren op kraambezoek geweest bij goede vrienden en ja, het deed toch wat, opnieuw zo een minibaby'tje te zien. Het zou toch opnieuw beginnen kriebelen..

Akiki,
hihi, wij vandaag ook afhaalmaaltijd gehaald. Maar het leek verdorie nergens naar. Was zo een Mexicaanse take-away (in de Kortrijksesteenweg) en we hadden er een hele dag naar uitgekeken... helaas werden onze verwachtingen niet ingelost.

Sweety,
Inderdaad, wat een mooie foto's! Ik vind het echt leuk dat ik nu ook een gezicht op jouw naam kan plakken. Ik kijk ernaar uit om jullie ook te ontmoeten bij een volgende 'date'!

Cindy,
Hoe gaat het met jou meid? Heb je al nieuws over het sollicitatiegesprek? Hoe gaat het met je kleine kapoen?

Fietje,
Hoe gaat het met Leander? Is hij al wat opgeknapt? En met de rollebollebuik? Alles ok met de baby?

Sunshine,
Hoe gaat het met je kleine meid? Word je het werken wat gewoon? Valt het mee in de crèche?

Fropsel,
Hou ons op de hoogte he!! Allez, of hou Akiki op de hoogte! Ik ben toch ook wel benieuwd hoor!

Zo meisjes, het spijt me, maar de vermoeidheid slaat toe, ik ga er maar even vandoor. Ik probeer deze keer sneller langs te komen!

Liefs,

Garnaaltje

Link naar deze reactie
02/11/2008 @ 12:23
Fietje

Hoi lieve meiden,

Hier ben ik ook nog eens. Het komt er gewoon niet van om hier iets te posten, het is dan ook zo razend druk geweest.

Nou, ondertussen is Leander gelukkig weer genezen van zijn maag- en darminfectie. Maar hij was amper 2 dagen terug naar de creche geweest en was terug ziek: een bronchitte. Hij is nu sinds vorige week maandag thuis en ik denk dat ik effe zal wachten om hem terug naar de creche te doen. Momenteel is hij wel aan de betere hand, maar het is zo het een na het anders. Volgens de kinderarts typeert dat de eerste winter van baby's: de ene ziekte na de andere, maar voor de mama is dat hier jammer genoeg geen troost :-)
Ondertussen hebben we het probleem gevonden waarom Leander niet meer doorsliep 's nacht: midden augustus had een verpleegkundige van Kind en Gezin mij gezegd dat ik geen 5 voedingen meer mocht geven aan Leander, maar dat ik moest overstappen naar 4 voedingen. Ik heb nooit de link gelegd, maar sindsdien sliep Leander 's nachts enorm onrustig en moest ik constant opstaan. In september had mijn kinderarts al opgemerkt dat hij bijna een 500 gr was afgevallen en hebben we toen besloten om zijn voedingen ietsje naar boven te trekken. Een week of 2 terug moest ik op controle bij Kind en Gezin: wat bleek? Leander was immens gedaald op zijn gewichtscurve: van de P85 naar de P 45 ofzo. Hij was sinds midden augustus maar 20 gr. bijgekomen. Die verpleegster probeerde mij eerst de schuld te geven, maar bij nazicht in het dossier moest ze bekennen dat het de schuld was van Kind en Gezin, dat het te vroeg was om maar 4 voedingen te geven. Ik was er echt het hart van in en voelde me zo slecht. We hebben dan besloten om het op 4 voedingen op 1 dag te houden omdat Leander zijn ritme daar nu op ingesteld is, maar na elke groete en fruitpap krijgt hij nog een klein flesje bij. Wat blijkt nu? Sinds een grote week slaapt Leander terug door 's nachts en hoor ik hem niet meer!!! Ik kan Kind en Gezin echt wel vervloeken want door hen heb ik al die maanden afgezien. Ik luister nooit meer naar hen.
Dit alles is natuurlijk aan de oren van mijn schoonmoeder gekomen en haar reactie: een goeie moeder ziet wanneer haar kind te weinig weegt maw: ze vindt mij een slechte moeder. Ik heb dagen al huilend rondgelopen, net alsof ik kon zien dat Leander een 300 gr te weinig woog. Leander was telkens tevreden na elke voeding dus we hebben nooit gedacht dat hij te weinig binnen kreeg. Bovendien is het nu ook nog eens mijn schuld volgens haar dat Leander zoveel ziek is, ze vraagt zich af wat ik met hem uitsteek! Och kijk, ik voel me zo waardeloos door dat mens. Mijn man zegt dat ik het me niet moet aantrekken omdat ze een gemene vrouw is, maar het doet me echt pijn omdat ik het allerbeste voor heb met Leander. Nu ja, voor mij nog een reden te meer om haar nooit veel tijd te laten spenderen met Leander.

Soit, voor de rest gaat alles zijn gangetje: ik moet dringend beginnen studeren want door al dat ziek zijn is het er niet van gekomen. De zwangerschap verloopt ook verder zonder dat ik er al teveel bij stil sta dat ik zwanger ben. Het is zo anders een tweede zwangerschap. Al mijn aandacht gaat uit naar Leander en ik sta minder stil bij alle dingen die gebeuren. Ik voel terug al een tijdje wat kriebels en plopjes en sinds een week voel ik af en toe een mini-stampje, vooral als ik in mijn bed lig. Vanmorgen was het zo een paar keer na elkaar en toen heb ik me verplicht om er eens van te genieten.
Volgende vrijdag heb ik dan de 20-weken echo, dus het gaat echt wel snel deze keer. Al weer in de helft.

Oh ja, is er nu al een concreet plan om nog een af te spreken? Akiki, jij had gesproken van januari of februari? Voor mij ligt januari in ieder geval enorm moeilijk omdat ik dan volop in mijn examens zit. Mijn examens lopen van 5 januari tot 26 januari geloof ik, dus nadien kan ik me aanpassen.

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Fropsel gaat. Ben zo nieuwschierig wat het zal worden! Mocht je dit lezen meisje: geniet nog van dat wondertje in je buik!

Akiki, wauw, Jasper heeft reeds zoveel tandjes! Bij Leander is het nog steeds niets. Stilte voor de storm. Leander kruipt nu al sinds 1 maand gans het huis door en staat recht in zijn park. 'k Denk dat Jasper en Leander qua evolutie hetzelfde patroon wat volgen, buiten die tandjes dan. Hoe stel je het trouwens op je nieuwe werk?

Cindy, ik duim ook ivm de sollicitatie. Als je dan in een creche gaat werken, kan Djoshua dan meegaan met jou of is dat niet voorzien dat er een plaatsje zou zijn voor hem?

Garnaaltje, ocharme, je zal er wel doorzitten meisje. Ik herken dat: manlief heeft de nacht en hier alleen zitten met de miserie. Het is soms niet makkelijk hé zo'n man met shift-systemen. Wel niet leuk dat Finn zoveel last heeft van zijn luchtwegen, maar ik duim voor je dat er snel wat beterschap komt! Probeer toch wat van je ventje te genieten, ondanks het feit dat hij zoveel ziek is. Ik weet hoe je je voelt.

Sweety, leuk je terug te horen! En ook leuk om een een gezicht op je naam te kunnen plakken. Het zijn in ieder geval erg mooie foto's van Yano, ik heb zo de indruk dat het ook een erg vrolijk mannetje is. Blijft hij trouwens mooi op die speelmat zitten om te spelen?

Sunshine, ik heb je ook al een tijdje niet gehoord meisje. Alles is toch ok met jullie?

ALlez, ik ga nog wat gaan rusten, Leander ligt net wat te slapen.

Dikke kus
Sophie

Link naar deze reactie
03/11/2008 @ 15:10
sweety

Hey meiden!!!

Zo, mijn laatste vakantiedag en morgen terug gn werken.Heb vorige week heel de week vakantie gehad en heb vndaag er ng bijgenomen om de dag vn 1 november te nemen.Zo is mijn lief ventje ng een dagje langer bij zijn mama!deze week gaat hij ook niet nr de onthaalmoeder wnt mijn mama is thuis dus komt zij nr hier om te babysitten.Vind dat wel gemakkelijk en geldbesparend.
Ik lees dat alles hier toch redelijk goed gaat met jullie allemaal!!!
zal eens beginnen met te reageren op iedereen he!!!

Cindy,

Ja, in badje gn vindt Yano echt heel leuk!
We hebben Yano zijn eigen badje ook ng mr het staat al in de garage wnt Yano is er te groot vr geworden
Die groeit als kool ons ventje, niet te doen!!!
Yoeri en ik gn proberen om volgende week eens te gn zwemmen met Yano wnt vrbije zomer was het niet veel goed weer om te gn zwemmen en nu kunnen we nr een binnenzwembad gn zoveel we mr willen he.
Geniet echt mr vn jullie verblijf in laakdal met kerst, oud en nieuw!!!!Ik hoop dat yoeri en ik dit volgend jaar eens gn doen met Yano wnt wil zoiets al zolang doen!
Je hoeft geen schrik te hebben Cindy dat Djoshua uit zo een zitje kan wippen hoor,Yano kan ook niet echt stilzitten mr hij zit zo goed in dat zitje dat hij niet weg kan.Rondom hem is het een volledige cirkel vr zijn lichaam en het is anti slip ook ng eens.
mss is het toch iets om te overwegen he.
dan kun je hem zo onder de douchekop zetten om hem af te spoelen?

Akiki,

Yano is echt niet te doen!Hij is zo hevig he!!Ik las dat jullie Jaspertje ook al 6 tanden heeft!Yano heeft exact dezelfde tandjes al als Jasper!!!Durft jasper ook ineens zijn tandjes in jullie vingers zetten?Yano durft dit doen als ik hem zijn gel ervr geef op zijn tandvlees.Ik moet zeggen soms doet het pijn ze amai!!!!
Is het niet lastig nu borstvoeding geven?
Ik bedoel met zijn tandjes, durft hij ze dan niet soms gebruiken?
Srry dat ik dit vraag ze mr ik heb dr altijd schrik vr gehad.
Yano trekt zich constant recht als hij zich ergens kan rechttrekken en als je hem op zijn benen laat staan en je wilt hem terug laten zitten dan houdt hij zijn benen zo stijf dat we hem niet kunnen neerzetten.Hij kan soms wel koppig zijn.Spelen vindt hij ontzettend leuk mr rechtstaan ng leuker.
Een paar weken geleden heeft yoeri yano zijn bedje en zijn park lager gezet en al goed ook wnt met dat rechttrekken enz.
Meestal als hij nu wakker is 's morgens of in namiddag zit hij altijd recht in zijn bed.Keilief!!!!!!Als hij je dan ziet binnenkomen lacht hij al!!!!
Het gaat allemaal zo snel he!!!Te snel!!!

Garnaaltje,

Wat erg dat Finn zo ziek is!!!!
Heb je eucalyptus druppels in huis?
Wij hebben dit en moesten dit vn de dokter toen yano een verkoudheid had in een bakje met warm water doen en in de slaapkamer zetten.
Dat verdampt dan en doet zijn neus toch wat vrij houden.We hebben ook eucalyptus ballsem vr baby's.Dit mag je wel mr 5 dagen aanbrengen en we deden dit op zijn borstkas en zijn rugje.
Ook het hoger leggen vn de matras aan het hoofdje helpt.Zo blijven de slijmen niet irriteren in de keel en helpt beter te ademen.
Gewoon een dekentje of zo wat opvouwen en onder zijn matrasje leggen.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt meid mr als ik je hiermee raad heb kunnen geven geeft me dat al een goed gevoel!!
Het is immers idd niet leuk om je kindje zo ziek te zien!!!
Ik hoop dat als je de volgende keer komt piepen dat Finn dan genezen is!!!

Fietje,

Blij te horen dat Leander genezen is!!!
Weet je, eens je kindje nr een creche of onthaalmoeder gaat zijn ze sneller ziek he.Het klopt idd wel wat je kinderarts zegt:in de winter krijgen ze regelmatig een verkoudheid.
Onze huisdokter zei dat ook al vorige keer je gaat ng dikwijls komen hoor tijdens de winter.het is blijkbr echt typisch vr de kindjes om 's winters verkoudheden te hebben.
Fietje, je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen omdat je de 'raad ' vn kind en gezin opvolgde.
Je neemt aan dat ze weten wat ze zeggen en idd zolang je je kindje niet hoort klagen na zijn eten denk je vn hij komt er ng mee toe.
Wij doen in yano zijn fruitpap petit gervais bij zodat hij extra melk krijgt.Weet je, uiteindelijk maakt iedereen weleens zoiets mee met kind en gezin.En het is altijd gemakkelijk vn iemand anders om commentaar te geven mr als ze er dikwijls zelf vr staan...
En trek je zeker NIETS aan vn wat je schoonmoeder zegt.Het is JOUW kind en je weet WEL wat het beste is vr hem!!!!!
Weet je, wij hebben altijd gezegd dat als er bij ons iemand zoiets zou doen ze yano gewoon een week niet te zien kregen.Je kunt er als moeder niets aan doen dat je kind ziek is!
Dat hoort er allemaal bij bij het kind zijn en trouwens wij volwassen mensen worden ook ng ziek he dus.
Je moet zeker laten horen en voelen aan je schoonmoeder dat ze niet hoeft te zeggen wat je moet doen en dat je een slechte moeder bent wnt dat enkel jij weet wat goed is vr je kindje!!!
Probeer je er niet te druk in te maken en denk enkel aan je bestaande en toekomstige gezinnetje!!!!
En wat een ander denkt he meid...dat sla je gewoon de wind in!!!!

Meiden ik ga afronden wnt moet sevens yano zijn fruitpap maken.
Straks gn we bij yoeri zijn pa eten dus dan moet ik al niet koken!!!!
YES!!!!

Veel liefs, sweety

Link naar deze reactie
05/11/2008 @ 16:12
Garnaaltje

Hoi meisjes,

Ga het hier even kort houden, want ik voel me momenteel niet erg lekker. Ik wou jullie het nieuws toch niet uithouden... kan het hier op het forum niet meer verzwijgen. Enkel ouders, broers en zussen en aantal dichte vrienden (Akiki is ook schuldig hoor!!) weten het... hier komt het: ook hier wordt een tweede sprotje verwacht. Ik ben momenteel 8 weken zwanger, maar voel me nogal beroerd... Ben naar huis gekomen van het werk (al de tweede keer) wegens een migraineaanval. Jeetje, ik voel me niet op en top hoor.

Nu, ik vertel later meer!

Liefs,

Garnaaltje

Link naar deze reactie
05/11/2008 @ 16:43
sweety

Garnaaltje,

Een dikke proficiat!!!!!!!!!!!!!!!!

Garnaaltje, ik hoop vr je dat je je snel beter voelt en dat je migraine aanvallen snel vrbij zijn!!!!!

Dan kun je beter genieten vn je zwangerschap he!!!

Dikke knuffel, sweety!

Link naar deze reactie
05/11/2008 @ 17:31
Fietje

Wauw Garnaaltje, vlug effe een reactie voor jou: EEN HEEL HEEL DIKKE PROFICIAT met jullie 2de sprotje die onderweg is. Als het een troost mag zijn: die eerste 12 weken waren bij mij ook soms the highway to hell :-)
Probeer er toch een beetje van te genieten en 'k vind het echt super voor jullie!

Trouwens, Akiki, blijkbaar ben jij nu al de 2de keer schuldig aan het als 1ste weten van een zwangerschap van je mede-forum-vriendinnen hé . Bij mij was het ook zo hé.

Allez, later meer reactie want 't is tijd voor de fruitpap van mijn klein ventje.

Liefs
Sophie

Link naar deze reactie
05/11/2008 @ 19:03
akiki

hoi,
ja ik pleit schuldig. Vind dit anders best wel een leuke rol hoor, om telkens als eerste op de hoogte te zijn van zulke nieuwtjes
Garnaaltje, ik vrees dat je zwangerschap nu heel anders zal lopen dan die van Finn. Jammer voor jou... Ik herken veel van je kwaaltjes, van toen ik zwanger was van Jasper. De eerste 14 weken was ik 24u per dag kotsmisselijk (kon mijn hoofd zelfs niet bewegen of ik werd al mottig). Daarna een maand continu migraineaanvallen. En toen ben ik dus zes weken thuis gebleven, omdat ik gewoon te uitgeput was van die voorbije weken. Na die zes weken ben ik maar halftijds aan de slag kunnen gaan, en pas de laatste twee maanden voelde ik me terug kiplekker! Soit. Ik hoop dat deze fase voor jou heel kort en tijdelijk mag zijn hoor...
Euhm, en nu we toch bezig zijn met bekentenissen... En deze keer pleiten Fropsel en Garnaaltje schuldig : ook ik ben, zij het wel heel pril, zwanger... Ik heb vorige week woensdag positief getest en ben dus nu een vijftal weekjes ver... Ik maak nog geen banner aan, tot na de eerste echo (de vrees voor een miskraam blijft bij mij toch nog wat nazinderen). Ik houd het nieuwtje voorlopig ook nog even geheim voor mijn familie. Enkel de meest dichte vrienden en één collega zijn op de hoogte. En nu dus ook jullie...
En verder.. Sweety, als reactie op je vraag: als Jasper zijn tandjes durft te zetten in mijn borst, dan krijgt hij een tik op zijn billen en houd ik hem vijf minuutjes van de borst af. Daarna mag hij gewoon terug verder drinken. Eigenlijk doet hij dat niet vaak hoor, het is eerder eens "testen" wat mijn reactie zal zijn.
Fietje, ik luister zelf eigenlijk niet naar Kind en Gezin. Bvb met die borstvoeding: voor zes maand eisen ze precies van iedereen dat ze bv geven, maar na zes maand moet het maar es gedaan zijn met die bv en is het precies een plicht om kv te geven. Tsja... Iedere mama weet het toch best, wat het beste is voor haar en voor haar kindje. Voel je nu maar niet schuldig, maar ik zou in het vervolg je eigen gevoel volgen...
Meiden, ik heb razende honger, dus ik ga iets eten!
Groetjes
Akiki

ps Fropsel was deze middag nog steeds rond en gezond... is nu 39 weken ver... duimen omhoog dus!

Link naar deze reactie
05/11/2008 @ 19:45
Cindy

Jeetje!!! Ik weet niet wat ik lees hier!

Akiki, gefeliciteerd meis, maar ik begrijp wel je voorzichtigheid hoor!

Ik geef trouwens ook nog steeds bv,en Djoshua heeft nog geen tandjes(volgens mij komen ze nu wel echt heel spoedig)maar ik ken het probleem van het bijten. Djoshua doet dit nu ook al in mijn tepel.Ik blaas dan hard in zijn gezicht, hij laat dan los maar moet dan wel hard lachenIk houd dan zijn toet vast en zeg tegen hem dat dat niet mag en dat hij mij pijn doet.Dan mag hij weer drinken en doet hij het dan weer blaas ik weer maar houd ik hem ook van de borst af. Meestal wordt hij dan boos/verdrietig. Als hij dan weer mag drinken doet hij niet meer.

Garnaaltje, jij ook gefeliciteerd meis!

Sweety,wij gaan ook eens kijken voor zo'n bad zitje.Lijkt mij geweldig voor Djoshua!

Sophie, gelukkig dat Leander weer helemaal beter is!
En wat Sweety ook zegt, luister naar je eigen hart!JIJ bent zijn mama, JIJ weet wat het beste voor hem is! En laat nooit iemand suggereren dat het jouw schuld zou zijn dat je kleine mannetje ziek is want dat is wel het laatste wat een mama voor haar kleintje wil!
Ik maakte me in het begin ook heel druk om wat mijn schoonmoeder en moeder zeiden maar nu niet meer. Ik zie aan Djoshua dat hij tevreden is en als ik advies wil dan vraag ik er zelf wel om(aan wie dan ook)
Al bijna op de helft meid!Wat gaat dat nu snel lijkt wel! Gaan jullie willen weten wat het wordt?
En als jullie mazzel hebben dan hebben jullie 2 ukkies die bijna gelijk jarig zullen zijn?!

Van al die zwangerschappen gaat het bij mij ook steeds meer kriebelen, want het mama zijn bevalt elke dag meer en meer!!!
Dus ik hoop dat het mij niet kwalijk wordt genomen als ik soms wat jaloers overkom?!Het is altijd postitief hoor en ik ben heel erg blij voor jullie!!!!Laat dat voorop staan!

Wij stoppen in januari weer met de pil en dan gaan we er ook weer voor. Ik probeer nu steeds de discussie te winnen hier over het aantal kindjes die ik zou willen...Ik wil er graag 3, mijn vriend maar 2(behalve als de aanstaande keer een 2-ling zal zijn natuurlijk!).Nog maar even laten rusten, tijd genoeg!

Mijn sollicitatie is niets geworden. Ik blijf nu gewoon voorlopig in de schoonmaak werken.Is wel niet leuk maar wel heel makkelijk en goed te combineren met Djoshua(en een volgende)
Ik kreeg vandaag wel te horen dat mijn school(die ik schoonmaak) als beste is getest in heel spijkenisse!!!Dat maakte mij toch wel trots!

Meiden geniet van jullie zwangerschappen, want het blijft een wereldwonder wat daar in je buik gebeurd!
(Ik schiet tegenwoordig vol bij alles waaruit blijkt hoe snel onze ukkies groeien, zoals bij het nummer Dochters van Marco Borsato.Als ik het nummer hoor dan komen de traantjes vanzelf!)

Ik ga nog even genieten van mijn mannetjes! Morgen moet ik naar de tandarts(gaatje laten vullen!!!)(Haha, vind ik niet eng hoor!)

Liefs Cindy!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >