< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » Zwanger en bang door vorige mk

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
Zwanger en bang door vorige mk
07/10/2008 @ 08:25
Dotje

Online Status
Goede morgen,

Hier was het weer effe heeeeel spannend !
Het laatste weekend van sept. was een echte hel : verchrikkelijke buikloop, niets kunnen binnen houden, en bloed overgeven !
We zijn dan direct naar de spoed gegaan, hebben allerlei onderzoeken gedaan, en uit een gatroscopie is gebleken dat ik met een maagbloeding, gepaard aan een darminfectie zat.
Een week ziekenhuis dus...
'k heb dan direct een infuus gekregen met voeding, want op 12 dagen was ik maar liefst 4.5kg afgevallen !!!
Hoe ik eraan ben gekomen ?? Geen idee !
Eerst lag ik op de dienst heelkunde, maar m'n gyn is me snel komen redden, en heeft me naar de materniteit gebracht. Daar kon ik zo al lekker uitkijken naar binnen enkele maanden om te bevallen. Zo schattig allemaal, dat mini-bedje, badje...
Regelmatig kwam er dan een diëtiste langs die me vroeg of ik al wat kon eten, en ze heeft me echt uitgelegd wat ik best eet.
Het eten gaat al iets beter, ttz. over 1 droge beschuit doe ik maar 5min, ipv 20min !!
Wat wel plezant was : 2x/dag kwamen ze met een toestel het hartje checken.
En euhhhhh....
Wij krijgen een !!!!
Ik ben echt wel blij, ook al dacht ik dat we een zouden krijgen.
Sinds gisteren ben ik thuis, en ik mag niet meer gaan werken.
Rusten, rusten en nog eens rusten.
Niet makkelijk voor een actieve zoals ik !
'k moet nu nog medicatie nemen, maar 't zou zeker niet schadelijk zijn voor de baby.

Dais, jullie een ???
Goed zeg !!!
En zo te lezen heeft ze de maten van een mannequin ?!

Jelana, ik ben ook zo geweest hoor, troost je, dat huilen dat zijn de hormonen die op hol slaan !

Ikkuh, 't zal toch een geruststelling zijn hé, dat je je schat voelt schoppen. Ik denk dat ik het ook wel begin te voelen, of zijn het de darmen ???

Mieke, alles ok ?
Kids maken geen ruzie meer zeker hé , 'k hoop het toch...

Tot later,

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 09:35
Jelana

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
WOW Dotje, wat een verhaal!!
Hoe voel je je nu?? Ik was geschrokken zeg.
Veel sterkte en een dikke

En een !! Wieh, wat leuk!!
Dus de stand is
Dais - meisje
Dotje - jongen
Mieke en Ikkuh??

Ik heb dit weekend en vorige week ook wat voorgehad. Ik zit namelijk ook door mijn krachten heen. En ik denk een blaasontsteking want ik zit met een ernstig lek. Ik dacht dat ik vruchtwater verloor dus ben weer beginnen paniekeren. Ik heb gebeld naar de gyn, maar wacht nog op een antwoord. Maar bij het lezen van verschillende sites, denk ik dat het eerder een blaasontsteking zal zijn.
Ik heb de laatste tijd ook veel appelflauwtes, ik zou dan kunnen flauwvallen maar ik voel het gelukkig opkomen!
Ik zal wat gas moeten terugnemen, net zoals Dotje vind ik dat héél moeilijk want ik ben zo actieve maar ik heb geen krachten meer ...
Ik hoop dat ik straks wat extra vitamines krijg van de gyn.

Vanavond zal mijn vriendin worden ingeleid. Eindelijk. Zij was een week na mij uitgerekend en ik wacht echt tot ze bevallen is om dat hoofdstuk af te sluiten!! En klagen en zagen al 4 weken lang dat ze wil bevallen, en nu vroeg ik wat eigenlijk haar datum was en ze zegt doodleuk 4 oktober. En wij dachten dat ze al een week overtijd was.
Ze heeft ons goed liggen had!

Gisteren was ons ukje super actief. Ik had de ganse namiddag een opleiding, maar wat is het moeilijk om dan op te letten als er daar eentje constant zit te bewegen. Ik droom dan weg en mis het ganse verhaal haha. Ik hoop dat niemand het ziet als ik wegdroom.

Gisteren ook naar ER gekeken op 5TV, had ik niet mogen doen. Wist ik veel dat daar een vrouw van bijna 8 maand haar baby ging verliezen . Weer een angst meer gecreëerd.

Meiden en vooral Dotje hou je sterk!!

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 11:17
Dais

jeetje Dotje wat erg. Ben zo blij dat het beter met je gaat. Wat zul jij je rot hebben gevoeld. Veel rusten! En een jongen, van harte!!! Leuk. Ik dacht een jongen en krijg een meisje. Nu lees ik overal dat het ook wel een keer verkeerd gezien wordt. Ook goed maar ben nu al zo bezig met een meisje haha.

Jelena, klinkt als blaasonsteking, urine laten checken. Heb je pijn? Sterkte, ik weet hoe het voelt. Wanneer weet jij het geslacht van je baby? En kijk maar niet meer naar die series, je weet nooit. Jouw baby komt gezond ter wereld hoor!

Ik heb de griep en werk vanuit huis.Vond de verloskundige beter. Ik voel ons meisje constant fladderen door mijn buik, haha.

Kus

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 09:06
Jelana

Ik heb dus gisteren mijn gyn gehoord. Ze heeft persoonlijk gebeld. En volgens wat ik vertelde, heb ik soms een daling in mijn bloedspiegel. Dus ik moet stoppen met omnibionta en ijzerpillen nemen.

Ivm dat lek, ik heb dat nu weer wat minder. Ik was daar erg van geschrokken en vroeg het ook aan de gyn. Ze zei dat als het vruchtwater zou zijn zowel onderbroek als broek zou nat zijn. Bij mij blijft het bij mijn onderbroek (allez, een deeltje ervan), maar is ook niet zo aangenaam . Er bestaan daar ook pillen of tabletten voor maar meer afscheiding is heel normaal. Ik wil niet teveel pillen gaan slikken dus laat ik het maar zo. Ik mag alleen geen bad meer nemen, douche is veel beter voor de zuurtegraad en niet down under met zeep wassen, gewoon water is het best!
En het verschilt echt van dag tot dag momenteel!
Keep it dry, haha!

Wij hebben al een vermoeden van het geslacht maar het ukje wilde het waarschijnlijk nog niet helemaal prijsgeven vandaar dat we nog even afwachten tot binnen twee weken om zeker te zijn.

Dotje, al wat beter nu?

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 18:03
ikkuh

Hoi hoi
Wat een verhalen weer allemaal...
Nog een jongen wat leuk...en Jelena dat was ook even schrikken.
Ik heb t idee dat ik ook af en toe wat verlies

Ik heb t momenteel zo druk met werken grr..Vergaderingen tot 's avonds laat en krijg nu echt pijn daaronder...
Ik denk dat t allemaal wat teveel is momenteel (fulltime werken + vergaderingen)...Soms echt steken rond mijn liezen en schaambot...
Hebben jullie dit ook...(rond schaambot?) ????

Van de week op kraamvisite geweest. Dacht dat t babytje stikte ik schrok me dood en zei: Mama mama wat doet ze nou!!!. En toen...
een golf voeding eruit... Op dat moment dacht ik echt ik word nooit een goede moeder..
Volgende week 20wkn echo...vind het zo eng...
Iedereen werk ze voor morgen en dan is t eindelijk weekend...

Kus ikkuh en (denk ik zelf)
Link naar deze reactie
13/10/2008 @ 12:48
Dotje

Online Status
Hoi allemaal,

Alles ok met iedereen ?
blijkbaar is de angst naar een MK bij de meeste onder ons wat gaan liggen hé...

Hier moet alles zeer rustig gebeuren.
Niet te veel bewegen, veel rusten...
Het steekt al wat tegen, maar ach, ergens gezien : alles voor onze hoor !
Elke dag voel ik hem duidelijk...
Zalig gevoel hé !

Groetjes,

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 09:39
Jelana

Hier ook nog wat goed nieuws.
Ons bod is aanvaard, wij hebben dus een nieuw huisje !!
We zullen wel pas kunnen verhuizen maart/april. Na mijn bevalling. In feite moet er niet veel gebeuren; we laten het alleen schilderen voor we erintrekken. Nu ons appartement verkopen (daar zie ik wat tegenop, al dat volk iedere keer over de vloer, maar ja het moet wel hé)

Gisteren hebben we ook een pretecho gehad. Zalig, gewoon.
Een echte aanrader. Je ligt daar echt op je gemak. Een uur lang hebben we ons ukje kunnen bekijken. Het wou echt niet goed liggen. Het kroop telkens tegen de placenta aan daar waar er minder vruchtwater is en dan lukt 3D niet goed. Ze zei dat het later ook altijd en holletje zal maken of in een hoekje zal kruipen als het slaap in het wiegje of bedje. En raar maar waar mijn man doet dat dus ook. Die kruipt helemaal weg onder de lakens en kussens.
Het geslacht wou het ook niet prijsgeven, dus wacht ik nog af tot volgende week bij de gyn.
Ik ben helemaal

Dotje, verzorg je en jezelf goed!
Dais, Mieke en ikkuh alles ok?

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 18:47
ikkuh

Vandaag hadden we onze 20wkn echo...Wat waren wij zenuwachtig niet normaal meer.
Mijn placenta ligt naar achteren en dat verklaart meteen waarom ik al heel vroeg in de zwangerschap kriebels had en sids 2 weken duidelijke schopjes...
Het kindje ligt nu in stuit.. Het enige wat de vk steeds zei: Jeetje was is dit kindje beweegelijk. Ja onze dochter!!!! haalde de gekste draaien uit. Schoppen draaien en stilliggen Nee hoor. Die vrouw heeft het zou vaak herhaald.
Ik heb veel last van mijn mijn schaambot en liezen maar dat komt dus door ons schatje omdat ze zo beweegelijk is.
Alles zag er goed uit alleen lag ze met de ruggengraat naar ons toe. Hierdoor kon ze niet goed het hartje bekijken. Op het eerste gezicht zag t er wel goed uit (ze zag geen structuur ofzo?) maar ze wil m graag nog even goed in beeld hebben. Over 2 weken terug komen en hopelijk is ons popje dan gedraaid. Maar we hoeften ons geen zorgen te maken dit gebeurt wel vaker...

Voor ons dus een en dat hadden we niet verwacht. Wat een leuke verrassing
Hoest met de rest???
Liefs ikkuh en
Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 07:39
Dotje

Online Status
Waauw, het goede nieuws blijft hier maar komen !!

Jelana, proficiat met de aankoop van jullie huis !
Nog iets plezants om naar uit te kijken zeg !
En een toffe echo achter de rug ??

En Ikkuh, een ...
De baby heeft nog tijd genoeg om haar te draaien hoor !

Dinsdag mag ik weer naar de gyn gaan.
En dan gaat hij alles opnemen op video. Dus elke keer dat we dan gaan, neemt hij de beelden op. Ik kijk er ook wel naar uit !

De stand is dus :
2x
2x

En 1'tje dat het geheim wil houden...

Dada,
Dotje

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 09:45
Jelana

haha, ik wacht er nog mee tot volgende week om te zeggen wat het is!
Dan kunnen we de echte stand opschrijven.
Ons ukje wil ook nooit iets prijsgeven dus ...

Dotje, hoe is het met de gezondheid?
Dais, ik heb gelezen dat jij deze week ook een echo had??

Ikkuh, wat leuk al die 20-weken echo!
Ik verlang al tot volgende week woensdag om ons ukje nog even te bewonderen.
Miekke, alles kits?

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 17:15
Dais

Ikkuh super gefeliciteerd, mijn meisje is ook erg druk maar vandaag heel kalm. Ze heeft een rustdag denk ik haha.

Voel soms wat plopjes ;-) en kriebeltjes. Heerlijk.

Morgen de 20 weken echo, toch wel spannend. Gaan jullie voor me duimen?

Link naar deze reactie
17/10/2008 @ 11:37
Jelana

Dais, veel succes vandaag!!
Wanneer mag je gaan? Of ben je al geweest?

Link naar deze reactie
17/10/2008 @ 21:39
Dais

Alles was goed met ons meiske. Gewoon zoals het hoort.

Heerlijk gevoel.

Kus

Link naar deze reactie
19/10/2008 @ 09:48
Dotje

Online Status
Dais, super dat alles ok is met jullie !!
Zalig hé, zo'n nieuws krijgen hé...

Ik moet dinsdag weer naar de gyn.
Ik hoop dat ik ook goed resultaat ga horen, en dat het nog steeds een gaat zijn, 'k heb zo al wat gekocht..
Verder ben ik het rusten echt beu, en ik moet toegeven : het plat liggen ... is niet meer 24u op 24...
Ik kan het niet...
Niet dat ik hier volop aan't poetsen ben, maar gewoon rustig wandelen met de hond kan ik niet missen !

Jelana, willen jullie het geslacht kennen, of liever een verrassing ?
Mieke en Ikkuh, alles ok ?

Groetjes,

Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 15:33
ikkuh

Met ons alles goed.
Eindelijk een weekje vakantie. Was ik zo aan toe.
We hebben allemaal meidendingetjes gekocht en gekregen zo leuk.
En woensdag gaan we eginnen met het verven van de babykamer. Roze en paars en wit hihi. Heeft mijn lieverd uitgezocht....

De kleine is druk aan t schoppen en dan vooral op mijn blaas.
En als ik te veel doe zegt me lichaam duidelijk nu even rustig aan!!!
We genieten hier volop.
Over 1,5 week nog even het hartje laten controleren hopelijk ligt ze dan wel goed en dan genieten we nog meer (doen we nu ook al hoor)
Dag lieverd en kusje voor jullie of
Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 18:14
Dais

Wij zijn in Ierland en helaas heb ik griep en lig hier op de bank, voel me zo rot. mijn vriend is aan het werk. Ons kindje drukt ook op mijn blaas en ik moet dus constant naar de wc. Elke keer als ik hoest dan gaat ze schoppen haha, nieuw spelletje.

Beetje rare vraag, mijn schaamlippen zijn rood en opgezwollen dit is normaal heb ik gehoord maar komt het weer goed na de bevalling of hangen ze dan op mijn voeten haha? Het rekt toch uit na de bevalling? Of is dat alleen van binnen?

Dotje veel plezier het is vast nog een jongen!

Liefs

Link naar deze reactie
21/10/2008 @ 09:57
Jelana

Blijf je lang in Ierland Dais?
Van die schaamlippen, daar heb ik nog niet op gelet.

Ik had ook een vraagje maar ik dacht altijd dat de ukjes al een bepaald ritme opbouwen van slapen en wakker zijn.
Nu zaterdag en zondagavond was het SUPER actief. Gisteren was het over de ganse dag actief en dan 's avonds weer niet meer (volle paniek dus bij mij). Vandaag is het dus weer SUPER actief.
Hebben jullie dat ook of herkennen jullie al een patroon?

Morgen moet ik naar de gyn, ik zit al met een vracht aan vragen.

Link naar deze reactie
21/10/2008 @ 16:56
Dotje

Online Status
Hej dames,

Godh Dais, ik denk dat alles wel weer op z'n plaats komt te zitten hoor !! Ik heb dat toch al gehoord dat dat nog voorkomt, dus geen zorgen maken !
Verzorg je maar...

Ikkuh, leuke zaken gekocht/gekregen ?
Leuk hé...

Jelana, ik voel hem ook dikwijls fel, en dan weer even niet.
Ligt er al naar hoe hij ligt !

Deze morgen ben ik weer naar de gyn moeten gaan.
De baby groeit wel, zit momenteel 1 dag achter op schema. Volgens de gyn niet dramatisch.
Wat wel erger is, sinds ik uit het ziekenhuis ben, is er weer 2.5kg af. Dus, vanaf morgen moet ik elke dag aan een infuus gaan liggen.
Pffffffff...
Ik had er niet echt op gerekend !!
'k moet wel niet blijven slapen, gewoon enkele dagen na mekaar naar het ziekenhuis, totdat er wat bijkomt...

Mieke, alles ok ?

Groetjes,

Link naar deze reactie
21/10/2008 @ 19:15

Hoi,

Ik lees wel mee hoor maar ben echt ziek...eerst sinus ontsteking gekregen en daarboven op een fikse verkoudheid,ik hoest me te pletter en daar krijg ik ferme koppijn van,ik hoop dat het vlug betert want ben het niet gewend om ziek te zijn,is mss al 2 of 3 jaar geleden...

Wel leuk dat iedereen goed nieuws heeft behalve Dotje...Wat naar nou dat je steeds maar afvalt,gelukkig kunnen ze het een beetje verhelpen door een infuus...een dikkevoor jou!

Ga de kids in bedje doen dan is het hier wat rustiger en ook...dit scherm is niet zo goed voor men pijnlijke hoofd...

Tot schrijfs,

Mieke

Link naar deze reactie
22/10/2008 @ 09:26
ikkuh

Hoi Allemaal
Dotje wat vervelend zeg...Maar een voordeeltje dan hoeft er straks ook niet veel af na de bevalling. Maar t is wel balen dat je steeds naar het ziekenhuis moet. Maar je moet maar zo denken alles voor je beebje....Komt vast allemaal wel goed. Dat moet gewoon!!!!

En een aantal zijn grieperig lees ik. Das ook balen... Voor iedereen een dikke knuffel en beterschap!!

Hier gaat alles ok. Veel last van de bandjes doordat de kleine daar steeds tegen aanschopt...
We gaan zo weg om verf te kopen. Joepie lekker schilderen de babykamer.
En volgend weekend komen alles spullen dus dan kunnen we beginnen met inrichten (ze zijn 3 weken te vroeg met leveren maar achteraf vind ik dat helemaal niet erg :) )

Doegie en beterschap!!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >