< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Lieve engeltjes in de hemel » kindje verloren bij 17 weken zwangersch

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Lieve engeltjes in de hemel
kindje verloren bij 17 weken zwangersch
14/10/2008 @ 13:18
lizzie

Online Status Stuur bericht
Hey allemaal,

Ja, Liesje, ik loop nog rond... Ook ik had zo'n 6 weken geleden heel veel harde buiken en oefenweeën (vooral de dagen dat ik werkte)
Heb het wijze besluit genomen om het rustig aan te doen en ... de harde buiken zijn weggeëbd! Enkel 's avonds nog als ik iets te veel gestapt heb ofzo.
Het huishouden gaat echt stapje voor stapje, maar dat lukt goed als je zo 7 dagen hebt...
Heb 's ochtends veel energie, maar tegn 's middags echt middagrust nodig en ... héél veel honger. Vorige week at ik duidelijk te weinig.
Nettes verkoudheid / virus en drie nachten heel slecht slapen hadden daar geen goed aan gedaan. gevolg: vorige donderdag een serieuze dip, de hele dag moe moe moe en 'trillen' van te weinig calorieën.

zo zie je maar: je lichaam geeft goed aan wat je te weinig doet: slapen / rusten / eten!

Ik hoop voor Liesje en Cindy dat echt heel veel rust en genoeg eten jullie ook kan helpen.
Ik dacht begin september die 40 weken ZEKER ook niet uit te lopen, maar ... begin nu te denken dat ik zelfs overtijd kan gaan.
Bij Nette had ik op 38 weken ongeveer veel meer harde buiken!

Doen jullie het maar héél rustig aan en ... op tijd naar de materniteit aan de monitor om jezelf gerust te stellen! Want gemoedsrust speelt ook een grote rol!

Ik duim heel hard voor jullie dat de harde buiken mogen afnemen!

Lieve groetjes, Lizzie

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 19:47
cindy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Joepieeeeee!!!! Hier goed nieuws!
Geen verkorting en verweking van de baarmoeder,alles zit nog goed dicht. Ik moet wel meer medicatie nemen om de harde buiken te stoppen en ben nog een weekje op rust maar voor de rest is alles prima.
Ons beebje weegt nu 970 gram en is 30 cm. Een kleintje dus maar volgens de gyne perfect gezond.
Hoop wel dat er nog gedraaid word in de buik want momenteel is het een stuitligging en dat zou volgens de gyne ook verklaren waarom ik zo'n pijnlijke druk heb onderaan de baarmoeder bij een harde buik. Dan drukt de poep van ons ukkie namelijk tegen mijn baarmoederhals.
Ben zo blij dat alles ok is

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 19:48
lizzie

Amai, Cindy,

Fijn nieuws!!!

Lieve groetjes, Lizzie

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 20:06
liesje

He Cindy,

Heel goed nieuws! Heb alleszins voor je geduimd en het heeft geholpen! Echt een opluchting!!!!

Groetjes
Liesje

Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 19:30
ENGELMAMA

hello

net terug van gyné.

ik zit nu op dag 14van mijn cyclus en volgens de meting zal mijn eitje tegen dit weekend springen.
mijn cyclus is wel met een dag of 2verlengd, maar ik blijf positief.

ik heb ook een goed gesprek gehad i.v.m. volgende zwangerschap (opvolgingen, echo's, bevallingsdatum,...).

alles is dus in orde.

Link naar deze reactie
21/10/2008 @ 16:30
lizzie

Fijn zo, Engelmama, ... hoop doet leven!
Mijn duimen blijven omhoog!

Gisteravond zijn onze kindjes nog eens gaan logeren bij oma (Fien werd spijtig genoeg 's nachts ziek, het schaapje!)en wij zijn nog eens naar de cinema geweest. Lekker genoten van 'n laatste keer samen weg ?!

Na n (laatste) intiem momentje, ... kreeg ik sinds deze namiddag zo'n 14u lichte buikpijn. Nu is het weer weggeëbd, maar het duurde toch zeker zo'n anderhalf uur!

Ben heel erg moe wel, hopelijk zet dit gewoon door (als het is wat ik hoop / vermoed) en mag het snel gaan (en heb ik daarna nog nachtrust)
of ... mag ik stillekesaan dromen en aftellen en hebben we een rustige avond, nacht , dag ,...

Laat ons babytje zelf maar aangeven wat het wil!

Vind dit wel erg spannend hoor! Daarnet lag ik met mijn meisjes op de zetel, zo wat 'af te zien wel' en ze kwamen om de beurten een kusje geven. Fientje had goed door dat ik eventjes echte RUST nodig had!

Maar ... zal maar niet te hard van stapel lopen ... misschien heb ik nog wel 'n paar van die middagen voor de boeg!

Groetjes en dikke knuffel voor iedereen!

Lizzie

Link naar deze reactie
21/10/2008 @ 16:44
ENGELMAMA

geniet nog maar even van je dikke buikje en als ik je niet meer hoor.

een voorspoedige bevalling , want volgens mij zal het niet lang meer duren.

Link naar deze reactie
21/10/2008 @ 18:11

Online Status Bekijk profiel
Wij haaden ook een miskraam,na 16weken ,alhoewel ik miskraam na zoveel tijd de gepaste uitdrukking is vind ik.
nu bijna 37weken,het voelen van de baby maakt mij rustig,je hebt iets als zelfcontrole.wens je het allerbest!

Vermoedelijke bevalling op 18/11/2008.
Al 42 weken zwanger (105.15% ver), nog 2 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.
Link naar deze reactie
21/10/2008 @ 18:26
liesje

Engelmama, goed nieuws!

Lizzie, veel succes met je bevalling meid!

Link naar deze reactie
22/10/2008 @ 14:39
cindy

Lizzie...ik wens je alvast een vlotte bevalling toe. Laat je vlug horen als je beebje er is hé.

Vanaf 3 november ben ik thuis. Ik ben maandag terug begonnen (na 2 weken rust) maar heb zoveel rugpijn dat het niet uit te houden is. Alleen liggen en een beetje rondlopen verzacht de pijn maar vermits ik aan een loket zit bij de mutualiteit is dat niet mogelijk. Ik werk dus vanaf vandaag tot volgende week vrijdag nog (telkens een halve dag werken en een halve dag verlof). En vanaf maandag 3 november zal ik dus 7 maand thuis zijn, ik neem namelijk na mijn zwangerschapsrust nog 3 maanden ouderschapsrust. Ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt, er valt een last van mijn schouders. Heb een goed gesprek gehad met mijn baas deze voormiddag en zij is heel begripvol voor mijn situatie, ook mijn collega's vinden het maar normaal dat ik vroegtijdig stop.
Zo kan ik heel uitgerust en zonder stress bevallen in januari.

Link naar deze reactie
22/10/2008 @ 17:46
ENGELMAMA

cindy, je hebt groot gelijk.

en nu verder genieten van je

groetjes engelmama

Link naar deze reactie
25/10/2008 @ 17:47
lizzie

Hoi allemaal,

Ik kom nog wel uitgebreid verslag doen... maar toch al even met trots melden dat we donderdag om 15u30 ongeveer opnieuw papa en mama zijn geworden van een flinke (4kg!) zoon Wout!

We zijn na n kort verblijf in het zieknhuis eindelijk thuis om van ons zoontje en onze meisjes te kunnne genieten!

Tot later,

Grs Lizzie

Link naar deze reactie
25/10/2008 @ 18:04
cindy

Whaaaauw Lizzie! Proficiat meisje...geniet maar van je zoontje.

Link naar deze reactie
26/10/2008 @ 08:35
@nneke

Een hele dikke proficiat!

Link naar deze reactie
26/10/2008 @ 09:58
ENGELMAMA

een hele dikke proficiat met je kleine ventje

geniet maar.

Link naar deze reactie
26/10/2008 @ 10:50
giggles

Proficiat!!
Geniet er van!!!!

Els

Link naar deze reactie
26/10/2008 @ 10:52
Biba

Online Status
Hey Lizzie,

Proficiat en geniet van je kleine spruit!

Vele groetjes Biba

Link naar deze reactie
26/10/2008 @ 13:02
liesje

He Lizzie, een dikke, dikke proficiat!!!! Echt super meid! Ben zo blij voor je dat je wens op een gezond kindje is uitgekomen! Geniet er maar van.

Groetjes
Liesje

Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 09:17
liesje

Lizzie, hoe is de bevalling eigenlijk verlopen? Toch niet te veel pijn gehad hoop ik...

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 21:37
lizzie

Hoi,

Even kort ons verhaal:
om 5u30 een scheurtje in de vliezen: water 'druppelt ' in mijn slipje nadat ik met een vreemd gevoel wakker word (heb ik telkens ook bij onze meisjes gehad: bijzonder!) tegen 6u30 weeën om de 6min, om de 5 min en de 10 min. Ik bedenk me dat het wel 'ns snel kan gaan!
Om 7 u ga ik Steven voorzichtig wekken en bel ik vokke om de meisjes naar school te brengen.
Om 8u30 aangekomen op de materniteit, ... na 2-3 weeên niets meer en heel weinig vruchtwaterverlies nog. Geen opening en ons Woutje ligt nog héél hoog De vroedvrouwen waarschuwen me dat ik alsnog naar huis gestuurd kan worden. eerst 'n uurtje aan de monitor en afwachten wat de gyne zal zeggen. Die is net weg na 'n bevalling en komt pas tegen 12u terug.
Om 12 u nog steeds NIETS. Wel iets meer vruchtwaterverlies terug. Onze gyne stelt voor mij te laten beslissen de bevalling op gang te brengen met 'n tabletje of niet. Dit wil ik dan toch. Bij onze meisjes duurde het maar 4u en nu zou er wel 'ns héél veel tijd kn overgaan voor de weeên echt starten (misscien ook met heel einig nachtrust erbij VOOR de arbeid. Tegen 12u30 een tabletje dat tegen 13u al goed begint te werken. tegen 13u30 weeën om de minuut en al 1 cm, een half uurtje later nog steeds om de minuut en al 3 cm en zo gaat het verder! tegen 15u15 kan ik het echt niet meer houden, persdrang... maar heel vreemd ... ik voel weinig echte 'druk', want hte hoofdje zit nog heel hoog. De arbeid was al erg zwaar geweest ruimù 2 uur lang weeên snel op elkaar, met trillende benen enzo... geen energie meer dus. Ben wel bang dat 'het niet meer gaat gaan', zenuwachtig ook! Direct in de verloskamer mag ik persen, maar ... ik VOEL GEEN WEEËN meer (t is te zeggen, ze zijn er nog, maar ik ben te sterk gefocust!) Op commando van de vroedvrouw moet ik bij elke wee persen... om het hoofdje te laten zakken... na 3 keer heel hard persen daalt wout eindelijk in en nadien ... op automatische piloot persen persen en blijven persen is het hoofdje er. Het hoofdje is erg groot en zit 'vast', ... man man man wat n pijn... Dan met alle kracht die ik toen nog had blijven persen ademhalen persen ademhalen persen (in 1 lange keer!!!) en het hoofdje kwam met schoudertjes en al! daar was hij dan, onze grote vent!
En wat n mooi emotioneel moment!
Ja ... de bevalling was best wel zwaar geweest, dat zei de gyne me achteraf nog en ... we hadden ook wel wat last achteraf van de inscheuring ... maar we hebben het weer gedaan!
Al bij al ook wel weer heel vlot, want maar 3 uurtjes!
Onmiddellijk na de bevalling hebben we anderhalf uur gecocoond en Wout drok ook erg rustig gedurende gans die tijd aan de borst... in een woord : ZALIG!
Na twee dagen ben ik naar huis gegaan, nog moe wel. ik was al erg goed op de been en had fysiek al wel terug de energie, als ik genoeg rust tussendoor! De scheur speelt me nog wel parten, maar dat zal wel na n paar dagen helemaal gedaan zijn!
We genieten echt heel hard van ons Woutje, een heel lief rustig babytje, echt 'n schatje. Onze meisjes zijn supertrots en wij op hen!

Bedankt allemaal om zo mee te leven. Hopelijk mogen we allemaal binnen zo kort mogelijke tijd zo'n heel mooi moemnt ervaren.

de cirkel is rond nu... het grote verdriet was al verwerkt en het is goed zoals het is nu!

Lieve, dikke kussen van Liesbeth én Wout!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >