< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Gestopt met de pil februari 2007

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Gestopt met de pil februari 2007
02/10/2008 @ 22:36
Tess

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey hey,

Zolang je niks op papier hebt als bewijs dat je zwanger bent sta je nergens tegen over je baas. als die dan zegt ik ontsla u heb je geen poot om op te staan.

Vanaf dat je het attest binnen brengt sta je safe.
ik weet niet dat als je in onze situatie weet dat het ni normaal lukt en je met behandelingen bezig bent of je daar een attest van kunt vekrijgen en aan je baas kunt geven misschien wordt je zo dan ook beschermd.??? en misschien is een bezoek aan de vakbond misschien geen slecht idee om je eens te informeren??..

voor de rest hier hebben we weer hard gewerkt vandaag mijn keuken is al van vorige maand geplaatst en van vandaag hebben we de glasvezel omhoog dus het einde is in zicht bij ons het werd tijd!!!!

xxx

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 14:03
Evy

Wendy,

ik duim voor een goeie bloeduitslag!!

Zeker een bezoekje brengen aan de vakbond want zwanger willen worden, dat is absoluut geen gegronde reden voor een ontslag. 100% zeker van. Dat hij je dat laat merken geeft mij eerder een gevoel van dat hij een inbreuk pleegt op je prive leven. of je job of een gezin? Zeker goed gaan informeren en anders zou ik je zolang de behandeling bezig is ziek laten schrijven en hopen dat je heel snel zwanger bent en dan onmiddellijk van ziekeverlof of moederschapsrust laten schrijven. Daar moet je je eens op informeren. Zeker vragen naar die moederschapsrust bij de vakbond.

Hier alles in orde. Gisteren naar Ilya zijn doopfeest geweest (het kindje van mijn man zijn zus en dus neefje van Mauro) en daar heeft hij me gisteren toch helemaal onder de melk gezet. Wauw, de eerste keer dat echt zijn hele fles eruit kwam. Ik dus onder de melk, hij helemaal onder de melk de vloer en de tafel! Morgen even naar de osteopaat bellen. Maar ik denk ook dat het de combinatie was van vermoeidheid, honger en gulzig eten. Normaal geeft hij na de voeding nog zo'n gulpje melk terug eigelijk te verwaarlozen maar gisteren leek hij wel de exorcist!! Vandaag heb ik er nog niets van gemerkt.
Zo dadelijk naar mijn zus haar kindje (mijn petekindje) zijn babyborrel. Tis van het ene feestje naar het andere dit weekend! Dat beloofd voor morgen als ik naar de weight watchers ga .
Ben nu van 1 september bezig en ik ben al bijna 5kg kwijt. Ben wel content. Er hing namelijk wel wat reserve aan sinds vorig jaar na het hele gedoe met Eline*, tja, das dan emo eten he... Van de zwangerschap van Mauro ben ik alles weer kwijt. Het zijn dus de kilootjes die ik heb opgedaan tss Eline* en Mauro in die ik nog kwijt moet.

Hoe is het met de rest.
Tess

groetjes

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 16:38
poeky

Dag dames,

Voorlopig ziet alles er goed uit. Ik heb redelijk goede bloedresultaten. Ik moet vanaf nu enkel om de 3 dagen een spuit met pregnyl krijgen. Dat is extra zwangerschapshormoon. Vrijdag terug voor nieuwe bloedtest en dan gaan ze al met 80% zekerheid kunnen zeggen of we zwanger zijn. Wel konden ze ons zeggen dat ze een embryo succesvol ingevroren hebben. De andere was blijkbaar niet sterk genoeg. Maar eentje is volgens de gynaecoloog een goed resultaat aangezien het zo vlug is gegaan.

Wat mijn werk betreft heeft Tess gelijk. Als ik geen briefje heb waarop staat dat ik zwanger ben of als ik niet op ziekenbond sta kan mijn baas mij altijd ontslaan. Niet omdat ik zwanger wil worden, maar wel via "reorganisatie". Nu heb ik via een briefje van het ziekenhuis en de arbeidsgeneesheer toch aangepast werk kunnen vinden.

Nu is het vol spanning afwachten tot vrijdag en het vervelende is dat je niets voelt hé. Je hebt niets om op af te gaan.

groetjes

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 22:59
Tess

Hey,

Ik ga morgen bellen voor een afspraak met Dr Loecker..

Ik ben al sinds dit weekend licht bloed aant verliezen en sinds gisteren en vandaag zeer donker en toch al vrij veel. Dus mijn cyclus is weer korter aant worden, het is een jojo aan het worden wat het weer moeilijker maakt om mijn eisprong te berekenen...

Wendy wat goed dat je wel aan gepast werk hebt gekregen na de vele problemen. Veel succes nog met de bloedresultaten

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 21:36
poeky

Heykes,

Hoe gaat het met jullie?

Tess, nu komt het wel vlug dichtbij hé. Heb je een afspraak kunnen maken?

Hier is het spannend. Ik voel vanalles, en ik durf bijna niet hopen. Ik heb al 2 dagen ongipijn en kleine steekjes in mijn baarmoeder. Ik kan bijna niet meer naar het groot toilet gaan, maar moet wel constant naar het klein toilet (sorry voor mijn uitdrukking), ik heb pijn in mijn onderrug en ik sta al 2 dagen op met barstende hoofdpijn. Vrijdag moet ik terug voor mijn volgende test. Ik heb al gedacht om eens een zwangerschapstest te kopen, maar dat lijkt mij niet verstandig. Ik moet gewoon nog wat geduld hebben hé.

Ik heb de inpact van die hormonen wel onderschat. Ik begin echt wel constant moe te lopen. Maar wat zit ik hier te klagen, voor een wondertje is niets mij te veel.

Hopelijk kan ik vlug goed nieuws brengen, want ik weet niet hoe ik op slecht nieuws ga reageren.

groetjes

[Laatst gewijzigd door poeky - 07/10/2008 @ 21:40] - Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 17:30
Emma

Poeky, ik zit hier heeeel hard mee te hopen dat we hier vrijdag supernieuws mogen krijgen! Ik zou het echt fantastisch vinden, het is je zo van harte gegund!

Tess, voor jou zullen mijn duimen de komende weken ook overuren draaien hoor! Nog even doorbijten en hopelijk komt dan het grote geluk op je pad!

Met de rest alles oké?

Hier is het aftellen begonnen, de laatste 4 weken gaan vanaf vandaag in. Alles staat klaar, dus we zijn er helemaal klaar voor! Wat verlang ik ernaar om onze kleine meid in mijn armen te houden en haar te zien! Ik vind het wel allemaal heel spannend worden nu.

Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte!

Liefs
Emma en

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 21:13
Tess

Hey hey,

Dinsdagmorgen heb ik een afspraak bij de dokter!!!

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 08:56
Petra

Wendy, hier wordt ook heel hard meegeduimd voor een positief resultaat

Zal straks uitgebreid komen posten, eerst wat werken.

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 12:46
Evy

Wendy, al nieuws?

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 13:46
poeky

heykes

Hier wordt mijn geduld nog een beetje op de proef gesteld. Alles ziet er goed uit, maar een definitief resultaat krijg ik maar volgende week vrijdag. Ze zeggen liever niets voor ze het met zekerheid kunnen zeggen. Maar het ziet er goed uit, das ook al iets.

groetjes

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 14:10
Petra

Hey,

Ik was ook al verschillende keren zien of Wendy nog niets was komen posten en dan eindelijk nieuws.

Wendy, jammer dat je nu nog geen zekerheid hebt voor de 100 %, maar als ze zeggen dat het er heel goed uit ziet dan zal er toch al een innesteling geweest zijn.
En is het nu 14 na de terugplaatsing? en nog niet ongesteld dan ben je toch officieel overtijd of houdt de pregnyl alles tegen? Krijg je nu nog steeds pregnyl? anders kon je zelf misschien eens een testje wagen.
Hopelijk werd er een contract van 9 maand ondertekend met het teruggeplaatst embryoke.

Tess voor jou dinsdag dan verder nieuws, waarschijnlijk zullen jullie dan snel starten en laten we hopen ook een huurcontract voor jullie. Hou ons op de hoogte.

Emma, het aftellen kan beginnen want jullie kleintje (en jullie) zijn er vanaf nu klaar voor. Nu is het nog een kwestie van enkele dagen, hoewel ik vond dat die laatste maand heel traag voorbij ging.

Evy, oei moet natuurlijk weer lukken dat Mauro juist op een feest enorm veel teruggeeft, zal waarschijnlijk maar eenmalig geweest zijn.

Hier zitten we met een zieke, Siska heeft aan haar beide oren een middenoorontsteking met poliepen. Zelf hadden we niets gemerkt buiten dat er wat vocht uit haar oren kwam, we waren dus wel echt verwondert dat het al zo erg was.

Vorig weekend ben ik een klimrek met glijbaan gaan afhalen (2de hands) om in de tuin te zetten. Vermits de papa nog steeds thuis zit en zich dus verveelt heeft hij heel het toestel afgewassen en dat staat hier nu dus in de living, zo een groot lomp spel, mama , maar Jolien

Groetjes

Link naar deze reactie
13/10/2008 @ 13:38
Tess

hey,

Wendy ik blijf duimen voor jou he!!

Petra ik hoop voor u snel dat het speelgoed in de tuin komt te staan en niet meer in de living...

Evy hoe is het verder met je petekindje???

Emma het begint snel te korten he ik hoop voor je een rustige en vlotte zwangerschap...

en ik heb me blijkbaar vergist het is woesndag dat ik een afspraak heb en niet dinsdag

xxx

Link naar deze reactie
13/10/2008 @ 14:57
poeky

heykes

Ja, ik krijg nog steeds pregnyl. Nog 4 dagen, het zijn echt de langste 3 weken van mijn leven.

Sorry voor het korte berichtje, maar ik moet zo weer weg.

groetjes

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 10:13
poeky

Hey Tess, hoe was je afspraak met de dokter?

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 11:00
Tess

Heykes,

Vrij goed ja.

Zijn sperma kwaliteit is op het randje van hoeveelheid maar 8 miljoen na zuivering. Dan de vormen waren wel veel beter daarom proberen we het 2 maal met iui en daarna evalueren van het sperma telkens en als het nog slechter wordt is het op IVF dat we overschakelen.

Maandag moet ik terug voor het eitje op te volgen en dan zal ik dinsdag of woensdag naar de kliniek moeten voor de inseminatie.

Spannend allemaal zenne.

allemaal duimen he

Wendy hoe voel jij je? Morgen heb je weer meer nieuws he..

xxx

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 11:43
poeky

Ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar ik ben bang voor morgen. Ik weet niet hoe ik slecht nieuws ga moeten verwerken. Aan de andere kant zou ik graag weten hoe het gaat, maar tijdens het bellen ga ik nog op mijn werk zijn en daar is er niemand om mij op te vangen. In het begin had ik er een goed oog in, maar ik heb de laatste tijd alleen maar buikpijn en dat doet me twijfelen. Ik kan tegenwoordig alleen maar denken aan slecht nieuws. Het wordt mij stilletjes aan teveel. Ik wist niet dat die 3 wachtweken zoveel van je vroegen. Het gevoel dat je niets kan doen is zo wreed. Sorry voor mijn depressieve tekstje, maar ik voel me echt slecht.

groetjes

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 12:42
Petra

Wendy, hé meid we zijn hier om naar je te luisteren dus laat je gedachten hier maar eens goed gaan. Die buikkrampen wilt echt niets zeggen en dat zullen de andere zwangere vrouwen hier wel kunnen beamen, een zwangerschap voelt in het begin aan net of je gaat ongesteld worden.
voor morgen

Tess, dus eerst IUI proberen, dat is zeker niet slecht, kan je al een beetje aan het idee wennen en is helemaal niet zo ingrijpend als IVF. Hopelijk staat er volgende week een mooi eitje klaar en doen die zwemmertjes goed hun best.

Groetjes

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 14:58
Evy

Wendy,

de moed niet opgeven nu... Wij duimen hier allemaal mee en je weet dat je hier altijd je hartje mag komen uitstorten! Daarvoor zijn we hier.
Krampjes wil idd niet dadelijk zeggen dat je ongesteld gaat worden, kan even goed een teken zijn van een zwangerschap zoals petra zegt. Hier was het ook zo, zowel bij de zwangerschap van Eline* als van Mauro.
Wachtweken zijn idd stresserend. Ik kan nu wel niet meepraten over de situatie waar jij je nu in bevindt, maar wachten is altijd kl*te.
Wij duimen allemaal mee en we leven enorm met je mee.
Liefs
Evy

Link naar deze reactie
18/10/2008 @ 07:58
Petra

Ik kwam even kijken of er nog geen berichtje was van Wendy.
Meid ik hoop zo hard om hier vanavond positief nieuws van je te lezen.

Gisteren ben ik tante geworden van Lucas, vanavond gaan we het ventje eens bezoeken. Het zal weer wennen zijn om zo een klein boeleke vast te houden.

Link naar deze reactie
18/10/2008 @ 09:48
Emma

Ik kwam ook al eens kijken of Wendy al iets laten weten had, maar niet dus...

Ik hoop zo op goed nieuws!

Volgens mij is het feit dat ze nog steeds geen bloed verliest, toch een heel goed teken, ze is nu toch al een week overtijd? Of zie ik dat verkeerd?

Hopelijk brengt ze snel goed nieuws!!!

Ik blijf duimen!!!

Hier is het even afwachten, volgens de gyn is ons beebje al te zwaar voor mijn bekken (weegt nu al 3,5kg - geschat), dus heb scan moeten laten nemen van mijn bekken en hoofdje van ons meisje. Als het oké is, geen probleem, dan wachten we verder op de bevalling (wat ik zooo hoop!!), kan het er nu nog door maar wordt het krap, dan wordt ik ingeleid volgende week, kan het er nu al niet meer door, dan wordt de keizersnede gepland, datum krijg ik dan maandag.

Voor ons dochtertje vind ik dit niet erg, voor haar is keizersnede zelfs het beste en minder belastend dan een zware bevalling door mijn smalle bekken. Voor mezelf zou ik het wel een beetje jammer vinden aangezien ik dan niet weet wat het is om te bevallen, zal geen weëen kennen, heb ook nog geen echte harde buiken gehad.

Maar kom, waarover maak ik me zorgen, het allerbelangrijkste is dat ons dochtertje oké is. En Wendy en Tess hebben ander katjes te geselen!

Veel succes meiden!

Liefs Emma en

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >