< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » goede voornemen: vermageren

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
goede voornemen: vermageren
25/09/2008 @ 11:02
*LONE*

Online Status Stuur bericht
Toch nog eens vlug op Rien roepen!!!

Riiiieeennnn?????????????
Waar blijf je???
Lukt het een beetje???
Kom op hé, op naar die 64!!!!!!!!!!!!!!

[Laatst gewijzigd door *LONE* - 25/09/2008 @ 11:03] - Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 10:48
*LONE*

Niemand meer langs geweest!?

Gisteren een erg moeilijke dag gehad... Ik had gewoon zin in alles wat niet mocht. Door wat vroeger te gaan slapen ben ik gelukkig overal kunnen vanaf blijven...

Nu nog leren om niet alle dagen op die weegschaal te gaan staan!!!
Vanmorgen woog ik 61.4kg
Het gaat er vlot vanaf, maar dat is dankzij de borstvoeding denk ik.
En het ritme denk ik... Zo weer gaan werken met nog een klein ukje in huis, amai de tijd die vliegt om.
Die extra beweging voel ik wel!!!

Iemand raad voor mij? Het heeft wel niks met dit topic te maken, maar ons Yinthe wil dus door de dag niet eten op haar fruitpap na... Ze weigert haar groentjes en haar fles. 's Morgens zet ik haar af bij mijn schoonmama om 9u15 en 's avonds als ik haar ophaal om 18u30 heeft ze dus enkel wat fruitpap op. Niks van vocht... De fles weigert ze al van haar 10 weken. Natuurlijk is ze dan uitgehongerd en drinkt ze veel bij mij. Om de 3u, ook 's nachts... Ik heb al verschillende spenen geprobeerd, melk vers, uit de vriezer, wat kouder, wat warmer, andfere houdingen... Maar ze weigert pertinent. Qua eten neemt ze de nacht nu voor de dag... Ze is wel goedlachs en zeker niet te mager...
Mijn schoonmama heeft écht al alles geprobeerd, maar Yinthe wordt telkens boos... En écht boos hé, ongelooflijk voor zo'n klein meisje!
En ik.. Ik heb géén idee hoe ik het moet aanpakken...

Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik dit er even tussen smijt,...

Groetjes!!!

Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 13:29
Liesbeth

Hoi,

Met de rapte efkes binnen springen.Wat bewegen zit het hier goed maar het eten gaat moeilijker. Er is vanalles in huis en dan is de verleiding groot. Volgende week ga ik terug werken en dan gaat het een stuk makkelijker.

Evi: Jasper was ook een Flessenweigeraar. Hij was meer dan 7mnd voor jij uit een fles dronk. Hij at wel groentenpap. Je kan proberen om ze uit een tuitbeker te laten drinken. Misschien wil ze dat wel. Of melk indikken en met een lepeltje geven. Hopelijk vind je snel een oplossing.

Ik ben er snel weer vandoor want er wachten nog wat klusjes.

tot snel,
Liesbeth
Link naar deze reactie
28/09/2008 @ 11:28
Rien

mmmmm Evi dat wokgerecht van jou ga ik eens proberen, water staat me in de mond ervan! :)

ik ben eigenlijk er niet op aan het letten, val dus ook niks af maar kom gelukkig niet bij. MAAR vanaf vandaag ben ik begonnen! Iedere avond ga ik hier proberen een berichtje achter te laten zie!!

Goh Evi, ivm Jinthe ... zou begot niet weten hoe je zoiets moet aanpakken ... het is een karakterke precies ... . Je kan haar moeilijk heel de tijd fruitpap geven he ... . Eén ding heb ik wel altijd onthouden: ze hongeren zichzelf niet uit. Dus als ze weigert ook niks anders geven. Maar man man mijn moederhart bloedt al als ik het hier typ ... . Hopelijk is het iets heel tijdelijk (sprongetje?)

Zo, ga de patatjes van mijn mannetje afgieten en in potje doen en dan gaan we wandelen in Bovy.

Dadaaaa
Link naar deze reactie
28/09/2008 @ 11:29
Rien

Oh dames, ik heb de eerste sinterklaaschocoladamannekes al in de winkel zien liggen
Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 07:22
Liesbeth

Goeiemorgen,

Vorige week was niet schitterend maar vandaag ga ik terug werken en dan zou het vlotter moeten gaan.

Onze jongens waren deze morgen heel flink en daarom mogen ze nog efkes TV kijken voor we moeten vertrekken. En ik kan hier efkes passeren.
De fietsen staan klaar om naar school te rijden (kleine km) Dan kom ik snel naar huis om met de auto naar 't werk te rijden want dat is te ver voor de fiets.

Allé, we zullen eens gaan vertrekken,

salutjes
Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 12:01
*LONE*

POT... vol koffie!!!!
Mijn heel bericht weg........
Dan zal het voor straks zijn...
Pot pot pot... vol bloemen...

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 16:03

Online Status Bekijk profiel
Ik heb geen tijd maar ons topic staat op p2 en dat mag niet gebeuren!

Morgen avond kom ik zeker terug langs, dan heb ik meer tijd.

tot snel

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 10:38
*LONE*

Hoi!

Mijn internet valt regelmatig uit, dus als ik kort en snel genoeg ben moet het me lukken!!

Rien, als je even geen zin hebt om op dieet te gaan, kom je maar gewoon gezellig even kletsen. Je 67 kg. is toch niet slecht hé!!

Was het leuk in Bovy, daar gaan wij ook eens graag, mijn schoonouders wonen daar maar een km vandaan.

Liesbeth, valt het werken weer mee? Uit je berichtje merk ik precies op dat je lang bent thuis geweest!?

Hier alles goed, ik woog vanmorgen 60.8
Er is 2.5 kg. af en ik ben vandaag net 3 weken bezig.

Ik hoop alleen dat ik het volhou, want heb het al enkele dagen écht moeilijk! Het is dat er thuis niks ligt of ik zat eraan vrees ik.

Morgen een feestje met uitgebreid eten omdat Steve zijn grootouders 60 jaar getrouwd zijn. Die heeft wel geluk hé zeg, zijn andere ouders waren 3 weken geleden al 60 jaar getrouwd.
Straf vind ik om op 33 jarige leeftijd je 4 grootouders nog te mogen hebben!!

Verder niet zoveel nieuws.

Oja, nog een leuke tip. Ik had in de week venkel-courgette soep gemaakt!
Echt een aanrader. 1 venkel en 1 courgette in blokjes snijden, flink onder water zetten, 2 kippebouillonblokjes en wat peper. En écht een smaakvol soepje zonder calorietjes.

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 10:40
*LONE*

Iemand nog tips voor magere receptjes? Wij eten nu precies zovaak hetzelfde... Soep, vis, kip en wok..

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 21:02

Evi: SUPER Jij bent echt goe bezig hé. Volhouden hoor meid.
Het werken valt wel mee. Als je 2 dagen terug bent merk je al niet meer dat je lang thuis was. Ik ben 7 weken thuis geweest. In september had ik ouderschapsverlof.
Lekker soepje.
Heb je al appelsoep gegeten? 4aardappels, 4 grote appels, 2l water, kippenbouillon en een klein blikje tomatenpuree. Mixen en stukjes kip bijdoen.

Hier gaat het redelijk. De middag met de collega's gaan lopen. Ik heb wel niet heel te toer meegedaan . Ze liepen wat snel en de toer was wat lang. Het eten gaat vrij goed. Ik zal me morgen of overmorgen eens op de weegschaal gaan staan.

Ik ga nog wat surfen,
tot snel,
Liesbeth

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 06:42

Goeiemorgen ,

Waar zit iedereen????

Ik moet nu onze jongens gaan wakker maken maar moest ons eerst terug naar pag 1 brengen.

tot snel,

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 12:32
*LONE*

Hoihoi!

Arghhh... Ik ben alvast even niet goed bezig. Verleden zaterdag hahden we een diamanten bruiloft en weer veel te veel en lekker gegeten, 's anderendaags maar liefst 800gram bij.
Op maandag waren de aardappeltjes op, vergeten op het briefje te schrijven, en hadden we geen zin om helemaal terug naar de winkel te rijden, dus maar frietjes gebakken, gisteren op een demonstratie een stukje overheerlijke chocomoussetaart binnengespeelt. Aheum...
En morgen komen er vrienden op bezoek, maar omdat Steve een drukke dag heeft opstaan met het werk en we allebei laat thuis zijn, halen we gewoon pizza uit.

Waar ik dus 3 weken aan -2.5 kg had gewerkt, heb ik d'r al éne van naar de filistijnen geholpen!
En het ergste is dat ik er voor de moment ook géén zin meer in heb.
Moet me dringend herpakken.

Soms is het toch niet gemakkelijk hé!?

Ik moet toch ook écht eens leren van niet alle dagen op die weegschaal te gaan staan!!!
Yorrit doet me zelfs al na; In de week kruipt hij met éne voet in bad, zegt hij; o nee, vergeten... En hij gaat op de weegschaal staan.

Hoe gaat het met de rest?

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 20:22

Evi: komaan hé meid; geef de moed niet op daar ben je te goed voor bezig. Vergeet deze week en ga er terug voor. Het is volkomen normaal dat je de dag na een feest meer weegt. Het eten is waarschijnlijk zouter dan thuis en dan hou jet wat vocht vast en hop... de weegschaal vindt dat niet leuk. Laat vooral je kop niet hangen.
Ik woog vorig weekend 73 maar liet mijn kop niet hangen en woensdag was het weer 72,3kg.
Ik heb gisteren ook frietjes gegeten met kippennuggets. Er was er eentje over en dat heb ik weg gedaan ipv op te eten.

Ik ben er nu snel weer vandoor want kwam eigenlijk alleen maar eventjes lezen. Maar toen ik las wat Evi schreef wou ik haar toch wat moed proberen te geven.

Een mindere dag en enkele minderen dagen zijn geen reden om de moet op te geven. Je gewoon terug herpakken en het komt goed.

succes allemaal,
Liesbeth

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 16:05
*LONE*

Hey Liesbeth, merci voor je berichtje!! Je hebt gelijk hoor... Typisch ik... Ik kan zo vlug omslaan en het ineens niet meer zien zitten... Ben vééls te vlug gedemotiveerd ikke...
Vanmorgen woog ik 61 rond. Valt nog mee, want gisteren had ik ook nog eens pizza gegeten.
Vandaag is tot nogtoe prima gelukt!

Goed van jou ook dat die 73 weer niet meer te zien is!!!

Ik ga eens surfen voor redelijk magere gerechtjes seh!

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 21:42

Evi: heb je lekkere receptjes gevonden?

Mijn schoonmoeder is gestart bij de "weeg"watchers en ik heb receptjes gevraagd die ze krijgt. Het zijn er allemaal lekkere

Ik ben er nu weer mee weg maar wou ons efkes terug op p1 zetten.

Liesbeth

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 22:23
Sofie

Wat een verrassing !
Heel af en toe kom ik nog op deze site naar de peuter en kleuter onderwerpen kijken en plots zag ik ons topicje bovenaan. Whaw.

Ik zelf let sinds iets meer dan een maand terug op mijn voeding. Sindsdien is er 2,5 kg af. Terwijl ik het zo neerschrijf denk ik, niet slecht, zelfs heel goed. Ik had de indruk dat het minder goed ging omdat er de laatste week niets afgaat. Maar ja, je kan niet verwachten dat er elke dag iets afgaat hé. Zeker als er een verjaardag gevierd wordt. En in het begin gaat het natuurlijk lekker snel naar beneden. Ik weeg nu 62,5kg.

Mijn eerste doelstelling was om in juni (toen ik 35 werd) op het gewicht van voor mijn zwangerschappen te staan, nou ja, 2kg meer dus 56kg. Dat is niet gelukt. En de vakantie was een ramp. Veel te veel en veel te ongezond gegeten. Nu hoop ik tegen kerst die doelstelling te halen, met 58kg zou ik ook al tevreden.

Het zal niet lukken door alleen op mijn voeding te letten. Ik moet terug sporten. Daar is het fout gelopen in het voorjaar. In april heb ik mij bezeerd aan m'n rug tijdens de aerobic. In september ben ik opnieuw begonnen, maar ik kon 2 dagen nauwelijks bewegen door de rugpijn. Toch wil ik het nogmaals proberen. Misschien morgen al.

Ik hou jullie op de hoogte.
Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 14:08
*LONE*

Hééé Sofie!!

Wat leuk jouw hier ook nog eens te treffen. Toch grappig dat we eens om de zoveel tijd toch nog allemaal eens binnengevallen komen hé!!
Super van die -2.5 kg.
Ik zou zeggen; volhouden én niet opgeven na een moeilijk week!!
Maar zie wie het zegt zie!!

Oei, je rug bezeert, dat is niet goed hé, doe maar voorzichtig dan!!

Hoe gaat het verder met jullie? Nog steeds in het buitenland???
En met de kindjes ook alles goed???

Liesbeth, wel nee.. Niet écht... Ik had thans graag een paar nieuwe dingen gevonden... Moest iemand van jullie nog gezonde en liefst gemakkelijke gerechtjes weten!??

Hier gaat het deze week maar zo en zo...
D'r is niks meer bij, maar ook niks meer d'r af.
Ik blijf hangen rond de 61.
Het snoepgoed kan ik vrij goed laten, maar 's avonds kan ik het niet laten om te prikken in wat overgebleven is van Yorrit zijn bord!

En de laatste tijd drink ik ook weer vaker en vaker met Yorrit een tas nesquick mee ipv een koffietje zoals de laatste weken.
Nja, de calorietjes lijken er toch weer in te sluipen...

groetjes!

Link naar deze reactie
21/10/2008 @ 11:54
Sofie

Oei, nu moest ik ons onderwerp al op de tweede pagina gaan zoeken. Dat gebeurt wat sneller dan vroeger.

Aiai Evi, ik herken dat zo de kinderen hun bordje leegeten. Heb ik ook een periode gedaan. En tijdens de zomer dronk ik ook plots Nesquick. Ik ben er heel bewust mee gestopt, want zo weet je niet meer hoeveel je nu eigenlijk wel gegeten hebt. Terug proberen af te leren hé

Bij mij is het weekend mijn zwakke plek. Dit weekend was terug een ramp, qua eten dan, het was anders wel heel gezellig. Tijdens de week lukt het mij aardig om gezond te eten en niet te snoepen. Maar tijdens het weekend is het alsof ik alles moet compenseren. Het begon vrijdagavond. We waren uitgenodigd op een verjaardagsfeestje. We hadden op voorhand gegeten om geen honger te hebben en zo gemakkelijker overal af te kunnen blijven. Maar op elke tafel stonden potjes met nootjes, mmmm . Toen kwamen ze rond met allerlei hapjes, nog eens mmmm. En de wijnglazen die werden bijgevuld zonder dat je het merkte.
Zaterdagavond een gelijkaardig verhaal, alleen had ik toen zelf voor de hapjes gezorgd .
Zondagavond wou m'n man nog persé steak met champignonroomsaus en kroketjes.
De weegschaal ging op maandagmorgen dus de verkeerde kant op. Dan heb ik 2 à 3 dagen nodig om die extra's er terug af te krijgen. En dan is het bijna alweer weekend. Ik neem mij altijd voor om ook op een feestje enkel gezonde dingen te kiezen, maar als ze het voor mijn neus zetten ben ik verloren . Volgende keer opnieuw proberen en dan beter. Ik zal genoeg kans hebben om te proberen, want tot eind november is er al elk weekend iets gepland.

Voor de rest gaat alles heel goed met ons. We wonen nog altijd in het buitenland. En dat zal normaal gezien zo blijven voor de volgende jaren.
De kindjes hebben het hier goed naar hun zin. Ze gaan graag naar school. Om 2 uur komen ze thuis en dan hebben we nog een namiddag om vanalles te doen.

Liesbeth, bij jou gaat het kennelijk heel goed. Fantastisch dat je tijd vind om te sporten. Hoe valt het werk mee na 7 weken thuis te zijn ?

Rien, veel berichtjes zie ik niet van jou, zoals je beloofd had. Betekent dit dat je nog niet echt op je voeding let ? Is misschien ook niet nodig ?

Groetjes,
Sofie
Link naar deze reactie
30/10/2008 @ 12:07
*LONE*

Hoihoi!

Hoe gaat het met iedereen???
Hier zo zo... Ik blijf rond die 61 hangen...
Heb niet de moed om alles wat niet mag te laten, maar doe toch mijn best dat die enkele verloren kilootjes er ook niet meer bijkomen.

Goh, Sofie, de kindjes al om 2u gedaan met school? Dat is wel vroeg hé, kunnen jullie nog leuk dingen gaan doen!!
Nog altijd in het buitenland dus... En nog op dezelfde plaats?
Ik ben de plaats eigenlijk kwijt?
Onnozel hé, maar Dubai en Ghana zeggen me iets...
Maar ik weet het niet meer juist...

Liesbeth, je moet eens een héél lekker receptje van de 'weeg'watchers met ons delen!!!

Verder van hieruit weinig nieuws...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >