< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » (net) zwanger omgeving scherpenheuvel-zichem??

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
(net) zwanger omgeving scherpenheuvel-zichem??
29/09/2008 @ 15:11
Lieke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Griet,

Ik mocht zelf kiezen of ik werd ingeleid of niet, maar doordat Daan zwaar ging zijn heb ik er toch maar voor gekozen om 2 dagen op voorhand ingeleid te worden... Hoe langer er werd gewacht, hoe meer kans dat hij er via de gewone weg niet door kon, vandaar...
Ella is al met de vacuumpomp gekomen en dat wou ik zeker geen 2 keer meemaken... Ella heeft daar ook enorm veel last van gehad, de eerste maanden na de geboorte... en dat wou ik Daan zeker niet aandoen.

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 19:34
Leen

Online Status
Hallo!

@Lieke: Supermooie foto's! Die zijn hun geld wel waard!
Onze Cisse zijn verkoudheid is gezakt, zijn keel zit vol slijmpjes... Dus moeten we aërosollen... Hij heeft er wel geen last van, geen koorts en superactief, dus 't valt nog wel mee!

@Margriet: het begint af te korten hé! Deschilder heeft de week voor ik bevallen ben ook gestript, heeft toen niet geholpen... Toen wou hij nog eens strippen maar toen is mijn water in zijn praktijk gebroken, dus ja... In ieder geval veel succes!!!

Nog 4 daagjes en onze stoere vent is ook al weer een half jaar oud! Hij kan al bijna alleen zitten! Zolang hij op zijnmelkbuikje leunt gaat alles goed maar als hij iets te veel naar achter leunt valt hij nog... En sinds vandaag is zijn 2de tandje er door! Man man, 't gaat toch snel!!! En volgens de huisdokter zou hij nu 9,6 kg wegen (gewogen op personenweegschaal, met mij erbij) dus zou hij nog altijd op de P97 zitten... Nog 3 weken en dan weer K&G, ben benieuwd!

Leen x

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 14:04

Dames,

Margriet is gisteren bevallen vn een flinke zoon; Andreas! 3kg690 en 50,5 cm. De papa had een berichtje komen typen op topic: "septemberkindjes"" daarmee dat ik het weet. Zou een snelle bevalling geweest zijn zonder epidurale!
De rest van het verhaal zal ze wel komen vertellen hoop ik!
Margriet, nogmaals een dikke proficiat he!

liefs

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 14:32

Online Status Bekijk profiel
Oh proficiat! En weeral zo'n mooie naam zeg! Geniet maar van jullie prachtzoontje!

Hier gaat alles redelijk goed. We zijn een weekje op vakantie geweest naar Frankrijk en dat heeft wel deugd gedaan. Ondertussen ben ik verplicht gestopt met werken en ben ik dus fulltime thuis. Vandaag is de eerste dag dat ik helemaal alleen thuis ben en het voelt toch raar aan..
Mijn buik begint nu echt wel in de weg te zitten en heb zo wat last van zure oprispingen waardoor ik 's nachts minder goed slaap.

Hoe gaat het met de anderen?
Ben ik hier nu nog de enige die zwanger is?

Groetjes,
Els

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 16:17
Lieke

Proficiat griet! Ik ben benieuwd naar jouw verhaal! In ieder geval geniet van je zoontje! Hoe reageert Helena op haar broertje?

Lcke, dat zal wel fijn geweest zijn, een weekje vakantie! Goh, dat zou er bij ons ook nog eens van moeten komen.. maar met 2 kleine kinderen zie ik dat zo direct nog niet zitten.
Waarom ben je moeten stoppen met werken?

Leen, laat Cisse het aërosollen gemakkelijk toe? Bij Ella hebben we dat ook regelmatig moeten doen, en dat was altijd een serieus gevecht toen ze zo klein was. We deden vanalles om het goed te laten verlopen, zingen, tv kijken... Nu ze groter is moet ze nog zelden aan de aërosol. En als het dan toch eens moet gaat het nu toch gemakkelijker, ze begrijpt dat het voor haar goed is.

Vandaag ben ik met Daan nog eens tot op mijn werk geweest. Ik moest nog papieren gaan invullen ivm mijn ouderschapsverlof. Ik ga 17 november terug werken en ga dan 1/5de minder werken, dus elke dag een uur en 45min minder werken. Dat komt beter uit als Ella in januari naar school begint te gaan, zo zou ze niet in de opvang moeten blijven (er is trouwens waarschijnlijk (nog niet eens zeker) pas plaats in de opvang vanaf september 2009, momenteel staan we op de wachtlijst). Ik vraag me af hoe mensen dat moeten doen die niet minder kunnen gaan werken, met die wachtlijsten da's echt niet normaal. Ik heb gelukkig ook nog mijn schoonouders die kunnen inspringen als er iemand ziek is, of als ik toch eens langer moet werken.

Daan heeft ons eergisteren serieus verwend, hij heeft geslapen van 20u30 tot 7u!! Spijtig genoeg was het deze nacht weeral 3u ...

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 11:07
Leen

Online Status
Hallo!

@Margriet: Een dikke proficiat, ben ook benieuwd naar je verhaal!

@Lcke: Die buik zal nog wel meer in de weg gaan zitten, maar je krijgt er iets fantastisch voor in de plaats!!!

@Lieke: Hier is het meestal een gevecht om te aërosollen, alleen gisteren niet, na 5 minuten protest was hij in slaap gevallen héél handig!! Maar de slijmpjes beginnen los te komen, deze morgen heeft hij er een heel deel uitgehoest, dus 't is wel de moeite waard om 3 keer per dag een 'gevecht' aan te gaan!
Wat goed dat Daan zo lang geslapen heeft!!! Hopelijk heeft hij het snel terug door! Onze Cisse slaapt nu meestal van 23u00 tot 8u00, dus das ook wel goed.
Moet je voor de naschoolse kinderopvang ook op wachtlijsten staan??? Da wist ik helemaal niet!! Of is er bij jullie gewoon te weinig plaats? Ik denk niet dat dat hier in Laakdal het geval is...

Morgen is ons ventje al weer een half jaar oud! Het gaat toch snel hé! Dus ook een half jaar borstvoeding, nooit gedacht dat ik het zo lang zou volhouden, en nu wil ik er ni mee stoppen! Nog zeker een half jaartje erbij!

Leen x

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 09:59
*anne*

Hallo allemaal!

Margriet, dikke proficiat met Andreas. Hopelijk stellen jullie het goed. Ben natuurlijk ook benieuwd hoe alles verlopen is.

Lieke, Inderdaad heel mooie foto's! Zou ook graag foto's laten trekken, maar vind het eigenlijk wel duur. Maar zo een mooie foto's kan je zelf nooit maken he. Heb hier nog nen bon voor gratis foto bij portrait studios. Die komen eind oktober naar lunch garden met hun mobile studio. Misschien dat ik toch eens langs ga.

Leen, Cisse is al een groot ventje aant worden he!

Els, Geniet maar met volle teugen van het thuis zijn. Nu heb je alle tijd om alles in orde te krijgen tegen dat jullie kleine spruit zich aankondigt. Moet je nog veel in orde brengen?

Ik merk dat de meesten zo veel commentaar geven op kind en gezin. Maar ik heb daar eigenlijk helemaal geen klagen over. Ben donderdag nog geweest voor Elien haar tweede spuit. Ze is 61.5cm groot en weegt 6.900kg. Voor lengte zit ze ong op P75 en voor gewicht ong op P95. Maar er heeft nog nooit iemand gezegd dat ze te zwaar is. En ze zijn daar ook altijd heel vriendelijk. Ik zal geluk hebben zeker met het consultatiebureau.
Ben vrijdag naar babyboom in Brussel geweest met een vriendin die zwanger is van een tweeling. Maar vond het eigenlijk wat tegenvallen. Met kortingsbon toch nog 7euro betaald en we hebben er eigenlijk niets aan gehad. Niet voor herhaling vatbaar dus.
Verder gaat alles goed hier. Borstvoeding gaat goed, maar ben toch aant overwegen om af te bouwen. Zal emotioneel wel moeilijk zijn...

Groetjes, Anne x

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 13:07
Lieke

Leen, voor de naschoolse opvang in Diest zijn er idd wachtlijsten, buiten Diest niet hebben ze me hier verteld in de opvang. Gelukkig heb ik schoonouders die ten alle tijde kunnen inspringen moest het nodig zijn! Anders zou ik niet weten hoe ik de schoolvakanties moest overbruggen!
Daan slaapt nu sinds 4 nachten in zijn eigen kamertje boven(sliep eerst beneden om Ella niet wakker te maken), en ik moet zeggen dat dat fantastisch goed gaat hij slaapt meestal van 20u30 tot 7u, vanmorgen was het zelfs 7u50! Had ik geweten dat het zo goed ging gaan, dan had ik hem al sneller in zijn kamertje gelegd!

Straks moeten we Daan gaan inschrijven in de crèche... pfff dat gaat weer hartzeer geven als ik hem daar volgende maand moet gaan afzetten, zo'n klein venteke. Ik dacht dat ik dat bij een 2de makkelijker ging kunnen maar denk niet dat dat het geval gaat zijn! Krijg nu al de kriebels als ik eraan denk!

Volgende vrijdag moeten we met vrienden gaan eten, da's al enorm lang geleden... normaalgezien zou ik ernaar uitkijken maar nu ik weet dat Daan dan bij mijn schoonouders moet gaan slapen, vind ik het al geen fijn vooruitzicht meer. Ze zorgen goed voor hem, maar toch.. hij is dan nog maar 12 weken... Ella was bijna 6 maanden alvorens ze ergens bleef slapen!

Griet, ik ben benieuwd naar jouw verhaal!!!

Anne, wij zijn ooit in Hasselt naar zo'n babybeurs geweest, toen ik zwanger was van Ella. Ik vond dat toen ook maar niets, zijn geld helemaal niet waard. Het viel zelfs dik tegen toen. Daarom ga ik ook nooit meer naar die beurzen...
Waar ga jij naar Kind en Gezin? Hier in Diest is Eef een toffe verpleegster, maar die dokter hier... echt slim is die niet! Over 't laatst had Ella iets aan haar teennagel, omdat we eigenlijk voor Daan gingen vroeg ik of die dokter er toch even naar wou kijken... Dus Ella haar sokje uit... ik vraag, is dat een schimmel of gaat haar teennageltje gewoon uitvallen? Die dokter antwoordt dus, mmm ik weet het niet, anders moet je dat eens aan jullie huisarts vragen als je daar naartoe gaat! Ik dacht dat ik iets kreeg, wat is zij dan???? Toch ook een dokter!
Ik heb echt mijn bedenkingen bij Kind en Gezin, ik ga enkel maar voor de prikjes en om te weten hoe groot en hoe zwaar Daan is... Als het echt belangrijk is ga ik wel bij de kinderarts.

Méline, hoe gaat het met jouw jongens?

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 18:40

hey!

Lieke; Ik denk dat je zoveel kindjes moogt hebben, en dat het toch steeds heel moeilijk is om ze ergens af te zetten! De mama's hebben het meestal moeilijker dan de kindjes zelf he Neem je geen ouderschapsverlof? Nu ja, je hebt 6 jaar de tijd he.. Amaai Daan slaapt al snel lang door! hoop dat die van mij dat binnen 2 weken ook kunnen

Anne; Wat spijtig dat de babybeurs is tegengevallen, moet nogal telleurstellend geweest zijn?! Lukt het afbouwen van de BV een beetje?

Leen; amaai is Cisse al een half jaar? de tijd vliegt idd snel vooruit seg! ja van 23utot 8u slapen vind ik toch ook al mooi

Lcke; ik denk dat je idd de enige zwangere bent voor het ogenblik! Tja die buik, die zit heel erg in de weg op het einde he! kan je je voorstellen dat je die nadien nog gaat missen??! ik allesinds niet toen ik zwanger was, maar nu mis ik die wel zenne..
Die zure oprispingen had ik ook veel last van, gaviscon hielp toen goed! En staat alles klaar? moet je nog veel doen?

Hier alles ok, ben net van de gyn voor mijn eerste controle sinds de bevalling. Alles was in orde en de kleintjes zijn meegegaan.. Dan zag hij ze ook nog eens! Gisteren waren ze voor de eerste keer enorm hangerig en huilerig!! heb ik nog nooit bij hen gezien! maar ze zitten in hun "oei, ik groei" spurtje en dus maak ik me geen zorgen. Maar plezant is anders, deze nacht was het ineens elke 3uur fiesta en grote honger terwijl ze anders doorslapen.. Mijn ex gaat op zijn zoontjes komen babysitten voor de eerste keer! Had niemand anders om te vragen... maar tis niet lang want moet naar de kine gaan en dat is vlakbij dus.. als ze het in hebben zoals gisteren dan gaat hij zijn benen kunnen smeren.. ze mogen het de papa ook eens laten voelen na alles maar het lijkt erop dat ze terug rustig zijn en blijven

liefs

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 10:11
Leen

Online Status
Hallo!

Cisse kent de techniek van het rollen ondertussen, maar zijn buikje is iets te dik, dus meestal blijft hij dan ook op zijn zij steken... Als de zwaartekracht hem een beetje helpt (als hij naar beneden kan rollen) dan lukt het wel. Ook alleen zitten lukt hem al aardig! Nu moeten we hem echt wel altijd in het oog houden, of in zijn relax zetten...

@Anne: Borstvoeding blijft nog altijd een persoonlijke keuze hé! Je moet doen waar jij je het beste bij voelt! In ieder geval veel succes !

@Lieke: Bij mij viel het eigenlijk mee om Cisse in de crèche te laten. Gewoon omdat ik een heel goed gevoel had bij de verzorgsters, en onze Cisse amuseert zichzelf daar echt wel. En hij heeft ook nog maar ene keer geweend als ik vertrok.
Hem ergens een nachtje laten slapen kan ik ook nog niet hoor! Heb het al een paar keer overwogen, maar ik krijg het niet over mijn hart. Met het trouwfeest van Geert zijn broer ben ik 's avonds effe terug naar huis gereden voor hem zelf nog eten te geven en in zijn bedje te leggen, en dan ben ik terug naar het feest vertrokken (mijn mama was bij ons thuis komen babysitten). Maar hem bij mijn ouders laten of mijn schoonouders kan ik niet, ookal weet ik dat hij daar in supergoede handen is! Maar ooit zal ik het toch moeten doen hé ! Da's weer een stukje loslaten hé...

@Méline: Die sprongetjes waren hier ook wel duidelij, maar hier duurden ze ook nooit lang, dus het kan best zijn dat ze er al weer door zijn.
Is het de eerste keer dat jouw ex komt babysitten? En hoe ziet hij het vaderschap dan nu? (Je moet niet antwoorden als je het te persoonlijk vind hoor!)
Je hebt echt wel 2 flnke zonen hé! Ik had onze Cisse ook meegenomen naar d egyn bij de eerste controle (had geen babysit toen) maar hij heeft daar alles bijeengebruld... Natuurlijk was er een uur vertraging en kreeg hij al weer honger... Maar allé, wat een geluk dat die van u wel braaf zijn geweest !

Leen x

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 16:14
Lieke

Méline, ik neem ouderschapsverlof vanaf ik trug ga werken, maar dan 1/5de, dan heb ik er 15 maanden iets aan. Ik werk dan elke dag 1u45min minder dan normaal. Dat komt voor mij beter uit als Ella vanaf januari naar school gaat. Dan moet ze normaalgezien nooit in de opvang blijven. (we staan daar trouwens op de wachtlijst)

Leen, ze worden snel groot hè! Flink dat Cisse al kan zitten en omrollen, daaraan zie je dat het snel gaat hè!

Ik heb vandaag een spiraaltje laten plaatsen bij de gyn. Binnen 3 maanden nog eens op controle om te zien of het nog goed zit. Momenteel heb ik er geen last van, enkel het plaatsen zelf voelde wat ambetant aan, maar voor de rest alles ok! Nu zijn we 5 jaar gerust! Wel fijn dat je niet meer elke avond die pil moet innemen!

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 16:48

Lieke, ja das juist .. je had dat al eens gezegd! ja is wel makkelijker dan voor Ella! een spiraal?! ja ken dat even pijn bij het zetten en bij het eruit halen is dat hetzelfde,maar voor de rest 5 jaar gerust!! enkel is het bij mij niet zo "gerust " verlopen he... het resultat is inmiddels gekend

Leen; ja het sprongetje is inmiddels al zo goed als voorbij.. amaai en dan juist op zo'n moment alles bij elkaar brullen! leuk is anders he.. ik had die van mij de fles wat vroeger en vlak ervoor gegeven zodat ik zo'n senario zeker niet moet meemaken daar met 2 baby's!
Ja het was de eerste keer dat hij even kwam babysitten, moet zeggen dat hij wat gedraaid is naar de kindjes toe. Het vaderschap heeft hem wel wat doen draaien en hij is positief en begaan met de kindjes. Hij komt toch elke week langs en soms zelfs 2 keer!

liefs

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 16:30
Margriet

Hallo Allemaal,

Ik heb niet veel tijd gehad om bij te lezen de laatste tijd. Het is hier nogal druk!

De bevalling is heel goed meegevallen. Ik ben rond 4u in het ziekenhuis aangekomen en ik had toen 5cm opening. De weeën waren nog niet echt pijnlijk. Omdat ik 4u antibiotica moest krijgen omdat ik streptococcen positief was, mocht mijn water best niet breken. Ik heb dus nog liggen afzien tot bijna 8u. Ik heb wel nog even moeten wachten op de gynaecoloog en toen hij er was is Andreas na 1 perswee geboren. Oja, ik heb het gedaan zonder verdoving.

Andreas doet het heel goed. Hij krijgt borstvoeding. De 2 laatste nachten heeft hij 6u tss 2 voedingen gelaten. Ik was een beetje ongerust, maar blijkbaar is het geen probleem. 's Avonds ben ik wel constant met hem bezig: voeden, wassen, knuffelen... Hij huilt bijna niet. Maar dat zal binnenkort wel veranderen.
De papa is volop bezig met de fotootjes. Als ik iets heb, plaats ik ze op een website en ook in mijn profiel.

Helena is heel trots op haar broertje. Ze is nog niet jaloers. Helena gaat nog wel 3 dagen/week naar de creche. Ik denk dat dat voor haar het beste is.

Verder ben ik heel moe. Ik slaap veel tussen de voedingen.
Ik heb hier nog veel bij te lezen.

Groetjes,
Griet

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 21:28
Leen

Online Status
Amaai Margriet, wat een superbevalling en wat een superzoontje!! Nu al 6 uurtjes aan één stuk slapen!!! Kan niet beter !

Hier ook goed nieuws, ik heb eindelijk werk! Wel maar voor 2 weken, maar 't is in de Voorzienigheid in Diest en het valt super mee! Hele leuke klas, en maar een kwartiertje rijden! Het kriebelt weer helemaal om toch te blijven doorzetten tot ik ergens vast ben!
En onze Cisse doet het in de crèche ook super, keibraaf en veel spelen, dus ik maak mij van heel de dag geen zorgen!

Slaapwel, Leen x

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 23:27

jaaa Margriet: klinkt allemaal heel goed he zeg! kan geloven dat je moe bent, hier begint dat ook Maar heb altijd wel iets te doen, of wil iets doen waardoor bijslapen dan niet gaat.

Leen: doe je via interim? is het zo moeilijk om een vaste plaats ergens te vinden?

xx

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 09:19
Lieke

Griet, goed te lezen dat alles zo goed verlopen is!! Geniet maar van je zoontje! Het is het beste dat Helena naar de crèche blijft gaan hoor, dan heb jij wat rust en voor haar blijft er regelmaat! Wij doen dit ook zo.

Leen, in welk klasje sta jij dan? Ella gaat vanaf januari naar het onthaalklasje in de Voorzienigheid! Is het zeker dat het maar voor 2 weken is? Misschien mag je langer blijven?

Hier ook nog goed nieuws, ik heb gisteren telefoon gekregen van de buitenschoolse opvang! Er is al een plaats vrij gekomen, dus Ella kan vanaf januari, als het eens nodig is, in de buitenschoolse opvang blijven! Ben blij dat dat in orde is, mijn schoonouders willen haar wel bijhouden in de schoolvakanties enzo , maar ik vind niet dat ik altijd beroep op hen kan doen. Dus nu kan ze in de opvang gaan spelen tijdens de vakanties, dat zal ze wel fijn vinden, ze is enorm graag bij andere kinderen!

Onze Daan slaapt nog altijd voortreffelijk vannacht weer het klokje rond geslapen, van 19u30 tot 7u30 en nu ligt hij er al terug in!

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 17:12
Leen

Online Status
@Méline: onderwijs zit op dat gebied raar ineen. Het zijn interims, maar niet via een kantoor, je moet zelf scholen conacteren en zij bellen dan als ze je nodig hebben (kan voor een dag zijn, een week, meerdere weken, een heel jaar).

@Lieke: Ik sta nu in het zesde leerjaar, de meester had iets in zijne rug gekregen, dus voorlopig maar 2 weken... We zien wel. Heb vandaag nog de rij naar de buitenschoolse opvang moeten doen !
Super dat er al een plaatsje is voor Ella in de opvang!
Ik ben van hetzelfde principe, en de oma's ook. Ze willen wel oppassen, maar geen volle week. En da zou ik ni willen ook ni. In de crèche is hij ook goed, en kan hij veel spelen met andere kindjes.

Leen x

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 18:54

Amaai Lieke das heel voorbeeldig van Daan!
Slaapt hij al lang zoveel uren? Zou dit ook wel willen halen maar ze blijven hangen op 24u tot 6u! en ze worden zelfs sinds kort terug wakker om 4u of 5u En als ik ze zou laten doorslapen van 22u gaan ze vrees ik nog vroeger wakker worden..
Enige tips??

liefs

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 22:11
*anne*

Hey!

Margriet, Fijn dat het allemaal zo vlot gegaan is. Geniet maar van je kleine ventje.

Leen, Nog even en jullie kunnen achter Cisse aanzitten. Elien begint stilaan ook van rug naar zij of van buik naar zij te liggen. Daarstraks lag ze even alleen op haar speelmat en als ik terugkwam lag ze helemaal anders. Op de plaats waar haar voeten lagen lag ze nu met haar hoofd. Hoe ze dat gedaan heeft heb ik dus niet gezien, spijtig genoeg. En borstvoeding is zeker iets heel persoonlijk. Ik ben heel blij dat ik ondanks het lange afzien toch heb doorgezet, maar nu zijn we klaar voor een volgende stap. Ik vind het heel chic van u dat je doorgaat met borstvoeding.
En wat fijn dat je terug aan het werk bent! Hopelijk kan je er wat langer blijven of heb je snel iets dat erop volgt!

Lieke, Wat goed dat je een plaatsje hebt voor Ella. Het is toch zo moeilijk om opvang te vinden he. Wij zijn ook van mening ze niet altijd naar de grootouders te sturen. Mijn moeder zal voor een stuk opvang doen, maar dat zijn enkel korte stukjes. Vind het belangrijk dat ze toch onder andere kinderen zijn. Komt enkel ten goede aan hun sociaal contact! En vanaf januari gaat Ella naar school, dat komt ook dichterbij. Weer een stap vooruit.

Méline, Ik denk niet dat je veel aan het slaappatroon kan doen. Van 24u tot 6u is toch al flink, niet? En het zal wel maar tijdelijk zijn dat ze wat vroeger wakker worden. Stilaan zullen ze wel langer tussenlaten, enkel wat geduld hebben denk ik.

Hier gaat alles goed. Ben sinds woensdag aant afbouwen met borstvoeding. Geef nu nog hoofdzakelijk afgekolfe melk die ik nog in de vriezer heb steken. Heb al 1 keer papje gegeven (Nan Ar) en dit luste ze wel. Vind dat ze aan een flesje rustiger drinkt dan aan de borst. Ze heeft aleen tweetal weken 4 voedingen. En nu krijgt ze de voorlaatste een flesje. Vind het wel raar dat ik geen stuwing heb of pijnlijke borsten. Het gaat dus goed!

Anne x

Link naar deze reactie
13/10/2008 @ 14:27
Lieke

Méline, goh tips... ik denk dat dat wel vanzelf zo komt hoor. Wat wel helpt vind ik, is 's avonds een bad geven en elke avond dezelfde rituelen, zodat hij weet dat het slaaptijd is. Ook het feit dat hij in zijn kamertje ligt heeft er wel aan geholpen, daar is het donkerder en rustiger natuurlijk!

Anne, ik heb hier ook nog een gesloten zakje Nan ar staan, als je interesse moest hebben? Daan kon daar niet tegen, dus geef ik hem dat niet meer... je krijgt het als je wilt, anders moet ik het toch weggooien. Dus als je eens in de buurt van Diest bent, mag je het altijd komen uithalen. Laat maar iets weten!
Fijn te lezen dat het afbouwen van de borstvoeding zo goed verloopt!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >