< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » miskraam bij eerste zwangerschap

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
miskraam bij eerste zwangerschap
27/09/2008 @ 09:17
akiki

Online Status Bekijk profiel
hoi,
mijn kleine man wordt vandaag zeven maand!! ai ai wat gaat de tijd snel!!
garnaaltje, hoe was het gisteren? de mengeling van gevoelens was waarschijnlijk niet gemakkelijk? Hopelijk kan je met je verdriet bij iemand terecht?
Sweety, eigenlijk geloof ik niet dat kindjes beter slapen als ze aangedikte melk drinken. Ik geloof ook niet dat Jasper beter zou functioneren op kunstvoeding. Dus ja, 't is mijn eigen koppige ik die de dokter toch tegenspreekt hoor. Maar ik heb deze keer wel beseft dat ik er echt iets aan moet doen (ik ben erg hardleers). Dus: ik heb mijn bloed laten checken, en blijkt dat ik een ernstig vitamine B12-tekort heb, en dat is dus een van de grootste oorzaken van mijn vermoeidheid. Ik moet nu een intensieve kuur doen met inspuitingen. Verder ben ik begonnen met Jasper fruitpap te geven. Nu hoop ik dus dat hij algauw twee maaltijden met vaste voeding heeft (hij kreeg al groentepap), zodat ik overdag misschien iets minder borstvoeding moet geven. En verder ben ik nog met Jasper naar een osteopaat geweest. Hij heeft twee nekwerveltjes en het heiligenbeentje van Jasper gedeblokkeerd. Blijkbaar zat er op die twee plaatsen een blokkage, doordat Jasper een beetje gewrongen heeft gezeten in het geboortekanaal. De osteopaat zei dat dit mogelijk een oorzaak is van Jaspers slechte slapen. Maar hij zei ook dat Jasper waarschijnlijk ook gewoon een erg wakkere jongen was, en dat Jasper nooit echt super veel zal slapen. Soit. Gisterennamiddag heeft Jasper al in totaal drie uur geslapen, en dat is een record voor hem (normaal slechts een half uur of drie kwartier). Het inslapen lukt sindsdien behoorlijk makkelijker (duurt nu slechts 5min, anders soms een half uur). Vannacht heeft hij twee keer komen drinken ipv drie keer. Ik hoop dat de nachtelijke onderbrekingen nog ietsje verminderen. Soit. Ik ben blij met elke stap in de goeie richting.
Ik ben nog aan het overwegen om de bv af te bouwen, zodat ik overdag geen bv meer moet geven, en alleen nog 's avonds, 's nachts en 's morgens moet geven. Maar ik ben bang dat de productie dan helemaal stopt. Anderzijds, we zitten te denken aan een tweede zwangerschap (na die vitaminekuur weliswaar), en ik ben natuurlijk wel veel minder vruchtbaar als ik bv geef. Pff. Dilemma's alom...
Sweety, Yano en Jasper ontwikkelen zich blijkbaar ong. op dezelfde manier! Jasper zit ook zelfstandig, rolt alle kanten op, schuift achteruit, maakt een mooie brug, enz. Leuk he!
Oeps, mijn kleine man is alweer wakker. Het ochtenddutje was blijkbaar meer een hazeslaapje... Ik zal toch nog es zijn tuutje proberen.
Tot later!
x

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 21:53
Garnaaltje

Hoi meiden,

Hier vlug even reageren, want onze pc werkt echt on-ge-loof-lijk traag, ggrrr!

De vakantie is bij deze gedaan; vandaag was opnieuw de eerste werkdag. Gelukkig ben ik vanaf nu op vrijdag thuis, zodat ik wat meer bij mijn kleine man kan zijn.
Hier gaat alles goed, Finn is vandaag 5 maanden! Het is ongelooflijk hoe snel hij nu verandert: op een paar dagen tijd heeft hij leren rollen, grijpt hij heel bewust naar speelgoed, reageert hij erg sterk op z'n naam, enz. Vorige zaterdag produceerde hij trouwens de eerste schaterlach, echt fantastisch. Het bleef voorlopig echter bij die ene keer. Hoe ouder Finn wordt, hoe leuker ik het vind, maar hoe weemoediger ik tegelijkertijd word. Ik denk steeds vaker met weemoed terug aan de kraamtijd, aan de bevalling,... Vreemd toch hoor. Herkennen jullie die gevoelens trouwens?

Enfin, ik ga onze jongen uit z'n bed halen (hij was opnieuw ongelooflijk moe na een dag crèche) om z'n medicijntjes toe te dienen en z'n laatste flesje te geven. Ik hoop dat jullie het allen goed maken!

Groetjes,

Garnaaltje

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 11:32
Fietje

Hoi lieve meiden,

Amai, er is hier heel wat bijgeschreven zeg!

Sweety, blij je hier terug te zien! Ook blij te horen dat Yano het zo goed doet. Ik herken veel van Yano zijn veranderingen bij Leander. We vinden Leander ook af en toe onder de tafel, hij trekt zich recht in zijn park en staat dan recht, en als ik hem in de living laat rondkruipen dan trekt hij zich recht aan alle kasten die hij tegenkomt, smijt hij alles eruit. Ik heb mijn handen vol aan hem.
Trouwens, een vriendin van mij, die had ook een keizersnede in februari 2007, en in oktober 2007 was ze al opnieuw zwanger. Ze was kort voor ze opnieuw wilden proberen naar de gynaeco gegaan en die had groen licht gegeven...dus stel dat de drang naar een 2de kleintje zo groot aan het worden is...wie weet mag het toch al hé.

Garnaaltje, amai, Finn is al 5 maand! Goh, de tijd vliegt echt wel hé. Ivm je vraagje over de knip. Ik heb tot een 8 weken na de bevalling last gehad van mijn knip. Nu merk ik wel de laatste tijd dat wanneer het weer aan het veranderen is, en we vrijen, dat de knip enorm gevoelig is. Maar ik denk dat je nieuwe gynaeco je misschien wat geruster zal kunnen stellen. Heb je het gevoel dat je knip helemaal genezen is of niet? Ik duim in ieder geval voor je!
Chique trouwens dat je nu ook elke vrijdag thuis zal zijn bij je kleine ventje.

Akiki, verzorg je maar goed hé meisje! Het kruipt nu eenmaal zo snel in je kleren die onderbroken nachten, bovendien moet je dan nog eens gaan werken ook. Je zou voor minder zo uitgeput geraken. Ik hoop dat Jasper snel zijn nachten wat beter zal doen. Leander is overdag ook geen zo'n grote slaper als ik dat soms vergelijk met andere vriendinnen van mij. Maar ik denk dat het ene kindje nu eenmaal meer slaap nodig heeft dan het andere. Hopelijk heeft de kuur bij de osteopaat geholpen. Wij zijn al naar een osteopaat geweest toen Leander 1 maand was, en dat heeft hem goed geholpen.
Ivm je dilemma van borstvoeding...het is natuurlijk niet eenvoudig. Maar misschien kan je het zo proberen te bekijken: je hebt Jasper al 7 maand borstvoeding kunnen geven, wat een erg mooie prestatie is. Voor mij was stoppen met borstvoeding, Leander een stukje lostlaten. Ik voelde mij daar enorm schuldig over maar ik bekeek het zo dat hij het al die maanden gehad heeft. Als je dokter voorstelt om 's avonds kunstvoeding te geven, dan kan jij misschien afkolven en het invriezen of bewaren voor de volgende dag?
Mijn vriendin werkt met babytjes op pediatrie en volgens haar is het toch zo dat ze met kunstvoeding hun nachten langer maken omdat het zwaarder is dan borstvoeding. Zij heeft mij zo proberen te overtuigen om mijn laatste voeding op kunstvoeding te brengen.
Als je denkt aan een 2de kindje zal je, vrees ik, de borstvoeding moeten afbouwen. Als je opnieuw zwanger bent moet je (volgens mijn dokter toch) zo snel mogelijk stoppen met borstvoeding omdat het oa te weinig voedingsstoffen meer bevat voor de baby, een andere smaakt krijgt en het ook niet goed is door de beweging die je baarmoeder maakt bij het geven van borstvoeding. En zoals je zelf aangeeft: bij het geven van borstvoeding ben je minder vruchtbaar.

Cindy, hoe gaat het nog met jou meisje? Werk je nog altijd in hetzelfde ritme?

Wel, voor de rest gaan alles hier zijn gangetje. Het zijn emotioneel erg zware dagen geweest. Vrijdag was de begrafenis van mijn man zijn oma, we hadden een goeie band met haar en ik heb zo zitten huilen in de kerk. Ik kan het niet vatten dat ze er niet meer is. Ze was ook zo trots op Leander, haar 1ste achterkleinkind, en ik heb het er erg moeilijk mee dat ze hem niet verder gaat leren kennen in haar leven. Ik loop nu al sinds vrijdag de ganse tijd met een krop in mijn keel en als mijn man gaat werken dan ben ik bang dat er hem iets zal overkomen. Ik besef dat het z'n tijd zal nodig hebben om haar te leren missen maar toch is het zwaar.
Gisteren zijn we dan op kraambezoek geweest en dan sta je terug stil bij het wonder van het leven. Ik kon amper geloven dat Leander ook zo klein is geweest toen hij er net was. Niet te geloven dat ze zo snel groeien.
Leander heeft het de voorbije nachten erg bont gemaakt. Ik stond er alleen voor omdat mijn man moest werken en ik was doodop gisteren. Gelukkig heeft Leander zich deze nacht wat kalmer gehouden. Ik denk dat hij nog erg last heeft van zijn zware verkoudheid en bovendien heeft hij nu ook nog een zware hoest. Duimen dus dat dit snel van de baan is.
Onze kleine jongen doet het voor de rest erg goed: hij kruipt het ganse huis door, hij staat recht in zijn park en als ik hem laat rondkruipen in onze living dan trekt hij zich overal op waar hij maar kan om recht te staan.
Ik heb nu wel zijn hoeveelheid bij de voedingen moeten verhogen. Bij Kind en Gezin hadden ze mij een maand geleden gezegd dat ik Leander maar 4 voedingen meer mocht geven en hij was vorige week 300 gr afgevallen! Ik blijf nu op 4 voedingen maar ik moet nu van de kinderarts wel zijn voedingen wat verhogen. Het is ook de laatste keer dat ik naar Kind en Gezin luister.
Volgende week maandag ga ik Leander voor de 1ste keer naar de creche doen. Ik heb het er emotioneel wat moeilijk mee omdat ik het gevoel heb dat ik hem dump. Hij zal maar 4 halve dagen in de week gaan, maar toch. Ik weet dat ik hem moet doen want als ik hard moet studeren dan zal ik geen tijd hebben voor hem, en hoe verder deze zwangerschap zal vorderen, hoe beter dat het zal zijn dat hij naar de creche kan gaan. Het zal goed zijn dat hij met andere kindjes leert omgaan, maar momenteel heb ik zoiets van: waarom moet ik hem naar een creche doen als ik toch thuis ben? Maar ik heb gemerkt dat ik me niet 100% kan toeleggen op het studeren met Leander in de buurt: hij huilt wel eens, heeft een vuile pamper, enz...'k Zal van mijn hart een steen moeten maken want als ik hem niet doe, dan ben ik mijn plaats kwijt en als dat 2de kindje er is zal ik de creche toch hard nodig hebben in het begin vrees ik.

Oeps, het is een lang verhaal geworden!

Ik laat jullie maar eens.

Liefs
Sophie

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 12:59
Cindy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi meiden!

Hier was ik ook weer eens.Beetje druk gehad.Met werken niet eens zozeer maar mijn vriend moest en moet nog steeds veel overwerken en de zorg van Djoshua komt dan vooral op mij neer. Is niet zo heel erg maar wel zwaar als je ook het huishouden moet doen en moet werken.
Djoshua is volgens ons ook beland in de fase van het tandjes krijgen. Hij heeft ineens meer poepluiers die best dun zijn.Verder moet alles in zijn mondje ook onze vingers!Als hij maar kan bijten.Hij is verder veel huileriger dan normaal en aanhankelijker.
Ik vind het soms nog moeilijker om hem even achter te laten bij mijn moeder of schoonmoeder.Zelfs bij zijn vaderHeeft verder niets te maken met vertrouwen hoor maar gewoon het gevoel dat hij mij nodig heeft Hij heeft dan zo'n intens verdriet...is zo zielig om te zien.
Waren jullie kleintjes ook zo van slag door hun 1ste tandje?Ik zou hem zo graag van die pijn af willen helpen maar ik weet niet zo goed hoe.

Verder gaat het hier wel goed, mijn vriend is van de week thuis gekomen en gaf mij spontaan een mooie bos roze rozen!Verder zijn we afgelopen zaterdag met zijn 3tjes uit eten geweest!Djoshua vond het allemaal wel best in het restaurant, tot het ineens heel druk werd! Toen begon hij te huilen. Gelukkig waren wij toen al met ons dessert bezigdus zijn we daarna weer lekker naar huis gegaan alwaar hij nog heerlijk heeft liggen spelen in zijn box!
Het slapen gaat hier snachts trouwens heel goed, ik hoop dat dat zo blijft. Overdag wil Djoshua ook niet veel meer slapen. Meestal 2 korte slaapjes(half uurtje, 3 kwartier) of 1 iets langere(hooguit 2, 2 en een half uurtjes.)
Ik houd een schriftje bij voor mijzelf hier waar ik in op schrijf hoelaat Djoshua heeft gegeten/gedronken, hoeveel ik heb gekolfd, hoeveel plas/poepluiers hij heeft gehad en of hij zijn vitamine D op heeft.Dit geeft mij een goed inzicht op zijn eetpatroon.En ook een beetje op zijn slaappatroon.Ik neem het ook mee als Djoshua naar een ander gaat(dus ook zometeen naar de gastouder), en zij schrijven dan de tijden ook op.Het werkt best goed.
Ik zie/weet nu steeds ongeveer zijn ritme, regelmaat(regeldagen) en ik kan mij daar dus beter op aan passen.

Kruipen doet Djoshua nog niet, maar zelf zitten gaat wel steeds beter!Ook heeft hij nu echt helemaal zijn handjes en voetjes ontdekt wat erg leuk is om te zien!En hij rolt zich heel snel om van zijn buik naar zijn rug!
Gisteren kleedde mijn vriend Djoshua aan na het douchen en ik hoorde vanonder de douche hoe mijn vriend erg moest lachen. Ik vroeg hem wat er zo leuk was en toen zei hij dat Djoshua zijn voetjes steeds vast pakte en zijn beentjes in de lucht stak enzo! Dat had hij nog niet gezien omdat hij zo veel moet werken op het moment!Ik stond dus maar stil te genieten onder de douche van mijn 2 ventjes die zo van elkaar genoten!

Verder "praat" Djoshua en gilt hij(uit vreugde) de hele boel bij elkaar!Hoe harder hoe leuker hij het vind!Ook vind hij het leuk om achterover te hangen, en alles ondersteboven te bekijken.Dit mag af en toe van ons want het lijkt ons niet zo goed voor zijn nekje!Hij is het daar vanzelfsprekend niet mee eens en wordt dan echt boos/driftig!
Maar dat moet dan maar even!Het hoort erbij!

Sophie, nog gecondoleerd meisjeHoe oud iemand ook mag worden het gemis is even groot.Ik mis mijn ene oma nog heel erg en best vaak. Zeker omdat Djoshua het enige achterkleinkind is dat ze nooit heeft kunnen zien helaas.En waarschijnlijk wist zij dit want ik heb van haar ver voor ik zwanger was(Ik was zelfs nog niet eens met mijn huidige vriend!)een hele grote teddybeer gekregen en ze zei mij toen: "Die is voor het kleinkind dat ik nooit zal zien." Toen stond ik niet zo heel erg bij die woorden stil, maar nu betekenen ze heel erg veel voor mij en de beer ook. Die staat in Djoshua zijn kamertje!
Ik begrijp je verdriet dus heel goed hoor en dat heeft tijd nodig om een plekje te krijgen. Geef jezelf die tijd hoor meis!
Kind en Gezin zal bij jullie wel hetzelfde zijn als hier het Consultatiebureau. Die mensen geven adviezen maar je hoeft je er niet aan te houden!We zijn in Nederland zelfs niet eens verplicht om er heen te gaan!(Ik denk dat zo goed als iedereen wel gaat hoor en dat er veel mensen zijn die niet weten dat het niet verplicht is).Je moet gewoon doen wat je eigen (moeder)gevoel zegt, meestal is dat het beste voor je kindje toch!
Djoshua gaat maandag voor het eerst naar de gastouder en ik vind het ook best eng en heb ook menig keer aan mijn vriend gevraagd of we nu geen slechte ouders zijn nu we hem daar "dumpen". Maar het is ook wat jij zegt soms kan je even niet anders en moet het wel helaas en ook al geeft het ons een onprettig gevoel, het is toch best een goede keuze. En ook wat je zegt dat het goed is , want zo leren ze omgaan met andere kindjes ja!Maar het blijft moeilijk hoor!!!Dat si 1 ding wat zeker is!

Garnaaltje, fijn is dat het als je thuis kan zijn bij je kleintje!
En 5 maanden alweer! Het gaat zeker heel hard! Djoshua is alweer bijna een half jaar oud!Ik herken de gevoelens maar al te goed die je beschrijft!Ik bekijk dan de foto's en denk het lijkt allemaal alweer zo heel lang geleden.Ik verlang er soms weer naar terug om zwanger te zijnMaar nog maar even wachten!

Akiki, jouw mannetje is alweer 7 maanden! Gek he dat iets waar we zo lang naar hebben uitgekeken zo lang leek te duren en dat onze kleintjes de tijd doen laten verdwijnen!Zo snel als het allemaal gaat!
Je hebt wel al een flinke tijd bv gegeven.Dat is al heel knap hoor.Een vriendin van mij hield het maar een paar weken vol omdat de kleine een luie drinker was en dus niet dronk. Maar je kan de voedingen die Jasper overslaat ook afkolven en invriezen? Dat doe ik nu ook. Ik hoop voor jullie dat Jasper snel beter zal slapen en dat je een keuze kan maken ivm de bv. Het is ook best moeilijk om te stoppen lijkt mij, ik vind het zo'n fijn moment samen met hem
Wij gaan eind van deze maand beginnen met fruithapje/groentehapje. Ik denk dat Djoshua het heel lekker gaat vinden!

Sweety,hoe ging dat met Yano en tandjes krijgen? Had hij er erg last van? Djoshua lijkt er erg van ontstemd namelijk.
O en wat is een puzzelmat?

ikke, hoe is het met jou meisje? Je gaat nu door een moeilijk tijd he, maar je weet het als je dit leest, je bent hier welkom he om je hart te luchten!

Ik hoop dat ik zo'n beetje op iedereen heb gereageerd?!Ik ga nu even met Djoshua naar buiten want hij wordt weer lekker driftig(van de slaap en de pijn in zijn mondje).

LIefs Cindy.

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 14:57
sweety

Hey meiden!

Pfff, ik zit al vn gisteren thuis met een soort virus.
Ik moet tot en met morgen thuis blijven en nu doen we ons ventje sowieso ng nr de onthaalmoeder mr in namiddag gaat hij ook nr zjn bomma of bompa.
Zo krijgt ons ventje minder kans om het over te krijgen wnt dat willen we liever niet.
Voel me al wel beter vndaag mr voel toch dat ik nadat ik wat gedaan heb in het huishouden dat ik even moet rusten.
Vandaag is mijn vriend thuis en heeft hij alle dingen thuis gedaan zoals stofzuigen, de was opgevouwen.Vind ik wel erg lief vn hem!Hij is drna wel nr de winkel enz gegaan en is nu de wagen gn poetsen zodat hij ook niet te lang bij me zit.

Akiki,
iedereen heeft idd zijn eigen mening he over die aangedikte pappen.Ik heb enkel al gehoord dat borstvoeding sneller verteerd en dat de kindjes drdoor sneller terug honger hebben.
Blij te horen dat je nu iets kunt doen aan je vermoeidheid zo ben je zelf ook sneller weer opgeknapt!
En hoe doet Jasper het nu met zijn fruitpap?
Vind hij het lekker of is het toch even aanpassen?
Heeft het geholpen bij Jasper de osteopaat?
Akiki, vndaag was mijn vriend yano gn halen bij de onthaalmoeder en ze zei dat hij vorderingen maakt qua bewegen enz.
In het begin rolde hij zich constant om en deed hij minder moeite om iets te nemen dat wat verder lag mr nu moet je hem echt wel in het oog houden en al wat hij ziet wil hij pakken enz.
Nu hij kan zitten is dat hetgeen hij het liefste doet natuurlijk he.
we moeten ook oppassen dat wanneer we hem een propere pamper aandoen we hem in het oog houden wnt dan durft hij zijn poep opheffen en zich afduwen met zijn voeten mr dan zit hij telkens bijna met zijn hoofd tegen de muur.
Hij is geen gewoon ventje amai!

Fietje,

Blijkbaar doet Leander het ng iets sneller dan Yano wnt yano trekt zich ng niet recht in zijn park en ook ng niet aan de kansten of zo.
Flinke jongen heb je he!!!!
En een 2de zwangerschap daar gaan we toch ng even mee wachten wnt we zouden er graag aan beginnen vanaf de moment dat Yano eigen lijk bijna nr de peutertuin gaat.Dan heb ik mijn rust moest ik zwanger zijn in de periode dat hij nr dr gaat en kan ik 's middags slapen als ik dr nood aan heb.
En ook vr hem is het goed dan kan hij ieder dag spelen met andere kindjes en als zijn broer of zus er dan is kunnen we in dag onze aandacht op het baby'tje etten en 's avonds heeft yano dan al onze aandacht vr hem.Of klinkt dit wat egoïstisch???
Mss krijgt leander al tandjes door?
want dan krijgen ze ook een verkoudheid en soms kan hun kaka dan wat meer waterachtig zijn.
Wij geven yano al heel even 4 voedingen en zijn laatste pap vn 21.00u geven we hem in het totaal 260ml pap.
Kind en gezin zei ook tegen ons dat hij zijn 5 voedingen ng moest hebben mr we luisteren dr ook niet nr.We hebben gemerkt dat hij genoeg heeft met 4 voedingen en dan geven we hem niet meer dan dat hij vraagt.Hij krijgt om 07.30u een pap van 210ml water en 7 schepjes pap, om 11.30u krijgt hij zijn patatjes om 16.00u zijn fruitpap waar ik dan een petit gervaistje bij doe vr kindjes vn 6-36maand
en om 20.30u a 21.00u krijgt hij zijn laatste pap vn 260 ml.
wat ze ook zeggen als ouders weet je steeds wat het beste is vr je kindje!
Hopelijk valt het volgende week wat mee in de creche.

Cindy,
yano heeft niet zoveel afgezien vn zijn eerste tandjes eigenlijk wnt ze zaten erdoor zonder dat we het eigenlijk gemerkt hadden.
Mr je kunt wel een gel halen bij de apotheker om zijn pijn wat te verdoven aan zijn tandvlees.Als je nr apotheker gaat kun je gewoon vragen achter een gel die de pijn van de doorkomende tandjes wegneemt.je doet er dan wat van op je vinger en smeert het uit op zijn tandvlees, je zult merken dat Djoshua dat zalig zéal vinden.En koop een bijtring of 2.dat kun je in ijskast leggen en achteraf geef je het aan hem en dan kan hij erop bijten vn jewelste en dat doet ook goed.Hoe meer ze op iets kunnen bijten hoe meer het eigenlijk bevordert.we geven ook 's avonds als we merken dat yano last heeft vn zijn tandjes de gel wat op zijn tutje.jr mag er wel niet te veel vn geven een 3 x per dag ongeveer.
Ik hoop dat je dit kunt kopen bij jullie apotheker en anders wil ik je wel helpen daarmee.

je vriend is wel heel lief he meid amai!!!!
Rozen geven en een etentje!!!
geniet echt zoveel mogelijk vn de tjden die je zo kunt drbrengen met elkaar!!!!
dat heb je echt nodig als koppel!!!
Cindy een puzzelmat is een mat in de vorm vn puzzelstukken.
Die kun je ineen steken en zo op de vloer leggen dat is gemakkelijk om je zoontje op te laten spelen en is ook minder hard vr zijn hoofdje als hij eens wat te hard neer komt met zijn hoofdje op de vloer als hij zich heeft omgedraaid.
We hebben dit gekocht omdat we een stenen vloer hebben en dan is dat wel lekker zacht en wat warmer aan zijn poepje vr hem.Onder ons woont niemand vndaar en er komt volgend jaar pas een winkel.

meiden, ik ga jullie laten wnt mijn badje roept me!!!!
Tot zeer binnenkort!!!!
xxx
Cindy ik zal aan mijn vriend vragen om binnenkort eens de foto's die nog op ons fototoesterl staan op pc te zetten dan kan ik eens een foto vn yano op zijn puzzelmat op mijn profiel zetten!

sweety

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 22:31
Cindy

Hi meiden,

hoe gaat het met iedereen?
Ik hoop goed!

Ik wilde even snel wat vragen...

Hoe slapen jullie ukkies?En dan bedoel ik waarin en onder enzo?

Djoshua ligt in zijn eigen kamertje in zijn bedje. Het raam is dicht.Hij heeft dan zijn pyamaatje aan en een slaapzakje en ligt dan tot ongeveer zijn middel onder een lakentje met dekentje.

Hij zweet niet dus ik ga ervan uit dat hij het niet te warm heeft, en ook niet te koud. Maar toch vraag ik me soms af of het zo goed is?!?Het wordt zometeen winter en ik wil niet dat hij het te warm heeft, maar natuurlijk ook niet dat hij het koud zal hebben?!

Ik vind het nog steeds soms erg moeilijk om de juiste beslissing te nemen...

Liefs Cindy

ps: morgen kom ik terug reageren op iedereen hoor!

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 21:59
Garnaaltje

Hoi Cindy,

Vlug even reageren op jouw vraagje: wij bakeren Finn nog steeds in in zijn lakentje, daar wordt hij rustig van. Daarboven dekken we hem toe met een warm dekentje. Indien het te koud is, krijgt hij een slaapzakje met dekentje. Maak je maar geen zorgen hoor, Djoshua zal snel aangeven of hij het te koud of te warm heeft. Ach, mama zijn is soms moeilijk he; voortdurende de goede beslissingen willen nemen en niet zeker zijn of je dat wel doet... maar reken maar dat je een goede mama bent! We leren allen met vallen en opstaan!

Ps: wij slapen ook met het raam dicht!

Sweety,
Ben je al wat opgeknapt? Tja, ik vrees dat het ook een beetje de periode voor virussen, verkoudheden,... is? Ik hoop dat ik er eventjes van gespaard blijf! Finn blijft de verkoudheden aan elkaar rijgen, ik vind dit zooz zielig. Nu ja, ik troost me dan met het idee dat hij op die manier weerstand opbouwt... maar trop is te veel he?!

Fietje,
Hoe gaat het met jou? Kan je de dood van je mans oma een plaatsje geven? Ja, ik kan me inbeelden dat haar leeftijd haar dood dan wel aanvaardbaarder maakt, maar daarom niet minder pijnlijk. Zeker als je een goede band had met haar. En ja, dan de cyclus van het leven he... vorige week vrijdag maakte ik hetzelfde mee: 's middags begrafenis van mijn stiefpapa's vader, 's avonds kraambezoek. Vreemd hoor, al die emoties samengebald in 1 enkele dag.
Hoe gaat het met jullie kapoen en met jullie kapoen in wording? Hou je ons op de hoogte?

Akiki,
Hoe zijn de nachten inmiddels? Heeft Jaspertje nog een nacht kunnen doorslapen? Hoe zit 't met de vermoeidheid? Heb je nu al een inspuiting gehad? En had die effect?

Hier gaat alles goed, alleen heeft Finn alweer een verkoudheid. Tja, de pediater had me gewaarschuwd: als baby was ik zelf ook heel gevoelig aan mijn luchtwegen (tot 2 keer toe in het ziekenhuis gelegen) en de kans bestaat dat ik dit heb doorgegeven aan Finn. Arme jongen, hij rochelt voortdurend. Ik hoop maar dat hij niet echt ziek wordt.

En voor de rest gaat het op het werk niet super. De economische crisis treft als eerste onze sector (de interimsector is de barometer van de economie he) en er heerst mede daardoor een zeg maar 'Big Brother-klimaat', waarbij mensen (niet mijn directe collega's - gelukkig maar) er niet voor terugdeinzen elkaar een loer te draaien, om hun eigen 'winkel' te beschermen. Pff en het ziet er niet naar uit dat er verbetering komt voor 2010. Man man ik hoop maar dat het gauw wat verandert, want op die manier wordt efficiënt werken erg moeilijk (voortdurend het gevoel hebben gecontroleerd te worden, heeft bij mij het tegenovergestelde effect).

Zo, ik kruip maar eens onder de wol!

Tot gauw!

Garnaaltje
x

[Laatst gewijzigd door Garnaaltje - 06/10/2008 @ 22:01] - Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 22:29
Cindy

Ahhhh....schaam schaam!!

Ik zou nog komen reageren maar alles is zo druk!!
Ik moet iets langer werken nu savonds(is wel te doen hoor)
en we hadden het weekend ook druk met visite's enzo!
Verder nog ff snel een kinderstoel wezen kopen want Djoshua wil steeds meer erbij zitten!

Hij is vandaag voor het eerst naar de gastouder geweest!
Dat ging gelukkig best goed!(Ik heb daar echt op mijn lip staan bijten om maar geen traan te laten!)

Morgen ga ik nu serieus proberen hier op iedereen weer te reageren en kom ik zeker uitgebreider vertellen over Djoshua!

Ik ga nu lekker naar bed!

Liefs
Cindy

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 18:31
Cindy

Zo hehe! Daar ben ik dan!Ik heb eindelijk even tijd voor mijzelf!
Hmmm....alleen zal het voor korte duur zijn omdat Djoshua zijn box kennerlijk alweer zat is.Hij begint weer te piepen en meestal resulteerd dat in huilen.Hij heeft zo'n last van die tandjes, het is echt zielig(en vermoeiend voor ons beide, want we hebben allebij niet voldoende rust).

Gelukkig gaat het bij de gastouder wel goed dat is een hele geruststelling voor mij.

O,even Djoshua oppakken...

Oke dan maar zo!Met Djoshua op schoot, kijken of ik zo kan typen!
Want ik wil nu tocg even op jullie verhalen reageren!

Garnaaltje, mama zijn is zeker soms moeilijk!Ik vraag mij bij elke beslissing steeds weer af of het de juiste is.
En dat over vallen en opstaan...we hebben pas een "vallen" momentje meegemaakt en daar was ik gelijk een hele dag van door van slag
Djoshua was in slaap gevallen in de box. Dit gebeurd niet zo vaak dus lieten we hem lekker liggen en dekte zijn blote voetjes toemet een fleecedekentje.(sokjes heeft hij namelijk altijd binnen een paar seconden alweer uit!)Op een gegeven moment begon hij te huilen. Mijn vriend ging bij hem kijken en zag dat hij helemaal onder het dekentje lag!We schrokken heel erg!Want we waren gewoon bij hem in dezelfde kamer geweest al die tijd!Hij had dat dus in nog geen paar tellen voorelkaar gekregen!
Nu krijgt hij dus geen dekentje meer over zich heen!Liever koude voetjes!

Finn alweer verkouden? Kan je jullie kleine ventje niet iets geven, om hem te beschermen? Lijkt mij zo vermoeiend voor zo'n klein ventje.Ik heb zelf astma, maar tot op heden heeft Djoshua dus nog niets gemankeerd(behalve dan dat zijn balletje niet is ingedaald en dat we daar de 14de voor naar het kinderziekenhuis gaan).
En hij heeft dan nu wel veel last van zijn tandjes.
Ik begrijp dat het op je werk niet zo leuk is? Als jij je maar nog wel prettig voelt, want anders is het ook niet leuk om ergens te werken.(Verder begrijp ik je verhaal niet helemaalMaar ik hoop in ieder geval op verbetering voor je!

Sweety, ben je al wat beter?Mannen kunnen echt heel lief zijn he als je niet zo lekker bent! Mijn vriend doet dat ook vaak voor mij!
Ik wens je veel beterschap!
Trouwens lijkt mij zo'n puzzelmat erg grappig!
Ik heb hier geinformeerd voor de gel voor Djoshua zijn tandjes. Dat hebben we hier blijkbaar ook maar zijn het druppeltjes.
En een bijtring hebben we inmiddels weer!(Weer, want de vorige had per ongeluk in de sterilisator gedaan en die was dus gesmolten!)Ik vind het heel erg lief dat je ons wilde helpen!

Sophie, je vroeg mij naar mijn werk. Nu kan ik je zeggen dat ik weer ben gaan solliciteren voor in de kinderopvang te gaan werken!Dan kan ik misschien 3 dagen in de week gaan werken. Dat lijkt mij wel fijn en ik zou er ook meer gaan verdienen!
Het enige probleem is de borstvoeding en misschien het feit dat we volgend jaar voor een 2de kindje willen gaan.En mijn vorige zwangerschap heeft me helaas wel mijn vorige baan gekost. Dus we gaan maar eens even kijken hoe het lopen gaat!

Akiki, hoe gaat het met Jasper? Slaapt hij al wat beter?
Djoshua is sinds kort weer s'nacht wakker om ongeveer 3 uur.
Maar ja meestal is het dan even drinken en dan weer slapen, alleen 2 dagen geleden was hij wakker van 3 tot 5!

Oke meiden ik moet weer gaan want Djoshua is het echt zat!
Hoe klein ze ook zijn, ze weten nu al wat ze wel en niet willen!

Liefs Cindy!

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 12:46
Cindy

hey meiden,

Hier ben ik nog eens!
Het is wat stil hier he?
Hoop wel dat alles goed gaat met iedereen?

Fietje, hoe groeit je buikje? Voel je al iets?

Hier gaat het goed,begin alleen heel erg moe te worden.Mijn vriend is al enkele weken aan het overwerken, Djoshua zit met zijn tandjes,ik werk extra,doe het huishouden en zorg voor ons kleine ventje,ik kom totaal niet toe aan mezelf.Had vandaag ook voor het eerst weer echt wat bruinverlies(sorry hoor vies verhaal)Dus als mijn regels ook nog door gaan komen, denk ik dat je me dan bij elkaar kan vegen!
Ook zijn de nachten ineens weer korter, want vannacht kwam Djoshua ook weer 1 x rond 1 uur. Het valt op zich wel mee, jullie nachten zijn veel zwaarder, maar toch het is best zwaar!Ik kan mij dus heel goed indenken hoe het voor jullie is!

Wat vinden jullie: Als ik overdag Djoshua op zijn bed leg(hij is dan echt moe, wrijft in zijn oogjes enzo) dan zet hij het na 1 minuut op een krijsen!Dit houd hij dan vol tot ik weer naar boven ga en hem oppak. Als ik hem dan wat wieg en/ of wat voor hem zing dan wordt hij stil en valt in slaap. Dan kan ik hem neerleggen en slaapt hij wel(voor een uurtje ongeveer).
Ik vraag me af nu of ik hem onbedoeld verwen? Straks is hij ouder en kan hij niet meer alleen in slaap vallen?Ik weet het weer eens niet
Hebben jullie wat advies voor mij? Want de adviezen die ik hier krijg, tja...goed bedoeld maar ik heb er niet zo veel aan.

Nou hij slaapt nu eindelijk even dus ga ik snel maar eten!

LIefs Cindy.

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 22:52
Fietje

Hoi lieve meiden,

Ik zal in de komende dagen eens itgebreid antwoorden.
Leandertje ligt sinds vanmorgen in het ziekenhuis. Ben net thuis nu, mijn man blijft bij hem slapen omdat ik er helemaal onderdoor zit.
Waarschijnlijk zijn we tegen zondag of na het weekend terug thuis met hem, en dan antwoord ik jullie eens!

Liefs
Sophie

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 08:47
akiki

hoi,
meiden, ik heb nog geen tijd gehad om al jullie berichtjes grondig te lezen.
Maar Sophie, ik schrok toen ik jouw berichtje net las!! Wat heeft Leandertje? In het ziekenhuis opgenomen tot zondag, dat klinkt wel serieus? Meisje toch, ik heb het gevoel dat jij eigenlijk nog niet echt veel zorgeloos hebt kunnen genieten van je mannetje? Ik duim alvast dat alles snel terug goed komt!
Cindy, die tandjes, tsja, ze brengen onze kindjes wel wat van slag he. Jasper heeft er al twee onderaan, en er zijn er drie bovenaan aan het doorkomen. Enneuh, wij helpen Jasper ook nog steeds met inslapen hoor. Zeker als hij zich 'ziekjes' voelt, door tandjes of constipatie of wat dan ook, dan wiegen wij hem in slaap. Verwennen wij Jasper daarmee? Tsja, als het alternatief is dat hij eerst een uur moet huilen, tsja, dan wieg ik hem liever hoor.
Wij hebben intussen een nieuwe start gemaakt. Ik krijg vitaminespuiten gedurende zes weken; Jasper is naar de osteopaat geweest; we hebben een kuisvrouw gezocht die om de twee weken kan komen helpen; Wouter en ik hebben een week apart geslapen zodat Jasper zijn nachten beter leerde te slapen (want als hij mij zag of rook 's nachts, dan wilde hij steeds de borst); enz. Jasper slaapt nu toch al een week telkens een zestal uur aan een stuk door. Dat is voor ons een echte doorbraak. Ook overdag lukken zijn dutjes al wat beter; hij slaapt nu toch al een tweetal keer een uur. Voor jullie lijkt dat misschien peanuts, voor ons is dit echt een vooruitgang.
oeps ik moet ervandoor, ik mail straks terug

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 13:52
Cindy

Hoi,

Sophie, meisje wat heeft Leander dan? Ik schrok ook toen ik je berichtje las!Ik hoop heel erg dat het niets heel ergs is?Dat arme mannetje ziet die ziekenhuizen veel te vaak.Ik duim met Akiki mee voor jullie!

Akiki, gelukkig!Ik hoop dat je je nu snel beter zal voelen met die vitamines.En ik duim voor jullie ook dat kleine Jasper nu snel een beter slaap/waakritme zal hebben!
Fijn trouwens te lezen dat jullie ook wiegen enzo, want af en toe wordt ik zo onzeker van alles. En ja huilen is voor mij ook niet echt een alternatief dus

Ik ga weer snel, we zijn net pas thuis gekomen want Djoshua had vanmorgen een officiele fotoshoot!Hij is dan ook heel erg moe en net direct in slaap gevallen!Ik laat hem nog even liggen en neem nog een paar minuten voor mezelf voor ik hem zo naar de gastouder breng.

Liefs Cindy!

Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 00:33
Cindy

Hoi meiden,

ik moet even iets kwijt(op dit onchristelijk tijdstip)...

Djoshua heeft vandaag voor het eerst een rijstewafeltje gegeten en een paar hapjes pv met rijstebloem.
Hij vond het wafeltje erg lekker! De pap ging niet zo heel erg goed, en bleek vanavond laat is dit hem ook niet goed bevallen(denk ik).

Hij heeft wel 4 x uitgespuugd, hij zal denk ik vannacht dan wel komen omdat hij honger heeft.

Hoe ging het bij jullie om over te stappen naar wat vaster voedsel?

Want ik voel mij nu heel erg schuldig omdat ik het hem heb gegeven en hij nu echt heel verdrietig was en zich niet lekker voelde.
Ik voel me nu zo dat ik mijn zoontje ziek heb gemaakt...en verder durf ik niet te gaan slapen omdat ik bang ben dat hij weer moet spugen en straks blijft het in zijn keeltje ofzo...

Sorry voor mijn klagen...Maar ik kan alleen hier terecht met mijn angsten en gevoelens...

Ik ga nu maar naar bed...hoop dat ik toch wat kan slapen...

LIefs Cindy.

Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 10:39
ikke

lieve meiden...

Heb veel van jullie berichtjes gelezen en hoop dat ook ik even mijn verhaaltje kwijt kan.
VOrige week heb ik met 7 weekjes en 4 dagen een miskraam gehad. Wat is dit verschrikkelijk. Natuurlijk heb ik nooit gewild dat iemand een miskraam kreeg, maar nu ik het zelf meegemaakt heb...pff..ik gun het niemand.
Ik huil nog steeds dagelijks, heb nergens zin in en ben moe.
Mijn vriend probeert er alles aan te doen om me op te vrolijke maar het lukt gewoon niet.
Om de opmerkingen van volgende keer beter en ow je bent nog zo jong te vermijden hebben we het gelukkig aan niemand verteld.Daar zit ik nu al helemaal niet op te wachten.
Overigens wist ook niemand van deze zwnagerschap...

liefs...
Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 20:50
Cindy

Hallo meiden,
wat is het hier stil?! Hopenlijk gaat alles wel goed?

Ikke,geef maat gewoon toe aan je verdriet meisje. Dat is het beste wat je kan doen. Het lijkt me al erg moeilijk als je je verdriet alleen kan delen mat je vriend!? Ik begrijp je angst voor de misplaatste of goed bedoelde opmerkingen, maar mij heeft het toch wel iets geholpen dat ik mijn verdriet kon delen met meerdere mensen. Ik heb verder mijn hele verhaal in boekvorm van mij afgeschreven, voor mijzelf maar ook zodat anderen konden lezen wat ik voelde.
Ik wens je echt veel steun meis, je red het wel hoor echt waar!En hier kan je ALTIJD komen he!Niet vergeten hoor!

Sophie, hoe is het met jullie ventje?Is hij wel alweer thuis?Ik hoop het zo.Denk aan je hoor!

Hier even een hele moeilijk dag gehad...
We zijn met Djoshua naar het Sophia Kinderziekenhuis geweest, naar de kinderuroloog. Na een kort maar duidelijk gesprek en een onderzoek bij Djoshua was het al snel duidelijk dat hij helaas toch geopereerd moet worden omdat zijn linker balletje niet is ingedaald.
Ik moest daar al en thuis ook...Ons kleine ventje, onder narcose...ik ben zo bang...
Hij is op de wachtlijst gezet en we hopen ongeveer over 4 maanden aan de beurt te zijn. Dus ik weet het, het duurt nog even maar toch ben ik nu al bang...

Pfff...gelukkig beseft hij het zelf (nog) niet...

Ik houd zo ontzettend veel van hem, maar kan hem in mijn ogen niet voldoende beschermen. Als het kon zou ik in zijn plaats gaan...

Verder denk ik dat ik of een verstopt melkkanaaltje heb of een borstontstekingMijn borst is erg gevoelig en rood.Ook maar weer eens een dokter voor bellen...

Ik ga naar bed meiden, hoop snel weer iets te lezen hier van jullie?
Ik mis jullie...

Liefs Cindy.

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 22:37
akiki

cindy, sorry meid, 't is hier enorm druk... alles is oke, maar heb gewoon geen tijd om es iets deftigs neer te schrijven. Ik lees wel mee! Ik schrijf van zodra ik me es een half uurtje kan neerzetten, zonder dat ik iets anders te doen heb! Ik voel trouwens met je mee over Djoshua's operatie. Het is natuurlijk wel een standaardoperatie, maar je ventje is nog zo klein he. Alles komt wel goed.
slaap zacht
x

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 21:13
Garnaaltje

Lieve Cindy,

Oh meid, hier hetzelfde als akiki: het is een cliché, maar het is zo zo ongelooflijk druk. Ik begin mijn werkuren steeds zwaarder te vinden: ik vertrek om 07.30h en ben thuis om 18.30h - 18.45h. En dat voor een loon dat echt niet conform de prestaties is ppfff. Man, wij moeten vaak 's avonds werken, hebben vaak meetings tijdens de middag... ik doe mijn job graag, maar begin het steeds zwaarder te vinden.
Maar lieve Cindy, je bent niet vergeten hoor meisje! En ik begrijp echt hoe verdrietig je je voelt bij Djoshua's operatie. Oh kleine man toch. Maar zet die schuldgevoelens toch aan de kant! Je bent een supermama, echt!! Weet je, toen Finn een aantal dagen oud was, sloeg ik per ongeluk met zijn hoofdje tegen een glazen badkamerdeur. En toen ik eens thuiskwam na het werk, was Jeroen hem eventjes uit het oog verloren en was hij bijna uit de zetel gevallen. En weet je Cindy, zulke dingen gaan helaas nog voorvallen! Of wat nu betreft die rijstkoek: je deed er net goed aan hem een stukje te geven. De pediater zei me pas nog dat dat het beste 'tussendoortje' is dat je je kind kan geven. Misschien vond je mannetje het gewoon niet zo lekker? Of voelde hij zich op dat moment niet zo lekker? Een stukje koek geven is trouwens goed, omdat de kindjes zo wennen aan stukjes voedsel en niet enkel papjes eten. Misschien moet je het wat opbouwen? bijvoorbeeld beginnen met een klein stukje banaan? Je bent een heel heel goede mama hoor meid, maar niemand wordt geboren als mama! Je leert met vallen en opstaan!

Ikke,
Wat jammer te moeten horen dat jij dit moet doormaken. Ik maakte zelf geen miskraam mee, ik had een dreigend miskraam. Zelfs dat voorval zette mijn wereld volledig op z'n kop. Net zoals Cindy moest ik toen 'mijn ei kwijt'. Ik kwam terecht op dit topic en echt, ik had er ongelooflijk veel aan. Bij deze: je bent zeker welkom hier! En zelfs al hebben we het soms vrij druk: we proberen steeds wat tijd vrij te maken om te luisteren en een steunend woord neer te schrijven. Laat je trouwens nooit dicteren hoe je je moet voelen. En als je de nood voelt om te huilen, te roepen: doen hoor! Ook hier kan je dat!

Meisjes,

ik ga er nu vandoor. Finn slaapt nog maar pas en ben stikkapot!!

Liefs,

Garnaaltje

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 21:15
Garnaaltje

Fietje,

Hoe gaat t met Leander??

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 09:15
ikke

Wat zijn jullie toch allemaal lief!
Super bedankt!
Cindy, mijn ouders weten er wel van die hebben alles meegekregen. En een geluk bij een ongeluk weet mijn moeder na 4 miskramen precies hoe het voelt.Een goede vriendin belde me heel blij op dat zij zwanger is. Tja dat kwam niet echt op het fijnste moment. Om haar te laten begrijpen waarom ik niet al te enthousiast reageerde, heb ik alles verteld. En ik vind het al super fijn dat iedereen hier gewoon wil luisteren, dat doet me al goed.

Garnaaltje, ook jij super bedankt! Een dreigende miskraam moet ook vreselijk zijn. Maar gelukkig heb jij een lief kindje in je armen gekregen. Ik hoop dat ik snel weer mag springen van geluk en zwanger mag worden....

liefs!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >