Hoi meiden!
Hier was ik ook weer eens.

Beetje druk gehad.Met werken niet eens zozeer maar mijn vriend moest en moet nog steeds veel overwerken en de zorg van Djoshua komt dan vooral op mij neer. Is niet zo heel erg maar wel zwaar als je ook het huishouden moet doen en moet werken.

Djoshua is volgens ons ook beland in de fase van het tandjes krijgen. Hij heeft ineens meer poepluiers die best dun zijn.Verder moet alles in zijn mondje ook onze vingers!Als hij maar kan bijten.Hij is verder veel huileriger dan normaal en aanhankelijker.
Ik vind het soms nog moeilijker om hem even achter te laten bij mijn moeder of schoonmoeder.Zelfs bij zijn vader

Heeft verder niets te maken met vertrouwen hoor maar gewoon het gevoel dat hij mij nodig heeft

Hij heeft dan zo'n intens verdriet...is zo zielig om te zien.

Waren jullie kleintjes ook zo van slag door hun 1ste tandje?Ik zou hem zo graag van die pijn af willen helpen maar ik weet niet zo goed hoe.
Verder gaat het hier wel goed, mijn vriend is van de week thuis gekomen en gaf mij spontaan een mooie bos roze rozen!

Verder zijn we afgelopen zaterdag met zijn 3tjes uit eten geweest!Djoshua vond het allemaal wel best in het restaurant, tot het ineens heel druk werd! Toen begon hij te huilen. Gelukkig waren wij toen al met ons dessert bezig

dus zijn we daarna weer lekker naar huis gegaan alwaar hij nog heerlijk heeft liggen spelen in zijn box!
Het slapen gaat hier snachts trouwens heel goed, ik hoop dat dat zo blijft. Overdag wil Djoshua ook niet veel meer slapen. Meestal 2 korte slaapjes(half uurtje, 3 kwartier) of 1 iets langere(hooguit 2, 2 en een half uurtjes.)
Ik houd een schriftje bij voor mijzelf hier waar ik in op schrijf hoelaat Djoshua heeft gegeten/gedronken, hoeveel ik heb gekolfd, hoeveel plas/poepluiers hij heeft gehad en of hij zijn vitamine D op heeft.Dit geeft mij een goed inzicht op zijn eetpatroon.En ook een beetje op zijn slaappatroon.Ik neem het ook mee als Djoshua naar een ander gaat(dus ook zometeen naar de gastouder), en zij schrijven dan de tijden ook op.Het werkt best goed.

Ik zie/weet nu steeds ongeveer zijn ritme, regelmaat(regeldagen) en ik kan mij daar dus beter op aan passen.
Kruipen doet Djoshua nog niet, maar zelf zitten gaat wel steeds beter!Ook heeft hij nu echt helemaal zijn handjes en voetjes ontdekt wat erg leuk is om te zien!En hij rolt zich heel snel om van zijn buik naar zijn rug!
Gisteren kleedde mijn vriend Djoshua aan na het douchen en ik hoorde vanonder de douche hoe mijn vriend erg moest lachen. Ik vroeg hem wat er zo leuk was en toen zei hij dat Djoshua zijn voetjes steeds vast pakte en zijn beentjes in de lucht stak enzo! Dat had hij nog niet gezien omdat hij zo veel moet werken op het moment!Ik stond dus maar stil te genieten onder de douche van mijn 2 ventjes die zo van elkaar genoten!
Verder "praat" Djoshua en gilt hij(uit vreugde

) de hele boel bij elkaar!Hoe harder hoe leuker hij het vind!

Ook vind hij het leuk om achterover te hangen, en alles ondersteboven te bekijken.Dit mag af en toe van ons want het lijkt ons niet zo goed voor zijn nekje!Hij is het daar vanzelfsprekend niet mee eens en wordt dan echt boos/driftig!
Maar dat moet dan maar even!

Het hoort erbij!
Sophie, nog gecondoleerd meisje

Hoe oud iemand ook mag worden het gemis is even groot.Ik mis mijn ene oma nog heel erg en best vaak. Zeker omdat Djoshua het enige achterkleinkind is dat ze nooit heeft kunnen zien helaas.En waarschijnlijk wist zij dit want ik heb van haar ver voor ik zwanger was(Ik was zelfs nog niet eens met mijn huidige vriend!)een hele grote teddybeer gekregen en ze zei mij toen: "Die is voor het kleinkind dat ik nooit zal zien." Toen stond ik niet zo heel erg bij die woorden stil, maar nu betekenen ze heel erg veel voor mij en de beer ook. Die staat in Djoshua zijn kamertje!
Ik begrijp je verdriet dus heel goed hoor en dat heeft tijd nodig om een plekje te krijgen. Geef jezelf die tijd hoor meis!
Kind en Gezin zal bij jullie wel hetzelfde zijn als hier het Consultatiebureau. Die mensen geven adviezen maar je hoeft je er niet aan te houden!We zijn in Nederland zelfs niet eens verplicht om er heen te gaan!(Ik denk dat zo goed als iedereen wel gaat hoor en dat er veel mensen zijn die niet weten dat het niet verplicht is).Je moet gewoon doen wat je eigen (moeder)gevoel zegt, meestal is dat het beste voor je kindje toch!
Djoshua gaat maandag voor het eerst naar de gastouder en ik vind het ook best eng en heb ook menig keer aan mijn vriend gevraagd of we nu geen slechte ouders zijn nu we hem daar "dumpen". Maar het is ook wat jij zegt soms kan je even niet anders en moet het wel helaas en ook al geeft het ons een onprettig gevoel, het is toch best een goede keuze. En ook wat je zegt dat het goed is , want zo leren ze omgaan met andere kindjes ja!Maar het blijft moeilijk hoor!!!Dat si 1 ding wat zeker is!
Garnaaltje, fijn is dat het als je thuis kan zijn bij je kleintje!
En 5 maanden alweer! Het gaat zeker heel hard! Djoshua is alweer bijna een half jaar oud!Ik herken de gevoelens maar al te goed die je beschrijft!Ik bekijk dan de foto's en denk het lijkt allemaal alweer zo heel lang geleden.Ik verlang er soms weer naar terug om zwanger te zijn

Maar nog maar even wachten!
Akiki, jouw mannetje is alweer 7 maanden! Gek he dat iets waar we zo lang naar hebben uitgekeken zo lang leek te duren en dat onze kleintjes de tijd doen laten verdwijnen!Zo snel als het allemaal gaat!
Je hebt wel al een flinke tijd bv gegeven.Dat is al heel knap hoor.Een vriendin van mij hield het maar een paar weken vol omdat de kleine een luie drinker was en dus niet dronk. Maar je kan de voedingen die Jasper overslaat ook afkolven en invriezen? Dat doe ik nu ook. Ik hoop voor jullie dat Jasper snel beter zal slapen en dat je een keuze kan maken ivm de bv. Het is ook best moeilijk om te stoppen lijkt mij, ik vind het zo'n fijn moment samen met hem

Wij gaan eind van deze maand beginnen met fruithapje/groentehapje. Ik denk dat Djoshua het heel lekker gaat vinden!
Sweety,hoe ging dat met Yano en tandjes krijgen? Had hij er erg last van? Djoshua lijkt er erg van ontstemd namelijk.
O en wat is een puzzelmat?
ikke, hoe is het met jou meisje? Je gaat nu door een moeilijk tijd he, maar je weet het als je dit leest, je bent hier welkom he om je hart te luchten!
Ik hoop dat ik zo'n beetje op iedereen heb gereageerd?!Ik ga nu even met Djoshua naar buiten want hij wordt weer lekker driftig(van de slaap en de pijn in zijn mondje

).
LIefs Cindy.