< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » In behandeling in Bonheiden

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
In behandeling in Bonheiden
05/10/2008 @ 17:24
jufnel

Online Status Bekijk profiel
Hoi allemaal

wat is er hier veel geschreven! Eefken, oef gelukkig, alles in orde!!! En proficiat met je hondje! Vraag me wel af hoe dat dan gaat met een dove hond... Die kan toch niet komen als je hem roept... Of zijn daar truukjes voor??

Leen, hoe is het met jou geweest vandaag? Hoeveel embryo'tjes waren er? Hoeveel hebben ze er teruggeplaatst? Zit de rest dan in de vriezer? Deed het pijn? Hoe voel je je nu???
Ben benieuwd he! Voor moest ik ooit...

Maaike, ben ook even naar Jade gaan kijken. Schattige meid hoor!

Wij hadden gisteren de net bevallen vrienden op bezoek en de baby heeft praktsich de hele avond in mijn schoot gelegen. Vond ik een heel fijn gevoel. Dus ja, wie weet gaan wij OOIT toch ook nog eens die MMM in...
x
Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 17:38
Leen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Eefken,veel succes met je pup,het zou zonde zijn dat ze hem een spuitje zouden geven enkel omdat hij doof is.Vind je het nu niet spijtig dat de kijkoperatie niets opgeleverd heeft?Het zou je toch een verklaring geven waarom het niet lukt,ik zou het graag willen weten dan weet je ook of het wel nut heeft verder te doen.
Jule,dan hebben ze me wéér iets voorgelogen over dat aantal embryo's die teruggeplaats mogen wordenDe verpleegsters bij de pu waren de nederlandstalig maar de gynaecologe was franstalig.
Laura,misschien toch eens langsgaan bij je huisarts over dat gewichtsverlies?Of pas je nog steeds dat soort van dieet toe,misschien komt het daardoor?

'k Heb héél slecht nieuws...Vanmorgen zaten we klaar voor het telefoontje van Jette,om 11u20 ging mijn gsm maar aan de toon van de verpleger had ik al meteen door dat er iets mis was.Er is geen terugplaatsing
Hij zei dat er wel embryo's waren maar niet van goeie kwaliteit en dat een dokter ons nog zou opbellen.Een dik uur later heeft die dan gebeld en die vertelde ons dat er van de 8 slechts ééntje bevrucht was en dat datgene gestopt was met delen, een heel ander verhaal dus.Hij zei dat ze enkel IVF geprobeerd hebben,geen ICSI maar dat ze eigenlijk zelf helemaal niet snappen wat er mis gegaan is.Morgen moeten we bellen voor een afspraak met Camus, maar ja wie weet wanneer we daar weer terecht kunnen.Ze hebben ons dus weer voorgelogen want bij de uitleg over IVF is ons gezegd dat ze eerst IVF proberen,waren er 's avonds geen of slechts enkele bevrucht dan schakelden ze over op ICSI maar da's dus niet gebeurd.Ze hebben dus 7 eitjes gewoon verloren laten gaan!
Het was echt het slechtste scenario dat er bestond en we snappen niet waarom ze ons niet eerder op de hoogte gebracht hebben,ze hadden gezegd dat als het niet goed was ze ons vrijdag gingen bellen dus wij gingen er vanuit dat er vandaag tp was.De teleurstelling is enorm, ook Joeri zit helemaal in zak en as,dit is nog veel erger dan een negatief resultaat.Het is echt om boos van te worden dat we weer zo weinig info gekregen hebben!'k Word er gek van als nog iemand zegt dat ik de moed niet mag opgeven,dat het wel in orde komt,het is de ene teleurstelling na de andere.
Het is ons echt niet gegund

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 18:35
jufnel

Leen ik weet niet wat zeggen
Ik ga op den duur echt nog geloven dat het voor jullie niet is weggelegd...
Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 19:09
Laura

Oh Leen, wat een moelijke situatie voor jullie...
De manier waarop alles geberut is vind ik heel vreemd. Ik weet niet wat te zeggen. Zo een grote pech met je eerste IVF poging.
Als onze knuffels kunnen helpen..
Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 19:13
Veerle

Leen : meisje toch, . Dit is echt wel k**-nieuws. Snap niet dat ze je niet eerder gebeld hebben. Zeker morgen aan de telefoon laten horen dat je van zo'n werkwijze niet gediend bent he!

Liefs
Veerle x

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 20:11
Pebbles79

Leen dit had ik echt niet verwacht. Wat een tegenslag! Ik ben nog het meest verwonderd over de werkwijze daar in Jette. Wat een pummels zijn me dat daar?! Ik ben het eens met Veerle hoor, morgen de telefoon nemen en eens héél duidelijk zeggen wat je van hun werkwijze vindt!! Ik weet voor de rest niet goed wat zeggen, ik voel echt met je mee

Wat de terugplaatsing betreft: mij hebben ze in Leuven toch ook altijd gezegd dat er de eerste keer maar eentje mag teruggeplaatst worden. Niet dat je er momenteel iets aan hebt, maar ik wil maar zeggen dat ik denk dat ze je daarover niets wijsgemaakt hebben.

groetjes,
Ann
Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 16:56
Leen

Iedereen bedankt voor de steun.
Ik weet niet wat er deze keer allemaal verkeerd gelopen is,ik denk dat vooral de counselor ons verkeerde info gegeven heeft,ik weet het allemaal niet goed meer.Vanmorgen heeft Joeri gebeld en wonder boven wonder mogen we woensdag om 10u30 al naar Camus gaan.Ik hoop dat we de kans krijgen al onze vragen te stellen en dat er duidelijkheid komt.En dan maar hopen dat we er nog ergens tussen kunnen want weer 3 of 4mnd wachten zou helemaal een domper zijn.Brrr,weer zo'n pu moeten doenZe zouden dan ICSI toepassen,'k snap niet waarom ze dat nu al niet gedaan hebben.De zaadcellen zijn goed en het lukte niet met inseminaties dan lijkt het me toch ook logisch dat IVF niet lukt?!
'k Ben vandaag ongelooflijk moe,alsof alle emoties de energie uit mijn lichaam halen,'k ben zelfs te moe om nog te wenen.
Ann,bedankt,op den duur weet je niet meer wat je moet geloven hé.Mag jij bijna starten met spuiten?

Leen x

BEVALLEN
*Jule,30, bevallen op 28/07/2007 na 5IUI en 2IVF
*Veerle,na 2 IVF/ICSI,geboren op 14/10/2007
*Maartje, 35 - 2 zoontjes - 4 en 6j (zwanger na resp. 10 en 4mnd)
*Maaike,28,1ste waarschijnlijk voor 31/08/08 na ICSI,na 22 cycli waarvan 6 met clomid en 3 met menopur en problemen schildklier,25/08 gyn

ZWANGER
*Wendy,31j, zwanger na 2e IUI (1e keer met Clomid) na 19 cycli
*Maartje,35 - 2 miskramen - zwanger na 2,5j na 1ste IUI
*Jule,30, terug zwanger voor 17/03/2009 na 2 cryo, 1 IVF

BIJNA ZWANGER
*Eefken,28j
*Jufnel,doet helemaal niks meer
*Pebbles (Ann),2e ICSI, 28/9 start suprefact
*Laura
*Leen,27j,26mnd bezig,5 IUI's mislukt,1ste IVF compleet mislukt:geen tp,08/10 afspraak dr

[Laatst gewijzigd door Leen - 06/10/2008 @ 16:58] - Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 09:13
Veerle

Leen : héél veel succes vandaag! Hopelijk antwoord op al jullie vragen!

Knuffel
Veerle x

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 13:19
Pebbles79

Leen ik hoop dat je veeel uitleg krijgt vandaag en dat de nieuwe startdatum niet te ver weg is.

Ik heb mijn dagje niet vandaag. Eerst me overslapen en toen ik dan eindelijk op het werk was, geconstateert dat ik de suprefact thuis vergeten was. Kon ik terug naar huis om dat op te halen .

Morgen heb ik gelukkig een dagje verlof. Ik blaas 29 kaarsjes uit morgen. Allez... veel "uitblazen" zal het wel ni zijn, want ik moet mijn auto binnendoen voor onderhoud en ik moet ook naar het ziekenhuis voor de basisecho. Als alles goed is, mag ik dan morgenavond met de spuitjes starten.

groetjes,
Ann

BEVALLEN
*Maaike,28,1ste waarschijnlijk voor 31/08/08 na ICSI,na 22 cycli waarvan 6 met clomid en 3 met menopur en problemen schildklier,25/08 gyn

ZWANGER

BIJNA ZWANGER
*Eefken,28j
*Pebbles (Ann),2e ICSI, 09/10 basisecho
*Laura
*Leen,27j,26mnd bezig,5 IUI's mislukt,1ste IVF compleet mislukt:geen tp,08/10 afspraak dr
Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 16:12
jufnel

Leen, ben je er wijzer van geworden???

Ann, alvast een heel gelukkige verjaardag!
ben je blij dat je terug kan starten met spuitjes???
Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 17:44

Ann,sommige dagen zit het allemaal tegen hé.Hopelijk mag je morgen weer starten met spuiten.Alvast een gelukkige verjaardag gewenst!Zie je het een beetje zitten of zie je er tegenop?Ik vind dat een heel moeilijke dag.

Nu het verslag:
Het begon al geweldig toen de dr niet goed begreep wat we kwamen doen, hij begon allerlei dingen te vragen die er niets te maken mee hadden.Bleek dat ze het verkeerde dossier klaargelegd hadden,er is blijkbaar nog een naamgenote in behandeling maar ze is wel 3j ouderMet het juiste dossier bij de hand zijn we eindelijk meer te weten gekomen.De eicellen waren blijkbaar nog niet rijp genoeg,de pick-up is te vroeg gebeurd.Dat verklaart natuurlijk wel waarom er maar 8 van de 20 eicellen gehaald konden worden.Over de cyste maakte hij zich geen zorgen, dat komt wel meer voor.Doordat dit eigenlijk een fout van hen is mogen we gelukkig meteen weer starten,ondanks dat de agenda al zeer vol staat.Straks moet ik nog bloed laten nemen, morgen mag ik dan weer starten met die neusspray (suprefact).Binnen een 3-tal weken start het spuiten weer maar nu met puregon ipv menopur omdat ze dat beter kunnen doseren,ze beginnen met een lage dosis om dan misschien nog op te drijven.Ze gaan nu ook ICSI toepassen ipv IVF.Hij zei ook iets van dat het zaadstaal goed was, allé toch voor IVF zei hij.Da’s wel raar want het was altijd goed maar meer hebben we er niet over kunnen vragen,de tijd per patiënt is toch zo beperktHet blijft een blunder van formaat van hun kant maar dat we meteen weer kunnen starten maakt al veel goed.Hopelijk verloopt het deze keer wel zoals het moet en is het de laatste keer!'k Gan nu nog zenuwachtiger zijn dan vorige keer

BEVALLEN

ZWANGER

BIJNA ZWANGER
*Eefken,28j
*Pebbles (Ann),2e ICSI, 09/10 basisecho
*Laura
*Leen,27j,27mnd bezig,5 IUI's mislukt,1ste IVF compleet mislukt:geen tp,2de ICSI:09/10 start suprefact
Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 09:18
Veerle

Ann : happy birthday. Je weet wat we je wensen he...
Hopelijk ook vandaag een goede basisecho!

Leen : wat een amateurisme zeg. Snap ni goed dat de PU te vroeg kan gebeuren, normaal zien ze dat aan de hand van je bloedwaardes?
Are, al bij al al goed dat je direct terug kan starten...

Hier vandaag nog doorspartelen en vanaf morgen weekje verlof. Joepie!

Groetjes
Veerle x

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 10:28
Laura

Ann, een gelukkige verjaardag en om te hopen dat je kinderwens snel vervuld wordt. Dus, geen verjaardagen meer zonder kindjes!

Leen, spijtig voor alles wat je meegemaakt hebt! Ik heb dit ook een keer meegemaakt (de eerste keer) dat de pick-up te vroeg gebeurd was. Dat heb ik al gezegd, denk ik. Ik vond dit ontzettend spijtig omdat het de enige keer was wanneer ik 8 eicellen had. Dat was vorig jaar in april. Bij de pogingen daarvoor had ik maar 2 eicellen en ze vonden de moeite niet om een pick-up te laten gebeuren. Na die mislukking van april, had ik nog een mislukking in augustus toen er 4 eicellen waren en maar 1 embryo. Toen ik bijna in Leuven was, wij gingen voor de terugplaatsing, hadden ze mij gebeld om te zeggen dat het embryo gestopt was met delen! Het is opnieuw iets fouts gegaan en dat wist ik al omdat er nieuwe jonge doktors waren omwille van verlof maar ze wilden zeker verder doen zonder rekening te houden dat het verschil tussen de 4 eicellen die ik had, heel groot was: 2 waren al van 18 en 20 en twee onder 10 mm. Maar ze gingen mij gewoon verder stimuleren terwijl eigenlijk al duidelijk was dat het de moeite waard niet was.
Na die poging heeft de doktor ons aangeraden om te stoppen omdat wij bijna geen kansen hadden omwille van 2 redenen: weinig eicellen en ook weinig embryo’s. Maar ik was zo koppig en ik besloot toch verder te gaan. Achteraf was ik in november bijna zwanger: mijn zwangerschapshormoon was iets gestegen maar niet voldoende voor een gezonde zwangerschap, dus uiteindelijk niet zwanger. En dan dit jaar in april wel zwanger, maar een miskraan om 7 weken.
Ik had opnieuw een afspraak met de doktor en hij zei deze keer: zeker verder proberen!
Dus…. Ze weten ook niet alles! Het is kwestie van chance, denk ik.
Ik begrijp je gevoelens. Spijtig genoeg ben je hier niets mee. Je moet gewoon verder. Ik weet dat het heel verveleend klinkt, maar probeer het positieve hierin te zien: er is een reden waarom de poging mislukt is en het ligt niet aan je en de volgende keer moeten ze gewoon beter opletten! Ik zou hen hier attent op maken!
Maar ik vraag mij af, kan je niet van de doktor veranderen als je niet tevreden bent van hem? Ik zou dat doen in je plaats. Het is heel belangrijk dat je vertrouwen hebt in je doktor, vind ik.
Ik wil je zeker niet teleurstellen, maar soms denk ik, dat het beter was voor ons allemaal als wij juist op de hoogte waren over wat er mis kan gaan, dat niet alles roos en kleurig is!
Daar ben ik soms boos op. Bij de eerste gesprekken laten ze ons alleen de positieve kanten zien en daarna zijn de teleurstellingen zo zwaar!
En vraag ook of ze bij jou een lichte algemene verdoving kunnen toepassen. De laatste poging hebben ze dat gedaan bij mij en het ging heel goed.

Voor de rest, veel moed iedereen en wij zullen wel zien wat hiervan komt! Bij mij begint het af te tellen, rond 25 oktober begin ik aan mij voorlaatste poging en ik probeer mij al voor te bereiden voor een eventuele mislukking! Maar toch, we weet, misschien lukt het deze keer!
Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 08:02
Leen

Ann,ik hoop dat je een beetje kunnen genieten hebt maar 'k weet heel goed hoe moeilijk dat is.Zoals Veerle zegt,we wensen je allemaal maar 1 ding toeHoe was de echo?
Veerle,ze kunnen dat inderdaad zien aan de bloedwaarden,die toonden al een piek maar stemden niet overeen met de follikels en op basis van de grootte van de follikels was het beter geweest verder te stimuleren.Het was dus blijkbaar niet heel duidelijk en ze hebben de verkeerde beslissing genomen,het is ook niet de makkelijkste materie denk ik.Heel veel heeft hij er niet over gezegd natuurlijk maar 'k ben al blij dat hij toegaf dat het verkeerd gelopen is.'k Hoop nu wel dat het werkelijk daar aan lag en aan niets anders.
Nog 4d en Elise is al een jaar!Kriebelt het nog niet voor een 2de?
Laura,allé,het gebeurt dan toch niet alleen bij mij,jij hebt ook al eens te vroeg je pu gehad,spijtig genoeg natuurlijk.Jij hebt toch al een hele lijdensweg achter de rug seg,'k vind het knap dat je nog steeds doorgaat,'k denk dat er veel al lang afgehaakt zouden hebben.Ik hoop dat deze poging eindelijk de goeie mag zijn voor jou,dat het maar snel 25 oktober is hé
Ik ben niet ontevreden over mijn dokter hoor,hij heeft die fout ook niet gemaakt.In Jette werken ze als team,voor de pu's wisselen ze elkaar af,'k heb niet mijn eigen dokter gehad.Tijdens een behandeling zie je hem eigenlijk nooit,enkel ervoor om te maar beslissen welke behandeling je krijgt en erna om resultaten te bespreken.De bloedresultaten en echo's worden door een team besproken dat die dag werkt,het is niet zo dat ze telkens naar je eigen dokter gaan,alles gebeurt in teamverband.Veranderen van dokter heeft dus weinig zin.Je hebt gelijk hoor,het zou de behandeling een stuk lichter maken als er meer aandacht zou besteed worden aan de patiënt en het geven van voldoende en juiste info,dat is een punt waar nog serieus aan gesleuteld moet worden.Maar ja,het is overal wel iets hé.Een algemene verdoving weet ik niet of ze dat wel doen maar 'k ga zeker zeggen dat ze verdoving wat straffer moeten maken!

'k Ben ondertussen al terug aan het puffen,precies alsof het nooit gestopt is.Ik hoop dat de nieuwe medicatie en manier van stimuleren hun een duidelijker beeld kan geven zodat het niet nog eens gebeurd en dat ze effectief ICSI gaan toepassen.Hopelijk was dit de enige oorzaak waardoor het misgelopen is hé.Afwachten...

Leen x

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 10:11
Veerle

Leen : laten we het er op houden, ongelukkig toeval. Wel goed dat je direct verder kan doen!

Jaja, nog 4daagskes en ons pop mag haar eerste kaarsje uitblazen. Wat gaat dat jaar snel voorbij.
Het kriebelt wel voor een tweede zenne, maar weet nog niet wanneer. Ach we zien wel...

Bon, ga nog een beetje verder kuisen .

Groetjes
Veerle x

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 12:08
Pebbles79

Bedankt allemaal voor de verjaardagswensen!
Leen, ik heb het niet aan mijn hart laten komen hoor en ik heb best wel genoten van de dag. Mijn man heeft me echt verwend met cadeautjes en we zijn 's avonds naar de film geweest.

De basisecho was in orde, dus ik heb gisterenavond het eerste spuitje gezet. Dinsdag eerste echo.

groetjes,
Ann
Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 15:21
Veerle

den boven blinkt weer, maar geen zin meer om verder te doen.
ga dus hier beneden nog efkes de bom op ruimen en de rest is voor van 't weekend of volgende week.

Groetjes
Veerle

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 16:56
Leen

Veerle,poetsen is echt niet leuk hé,'k doe het ook niet graag maar 'k heb anderzijds wel graag dat alles proper is,soms een moeilijke combinatieIk schrik er zelf van dat Elise al een jaar wordt,in dat opzicht gaat de tijd snel maar voor de rest lijkt het alsof de afgelopen 2 jaar voor ons al 10j durenAls je iets echt zo graag wil gaat de tijd toch zo traag vooruit.Nog een prettig verlof gewenst,dat zal ongetwijfeld weer veel te snel voorbij zijn.
Ann,'k ben blij dat je er toch van kunnen genieten hebt.Joepie,je bent al weer begonnen met de spuitjes.Veel succes voor dinsdag alvast

Eindelijk hebben we eens goed nieuws gekregen,ons huisje is verkocht!Bovendien hebben we de sleutel van ons nieuwe huisje gekregen dus we kunnen beginnen plannen uittekenen ed.'k Vind het wel een beetje moeilijk want ja,gaan er ooit kinderen komen hé.Verhuizen zal pas voor de lente/zomer zijn want er is wel heel veel werk in.We hopen echt dat dit de start van een nieuw hoofdstuk betekent.

Leen x

Leen x

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 22:06
jufnel

Hoi

Leen,proficiat met het nieuwe huis! En de verkoop van 't oude! Wat voor een huis is het dat jullie gekocht hebben? Moet er veel aan verbouwd worden??

veerle, wauw, Elise wordt al 1 jaar. Dus kan ze ook al (bijna) lopen, praten, ... Vertel eens!

Gisteren heb ik voor de triljoenste keer de op bezoek gekregen. Maar kben er niet echt van onder de voet. Ik wist natuurlijk ook wel dat ze gingen komen he. De hoop op natuurlijke zwangerschap bestaat niet meer. en gelukkig is 't weekend druk genoeg om er niet al te veel over na te denken.
doei! x
Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 09:06
Leen

Jufnel,spijtig dat je toch weer ongesteld geworden bent,ook al had je het verwacht.Lukt het een beetje om er mee om te gaan dat het zonder hulp niet meer gaat lukken?
Het is een villatje(wat in die tijd een villa was)van 1935 maar het is al meer dan 2j niet meer bewoond.Er zijn nog heel veel authentieke dingen aanwezig,een huis met karakter.We moeten alle elektriciteit,waterleidingen en vloeren vervangen,verwarming leggen,keuken,badkamer zetten,...veel werk dus.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >