Ingrid, goed dat Levi's achterstand niet zo erg is!
Ow, hopelijk ligt hij nu zoet slapend in dromeland en gaat het morgen wat beter met hem!
Marjan, fijn om wat van je te horen! Oei, 120 per minuut... Ik hoop dat je snel een betere oplossing vindt!
Proficiat met Anna's verjaardag! Ow, niet best dat ze zo ziek is... Fijn dat je de mogelijkheid hebt om haar nog even wat meer thuis te laten!
Tam, ow, wat een situatie met je schoonmoeder...
Karin, wow! Proficiat!!! Echt super! Nog extra omdat het zo onverwachts is :-) Heb je eens een miskraam gehad, dat je zo ongerust bent over je zwangerschap? Ik bid voor je mee hoor!
Ow, niet echt handig, zo'n blauwe knop op je pc...
Ging je uit werken voor je moeder was? Bij mij is het andersom – nu vind ik het veel makkelijker om de hele dag thuis te zitten doordat Amaris er is...
Hihi, grappig dat Alex zo kon opladen door even buiten te zijn :-)
Petra, ow, moeilijke situatie met de moeder van je oppaskindje... Heeft ze nood aan een luisterend oor ofzo, dat ze telkens blijft plakken? Misschien kan je dan eens je winkeluitstapje plannen en iets zeggen als: “hé, ik moest nog even naar de winkel, zin om nog even mee te lopen?” Dan heb je er allebei nog wat aan ;-)
Haha, super dat Tim zoveel onderdelen van de wasbeurt zelf wist te volbrengen :-D
Sas, leuk dat je nog eens even langskomt! Proficiat met je 10-jarig huwelijk :-)
Jippie, fijn dat je nog eens iets van je laat horen! Hopelijk vind je fijn werk! Had jij eigenlijk nooit een profiel aangemaakt?
Ilse, nog een kleine week en je kan naar de verloskundigen! Spannend?
Leuk dat je mee kon gaan bowlen!
Als de duizeligheid komt door een lage bloeddruk helpt zoethout goed. Alles wat zout is ook (ook drop, bouillon, koffie), maar dat is minder gezond... Als je zout gebruikt is zeezout het beste natuurlijk.
Hihi, zeker geen zorgen maken over het gebrek aan een buikje – dat komt vanzelf wel als de tijd rijp is ;-)
Ow, zo verkouden... Hopelijk snel weer beter – vermoeiend zo he...
Oh nee, voet tussen de spaken... Ik hoop dat ze verder een rustige nacht krijgt en dat het morgen al een stuk beter gaat!
Anne, goed wat van je te horen! Waar komt de zware vermoeidheid bij je kids vandaan? Erg wennen aan het nieuwe schooljaar?
Toen we Amaris de ochtend van haar verjaardag de woonkamer in droegen, keek ze haar ogen uit. Ze wees naar alle ballonnen en lampionnetjes, en dat is ze de hele dag en de daaropvolgende dagen blijven doen :-). De kroon weigerde Amaris op te laten zetten – dat was toch wat te vreemd. Dat voelt blijkbaar toch nog heel anders dan een mutsje. We hebben haar een eetsetje gegeven met een leuk eendje op. In het verzwaarde bord kan je heet water doen om het eten warm te houden. Ze heeft wel de neiging om al het eten uit haar bord te leggen om het eendje beter te kunnen zien – hihi... Vrijdagmiddag blies Amaris zelfs even naar het kaarsje toen we haar vertelden dat dat warm was (blazen is het gebaar voor warm ;-). Ze heeft genoten van de appeltaart (gezoet met rozijntjes en honing). Toevallig was ik de kneedhaken in de broodbakvormen vergeten te zetten waardoor ons brood 's ochtends mislukt was. Ik heb dit al vaker voorgehad en heb hiermee telkens een lekkere broodpudding weten te maken – nu is het dan een appeltaart en een bosbessentaart met pudding geworden voor haar verjaardag. Het was even wat bakplannen omgooien, maar het kwam nog mooi uit – haha...
Amaris is ondertussen heel wat boekjes rijker! Daar geniet ze dan ook enorm van. Ze kan zichzelf heerlijk met een kartonnen boekje amuseren en maakt er dan allemaal enthousiaste en verbaasde geluidjes bij :-). Mijn schoonouders hebben een loopauto cadeau gedaan waar ze zich heerlijk als een prinsesje met schitteroogjes in laat rondrijden. Nu nog even ontdekken hoe ze zichzelf kan voortbewegen... De melodietjes hebben we maar snel uitgezet (tot grote teleurstelling van mijn broertjes die haar maar wat graag al die knopjes wilden aanleren), dat was toch wat te veel van het goede...
Morgen moeten we naar Kind en Gezin voor Amaris haar vaccinatie... Hopelijk valt het mee en wordt ze er niet ziek door. Vanaf zondag zijn we een week bij mijn ouders terwijl Niels weer in Engeland zit. De laatste lessenreeks van Lead On... Daarna hoeft hij hopelijk wat minder vaak (lang) in Engeland te zijn. Ik heb echt wel zin om bij mijn ouders te logeren, maar we gaan Niels wel hard missen... Na een halve dag vraagt Amaris al heel vaak naar haar papa. Toen ik daarjuist aan het koken was, zat ze hem te roepen terwijl ze op de deur sloeg. Hij komt natuurlijk wel vaker thuis als ik aan het eten bezig ben :-).
Daarjuist maakte Amaris het gebaar voor “bad”

– weer iets toegevoegd aan haar gebarenwoordenschat! Haar populairsten zijn toch wel “wind” en “telefoon” – die weet ze overal te vinden!
Misschien kan ik straks nog een paar nieuwe foto's plaatsen. We hebben nog wat foto's getrokken van Amaris haar verjaardag en van ons drieën voor onze nieuwsbrief. Meestal kon ik haar aandacht goed op het flikkerende lichtje van de zelfontspanner richten, maar ze zit in een mama-hang-periode, dus er zit ook een foto bij waar Niels en ik in de camera kijken en Amaris haar handjes naar mij uitstrekt voor een knuffel :-).