< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » Borstvoedingsmama's...

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
Borstvoedingsmama's...
11/10/2008 @ 09:07
Sparrow

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik weet dat dit niet bij dit topic hoort, maar wil even iets vragen aan jullie.

Kijk het zit zo, ikzelf ben mama van een prachtige zoon (11 maanden)geef nog steeds BV en heb reuma, omdat ik nu geen medicatie mag nemen krijg ik dus hulp van mijn 80 jarige grootmoeder qua strijken enz... Natuurlijk schaam ik mij hierover en nu is het mijn kans om haar eens iets terug te geven.
Mijn moeder heeft haar namelijk opgegeven (ze weet het zelf nog niet) voor haar droom te verwezelijken.
Ze heeft geen grote dromen enkel eens een abonnementje op de krant of zo.
Nu is dus mijn vraag, zouden jullie me willen helpen door op haar te stemmen (hopelijk stoot ik hiermee niemand tegen de borst! door dit hier te vragen)
Hier is de link:
http://www.nl.nivea.be/...ted_specials/show/14677

dan stemmen voor: 'Marie-Antoinette Paessens'
"De prachtigste moeder die je wensen kan"

Dus alvast sorry voor jullie lastig te vallen, maar je zou me er enorm mee helpen... Als ik ooit iets terug kan doen??

Liefs van ons
Silke & Shiloh (aka knuffelkontje)

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 10:11
Lucia

Online Status
Goedemorgen meiden,

De slimmerikken onder jullie hadden al op andere sites gekeken en niet gelogen: woensdag is ons zoontje Nils geboren! 10 dagen eerder dan gepland (en dus nog een hele waslijst thuis liggen met "to do's" om mijn nesteldrang te bevredigen) dienden de eerste vage rommeltjes zich dinsdagavond aan. Om 4u was ik er zeker van dat het geen voorweeën waren, maar echte en ging ik uit bed om nog wat mailtjes te versturen (werk voor mijzelf en mijn zus neemt een aantal taken waar. Ik was alleen wat laks met het afronden van háár werklijstje). Daarnaast moest ik nog even de adressenlijst en etiketten voor de geboortjekaartjes uitdraaien . Tussentijds maar wat rondetijden genoteerd en om 6.30 mijn vriend wakkergemaakt om iets meer haast te maken en richting ziekenhuis te gaan. Lars konden we mooi vtv bij het kdv brengen en om 8.30 zaten we in onze kraamsuite.

Eerst nog een hoop grapjes maken, kamer inrichten, maar toen begon het snel heftiger te worden. Rond 11u had ik 7cm ontsluiting en leek het rap te gaan. Een vreselijk uur later met nauwelijks pauzes bleek ik op 7cm te zijn blijven haken. Gelukkig ging het daarna beter, om 13u mocht ik persen en een half uur later is Nils geboren: 6 pond en 50 cm.

Helaas is de boel daaronder enorm bont en blauw geworden, waardoor ik niet kon plassen en een nachtje langer in het ziekenhuis moest blijven. Vanmorgen met de kraamhulp tot de conclusie gekomen dat het nog altijd ongelofelijk gezwollen en pijnlijk is en ik dus voorlopig in mijn bed de kraamvisite blijf ontvangen.

Met Nils gaat alles super. Hij is erg tevreden, drinkt goed aan de borst en slaapt veel. Zijn broer Lars is nog niet helemaal doordrongen dat de baby ook echt blijft, maar vindt alle aandacht en visite erg leuk!

Kom gauw reageren op de rest!
Groetjes
Lucia

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 12:15

Hey Lucia!

Blijf toch lekker in bed. Blauw of niet: laat je heerlijk verwennen en de kraamvisite blijft meestal veel korter zodat jullie quality time met zijn VIEREN hebben!

Geniet van je mannetjes en sterk maar lekker aan. Goed gaan, mama!

xxx

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 15:09
sass1e

He Lucia!

wat heerlijk dat je natuurlijk en zo vlug!! bevallen bent. En wat fijn dat alles goed gaat met Nils!!
Geniet inderdaad van je rust. Voor je het weet moet je er weer helemaal tegenaan.
Leuk dat je even kwam vertellen!

Hier vandaag zes weken zwanger!

groetjes.
Saskia

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 17:11

Super lucia, geniet ervan meid!

xxx

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 19:11

MamaN, gefeliciteerd met N. he!!!!!!!!!

Lucia, leuke fotos op hyves!!!!

Dikke knuffel Virgenie

[Laatst gewijzigd door luckey - 11/10/2008 @ 19:11] - Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 19:48
Daphne

proficiat lucia,

en doe het idd maar rustig aan na een weekje voelt het daar al wel iets beter

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 20:03
Lievelien

Lucia,
een dikke proficiat met Nils. Leuke naam en past mooi samen met Lars!
Evelien

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 20:50
Nuria

Hoi Dames...

Lucia, wat een mooie foto's op je hyve! Is toch gezellig hé, je kraamperiode in bed doorbrengen. Zoals Greebo zegt, dan heb je meer tijd om te genieten van jullie nieuwe gezinnetje.

Virgenie, Sja, in 't begin werd er gezegd dat Keiko ook allergisch reageerde op soja en tarwe. De tarwe gaat nu goed, die eet ze zelf ook, maar de soja heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet ook niet goed hoe ik het nu moet aanpakken. Begin ik nu met gewoon pure sojamelk, of sojagroeimelk of sojapoedermelk of sojayoghurt? Of toch maar ineens eens gewone yoghurt proberen (en hopen dat ze daar niet té hevig op reageert). Ik weet ook niet goed waar ik nu moet zijn voor verder voedingsadvies... de gewone dokters vinden mijn dieet sowieso zinloos en geloven niet dat er zo'n reacties via de bv kunnen komen.

Vorige nacht was trouwens een tikje beter... gaan slapen rond 20u, wakker om 24u en 7u en tussenin ook ergens een 5 geloof ik, maar daar weet ik niks meer van. na 7u heeft ze nog tot 9u geslapen!! Da's voor mij dus al een heel goeie nacht! Volgens de oei ik groei zit ze dus effectief naar het einde van een sprongetje toe te groeien. En waarempel plots gaat het weer een klein beetje beter... net op 't moment dat ik hardop over stoppen met bv begin te spreken. Waardoor ik weer wat nieuwe moed gekregen heb, en er weer tegenaan kan!

Deze avond hebben we een logé. Ons neefje Mano, een half jaartje ouder dan Sem. Morgen nemen we hem ook mee voor een dagje aan de kust. Is wel grappig... die babbeltjes in de kamer

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 22:01

Hoihoi,

als ik het dus even goed begrijp (mijn geheugen is een zeef, dus vergeef het me als ik het vergeten ben)...
Ze reageerde altijd zo heftig als jij het gegeten had???
Moet je normaal na een tijd niet provoceren (of hoe heet dat)....
Misschien reageert ze wel anders als ze het direkt krijgt?
Ik zou zelf dan gewoon sojajoghurt ofzo geven, gaat dat goed dan gewone joghurt.......
Wat zeggen de artsen dan? dat ze gewoon alles mag eten? Of wat was de oorzaak van haar eczeem???

Groetjes.
(sem is trouwens weer zonder bv naar bed, dit keer wel met iets huilen... maar hij was nog opgedraaid van het wokavontuurtje)

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 22:49
Nuria

even proberen of ik ons verhaal van de afgelopen maanden in 't kort kan reconstrueren. Vanaf een maand of 3 kreeg keiko last van eczeem (een plek aan de zijkant van haar gezicht). Ze kreeg een eerste tandje door iets voor 4 maanden. Sindsdien kreeg ze dus 14 tanden op 8 maanden tijd!!! De eczeem fluctueerde met het krijgen van tanden, maar als ik de melkproducten achterwege liet, bleef het net iets beter onder controle (herinner je je de verschrikkelijke infectie?)
De homeo kinderarts was overtuigd dat keiko lactose-intolerant was (en ook allergisch aan soja en tarwe) en ook reageerde op de lactose in mijn melk. Dat leek me sterk, omdat lactose-intolerantie eerder met darmproblemen gepaard gaat en kma eerder met eczeem. De dermatoloog die haar behandelde na de infectie vond mijn dieet zinloos, omdat hij totaal niet gelooft in de diagnose van de homeo arts. De klassieke geneeskunde zegt dat het bijna onmogelijk is om de ware oorzaak van eczeem te achterhalen, en dat het aanpassen van mijn dieet zinloos en te zwaar is. Zij adviseren om de eczeem in de eerste plaats te behandelen, en niet zozeer bezig te zijn met de oorzaken.
Nu, je hebt gelijk hoor... normaal gezien ga je op dieet, en als de klachten weg zijn, dan ga je weer provoceren. Nu kom ik aan ons grootste probleem, de klachten zijn nooit volledig weg geweest, omdat de tandjes tot op dit moment continu zijn blijven doorkomen. Keiko heeft nog niet langer dan enkele dagen rust gehad op dat vlak. Daardoor blijft de eczeem steeds maar weer opflakkeren... en als ik dan weer iets gegeten heb dat niet helemaal koemelkvrij was, dan word ik ongerust dat het daar iets mee te maken heeft. Daarom durf ik nog steeds niet volledig te provoceren... Ik ben zo bang voor wat er gebeurd als het rechtstreeks binnen krijgt. Volgens mij is het onmogelijk dat ze minder reageert op het pure product dan wanneer het via mijn melk bij haar komt.
Ondertussen zit ik dus al 8 maanden te wachten op een moment dat die tanden even stoppen met haar lastig te vallen, zodat ik me even op die voeding kan concentreren zonder steeds te twijfelen of het de tanden zijn die de reacties uitlokken.
begrijp je 't een beetje... 't is ingewikkeld, ik weet het!!
Ik denk dat ik binnenkort inderdaad eens een sojayoghurtje uitprobeer. Op dit moment ligt daar het risico het minst hoog. Hopelijk vind ik ze ook suiker- en zoetstofvrij!

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 22:50
Nuria

in 't kort lukt dat dus niet

Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 07:49
Lievelien

Nuria,
mijn vriend koopt af en toe soyayoghurt (hij mag geen koemelkproducten) in de bioshop. Volledig suiker en zoetstofvrij.
Hij koopt het maar af en toe omdat het wel vrij duur is.
Groetjes,
Evelien

Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 11:21

Hoihoi,
Nuria het was heel duidelijk hoor.
jammer dat de artsen het niet eensgezind zijn.
Ik hoop dat je binnenkort even tandenpauze hebt zodat je dat "risico" uit de weg hebt.

In ieder geval een dikke pluim dat je bv geeft, stel je voor je gaf flesvoeding, dat is toch allemaal met koemelk of niet??? (ben een leek op dat vlak hoor). En al helemaal dat je zelf zoveel dingen moet laten... extra pluim daarvoor.

MamaN, hoe was je dag, ben je al bijgekomen??? Was het gezellig???

We gaan even wandelen... Fijne dag allemaal

Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 13:57
sass1e

Hoi,

even een vraagje, waren jullie ook zo hondsmoe in het begin van de zwangerschap? Ik herinner me van mijn eerste zwangerschap ook vermoeidheid, maar zo erg als het nu is....
Eigenlijk moet ik overdag minstens twee uur slapen om de dag door te komen.
herkent iemand dit en wanneer ging het over?

groetjes!

Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 14:00
Jitske

Online Status Stuur bericht
Mmmhh, vervelend!!
Ik was wel moe, maar op zich ging het wel. Bij Thijmen was ik meer moe, dan nu.... Tja en 12 weken he??? Dan wordt het meestal pas beter!!
Wanneer had je ook al weer een echo en eerste vk-afspraak??

Groetjes!

Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 14:02
sass1e

He Jits,
Hoe is het daar? Zat net te denken of jij niet stiekem aan het bevallen was. Het 'mag' nu he?

Ik heb donderdag om 08:00 de 1e afspraak bij de VK. Dan plannen we ook een echo in. Spannend hoor.
Tot 12 weken deze vermoeidheid. Aiaiaiai, dan hoop ik dat ik het zonder ziekmelden op werk ga redden..

Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 14:11
Jitske

En dan nog, dan meld je je toch een keer ziek! Denk aan je zelf he? En aan die kleine in je buik. Die gooit even alles overhoop in je lichaam, met al die hormonen! Dat kost nou veel energie!

Ik mag nog even niet thuis bevallen, heb mijn bed nog niet omhoog en de ondersteek nog niet in huis.... Wilde gisteren de kratten halen bij de AH (met klossen is mijn bed te "laag"). Maar die hebben geen kratten meer... tja... dan toch maar de klossen halen bij de thuiszorg en dan met planken het iets hoger maken.
MOrgen gaat Winfred dit allemaal halen.

Vandaag naar het zwembad geweest met de jongens, hoop neefjes, nichtjes enz. Op mijn hyves staat bij de gadgets een filmpje met allemaal foto's. Was erg gezellig, ik was de fotograaf. Had geen zin me meer in badpak te hijsen. Voelde me zo ook al een walrus, laat staan dat ik me in badpak vertoonde hahahahaa!

Groetjes!

Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 14:52
onela

Hoi dames!

Lucia: geniet van je kraamdagen! en blijf maar lekker in bed!

Saskia: ik was ook heel moe in 't begin en moest ook geregeld een middagdutje doen, iets wat niet evident is als je gaat werken natuurlijk...

Nuria: 't Is toch soms lastig hé, de combinatie werk - borstvoeden? Ik zit er nu ook efkes door. 'k Ben doodmoe en mijn schoonouders vinden het niet gepast dat ik overdag in mijn bed kruip. En als ik te moe ben, dan moet ik maar stoppen met borstvoeding geven.
Anyway, de bom is hier gisteren gebarsten. Ruzie! Omdat ik gisterenochtend samen met Andries in bed was gekropen en nog 't een en 't ander. 'k Ga er hier niet verder op ingaan, want je weet nooit wie meeleest, maar tof is anders! 'k Hoop dat we zo snel mogelijk terugkunnen naar ons eigen huis. 'k Wist al op voorhand dat het zo zou uitdraaien...

Oh ja, kennen jullie de laatste nieuwtjes al ivm borstvoeding?
- Andriesje heeft gele tanden omdat hij nog borstvoeding krijgt. (dat hij net spaghetti had gegeten, waren ze gemakshalve even vergeten)
- Andriesje kan nog niet lopen omdat hij borstvoeding krijgt.
- Andriesje slaapt nog niet door omdat hij borstvoeding krijgt (ok, hier kan ik nog inkomen). 'k Zou hem beter eens een uur of 2 laten wenen!
Allemaal uitspraken die ik hier de laatste dagen heb mogen aanhoren !
Toch raar dat de mensheid niet al lang uitgestorven is...

Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 14:53
MamaN

Luckey ,het was heel fijn geweest en de foto's staan op hyves

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >