< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » ondanks miskramen er terug met positieve moed voor gaan!!

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
ondanks miskramen er terug met positieve moed voor gaan!!
13/10/2008 @ 17:17

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey dames,

Toch nog even een berichtje van mij. Dit weekend had ik namelijk mijn zoveelste duizeligheidsaanval, en ik had het helemaal gehad. Vandaag om die reden naar de huisarts geweest, en uiteraard begon hij gelijk weer over stress. Wellicht dat dat best een deel van de oorzaak kan zijn, maar ik heb erg het vermoeden dat er meer achter zit. Zeker omdat het zo frequent voorkomt. Uiteindelijk heb ik hem kunnen overhalen in ieder geval bloedonderzoek te doen, en bij een eventuele volgende aanval meer gerichte onderzoeken te doen. Op een gegeven moment vroeg hij hoe het verder met me ging, en ik kon het niet laten om hem te melden dat we gestopt waren met zwanger worden. Aan zijn gezichtsuitdrukking daarop kon ik zien dat hij eindelijk snapte hoe groot onze kinderwens is en hij zei dat ik vrijdag de verwijsbrief voor de gynaecoloog kon ophalen. Wow. Op die woorden had ik zo lang gewacht. Ik weet niet of dit iets is om blij om te zijn, maar ik ben blij. Eindelijk wordt er actie ondernomen, en mijn strijdlust is spontaan weer teruggekomen.

Zo, dit moest ik echt even kwijt.

@Heleen: Oh meis, weer niet? Gaat het een beetje?

@Ann: Ik duim voor een goede uitslag van je examen!

@Elle: Wat leuk om weer van je te horen! En ook nog met geweldig goed nieuws! Een hele dikke proficiat! Kun je er al een beetje van genieten?

Een en een dikke proficiat aan de dames met een goede echo!

(Het is echt moeilijk om hier weg te blijven, zeg.)

Link naar deze reactie
13/10/2008 @ 18:59
Liesje

ok, ik ben weer even echt niet normaal...
Toen ik de paprika doormidden sneed is er een beetje vocht in m'n oog gespat... da zal wel geen kwaad kunnen voor toxoplasmose zeker? Ik ben eigenlijk beschaamd dat ik dit hier plaats... maar jullie kennen mij al een beetje he.. de psychiatrisch verpleegkundige die soms zelf een beetje 'wacko' is..

[Laatst gewijzigd door Liesje - 13/10/2008 @ 19:00] - Link naar deze reactie
13/10/2008 @ 19:00
Liesje

lieve sil, ben blij dat je die brief gekregen hebt! is idd een stap voorwaarts he, nieuwe stap, nieuwe moed!! Ik blijf voor jou
veel liefs xxx

Link naar deze reactie
13/10/2008 @ 19:45
mauslchen

Liesje, ik denk niet dat dat kwaad kan, maar ik kan je onbezorgheid begrijpen. Wij zijn en blijven de "panikeurs" hè.

Sil, wat fijn dat je die doorverwijzingsbrief gekregen hebt. Ga je nu naar de huisarts van je vriend? 't was toch uw huisarts die je niet au serieux nam?

Link naar deze reactie
13/10/2008 @ 22:09
Sabrina

Online Status Bekijk profiel
Hallo iedereen!!!

Elle een mega proficiat met je zwangerschap, ben mee content met je!
En der was nog iemand zwanger bij, maar al die pagina's mee lezen is soms vermoeiend zenne ma enfin ne proficiat aan al de nieuwe zwangeren laten we het zo zeggen :-)
Dus hopelijk worden de niet zwangeren waaronder me snel terug zwanger.
Ikzelf spring vol goeie moed de nieuwe ronde in, woensdag op controle bij de gyné, om te zien wat er klaar zit qua eitje.
Kzie het goed zitten dus dat we ma snel woensdag zijn want ben reuze benieuwd :-)))

Vele groetjes !

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 09:20
Jelana

Al die positieve berichten!
Sil, goed dat je eindelijk eens kan langsgaan naar een gyn!
Sabrina, hopelijk zit er een kanjer van een ei klaar woensdag!
Elle, proficiat met je zwangerschap!
Anouk, leuk hé een goeie echo
Ann, woensdag, maar dat zal wel allemaal goed zijn.

Alle andere ook een dikke .

Hier ook nog wat goed nieuws.
Ons bod is aanvaard, wij hebben dus een nieuw huisje !!
We zullen wel pas kunnen verhuizen maart/april. Na mijn bevalling. In feite moet er niet veel gebeuren; we laten het alleen schilderen voor we erintrekken. Nu ons appartement verkopen (daar zie ik wat tegenop, al dat volk iedere keer over de vloer, maar ja het moet wel hé)

Gisteren hebben we ook een pretecho gehad. Zalig, gewoon.
Een echte aanrader. Je ligt daar echt op je gemak. Een uur lang hebben we ons ukje kunnen bekijken. Het wou echt niet goed liggen. Het kroop telkens tegen de placenta aan daar waar er minder vruchtwater is en dan lukt 3D niet goed. Ze zei dat het later ook altijd en holletje zal maken of in een hoekje zal kruipen als het slaap in het wiegje of bedje. En raar maar waar mijn man doet dat dus ook. Die kruipt helemaal weg onder de lakens en kussens.
Het geslacht wou het ook niet prijsgeven, dus wacht ik nog af tot volgende week bij de gyn.
Ik ben helemaal

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 09:25
heleen

Jelana super die echo

Sabrina op naar een positieve test

Sil blij te horen dat je ha je eindelijk door stuur naar een gyn die van mij deed dat gelukkig al heel snel na de mk's die is niet zo van oh een jaar wachten nee hup naar de gyn maar misschien komt dat ook door mijn leeftijd

Hier gisterenavond naar de ha geweest ik heb last van een tenniselleboog en ik tennis nog niet eens het is wel zeer pijnlijk. Verder gaat het op dit moment wel weer de ovtesten zijn nog een keer tevoorschijn gekomen en heb toch maar weer die van de persona gepakt ook al kan ik die nu niet gebruiken dus pak alleen de staafjes die vind ik toch iets duidelijker dan die van sensitest vorige maand had ik een positievetest maar hij was niet zo donker als de test lijn vandaar mijn overstap en omdat het toch de laatste ronde is dat ik ze kan en hoef te gebruiken dan blijf ik weer met een overschot zitten

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 10:10
Liesje

Goede morgen iedereen!

Juist gebeld naar gynae voor mijn bloedresultaten ivm schildklier, toxo enzo en alles is in orde! Ben tevreden!

Heleen: Wanneer kun je terug beginnen testen met ovu sticks? Ik blijf gewoon doorheen je cyclus verder duimen!! Hoe gaat het met de tenniselleboog? Hopelijk al wat beter..

Sabrina: dat er een mega eitje klaar zit woensdag, ben blij dat je jou goed voelt

jelana: gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje!!!! Ik ga binnen een maandje ook eens naar CFor9 gaan, is een half uurtje rijden voor ons, dus niet zo ver he.

Myra: alles ok met jou? De teennagel al verloren? Ik heb dat dus gevraagd aan mijn gynae ivm de paprika dus als iemand dit tegen komt don't worry het kan geen kwaad.. (wie krijgt er nu paprika vocht in zijn ogen he...)

tot later!

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 10:25
a

Sil , goed nieuws zeg dat je eindelijk wordt doorverwezen naar een gynaecoloog ! Hopelijk volgt die je ook verder op !!
Ben blij voor je want die onzekerheid telkens GRRRR !!!! VEEL SUCCES meid !!!

Hleen , auw auw klinkt pijnlijk een tenniselleboog !! moet je nu medicijnen pakken ofzo ???
Uiteraard lijft het duimen hier dagelijks klus voor jou meid !

Sabrina , vandaag naar je gyn he ??? Hopelijk staat er een mooi eitje(s) te wachten !!! laat eens weten hoe het geweest is !!!

Liesje , hihi die paniek ivm met die paprika herken ik wel
Maar oef .. het is dus niks ...

Jelana , GEFELICITEERD met jullie huis !! Dat zijn weer leuke vooruitzichten !

Hier heb ik gisterenavond mijn 1ste 9 maand forum bijeenkomst gehad Ik schrijf bij streekgenoten met een aantal vrouwen uit mijn dorpje (jaja ons dorp is bekend ?!?! ) maar we hadden elkaar nog nooit gezien . Was wel gezellig ! Kijk er al naar uit om met jullie af te spreken

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 11:09
heleen

jelana gefeliciteerd met jullie nieuwe huis

Liesje ik ben al begonnen met testen in mijn geval moet je er heel vroeg bij zijn

Anouk nee geen medicijnen die heb je niet voor een tennis elleboog maar fysio en pijnlijk is het zeker zelfs de knop van de afstands bediening in drukken doet zeer

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 11:36
mauslchen

Sabrina ik duim voor een goed "ei".

Jelana proficiat met jullie huis!!! Super
Wij hebben ook gedacht over een pretecho, maar aangezien ik sowieso al veel echo's krijg bij de gyn, hebben wij dat maar aan de kant geschoven.
Aangezien je het geslacht nog niet weet, gok ik toch op een "jongetje", uw Amerikaantje hè!

Heleen, veel sterkte met je tenniselleboog!!!

Liesje, wat goed dat de bloedresultaten goed waren! En van die paprika, 't is maar goed dat je nu weet dat dat geen kwaad kan, want als zwangere vrouw moet je op alles opletten. Nu had ik ook gelezen (de dag nadat ik een zakje pinda's op had), dat het niet goed is pinda's te eten, want zou je kindje later astma kunnen krijgen. Daarom is het beter het te vragen.
Met mij gaat het goed, ben juist bij de dokter geweest, ze heeft mij nogmaals gezegd dat het geen kwaad kon dat ik op mijn knie gevallen was en volgens haar ging mijn teennagel er toch afvallen. Ik had nog hoop, maar bon... als dat maar is.

Anouk, tof je 9maand bijeenkomst. Ik wacht ook vol ongeduld onze eerste bijeenkomst af. Dat moet wel heel raar geweest zijn die bijeenkomst. Uiteindelijk hebt ge een beeld van iemand en dat kan heel anders zijn. Wij zijn hier echt een mengelpot van accenten en dialecten (Nederlandse, West-Vlaamse, Antwerpse, Limburgse, ...). Dat wordt toch wel lachen als we elkaar gaan zien.

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 11:42
ann

Misschien moeten we een tolk voorzien

Hier gaat alles goed. Laatste dag voor de echo... Maar ik ben nog redelijk rustig. Dat zal morgen in de wachtzaal wel effe anders zijn. Ik moet om kwart over tien er zijn, hopelijk is er niet teveel vertraging... Oooooh, ik hoop zo een mooi vruchtje te mogen zien!!! Als alles goed is, gaan we daarna nog wat eten en winkelen in Gent. Het zal dus wel avond worden voor ik hier iets kan laten weten...

Sabrina: jij morgen dus ook een echo? Hopelijk zit er een mooi eitje klaar!

Heleen: toch weer de ovutestjes erbij gehaald? En moet je dan nog voor een echo om je eitje te bepalen ook deze maand? Vervelend van die tenniselleboog... Nog nooit gehad, maar klinkt best pijnlijk...
Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 12:18
Sabrina

Hallo !!!

Iedereen merci voor de lieve woorden!
En ja morgenmiddag naar de gyné, ben echt benieuwd, en ik hoop op een super eitje ze :-) indien niet zal er hier ééntje serieus ontgoochelt zijn, maar ik vertrouw erop dat clomid zijn werk doet.
Ann ik wens je veel succes morgen bij je echo en ik hoop dat je een fantastisch mooi beginnend vruchtje mag zien!!!
Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 13:00
sofia

hey dames, eventjes een berichtje van op't werk, daarmee dat ik niet ingelogd ben.
Alles gaat goed hier, heb gisteren bloed laten nemen en mag vanavond bellen voor de uitslag. Ben zenuwachtig!!

Even over iets anders, ik doe mijn werk eigenlijk toch niet zo graag. Er zijn bepaalde dingen die ik echt hier haat en mijn baas is niet zo'n echt leuke. Komt er nog eens bij dat hij hier vlak tegenover mij zit, dus mij altijd in't oog houdt. Als ik ontslag neem, ben ik hier al op een week weg want zit nog in mijn proefperiode. Maar dat kan ik nu toch niet doen nu ik zwanger ben? Ik ga nooit aan ander werk geraken. Het liefst zou ik thuisblijven tot na de bevalling en eventjes doppen, maar dat gaat niet als ik zelf ontslag neem. Pffff..

Heleen gaat het een beetje met je meid?
Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 13:11
heleen

sofia je kan alvast gaan rond kijken misschien wordt je toch wel ergens anders aangenomen niet geschoten is altijd mis. Met mij gaat het wel heb me erop ingesteld dat het zonder hulp niet meer ga lukken.

Ann ik voor een super echo morgen. Ik moet nu niet voor een fm volgende maand zal ik vaak genoeg naar het ziekenhuis moeten

Liesje fijn dat je schildklier op orde is

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 13:34
a

Sofia , zelf ontslag nemen zou ik niet doen . Wie weet wordt je contract nu niet verlengd omdat je zwanger bent en kan je sowieso doppen . Misschien kan je eens rondkijken voor iets anders . Bij ons zijn er al verschillende vrouwen aangenomen die zwanger waren (en de baas het ook wist) wie niet waagt wie niet wint

Heleen , ben benieuwd wanneer je eitje nu zal springen !
Hoe gaat het met de bachbloesem ???

Ann veel succes morgen !!!
Kom je uit de regio Gent ????

Sabrina , jij ook veel succes morgen !! Laat weten hoe het geweest is

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 13:43
heleen

Anouk ik ben na die huilbuien gestopt ik durfde het niet meer aan omdat ik het niet echt fijn vind om op het werk te huilen denk dat ik het in de kerstvakantie nog eens probeer dan heb ik 2weken vrij.

Met de katten gaat het een stuk beter alleen poekie is er een paardagen tussen uit geweest en dus geen druppels gehad nou was gisterenavond te merken ik haalde haar binnen het was net een wilde kat mijn hand ligt open gelukkig ben ik gewend aan het gebijt van lucky en die bijt heel hard dus ik poekie tegen de grond gedrukt omdat ik bang was dat ze naar mijn gezicht zou uithalen en mijn vriend geroepen kei hard hij de achterdeur open gedaan en ik de kat naar binnen gedaan nu is ze vanmorgen weer ontsnapt dus ik hoop haar vanavond weer binnen te krijgen dan zal ze morgen wel weer ontsnappen bij mij lukt haar dat niet maar bij mijn vriend dus wel maar die slaapt een woensdag nacht niet thuis dus een donderdag is ze de hele dag en nacht binnen

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 13:49
Jelana

Morgen moeten blijkbaar enkele dames naar de gyn toi toi toi!

Anouk, ik mag volgende week woensdag op controle gaan! Misschien dat we dan zeker zullen weten wat het wordt.
Hebben ze iets speciaals gedaan bij die 20-weken echo?
Er staat een foto van de 3D echo. Wel niet echt zuiver want ik heb een foto van de foto genomen dus rond belichting nogal moeilijk. Je ziet wel het hoofdje en het handje rechts. Koddig hé!
Sinds de pretecho is ons ukje wel superactief. De hele nacht en nu ook al de hele dag. Ik denk dat het dubbel ligt van het lachen omdat we niet veel te zien hebben gekregen.

Heleen, wat een kat heb jij zeg! Is dat het kleintje die ook in de nek springt?

Sofia, ik zou ook zeker geen ontslag nemen. Misschien wel eens polsen bij je werkgever wat hij van je vindt. En eens uitkijken naar een andere job. Sommige bedrijven nemen wel zwangere dames aan dus wie weet ...

Zo'n bijeenkomst zie ik ook wel eens zitten met jullie meiden!
Het probleem zal zijn waar (en welke taal, haha).

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 14:15
heleen

jelana nee dat is niet het kleintje het is de middelste die is sinds dat kleintje erbij gekomen is een beetje geworden maar dat komt wel weer goed als die kleine geholpen is dan wordt ze rustiger waardoor ze poekie rustig binnen laat komen en eten dit lukt nu vaak niet want die kleine vind het leuk om te spelen .

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 15:06
a

Heleen , poehé dat noemen ze nu eens een katje om zonder handschoenen aan te pakken !! Bij vrienden van mijn ouders zijn er 3 kittens gedropt in een kartonnen doos . Oooh ... heb het zo moeilijk om niet te gaan kijken Gelukkig heb ik kattengekte van mijn moeder geerfd dus die is nu volop over die kleintjes aan het bemoederen

Jelana, 20 weken echo was uitgebreid maar ik mag eigenlijk nooit klagen over de duur van de echo . Heb ook een inwendig onderzoek gehad , bloeddruk gemeten en heb weer bloed moeten laten prikken .
Leuk die 3de echo . Ik krijg er bij mijn gyn gelukkig standaard zelf altijd 1 (3de echo) Hopelijk weet je volgende week wat het wordt he

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >