Minder dikke kinderen dankzij borstvoeding.
Uit een studie aan de medische faculteit van de Harvard-Universiteit te Boston bleek dat baby's die borstvoeding krijgen tot 20% minder kans hebben om dikke tieners te worden. Verder zou volgens dr. Gillmann, die het onderzoek leidde, borstvoeding mogelijk ook overgewicht in hun latere leven kunnen voorkomen. Aan de studie werkten in totaal meer dan 15.000 kinderen tussen 9 en 14 jaar oud mee.
Eén van de verklaringen waarom borstvoeding zwaarlijvigheid kan voorkomen, zou kunnen zijn dat een baby die borstvoeding krijgt, drinkt tot hij genoeg heeft. Terwijl een kindje dat flesvoeding krijgt vaker gestimuleerd wordt om zijn flesje helemaal leeg te drinken.
Een andere verklaring zou dan weer kunnen zijn dat het jonge lichaam dankzij de moedermelk beter om leert gaan met vetten.
| Bron: Het laatste nieuws |
Meer artikels:
- Borstvoeding: voordelen
- Borstvoeding: bekende problemen
- Borstvoeding: enkele gouden regels
- Borstvoeding: je baby aanleggen
- Krant: Slimmer dankzij borstvoeding. (24 augustus 2001)
- Krant: Borstvoeding beschermt baby's tegen hartkwalen en diabetes. (30 januari 2001)
- Krant: Borstvoeding doet kans op allergieën en infecties fel afnemen. (28 januari 2001)
- Krant: Slechts 56% van Vlaamse baby's krijgt borstvoeding. (20 oktober 2000)
- Krant: Bij borstvoeding, geen water bijgeven. (23 juni 2000)
- Krant: Koffiegebruik tijdens de zwangerschap (31 maart 2000)
Reacties:
Door: Grace op 28/05/2001 @ 22:18 

Nog een voordeel van het beste wat de moeder kan geven aan haar kind!!!
Door: annique op 15/10/2002 @ 12:53 

ik heb vroeger ook de fles gehad en ik ben nu niet dik maar gewoon dus niet alle kinderen worden later dik die de fles hebben gehad

En ik heb vroeger ook de fles gehad (helaas) maar ben nu zeker ook niet te dik. Je moet de redenering ook natuuurlijk niet omdraaien: er werd niet gezegd dat alle kinderen die flesvoeding hebben gekregen, te dik zijn.... Maar onder te dikke kinderen zijn de meesten dus wel met de fles gevoed..
Toch ben ik blij en trots dat ik mijn zoontje wel borstvoeding heb gegeven: hij heeft alle voordelen dus \\\"binnen\\\"...
En je wil het graag delen met anderen?
Mail het ons dan: eva@9maand.com.
We zorgen dat het hier een plaatsje krijgt.












