Vette vis goed voor ontwikkeling kinderbrein.
Na een vergelijkend onderzoek kwamen wetenschappers tot de vaststelling dat vrouwen die tijdens hun zwangerschap veel vette vis eten, intelligentere baby's krijgen. In vette vis zit namelijk een bepaald vetzuur (DHA) en dat is essentieel voor een goede ontwikkeling van het brein van kinderen.
De onderzoekers van de Universiteit van Dundee raden aan om tijdens de zwangerschap 2 tot 3 maal per week vette vis (zalm, makreel, haring, forel of sardienen) te eten. Hierdoor zal je kind later sneller logische problemen kunnen oplossen en vlugger visuele waarnemingen kunnen verwerken.
| Bron: Het laatste nieuws |
Reacties:
Door: Inge op 15/05/2001 @ 11:09 

Dan moet onze kleine pluis in mijn buik een kleine Einstein worden..... ik heb nu constant zin in pekelharing ! Dus elke dag gaat er wel eentje binnen :-)
De pcb's en dioxines die je mee naar binnen werkt met zo'n lekker stuk vis zullen we beter niet vermelden
Een goed alternatief: bio-lijnzaadolie ( lekker veel omega-3 vetzuren) en bio-olijfolie
vis is goed maar liever niet te veel
In Indonesie is dat al heel lang bekend
Ik ben met een Balineese vrouw getrouwd en tijdens de zwangerschap kreeg ze advies uit Bali om veel inktvis te eten , hierdoor zou de baby intelligenter worden.
Dus die "oude" wijsheden zijn mischien zo gek nog niet

maar ik lus alleen kibbeling telt dat ook ander soorte vis lus ik niet

En je wil het graag delen met anderen?
Mail het ons dan: eva@9maand.com.
We zorgen dat het hier een plaatsje krijgt.











